Samppasport  Futurez

V50 vaihteisto

  • 3 Vastauksia
  • 355 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa adu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
V50 vaihteisto
« : 01.01.2024, 14:55:32 »
Minulla V50 2005 Volvo. Automaattivaihteisto toimii hyvin, mutta jostain syystä käsivalinnalla ei pääse vaihteita vaihtamaan. Keppi menee kyllä manuaalipuilelle, mutta mitään ei tapahdu. Autossa ei ole sitä vaihdekepin suojaa joka liikkuu kepin mukana ja mietin, että voiko sen joku kappale estää manuaali vaihtamisen?
Tuossa videossa törmäsin suojaan ja sen hajoamisen aiheuttamiin ongelmiin.
https://youtu.be/F9tuGqqZkzY?feature=shared

Onko tällaista tullut muilla vastaan?

Poissa janihy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 78
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 vaihteisto
« Vastaus #1 : 01.01.2024, 19:51:31 »
Videota katsomalla näyttää vähän siltä, että tuon suojan sivuttain liikkuvassa osassa on magneetti, millä tuo valitsimen elektroniikka tietää missä asennossa kepukka on. Vidalla voinee tutkia tarkemmin, mutta luulisin isomman vian aiheuttavan myös mittaristossa näkyvän vikakoodin. Eli tuon videon ohjeilla lähtisin itse jatkamaan, ei näytä olevan kun muutaman kympin tuo osakaan, vaikka vähän toki pitää purkaa edestä pois.
S40 2.0d -08

Poissa adu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 vaihteisto
« Vastaus #2 : 04.01.2024, 22:50:19 »
Hyvät ohjeet videossa kyllä purkamiseen on. Täytyy vaihtaa uusi osa ja toivoa, että vika korjaantuu eikä purkaessa riko mitään. Sinisellä tiskillä 20e, joten itse osa ei ollut kallis.

Poissa adu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 vaihteisto
« Vastaus #3 : 05.01.2024, 20:24:23 »
Osa vaihdettu ja kuntoon tuli. Oli se magneettiosa lohjennut kokonaan pois. Muutenkin vanha osa oli aivan pieninä paloina.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron