Ateho  Elekma

Mercedes-Benz topic

  • 733 Vastauksia
  • 284208 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #15 : 09.01.2012, 10:40:16 »
Onko siitäkin jo niin kauan... muistan vielä päivän, kun herr General ilmoitti siirtyneensä Alabaman tuotteisiin  ;)


JL

70tkm @ 5 vuotta... taksinako sitä pidät  :2funny:

Samaa kauhistelin. Tuntuu, että pari vuotta olisi...

Ja eikö viisi vuotta ala olla jo vaihtoikäinen ;)

Paikalla TimoV8

  • Kaksonen Sr. - Kuplautunut
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5866
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #16 : 09.01.2012, 12:15:01 »
Samaa kauhistelin. Tuntuu, että pari vuotta olisi...

Ja eikö viisi vuotta ala olla jo vaihtoikäinen ;)

Tänä vuonna tulee GL:stä uusi malli... 8)
Dieselveekasia vaan ei käsittääkseni enää tehdä, saa nähdä miten uusi -ja varmasti monta sataa kiloa nykyistä kevyempi- malli liikkuu V6-dieselillä.
Audilla ja BMW:llä on yli 300-hevosvoimaiset kolmilitraiset dieselit, Mersulla ei vielä.

Luota minuun -tiedän mitä teen!

Paikalla TimoV8

  • Kaksonen Sr. - Kuplautunut
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5866
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #17 : 09.01.2012, 16:58:03 »
-eikös se Mersun V8 Cdi ollu tehty vain jenkkimarkkinoille alunperin ? jostain olen kuullut huhuja , vääntävä konehan se on  8) vaan saakait siittä  V6 350cdi :stä  melkein samat tehot....  melkein ainakin... ( 195hv/620nm)

Edit: vaan luulis että  näihin uusiin saa myös tuota 450cdi V8 jossa 225hv/ 700nm vääntö  vakiona   ???

Kaivoin kuvan 2012 mallin GL:stä ( jos tää nyt on oikea kuva)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Noissa koneissa on kilowatteja tuon verran, ei hevosvoimia.
V8-dieselit ovat jo kadonneet (ainakin Suomen) hinnastoista. Jostain olen vaan lukenut että niitä ei tulla enää tekemään. :(

BMW tuo 380-heppaisen  (triplaturbo)-dieselkoneen alkuvuodesta, Mersulla ei ole tiedossa vastaavaa.
Tuoreesta Auto Motor und Sportista luin...

Kuva on jostain ML-tutkielmasta? Takaikkuna on pidemmässä GL:ssä erilainen.

Luota minuun -tiedän mitä teen!

Paikalla TimoV8

  • Kaksonen Sr. - Kuplautunut
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5866
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #18 : 09.01.2012, 17:12:52 »
tuo on kyllä aika hanurista jos ei enää saa kunnon konetta, vaan onkohan tuo vaan suomessa ?   :(



Käsitin että valmistus loppuu kokonaan. Mutta saahan näköjään kolmilitraisesta kutosestakin tehoa ja vääntöä jos vaan halutaan.

Luota minuun -tiedän mitä teen!

The moose

  • Vieras
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #19 : 09.01.2012, 18:42:55 »
Tänään selvis yks mysteeri faijan mesestä kun turvatyynyn valo temppuilee välillä ja korjaantuu itellään.

näkyy vissiin vikana leimalla ja ainakin faijan auto korjaantu vaihtamalla repsikan penkin tunnistin.

maksaa 200€ mut sit ei turvatyyny herjaa.

mb siis 320 cdi 2002 -->

Paikalla TimoV8

  • Kaksonen Sr. - Kuplautunut
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5866
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #20 : 09.01.2012, 19:23:11 »
Joo kyllä se perhana vaan totta on. Eipäs löytynyt enää Saksan listoiltakaan V8 CDI moottoria  on vaan V6 300CDI ja 350CDI  :o

Vaan onkohan noissa ollu sen verran ongelmia että ovat maineensa vuoksi poistaneet sen kokonaan ?  Meinasi vaan yks autovälittäjä joka käy luxenburgissa jonka välityksellä omanikin hankin kun kyselin noitten perään, sanoi että hän ei ala uittamaan yhtäkään V8 dieseliä sieltä enää. liekkö näillä väitteillä sitten totuutta ja missä yhteydessä, ja ei oo mikään eilisen teeren poika tää äijä näitten kans.

En tiedä muuta kuin että joku V8 ei tykkää kun lohkolämmitin lämmittää vaan v-moottorin toista haaraa ja kylmäkäynnistyksessä voi syntyä vaurioita kun toinen puoli on kylmä ja toinen lämmin. Tiedä sitten onko kuinka iso ongelma...

Välittäjällä lienee huonoja kokemuksia kun tuollaista sanoo. Itsellä onneksi pelannut moitteetta.

Mutta BMW X5 5.0d tulee kyllä vakavaan harkintaan.

Luota minuun -tiedän mitä teen!

Poissa compinho

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #21 : 10.01.2012, 01:44:41 »
Chevy Van G30 - Sprinter 312D - S212 250CDI - Chevrolet Bel Air - SL55 AMG - Hiace D4D AWD
RC8 - Kymco Agility 50 ajokiellon varalle

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #22 : 10.01.2012, 14:04:14 »
Mutta BMW X5 5.0d tulee kyllä vakavaan harkintaan.

