Autodiagnoosi  Carcom Oy

V70 tärinä ongelma

  • 59 Vastauksia
  • 12143 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rikuli99

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 tärinä ongelma
« Vastaus #15 : 11.11.2018, 00:02:16 »
no vetarissa on ulommat ja sisemmät päät+kumeilla vissiin tarkoitat suoja kumeja? Sitte on muistaakseni toisessa se kannatin kumi tai mikä lie... Kyllä siinä osaa riittää.
myydään jotain nivel sarjoja missä tulee suojakumit ja joku ihme osa. Onko mitään hyötyä vai suosiolla kokonaan uusi?

Poissa Rikuli99

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 tärinä ongelma
« Vastaus #16 : 11.11.2018, 03:46:39 »
no vetarissa on ulommat ja sisemmät päät+kumeilla vissiin tarkoitat suoja kumeja? Sitte on muistaakseni toisessa se kannatin kumi tai mikä lie... Kyllä siinä osaa riittää.
luin täältä että laakerin pystyisi ite vaihtamaan, https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=30625.15

Eli voisko joku linkata sopivan kumin ja laakerin tai sanoa mielipiteensä asiasta.
Laakeri ny ei paljoa maksaisi.

Poissa Pumba

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 117
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 tärinä ongelma
« Vastaus #17 : 11.11.2018, 11:40:55 »
Pystyy kyllä, ei kun varaosa kauppaan, joku käyttää marmoritiskiä ja joku motonettia ja kaikkee siltä väliltä. Et vissiin huomannu ku kysyin onko sulla vanteet kunnolla kiini, ja soviterenkaat paikallaan?
Mutta ennen kuin rupee urakoimaan niitä osia uusiin, niin koita joku varmuus saada asiaan.. Kokonaisia vetareitakin voi saada sopivasti jopa ehjiä. Täältä, tai avk, netti palstat ym... Kyllä täältä apuja saa asiaan, ite saanu aina jeesiä mikä volvoon liittyy.

Poissa Badman

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 169
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 tärinä ongelma
« Vastaus #18 : 11.11.2018, 13:19:00 »
Kuten Pumba kirjoitti, ennen uusien osien hankkimista yritä saada selvyys ongelmaan. Itse esittämäsi jarrujen laahaus on hyvinkin mahdollinen tärinän aiheuttaja noilla oireilla. Tarkista, etteivät jarrut laahaa. Itse aikoinaan painin saman ongelman kanssa ja aiheuttajaksi paljastui oikean etupyörän jarrusatula.
Volvo S80 2003 2.4T
edellinen: Volvo V70 2001(B5244S)

Poissa Rikuli99

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 tärinä ongelma
« Vastaus #19 : 13.11.2018, 15:54:23 »
Pystyy kyllä, ei kun varaosa kauppaan, joku käyttää marmoritiskiä ja joku motonettia ja kaikkee siltä väliltä. Et vissiin huomannu ku kysyin onko sulla vanteet kunnolla kiini, ja soviterenkaat paikallaan?
Mutta ennen kuin rupee urakoimaan niitä osia uusiin, niin koita joku varmuus saada asiaan.. Kokonaisia vetareitakin voi saada sopivasti jopa ehjiä. Täältä, tai avk, netti palstat ym... Kyllä täältä apuja saa asiaan, ite saanu aina jeesiä mikä volvoon liittyy.
en jaksa uskoa että vanteisiin vika menee kun kumminkin kun kaasusta päästää niin tärinä loppuu, pääsen tutkimaan loppuviikosta vikaa, jotenkin vahvasti luulen sitä vetaria. Mites lähteekö öljyt pihalle automaattivolvosta kun vetarin vaihtaa?
Ja mites saako tukilaakerin vaihdettua ilman että ottaa vetaria irti" saako keskeltä kahtia helposti "

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2893
Vs: V70 tärinä ongelma
« Vastaus #20 : 13.11.2018, 16:19:03 »
Ei tule öljyt pihalle kun vetaria irroittaa. :)

Poissa Pumba

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 117
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 tärinä ongelma
« Vastaus #21 : 13.11.2018, 16:35:42 »
No halvinta noista on kattoa ne vanteet  :) mä olen aina nostanu vähän vinossa autoa niin ei ainakaan tuu öljyt pihalle, laakeria en ole erikseen vaihtanu, koko vetarin kerralla yleensä. Kun saa laadukkaita ja vähän ajettuja varaosanakin.

