Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Mikä akku..

  • 58 Vastauksia
  • 33116 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

The moose

  • Vieras
Vs: Mikä akku..
« Vastaus #45 : 23.01.2018, 23:06:32 »
Varmaan kohta akku hankintaan. Snajder motonetistä 2 vuoden takuulla
(Kuva poistettu lainauksesta.) vai
Bilteman 4 vuoden takuulla oleva.

Snajzerista ei ole kokemusta, joitain kauhujuttuja ollut tälläkin forumilla. Bilteman akkuja on jo kahdessa autossa ja ei ole pahaa sanottavaa ollut.

Niin ja tuohon dieseli-v40 se olis tulossa.

Hae biltemasta.

Poissa Eempex

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 135
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikä akku..
« Vastaus #46 : 23.01.2018, 23:41:25 »
Mulla hajos snajder vuodessa. Sen jälkeen ollut exide agm ja koskaan ei ole startannut yhtä hyvin. Motonetistä sain ainakin itse -10% alennusta tänään, tammikuun ajan oli joku kuponki voimassa. :)
« Viimeksi muokattu: 24.01.2018, 11:09:30 kirjoittanut Eempex »
Jeep Grand Cherokee WK2

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6582
  • 1% Hybridi
Vs: Mikä akku..
« Vastaus #47 : 24.01.2018, 08:03:14 »
Takuuasia on kyllä yksi mikä ratkaisee, ja se kääntyy kyllä motonetin eduksi. Se, että ostokuittia ei tarvitse säilöä on iso plussa. Edellinen omistaja oli ostanut biltemasta akun tuohon v70 , vuotta ennen kuin se mulle siirtyi, ei saanut vaihdettua, kun ei ollut kuittia. Numerosarjasta akun kyljessä olisi osaava/haluava myymäläpäälikkö sen kyllä selvittänyt, mutta ei vaan kiinnostanut,
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Mikä akku..
« Vastaus #48 : 24.01.2018, 08:53:12 »
Takuuasia on kyllä yksi mikä ratkaisee, ja se kääntyy kyllä motonetin eduksi. Se, että ostokuittia ei tarvitse säilöä on iso plussa. Edellinen omistaja oli ostanut biltemasta akun tuohon v70 , vuotta ennen kuin se mulle siirtyi, ei saanut vaihdettua, kun ei ollut kuittia. Numerosarjasta akun kyljessä olisi osaava/haluava myymäläpäälikkö sen kyllä selvittänyt, mutta ei vaan kiinnostanut,
Pitää pintansa niin saa vaihdettua. Akun numerokoodi tosiaan kertoo myyntipäivän, varastointipäivän, valmistusajankohdan...

Snajderista kuullut niin paljon pahaa sanottavaa, etten semmoista ostanut vaikka olisi ollut saman hintainen hiukan isompi, kuin mitä tuo Bilteman 62Ah.

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6582
  • 1% Hybridi
Vs: Mikä akku..
« Vastaus #49 : 24.01.2018, 19:51:44 »
Snajderin laitoin varoituksista huolimatta, katotaan nyt montako akkua pitää vaihtaa. Mulla oli vielä joku 10€ hyvitys eli hinnaksi jäi 99€.
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikä akku..
« Vastaus #50 : 25.01.2018, 08:30:31 »
62ah snajder laitettiin emännän autoon neljä vuotta takaperin. Satunnaista ajoa ja eberin käyttöä, ei ole vieläkään kyykännyt.
Volvoton

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Mikä akku..
« Vastaus #51 : 25.01.2018, 08:34:18 »
62ah snajder laitettiin emännän autoon neljä vuotta takaperin. Satunnaista ajoa ja eberin käyttöä, ei ole vieläkään kyykännyt.
Vielä pitää virtaa ja kestää kuormaa?

Minulla on rellussa reilun vuoden vanha 62Ah snajder. Täyteen ladattuna kestää kyllä starttailla jonkinaikaan, mutta sitten ykskaks kaikki mykäksi (virta loppuu kuin seinään).

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6582
  • 1% Hybridi
Vs: Mikä akku..
« Vastaus #52 : 25.01.2018, 09:13:11 »
Kun kysyin Motonet in myyjältä, niin snjeidereita on kyllä vaihdeltu enemmän takuuseen kuin muita. Ei posa kestänyt ostaa AGM-akkua.
« Viimeksi muokattu: 25.01.2018, 17:01:02 kirjoittanut jaskajokunen »
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikä akku..
« Vastaus #53 : 25.01.2018, 12:39:54 »
Vielä pitää virtaa ja kestää kuormaa?

Minulla on rellussa reilun vuoden vanha 62Ah snajder. Täyteen ladattuna kestää kyllä starttailla jonkinaikaan, mutta sitten ykskaks kaikki mykäksi (virta loppuu kuin seinään).

Kyllä ja kyllä.

Pitää se varmaan kohta vaihtaa että kerkee ennekun lopahtaa.
Ja tarvii sähköperämoottoriin akun niin snajder saa siinä kivasti jatkoaikaa  :D
Volvoton

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6582
  • 1% Hybridi
Vs: Mikä akku..
« Vastaus #54 : 04.02.2018, 13:36:57 »
Välijuttuna akkukeskusteluun.
Mulla on tuossa yksi "Volvo" merkkinen akku, tuli joskus 2006 850:n kylkiäisinä, heppu jolta sen ostin oli saksasta ostanut sen vuosi aiemmin kun toivat autoa suomeen. Siihen ostin uuden akun kun en huomannut, että oli akunkenkä löysällä. 850:n jälkeen akku siirtyi V70 akun tilalle ( ei mennyt bilteman akku takuuseen, kun ei ollut kuittia näyttää ).

