Samppasport  Futurez

Ruiskutussuuttimien paluuvuoto

  • 8 Vastauksia
  • 2244 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa nykyinen volvoilija

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 74
  • www.vrcf.fi
Ruiskutussuuttimien paluuvuoto
« : 02.08.2019, 16:23:34 »
                                                                         Moro!                                                                                                                                                                             

Volvo v50 2.0 d vm.2006 ruiskusuuttimista! Autolla ajettu vajaa 300.000km. Käynnistyminen ilman lämmitystä heikkoa heti kun lämpötila laskee nollan seutuvilla ja alle sen.
Hehkut uudet, ei ollu vaikutusta entisiin verrattuna.Yksi ruiskutussuutin uusittu noin vuosi sitten. Nyt mittasin paluuvuodon suuttimista metrisillä kirkkailla letkuilla, näytti siltä että siitä uudesta suuttimesta tuli paluuvuotoa ja  3 muusta ei juuri lainkaan, sen suuttimen letkuun tuli noin puolen metrin matkalle polttoainetta kun muista ei lähes ollenkaan, muuten auto toimii ihan hyvin muuten, tosin kitkerää hajua havaittavissa pakokaasussa. Sanokaapa asiantuntijat, onko tämä merkki siitä että nuo 3 suutinta vuotavat sylinteriin päin ja pitäis uusia?

Poissa M141

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 322
  • www.vrcf.fi
Vs: Ruiskutussuuttimien paluuvuoto
« Vastaus #1 : 05.08.2019, 13:16:41 »
Hiukan erikoiselta kuullostaa, että 3 suuntinta oireilisi samalla tavalla. Ei toki mahdotonta. Vaihtoehtona on toki, että tuo 1 vaihdettu on tukossa tai jostain muusta syystä pukkaa enemmän paluulinjaan.

Ohjelmoitiinko suuttimen vaihdon yhteydessä uuden kalibrointiarvo ecuun?

Tein alkukesästä vastaavan testin -05 vuoden reilut 380tkm ajettuun seuraavasti:
6min 45sec tyhjäkäyntiä. Lämmin kone, AC OFF
-27ml syl #4
-32ml syl #3
-32ml syl #2
-30ml syl #1

Eroa siis 18% ääripäissä. Kiinnostaisi vaikuttaako tuo ero suuttimissa vielä esim. kulutukseen? Mitään ongelmaa autossa ei ole, mutta kulutus on aina ollut tankkauksesta laskettuna 5.28-6.5l/100km. Alle 5l on utopiaa tällä yksilöllä. Talvella/alkukeväästä meni pätkäajossa tod näk. eberin vuoksi jopa 7-8l/100km. DPF:ää ei ole koskaan ollutkaan niin ei pitäisi ainakaan ecun polttoluuppi olla syynä.


Poissa nykyinen volvoilija

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 74
  • www.vrcf.fi
Vs: Ruiskutussuuttimien paluuvuoto
« Vastaus #2 : 05.08.2019, 21:10:57 »
Ei ohjelmoitu mielestäni mitään

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2136
  • Tampere - Pori
Vs: Ruiskutussuuttimien paluuvuoto
« Vastaus #3 : 05.08.2019, 22:24:48 »
Ei ohjelmoitu mielestäni mitään

Eikä tarvitsekaan. Kun moottori hörähtää käymään niin käykö heti hyvin?
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa nykyinen volvoilija

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 74
  • www.vrcf.fi
Vs: Ruiskutussuuttimien paluuvuoto
« Vastaus #4 : 07.08.2019, 07:56:49 »
Kun ulkoilman lämpötila plussan puolella käynti  hyvä heti, mutta kun menee vähän pakkasen puolelle käynti jotenkin sellainen kuin ei joku sylinteri olisi mukana hetken aikaa kunnes tasoittuu.Muuten ok ja kulutus aika pientä.Hehkut tosiaan uudet ja virrat niille tulee ja rele toimii,siitä liittimestä olen mitannut  että jonkun sekunnin antaa virrat herkuille.

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2136
  • Tampere - Pori
Vs: Ruiskutussuuttimien paluuvuoto
« Vastaus #5 : 07.08.2019, 10:02:55 »
Pari vaihtoehtoa: Kaasuläppä jumii tai heikko startti tai heikko akku.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa nykyinen volvoilija

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 74
  • www.vrcf.fi
Vs: Ruiskutussuuttimien paluuvuoto
« Vastaus #6 : 07.08.2019, 20:59:59 »
Ei ongelma ole siinä ettei startti hyvin pyörittäis.Sitä vaan olen miettinyt pienilläkin pakkasilla käynnistäessä ilman lämmitystä,että mistä johtuu että vähän aikaa jotenkin "nakuttava" ääni, tuntuu että ei joku sylinteri ole heti menossa mukana .Toki varmaan edullisinta olla välittämättä pikku asiasta,ajella vaan ja käyttää lämmitintä  kun lämpötila laskee nollaan ja alle,  kun ei muuta ongelmaa.

Poissa sukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: Ruiskutussuuttimien paluuvuoto
« Vastaus #7 : 08.08.2019, 00:36:03 »
Ei olisi iso homma käyttää tietokoneen päässä ja katsoisi suuttimien korjausarvot. Samallahan tuon uusimman suuttimen myös päivittäisi eculle varmuuden vuoksi.

Jos yksi suutin laskee paluulinjaan selkeästi muita enemmän,niin voisi äkkiseltään kuvitella siellä olevan vikaa/roskaa.
Onko tuo mittaamasi ohivuoto kuitenkin sallitun määrän sisällä vai meneekö yli sallitunkin?
Niistä määristä ja mittausajoista ja koneen lämpötiloista löytyy googlella juttua eri merkeistä reilustikkin.

Poissa nykyinen volvoilija

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 74
  • www.vrcf.fi
Vs: Ruiskutussuuttimien paluuvuoto
« Vastaus #8 : 28.10.2019, 17:29:24 »
Ruiskutus suuttimien yläosassa  omassa autossa numero 5, onko merkitystä kun olisi pari suutinta joissa numero 4, volvossa samanlaisessa olleet, että mikähän merkitys tuolla numerolla, toimiiko?

 

Samppasport  Futurez