Carcom Oy  Ateho

XC60 hybridi ja talvi

  • 34 Vastauksia
  • 12882 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vesapu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
XC60 hybridi ja talvi
« : 17.01.2019, 07:14:18 »
Moi!
Miten olette talvella lämmitelleet T8 mallin koneita. Käsittääkseni webasto ei moottoria lämmitä vaan ainoastaan sisätiloja. Oletteko laitattaneet lohkiksia? Ei ihan kylmällä moottorilla kehtaisi kylmänä pakkasaamuna liikkeelle lähteä.
-Vesa
Volvo XC60 T8 2018

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 hybridi ja talvi
« Vastaus #1 : 17.01.2019, 07:45:38 »
Moi!
Miten olette talvella lämmitelleet T8 mallin koneita. Käsittääkseni webasto ei moottoria lämmitä vaan ainoastaan sisätiloja. Oletteko laitattaneet lohkiksia? Ei ihan kylmällä moottorilla kehtaisi kylmänä pakkasaamuna liikkeelle lähteä.
-Vesa
Eiköhän se Volvoissa aina lämmitä moottoria kun pohjoismaihin suunniteltu? Eri asia joissain saksalaisissa.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa vesapu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 hybridi ja talvi
« Vastaus #2 : 17.01.2019, 08:50:43 »
Eiköhän se Volvoissa aina lämmitä moottoria kun pohjoismaihin suunniteltu? Eri asia joissain saksalaisissa.
Onko tämä varmaa tietoa vai?
Volvo XC60 T8 2018

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2696
Vs: XC60 hybridi ja talvi
« Vastaus #3 : 17.01.2019, 09:00:29 »
Onko tämä varmaa tietoa vai?
Volvoissa on perinteisesti lämmitetty myös moottori webastolla. Tämä selviää varmuudella hyvin nopeasti, kun laitat webaston päälle puoleksi tunniksi ja käyt sitten kokeilemassa kädellä moottoria.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 hybridi ja talvi
« Vastaus #4 : 17.01.2019, 10:09:19 »
Onko tämä varmaa tietoa vai?
Sivulla 227 8)
https://az685612.vo.msecnd.net/pdfs/f90197fa6af6576d47ef5a6c6bd748b893631c0b/XC60_TWINENGINE_OwnersManual_MY19_fi-FI_TP25697.pdf
Lämmitin
Lämmitin auttaa moottoria ja matkustamoa saavuttamaan oikean lämpötilan ennen ajoa ja sen
aikana.

Lämmittimessä on kaksi osatoimintoa:
• Pysäköintilämmitin lämmittää tarvittaessa
matkustamoa, kun pysäköinti-ilmastoinnin
esi-ilmastointi on aktivoitu.
• Lisälämmitin lämmittää tarvittaessa matkustamoa ja moottoria ajon aikana.
Markkina-alueesta riippuen käytetään polttoainekäyttöistä tai sähkötoimista lämmitintä13
.
Lämmitin on asennettu oikeaan etupyöränkoteloon.
HUOM
Kun lämmitin on aktiivinen14, oikeasta etupyöränkotelosta voi tulla savua ja kuulua vaimea
ääni. Myös polttoainepumpusta auton takaosassa voi kuulua tikittävä ääni. Tämä on täysin
normaalia.
Akku ja lataaminen
Lämmitintä käyttää hybridiakku. Jos hybridiakun
lataustaso on liian alhainen, lämmitin sammuu
automaattisesti ja kuljettajan näytössä näytetään
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa vesapu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 hybridi ja talvi
« Vastaus #5 : 17.01.2019, 12:02:49 »
Paljon kiitoksia asiantuntevista vastauksista.
-Vesa
Volvo XC60 T8 2018

Poissa Häätäjä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 hybridi ja talvi
« Vastaus #6 : 18.01.2019, 09:48:22 »
Mä olen pohtinut tätä samaa. Meillä V90 T8 ja ainakaan 20min käytön jälkeen moottorin kaikki letkut, mihin pääsin kansia avaamatta käsiksi olivat kylmiä.

Toinen asia mikä ihmetyttää. Jos olen valinnut ettei lisälämmitin käynnisty automaattisesti, niin sitä ei saa päälle ajon aikana ilmastoinnin "esiasetukset" kuvakkseesta! Kuvakkeen väri kyllä muuttuu sitä painettaessa mutta mitään ei tapahdu! Lämmittimen saa toki päälle asetusten kautta lisäämällä väkänen ruutuun, mutta ajon aikana se on aika hankalaa :(

Syy miksi en halua tuota automatiikkaa käyttää on se, että monesti pärjään työmatkani ilman sitä. Välillä tulee myös siirreltyä autoa talliin tai katokseen, niin lämmitin pärähtää turhaan aina hetkeksi päälle ja käry on aikamoinen.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 hybridi ja talvi
« Vastaus #7 : 18.01.2019, 10:11:22 »
Mä olen pohtinut tätä samaa. Meillä V90 T8 ja ainakaan 20min käytön jälkeen moottorin kaikki letkut, mihin pääsin kansia avaamatta käsiksi olivat kylmiä.