Muutama vuosi sitten ostin varmuuden vuoksi uuden akun v70 :seen ja sen jälkeen se on pyörinyt muissa autoissani milloin missäkin.

Viimeksi oli vladdessa, mutta kyykkäsi kun oli toista kuukautta käyttämättömänä.

Ctekillä latailin viikko sitten elvyttävällä latauksella ja taas tuntuis toimivan ihan ok. Napajännite oli äsken 12,79V.

Tuo mainitsemani uusi akku oli Midac, se ei enää toivu edes elvyttävällä latauksella.
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikä akku..
« Vastaus #55 : 05.02.2018, 06:57:12 »
Tuo nykyinen auto on kärsinyt koko mullaoloaikansa erittäin laiskasta startista. Kylmänä turha koittaa, lämmitettynä paremmin muttei räjähtämällä.
Autoon ostin sillon ensitöinä 92ah bannerin agm-akun. Säännöllisen epäsäännöllistä ylläpitolatailua saanu vuosien aikana. Lataus katottu, kaikki ok. Kerran jätti starttaamatta kokonaan kun porsi startti. Vähän aikaa paremmin käyntiin (ehkä) kunnes asettu taas.

Nyt sitten putos ensin ardic pois päältä ajastimella, eikä lähtenyt sitten enää napistakaan. -10c pakkasta ja ihan viimesillä virranrippeillä käymään.

Akkukauppaan. Mukaan lähti halvin 100ah fixus......
Tästä on nyt kuukausi aikaa eikä tuo volvo ole ikinä pyörittänyt startilla konetta noin nätisti.


Tämä ei ole kehu fixukselle, ei oo yhteinen taival vielä niin pitkä.
Mikä sitä Banneria riivas? En mää uskonu että se voi johtua akusta, viikon oli auto vanhalla akulla mulla ennen kun ton ostin. Aattelin että kun akku oli uusittu, hehkut uusittu, startti uusittu ja lataus katottu niin pyöritäppä miten pyörität, kunhan pyörität.

Seurataan tilannetta.
Volvoton

Poissa JS88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: Mikä akku..
« Vastaus #56 : 05.02.2018, 08:13:43 »
Itse vaihdoin reilu 2v sitten uuden akun ja päädyin Boschin S5 agm malliin 80ah versiona. Hyvin on pelannut, akku oli irti kun vaihdoin tt-thermoa hiljattain ja napajännite oli 12,79V.
Luulin että orkkis akku kyykkäsi vain 290tkm ajettuna, mutta sieltähän paljastui vain löysä liitos. Olin ollut huolimaton edellisessä remontissa.. Tokihan mahdollista että akku oli vaihdettu kun vanha taksihan tämä.. Hyvin on pelannut volvo originaali edelleen, kun lahjoitin sen työkaverille..

Pätkäajoa, webastoa, mutta myös laturia ja pidempiä pätkiä kaveriksi. Hyvin vörkkii akut :)
S80 D5A -10


Vikakoodien lukua kaikista yksiköistä Oulun alueella

Yksi Volvomies

  • Vieras
Vs: Mikä akku..
« Vastaus #57 : 07.02.2018, 20:58:28 »
Täytyy tässä itsekkin antaa ääni Volvon alkuperäiselle akulle. Muutaman vuoden ollut käytössä nyt tämä 70ah:n akku ja oikein hyvin on toiminut. Tässä kun viimeksi ulkoilutin harraste-Volvoa noin kuukauden seisomisen jälkeen kylmässä autotallissa niin yllätyin ihan miten ylös volttimittari hyppäsi kun laitoin virrat päälle. Myös sitten itse käynnistys sujui varsin reippaasti. Moottori oli kyllä esilämmitetty, mutta sehän ei vaikuta akun jännite-tilanteeseen. Myös Vartan "Blue" akusta minulla on positiivisia kokemuksia.

Poissa kupari s40

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1331
  • Hi Tech, Low Life
Vs: Mikä akku..
« Vastaus #58 : 08.02.2018, 19:12:51 »
Exide 74ah/640a joka ollut uudesta vuodesta asti entisen 65a/540a midac hyydyttyä kyllä potkii ihan eri tavalla etenkin kylmästartissa ilman lämmitystä kun auto seisonut -15 kaksi vuorokautta..
Piuha kiinni ei kerkeä oikein avaintakaan kääntää kun jo tulilla.
Laturiksi vaihtui 120a hajottua 140a kun oli fixuksella jostain syystä halvempi kuin tuo pienempi.

Jätin motonetistä snajderin tai Boschin hakematta ku Fixus myi tuon exiden 88€ hintaan, säästi samalla myös 70km hakubensankin.

Saabis on calix integroitu laturi niin lähtenyt vaikka seisos kk talvella ja akku ollu mun ajan 4,5v kokoajan kiinni, välillä lämmittänyt niin lataa akkua samalla.
« Viimeksi muokattu: 08.02.2018, 19:21:30 kirjoittanut kupari s40 »
Volvo S40 2.0T (0,65bar)  -00
Saab 9-5 Aero sedan man -03 biopoweroitu stg2
Emännällä Volvo S60 T5 aut  -01
Imatralla apuja saa icarsoft vol2 Volvo/Saab obd-lukijalla

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy