Samppasport  Futurez

Peltivanteiden kääntö.

  • 119 Vastauksia
  • 78540 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa j_tapio

  • Aluevastaava Oulunseutu
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2309
  • www.vrcf.fi
Vs: Peltivanteiden kääntö.
« Vastaus #90 : 25.07.2013, 06:48:18 »
Reunojen sivuheittona tuo 2...3mm ei ole mitään jos kehät on suorat kuitenkin. Tuollaisia heittoja on uusissakin peltivanteissa, ja usein näkee harrastajien tekemiä peltejä jotka on suorempia kuin uudet tarvikevanteet.
Jos reunat on väännelty mutkille ni sitten tarvii reilummin painoja. Sen kanssa usein pystytään elämään.
Mut jos vanteessa tulee pystyheittoa eli keskiö on hiottu liian pieneksi ja hitsattu laitaan ni sitä ei korjaa mikään tasapainotus, vaikka kone näyttäis 0g.

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Peltivanteiden kääntö.
« Vastaus #91 : 25.07.2013, 08:38:47 »
Reunojen sivuheittona tuo 2...3mm ei ole mitään jos kehät on suorat kuitenkin. Tuollaisia heittoja on uusissakin peltivanteissa, ja usein näkee harrastajien tekemiä peltejä jotka on suorempia kuin uudet tarvikevanteet.
Jos reunat on väännelty mutkille ni sitten tarvii reilummin painoja. Sen kanssa usein pystytään elämään.
Mut jos vanteessa tulee pystyheittoa eli keskiö on hiottu liian pieneksi ja hitsattu laitaan ni sitä ei korjaa mikään tasapainotus, vaikka kone näyttäis 0g.

Totta. Itellä ei täristä kyllä kumet yhtään..vaikka ajais 140km/h. .toki ei sitä pystyheittoakaan oo ku korkeintaa 2-3 milliä jossain vanteissa.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Volvo745D

  • Vieras
Vs: Peltivanteiden kääntö.
« Vastaus #92 : 21.04.2014, 20:31:00 »
Nostellaas tätäkin toppaa jos joku viel sattuu lukemaan näitä. Itellä ois nyt 16" monkelin peltivanteet käännettynä alla, vaan tulpatuista (entisten) pistehitsauksien kautta fuskaa mikroreijjistä ilmat veks. Migillä ei niin tarkkaan saa etteikö se jostain huokosesta pihise pikkuhiljaa. Onko oikeasti otettava renkaat irti ja sikafleksillä sisältä rinki vai mitä neuvoja annetaan?`Ei meinaan toi tinaus oo ihan tuttu laji että kokeilis ensimmäisenä..

Ps. kokemuksia pitää jakaa. keskiöiden hitsauksessa käytettiin vatupassia, työntömittaa, ja kuminuijjaa. Tuli suorat, eikä oo käyny vielä tasapainotuksessa. Eikä vipota  ;)

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Peltivanteiden kääntö.
« Vastaus #93 : 20.10.2014, 22:26:48 »
Mäiskein tänään parista volvon 16" peltivanteista keskiöt pois ja käänsin. Ajatus olis harrastaa ja vielä levittää noita. Mitä porukka yleensä laittaa levitykseksi? Toinen sarja peltejä ja sieltä silppoo vai jotenkin muuten?

Sitten kun tollanen levityssoiro on käsissä niin miten vanteen saa kasattua ilman että syntyy ylös-alas heittoa --> epäkeskoa?

Käytännön vinkkejä otetaan vastaan  :hello:
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

The moose

  • Vieras
Vs: Peltivanteiden kääntö.
« Vastaus #94 : 20.10.2014, 22:43:22 »
8 samanlaisesta vanteesta saa ihan hyviä levitys aihioita ja sarjan niistä saa ja ylikin jää vähän.. Suoraan kun leikkaa tai katkoo eli sorvissa niin on helvetin paljon helpompaa laittaa yhteen kun esim puukkosahalla tai pikkurälläkällä katkottuja kehiä.