Poissa Rikuli99

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 tärinä ongelma
« Vastaus #22 : 13.11.2018, 16:44:06 »
No halvinta noista on kattoa ne vanteet  :) mä olen aina nostanu vähän vinossa autoa niin ei ainakaan tuu öljyt pihalle, laakeria en ole erikseen vaihtanu, koko vetarin kerralla yleensä. Kun saa laadukkaita ja vähän ajettuja varaosanakin.
katselen ne vanteetkin läpi, lauantaina pääsee montulle katsomaan. Jos joku osaisi sen tukilaakerin vaihdosta auttaa niin olisin kiitollinen, meillä on laakeri liike täällä niin saisi nopeasti vaihdettua uuden. Toki jos muuallakin väljää niin koko vetari vaihtoon. Jos sitte koko vetari vaihtoon niin mistä lähden metsästämään täältä palstalta kun olen uusi täällä niin en tiedä  :D

Poissa Pumba

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 117
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 tärinä ongelma
« Vastaus #23 : 13.11.2018, 16:55:08 »
You tube auttaa siinä laakeri asiassa hyvin, eti nimi englanniksi niin taatutusti on joku kumma tumma sen sinne laittanu.... Palstalla saa apuja vetariin, avk, purkaamot yleensä, akaan auto on hyvä paikka sinne terkkuja raumalta niin esa ettii sulle sellasen. Itse käytän esan palveluita paljon. /purku.net oli muistaakseni osoite... Mutta kannattaa soittaa kaikki ei aina löydy netistä.

Poissa Rikuli99

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 tärinä ongelma
« Vastaus #24 : 13.11.2018, 17:05:22 »
You tube auttaa siinä laakeri asiassa hyvin, eti nimi englanniksi niin taatutusti on joku kumma tumma sen sinne laittanu.... Palstalla saa apuja vetariin, avk, purkaamot yleensä, akaan auto on hyvä paikka sinne terkkuja raumalta niin esa ettii sulle sellasen. Itse käytän esan palveluita paljon. /purku.net oli muistaakseni osoite... Mutta kannattaa soittaa kaikki ei aina löydy netistä.
mikäköhän on tukilaakeri englanniksi, vähän huono autosanaston kanssa, ja mites onko noita vetareita eri mittaisia tuohon automalliin.. vai onko sillä väliä jo muutaman millin heittää.

Poissa Pumba

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 117
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 tärinä ongelma
« Vastaus #25 : 13.11.2018, 17:11:26 »
Kyllä goole löytyy sunkin luurista, ja on väliä jos heitää, sinne sopii vaan se mikä sinne oikeesti kuuluu, jos aikoo volvolla ajaa niin kannattaa käyttää oikeita osia. Koitappa nyt itse pikkasen nähdä vaivaa....  :nohnoh
Moneen paikkaan riittää pelkkä rek.numero niin saat mitä tahansa infoa, vetarista laskee rihlat, onko pultti vai mutteri kiinnitys ym.... Vain tekemällä oppii, sano suutari :2funny:

Poissa Rikuli99

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 tärinä ongelma
« Vastaus #26 : 13.11.2018, 17:13:25 »
Kyllä goole löytyy sunkin luurista, ja on väliä jos heitää, sinne sopii vaan se mikä sinne oikeesti kuuluu, jos aikoo volvolla ajaa niin kannattaa käyttää oikeita osia. Koitappa nyt itse pikkasen nähdä vaivaa....  :nohnoh
Moneen paikkaan riittää pelkkä rek.numero niin saat mitä tahansa infoa, vetarista laskee rihlat, onko pultti vai mutteri kiinnitys ym.... Vain tekemällä oppii, sano suutari :2funny:
mä pistinkin rekkaria mutta tuli oikeeta ja vasenta kahdella eri pituudella molempia :D

Poissa Pumba

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 117
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 tärinä ongelma
« Vastaus #27 : 13.11.2018, 17:38:45 »
Sitten vaan mittaan ja katsoo millä kiinnityksillä, voi olla jopa hyvä varautua paksuus eroihin(en ole varma mutta mittaamalla selviää)

Poissa Pumba

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 117
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 tärinä ongelma
« Vastaus #28 : 13.11.2018, 17:54:39 »
Eti you tube kanava robert diy.... Sieltä pitäs löytyy, se on purkanu volvoja jo syntyessään.  :2funny:

Poissa Rikuli99

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 tärinä ongelma
« Vastaus #29 : 13.11.2018, 18:22:31 »
Eti you tube kanava robert diy.... Sieltä pitäs löytyy, se on purkanu volvoja jo syntyessään.  :2funny:
jep, huomasin sellasen että tutisee varsinkin ylämäkeen vedettäessä, 70-80 alueella pahin tärinä..., Eiköhän tuo ole selvä vetari. Pelkästään kaasua painaessa d asennossa.

 

Proturbo  Autodiagnoosi