KL-varaosat  Race.fi

tappikone kaasareilla vai ruiskuksi?

  • 22 Vastauksia
  • 10822 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: tappikone kaasareilla vai ruiskuksi?
« Vastaus #15 : 31.07.2017, 05:55:00 »
Nostellaanpas vanhaa threadia :)

Mielessä pyörinyt visio "sivistyneesti" käyvästä tappikoneesta, eli sähköruiskulliseksi muuttamista ::)

Onko kukaan rakennellut ruiskulaitteita jostain muusta autosta näihin?

Mulla jää ehkä jossain vaiheessa 400-sarjan Volvo varaosiksi, siinä ois Bendix nelipisteruisku. Oiskohan ihan tolkuton homma sitä alkaa väsäämään Amaan, vai helpompi laittaa esim. Bosch le/lu(eli se 360i:ssa oleva) tai lh2.4?
Ajatuksena siis budjettiratkaisu, mitään megaa ei ole tarkoitus alkaa väsäämään..

Autosähköhommat ei parasta osaamisalaani ole, mutta siinäpä sitä lie oppisi tekemisen lomassa ::)
« Viimeksi muokattu: 31.07.2017, 05:57:20 kirjoittanut 1st »
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: tappikone kaasareilla vai ruiskuksi?
« Vastaus #16 : 31.07.2017, 09:38:19 »
Jos purkuautosta ruiskua meinaa adoptoida niin 240:n lh on helpoin kun sen johtosarja on kokonaan erillään muista sähköistä. Muissa joutuu perkaamaan sähköjä enemmän.
Tappikonetta en ole ruiskuttanut, mutta pari muuta vanhempaa konetta kyllä. Kaasarit tulevat lopulta halvemmaksi ja helpommaksi. Ruiskuun kun joutuu kaikki anturit laittelemaan, suuttimille paikat, triggeri, sähköjä vetää jne. Kaasarien asennus on illan homma, ruiskun kanssa menee helposti viikko kun etsii ja tekee osille paikat, metsästää osia ja säätää.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: tappikone kaasareilla vai ruiskuksi?
« Vastaus #17 : 31.07.2017, 22:04:57 »
Jos purkuautosta ruiskua meinaa adoptoida niin 240:n lh on helpoin kun sen johtosarja on kokonaan erillään muista sähköistä. Muissa joutuu perkaamaan sähköjä enemmän.
Tappikonetta en ole ruiskuttanut, mutta pari muuta vanhempaa konetta kyllä. Kaasarit tulevat lopulta halvemmaksi ja helpommaksi. Ruiskuun kun joutuu kaikki anturit laittelemaan, suuttimille paikat, triggeri, sähköjä vetää jne. Kaasarien asennus on illan homma, ruiskun kanssa menee helposti viikko kun etsii ja tekee osille paikat, metsästää osia ja säätää.
Aikahan ei olisi ongelma, talvisin on aikaa rakennella kesäautoa  ...ja joskus myös kesät ;D
Eli lh2.4 vois olla "helpoin" vaihtoehto toteuttaa, 240:n johtosarjalla?
Nykyisessä koneessa kun on kasipulttinen kampiakseli, niin olen siinä ymmärryksessä että siihen kävisi vinokoneen vauhtipyörä eli triggeriä ei välttämättä tarviis viritellä?

Suuri työhän tossa swapissa toki olisi.
On vaan tosiaan mielessä pyörinyt ajatus hyötysuhteen parantamisesta ja mahdollistaisihan se vaikka ahtamisenkin, kaasariturboja kun kukaan enää suosittele edes harkitsemaan.
Tämän homman toteutumisesta en sano mitään, älkää odotelko turhaan projektipäiväkirjaa ;D
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

Poissa JoniSa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: tappikone kaasareilla vai ruiskuksi?
« Vastaus #18 : 12.08.2017, 10:33:21 »
http://www.retroturbo.com/?product=kit-volvo-b18-or-b20
Onko kukaan tollasta käyttäny? Ei ois kauheen pahan hintane. Rupesin ihan vskavasti miettimään..

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7579
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: tappikone kaasareilla vai ruiskuksi?
« Vastaus #19 : 12.08.2017, 12:00:39 »
Kuvauksen mukaan tulee jenkeistä eli tuohon tulli 2,7% ja alvi päälle, niin alkaa hintaa olemaan. Sitten vielä suuttimet, moottorinohjaus, jne. Itse tekisin imusarjan ja hommaisin moottoripyörän läppärungot. Niitä saa suuttimineen aika kohtuulliseen hintaan. Siihen sitten haluttu moottorinohjaus kaveriksi.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa JoniSa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: tappikone kaasareilla vai ruiskuksi?
« Vastaus #20 : 12.08.2017, 15:42:46 »
Ei oikee multa toi imusarjan teko onnistu.. Täytyis teettää jollain. Pärrän läppiä eilen mietinki mut en vaa keksiny miten saisin ne ton tappikoneen kylkeen.
EDIT: tai eihä se vaadi ku laipat ja neljä putken pätkää?
« Viimeksi muokattu: 12.08.2017, 15:45:10 kirjoittanut JoniSa »

Poissa fender

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: tappikone kaasareilla vai ruiskuksi?
« Vastaus #21 : 30.08.2017, 19:41:55 »
Ääni kaasareille


Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: tappikone kaasareilla vai ruiskuksi?
« Vastaus #22 : 30.08.2017, 22:36:43 »
+1

Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

 

RallyBaron  Samppasport