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: Peltivanteiden kääntö.
« Vastaus #95 : 21.10.2014, 09:33:35 »
Olen nyt kääntänyt nuo eli sisäpuoli on ulos päin. Jos nyt halkasen vanteen nykyisen sisäpuolen ja liitän siihen alkuperäsen sisäpuolen niin vanne levenee huomattavasti, mutta asennusura jää kovin kauas reunasta jolloin tulee ongelmia(?). Tietty voisin liittää toisesta vanteesta sen asennusuran näihin mutta pitää mittailla paljonko tollasella uralla on leveyttä. Näitä pitäs levittää 1-3/4" tai 2" ja tulevat eteen. Taakse en ole vielä tutustunut mutta oletus olis että varmaan 3" levitys muttei taida ihan joka vanteessa noin syvää asennusuraa olla?
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

Poissa Tuntsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 139
  • www.vrcf.fi
Vs: Peltivanteiden kääntö.
« Vastaus #96 : 27.10.2014, 08:43:36 »
Tollaset opelin pellit tuli levitettyä ysiin ens kesäks. Speksit on edessä 9.5"x16" ja takana 10.5". Noihin sitten luultavasti 205/40r16 ja 215/40r16 rengastus. Pitää vielä hitsata nuo ympäri.

Sitten tuli kans talvivanteet tekastua. Etuvedon 15" pellit, jotka levitin edestä 8.5" ja takana 10.5". Noihin tulee ihan perus 195/65r15 nastat :D


Joistakin vanteista tullu parempia mitä alottaessa ja joissakin heittoa vähän molempiin suuntiin. Lähtee soiro taipumaan heftatessa aika helposti vinoon, jos ei ole kunnolla mankeloitu. Itse halkaisin vanteet rälläkällä tasapainotuskoneessa ja mankeloin soirot vanhalla peltivanteella...

Poissa Pas(i)kiainen

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 361
  • www.vrcf.fi
Vs: Peltivanteiden kääntö.
« Vastaus #97 : 15.11.2014, 22:54:39 »
E. Eipä enää mitään, löytyi jo peltikierros, kokeilen tehdä 8:sta vanteesta neljä levitettyä. Soirot siis neljästä ja sitten liittää ne niihin toiseen neljään ulkopuolelle.

Migillä kasaan.
« Viimeksi muokattu: 16.11.2014, 00:32:29 kirjoittanut Pas(i)kiainen »

Poissa Beris

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 54
    • Flickr
Vs: Peltivanteiden kääntö.
« Vastaus #98 : 30.05.2015, 23:19:27 »
Nostellaas ylös.. Kuka mahtais Turun seudulla näitä vielä tehdä? Vannepajalle en mielelläni veisi, ei ole viime aikoina kamalan positiivisia kokemuksia kuulunut siltä suunnalta..
Lainaus käyttäjältä: The_OttoB
Kukaan järkevä ihminen ei irroita etutolppaa 200-sarjan Volvosta jos ei ole pakko.

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1614
  • It's Hip To Be Square
Vs: Peltivanteiden kääntö.
« Vastaus #99 : 30.07.2015, 07:16:56 »
Minä olen tehnyt niin että alkuperäiset venttiilin paikat paikalleen jättäen, on vaan venttiilit takapuolella mutta mitä so wot.
Jos meinaa leimalla käydä, niin viimeistään tuosta inssi näkee että on käännelty ja hitsailtu.