Toinen asia mikä ihmetyttää. Jos olen valinnut ettei lisälämmitin käynnisty automaattisesti, niin sitä ei saa päälle ajon aikana ilmastoinnin "esiasetukset" kuvakkseesta! Kuvakkeen väri kyllä muuttuu sitä painettaessa mutta mitään ei tapahdu! Lämmittimen saa toki päälle asetusten kautta lisäämällä väkänen ruutuun, mutta ajon aikana se on aika hankalaa :(

Syy miksi en halua tuota automatiikkaa käyttää on se, että monesti pärjään työmatkani ilman sitä. Välillä tulee myös siirreltyä autoa talliin tai katokseen, niin lämmitin pärähtää turhaan aina hetkeksi päälle ja käry on aikamoinen.
Ei kai tuossa muuta vaihtoehtoa ole että käyt sen täpän heittämässä, kun tulee vilu tai on valmiiksi jäässä kun autoon menee 8)
Toki jos paljon talvella yrittää ajella pelkällä sähköllä, niin on se ilman tuota lisälämppäri kylmää kyytiä. Jos tulee kylmä fiilis niin penkin/ratinlämmitin päälle niin kyllä se pikkaisen lämmittää :)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Häätäjä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 hybridi ja talvi
« Vastaus #8 : 18.01.2019, 10:29:25 »
Juu, näin tässä on toimittu. Kaikkeen näyttää ihmeesti tottuvan :) On vain ollut aikamoinen shokki kun aika "puuaivoille" tehdyistä VAG-konsernin tuotteista siirryin Volvon käyttöliittymän pariin! Kyllä esim. erillinen mekaaninen kytkin lisälämppärille olisi ollut poikaa, isoista radioasemien logoista puhumattakaan ;)

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 hybridi ja talvi
« Vastaus #9 : 18.01.2019, 10:46:53 »
Juu, näin tässä on toimittu. Kaikkeen näyttää ihmeesti tottuvan :) On vain ollut aikamoinen shokki kun aika "puuaivoille" tehdyistä VAG-konsernin tuotteista siirryin Volvon käyttöliittymän pariin! Kyllä esim. erillinen mekaaninen kytkin lisälämppärille olisi ollut poikaa, isoista radioasemien logoista puhumattakaan ;)
Sellaista tuo älyaika on :)
Eikös ne radiokanavatkin tuossa 8,7" näytöllä ole riittävän suuret. En muista onko samankokoiset kuin Spotifyssä. Siinä ainakin "sokeakin Bertta" löytäisi ne :D
En muista minkä kokoiset kun en paljoa radiota käytä, mutta olettaisin että samankokoiset.


« Viimeksi muokattu: 18.01.2019, 10:52:31 kirjoittanut völvöxc60 »
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa vesapu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 hybridi ja talvi
« Vastaus #10 : 18.01.2019, 10:58:52 »
Yrittelin aamusella käynnistää VOC:n kautta webastoa auton ollessa latausjohdolla tolpassa kiinni. Valitti ettei onnistu latauksen aikana. Onko ok vai jossain häikkää.
-Vesa
Volvo XC60 T8 2018

Poissa Häätäjä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 hybridi ja talvi
« Vastaus #11 : 18.01.2019, 11:49:22 »
Meilläkin on ollut muutama outo virheilmoitus parina päivänä. VOC ketjussa enemmän siitä.

Radio logoilla tarkoitan 2x2cm kokoisia radioasemien tunnuksia. Näin ikänäköisenä osuin helposti ilman laseja oikeaan :) Tuostakin olisi Volvo saanut selkeämmän jos olisi vaan halunnut :(  Onneksi valikkojen perusnäkymässä aseman nimi näkyy vähän isommalla!

Hei, mutta nyt mä vasta katsoin tuota kuvaa tarkemmin! Siinähän näkyy asemien logot :o Miten ne saa näkyviin?
Jaa, eihän ne olleetkaan radiokanavien, vaan Car Play :(
« Viimeksi muokattu: 18.01.2019, 12:10:45 kirjoittanut Häätäjä »

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 hybridi ja talvi
« Vastaus #12 : 18.01.2019, 12:48:49 »
Kokeile sisäkennolle meneviä letkuja onko ne lämmenneet. Varmaan kierrättää sitä kautta moottorille vedet.

V50:ssä eberi oli heti sisäkennolle menevässä letkussa ja tulihan sieltä tosi kuumaa ilmaa kun eberi oli päällä!  8)
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91


Poissa vesapu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Vs: XC60 hybridi ja talvi
« Vastaus #14 : 18.01.2019, 20:01:46 »
Koskeeko tuo ylläoleva vain dieselmoottoreita.
-Vesa
Volvo XC60 T8 2018

 

Futurez  Kulkukoira