Kulkukoira  Proturbo

DPF vaihto, pesu vai pakkopoltto?

  • 4 Vastauksia
  • 1064 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Alakerran_Rami

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
DPF vaihto, pesu vai pakkopoltto?
« : 16.11.2021, 14:03:05 »
Todennäköisesti (V50 D2, ajettu 225 tkm) DPF alkaa täyttyä pikkuhiljaa. Tätä ei vielä ole todettu millään mittauksella, mutta merkit viittaavat siihen. DPF on todennäköisesti alkuperäinen ja tyypiltään ilmeisesti lisäaineeton versio.

Mitä mieltä olette mitä kannattaa tehdä:

1. Pakkopoltto, 110€, millainen ennuste tällä toimenpiteellä edes on? Meneekö rahat vain hukkaan ja joutuu ottamaan joka tapauksessa vaihtoehdon 2 tai 3?

2. DPF pesu, 740€ töineen. Onko tällä yhtä hyvä ennuste kuin uudella ja onko tässä jotain sudenkuoppia? Hinta on yllättävän lähellä uutta suodatinta.

3. DPF vaihto uuteen, alkaen 1100€ töineen ja osineen. Tämä tietysti ratkaiseen ongelman, mutta maksaa rahaa.

Kellään kokemuksia näistä? Myös muista malleista kiinnostaa kokemukset.
« Viimeksi muokattu: 16.11.2021, 14:18:51 kirjoittanut Alakerran_Rami »

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2917
Vs: DPF vaihto, pesu vai pakkopoltto?
« Vastaus #1 : 16.11.2021, 17:14:47 »
Jos sen DPF:n haluaa säilyttää putkessa, niin itse lähtisin varmaan pesulla liikenteeseen.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2705
Vs: DPF vaihto, pesu vai pakkopoltto?
« Vastaus #2 : 16.11.2021, 18:16:23 »
Minun käsityksen mukaan pakkopoltto ei auta oikein mitään. Se vain käynnistää polton, joka pitäisi tapahtua normaalin ajon yhteydessä muutenkin. Pakkopolton voi tehdä ensiavuksi, jos vikavalo on jo taulussa.

Dpf:n uusiminen, pesu tai poistaminen ovat kestävämpiä korjausvaihtoehtoja.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Alakerran_Rami

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: DPF vaihto, pesu vai pakkopoltto?
« Vastaus #3 : 17.11.2021, 08:47:25 »
Jos sen DPF:n haluaa säilyttää putkessa, niin itse lähtisin varmaan pesulla liikenteeseen.

Joo sen verran itu___hippi olen, että filtterin poistaminen ei ole vaihtoehto kuitenkaan. Pesu ujostuttaa kun sen hinta on niin lähellä uutta, mutta on se silti halvempi...

Minun käsityksen mukaan pakkopoltto ei auta oikein mitään. Se vain käynnistää polton, joka pitäisi tapahtua normaalin ajon yhteydessä muutenkin. Pakkopolton voi tehdä ensiavuksi, jos vikavalo on jo taulussa.

Dpf:n uusiminen, pesu tai poistaminen ovat kestävämpiä korjausvaihtoehtoja.

Ei ole vikavaloa vielä. Täällä kirjoittelin oireista mitä autolla on: https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=129647.0 ja siellä kovasti epäiltiin DPF:ää. Mitään ajoa haittaavaa ei vielä ole, mutta varmaan korjausta voi alkaa pikku hiljaa suunnittelemaan. Näin maalliikkona kanssa epäilyttää pakkopolton olevan pelkkää rahan haaskausta.

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: DPF vaihto, pesu vai pakkopoltto?
« Vastaus #4 : 17.11.2021, 09:28:17 »
Mulla D5 moottorissa pakkopoltto auttoi 8kk. Sitten ilmoitti taas että suodatin on täynnä.

Pohdin kans eri vaihtoehtoja ja kyselin hintoja. Sitten sattumalta ohjelmoija oli juuri tulossa paikkakunnalle. Poistettiin egr ja dpf käytöstä. Ja poistettiin dpf kokonaan putkesta.
Samalla ohjelmoija teki muitakin "laittomuuksia" moottorinohjauksen.

Hinta poistolle oli murto-osa uuden dpf hinnasta.
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

 

Futurez  Kulkukoira