X5 myös uudistuu pian...

Poissa rommitommi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 171
  • www.vrcf.fi
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #23 : 10.01.2012, 14:16:23 »

Välittäjällä lienee huonoja kokemuksia kun tuollaista sanoo. Itsellä onneksi pelannut moitteetta.

Ketju löystyy kohtuu nopeasti, ja vanhimmissa (2000-2002) pääsee ketju myös hyppäämään pois paikaltaan.

Faijalla (vm.01) on 140tkm ajettu, ja ketju oli hypännyt pois paikaltaan. Ilmeni yllättäen epätasaisena käyntinä, mutta kävi kuitenkin. Kaikista naurettavinta oli, että kun tota näytettiin Veholla, niin heidän mielestään toiminta oli täysin normaalia (Rollen tähtihuolto tms. tiesi heti mistä kyse) :P
Pari päivää auto oli huollossa, jolloin vaihdettiin ketju ja lisättiin tämä "hyppäämissuoja", laskua tuli kolmisen tonnia. Ei ihan halpaa....

Mersu on kyllä aina Mersu, se ei tosiaan petä, on toiminut yhtä onnettomasti jo 11-vuotta. :D
Ajossa: BMW 530d GT -12

Poissa Puusilmä

  • Kankea kahvimestari sr.
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3077
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #24 : 10.01.2012, 15:21:41 »
Vehollehan ei mennä muuta kuin pakkotilanteessa tai kuolaamaan uusien perään  :pomo: . Huollot tehdään ihan muualla :) mm.Debilillä olen käyttänyt väyrystä huollossa ja tehojenlisäyksessä ja ei kyllä voi moittia ! Hyvä ja luotettava huoltopaikka

Paljonkos tuollaisesta 320 cdi:stä saa jarrutettua pyörältä Debilin reissun jälkeen?

Poissa petrereesa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 28
  • www.vrcf.fi
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #25 : 12.01.2012, 10:11:49 »
olispa komia peli,  8)

 http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/170/4355125
Minä opettelin 170 S:llä ajamaan (SC-525). Oli vaan väriltään musta. S*

Oli alussa hiukan hankalaa, kun painoi kytkimen pohjaan, hävisi tähti näkyvistä. No, isän sylissä istuen aloitin maantieajoharjoittelun  :).
Lipsuvitsi Kitumaasturi

Poissa black

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 103
  • www.vrcf.fi
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #26 : 12.01.2012, 19:20:08 »
Vehollehan ei mennä muuta kuin pakkotilanteessa tai kuolaamaan uusien perään  :pomo: . Huollot tehdään ihan muualla :) mm.Debilillä olen käyttänyt väyrystä huollossa ja tehojenlisäyksessä ja ei kyllä voi moittia ! Hyvä ja luotettava huoltopaikka

Haluaisin trollaamatonta tietoa suht paljon ajetun S/W210 peltien kestosta, jopa sellainen dieselfarkkuna käynyt mielessä kakkosautoksi kun alkaisi edukkaasti saamaan. Eli miten on, ruostuuko sellainen parissa vuodessa läpipuhki? Silmä tykästynyt farkkuväykkyjen massiiviseen ulkonäköön.

Poissa pppate

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #27 : 12.01.2012, 20:08:37 »
riippuu paljon miten pidetty.yleisesti hyvin ruosteessa.etukierre jousien yläpään kupit ruostuu irti,mukava yllätys talvella motarilla.kokemusta kahdesta nokan maahan putoamisesta.todella hienoja ja tilavia autoja muuten.vain ruoste estää hankinnan.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #28 : 12.01.2012, 20:13:20 »
Hahaha, ruosteeton väykky on yhtä todennäkönen ku olkiluodon valmistuminen  :2funny:
Noita takuukorjattiin koko valmistuksena ajan takuuseen kun
ruostuivat puhki. Koska oot viimeks nähny ruosteettoman väyrysen?
Jos muuten näyttää tosi kivalta, niin ihan huvikseen vaan
nostat sivuun ovien tiivisteitä siitä karmien päältä, sieltä viimeistään
löydät ruostepeikkoa.

Ja ei ollu trollia. Jostain syystä väyryskoppaset coupet ei ruostu
läheskään samalla lailla.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa pppate

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: Mercedes-Benz topic
« Vastaus #29 : 12.01.2012, 20:17:30 »
Hahaha, ruosteeton väykky on yhtä todennäkönen ku olkiluodon valmistuminen  :2funny:
Noita takuukorjattiin koko valmistuksena ajan takuuseen kun
ruostuivat puhki. Koska oot viimeks nähny ruosteettoman väyrysen?
Jos muuten näyttää tosi kivalta, niin ihan huvikseen vaan
nostat sivuun ovien tiivisteitä siitä karmien päältä, sieltä viimeistään
löydät ruostepeikkoa.

Ja ei ollu trollia. Jostain syystä väyryskoppaset coupet ei ruostu
läheskään samalla lailla.
eikös coupet valmistettu eri tehtaassa/maassa?

 

Carcom Oy  Ateho