Vanteen asennusura ei tosiaan saa jäädä yli 3" päähän reunasta tai muuten tulee ongelmia asennuksessa.
Poijjat oli joskus näppäränä hitsanneet kaksista ooppelin vanteista sisäpuolet yhteen. Jäipä kumit laittamatta.

hyvinhän ne saa venymään tässä pari "hyvää" tapaa maailmalta:

http://www.youtube.com/watch?v=8xx2e6R4jY4&feature=endscreen&NR=1
Itseasiassa normikäytäntö, noin ne teidänkin helvetin venykumit paineistetaan.  ::)
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 685
  • #lihavatpojat
Vs: Peltivanteiden kääntö.
« Vastaus #100 : 30.07.2015, 18:15:34 »
Jos meinaa leimalla käydä, niin viimeistään tuosta inssi näkee että on käännelty ja hitsailtu.
No itseasiassa auto leimattiin niillä. Kyllä se inssi jo vähemmästäkin tajuaa onko käännetty. Itse kysyin vaan suoraan että säästetäänkö multa se vaiva, että käyn kotona vaihtaan renkaat, kun alle noi kuitenkin menee. Homma kävi inssille. Paikkaa en luonnollisestikaan kerro...
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Peltivanteiden kääntö.
« Vastaus #101 : 30.07.2015, 20:11:39 »
Samansuuntainen kokemus, oli kyllä venttiilinreiät tulpattu mutta silti, en puhunu mitään ja papereita tehdessään jutteli "Musta kyllä hiukan näyttäis että ihanko noissa takavanteissa ois keskiö jotenkin kääntyny väärtepäin, mut kai se täytyy olla vaan kuvitelmaa kun eihän niin saa tehdä  ;)". Joutu toteaan "Ei tietenkään, mistäs sitä tietää mitä ne ruottalaiset on kasannu, ja sitäpaitsi sehän ois laitonta  ;)". Ihan inssistä se on kiinni miten ne asiaan suhtautuu, nuokin on tehty ihan asiallisen olosesti ja on suorat jne.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1614
  • It's Hip To Be Square
Vs: Peltivanteiden kääntö.
« Vastaus #102 : 31.07.2015, 10:17:19 »
Paljonko tulee takavedon vanne ulommaksi jos keskiön pyöräyttää sijoillaan ympäri?
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Elno

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 63
  • Volvoja jo vuodesta 1991
Vs: Peltivanteiden kääntö.
« Vastaus #103 : 24.01.2016, 09:54:54 »
mun mielestä noista mondeon pelleistä ei saa et 10 ollenkaan kun venttiili jää silloin tyhmään asentoon sinne väliin. ne mitä oon tehny on noin apauttiarallaa  et 0 ja + 10

volvon 17 tuumaset peltivanteet onkin sit ihan erilaiset käännettynä. niistä saa vaikka et 15

Olisin kiinnostunut 17" peltivanteista. Onko niitä joku tehnyt? Ja onko Volvoon ollut jossain vaiheessa tarjolla 17" peltivannetta? Pikaisesti katsottuna Peugeot C6 vm. 06--> peltivanne voisi olla hyvä aihio.

Kokemuksia?
« Viimeksi muokattu: 24.01.2016, 22:10:38 kirjoittanut Elno »
940 B230FT STW Classic -98 & 242DL B19-83

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3469
Vs: Peltivanteiden kääntö.
« Vastaus #104 : 24.01.2016, 10:06:15 »
Olin kiinnostunut 17" peltivanteista. Onko niitä joku tehnyt? Ja onko Volvoon ollut jossain vaiheessa tarjolla 17" peltivannetta? Pikaisesti katsottuna Peugeot C6 vm. 06--> peltivanne voisi olla hyvä aihio.

Kokemuksia?
Mulla oli, koko oli 7x17 tai 7,5x17 et45 tai 43, sjos voi vahvistaa mitat koska hänelle ne myin. Taitavat olla S80 tai XC90 alunperin.

Tuossa pari kuvaa: http://s89.photobucket.com/user/muurala1/media/V70N/2013-10-12175323_zps06bf8155.jpg.html
« Viimeksi muokattu: 24.01.2016, 10:09:43 kirjoittanut remes »
V40 T2 -17
Kuvat

 

Autoracing  KL-varaosat