Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Virikaasarit, tuplakaasarit vaakaimut, pystyimut hyötyä vai ei.

  • 342 Vastauksia
  • 172368 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
aivastelee? isot pojat sanoo että käy laihalla.
Joo, niin ne sanoo.

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2199
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Juu.. Vähän itekkin veikkasin, mutta en uskaltanut kysyä ;D Oli nimittäin samaa oiretta 740:ssä kun lambda oli hajalla..

Mimmostakohan suutinta pitäs tonne kaasareihin tunkea..

Lohko b20 n. 2,3l
Kansi 44/35 venat, vakio korkeus
45 weberin tuplat (152 dcoe)
11,5 nostolla ja 287 tai 300asteisella nokalla (ei ole varmuutta kumpi)
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

The moose

  • Vieras
Juu.. Vähän itekkin veikkasin, mutta en uskaltanut kysyä ;D Oli nimittäin samaa oiretta 740:ssä kun lambda oli hajalla..

Mimmostakohan suutinta pitäs tonne kaasareihin tunkea..

Lohko b20 n. 2,3l
Kansi 44/35 venat, vakio korkeus
45 weberin tuplat (152 dcoe)
11,5 nostolla ja 287 tai 300asteisella nokalla (ei ole varmuutta kumpi)

miltä ne tulpat näyttää? entä onko se sytkän modaus jo tehty? mun mielestä se kannattais ihan oikeesti tehdä, ehkä joku muukin samaa mieltä mut ei vaan uskalla sanoo  :)

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2199
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Tulpat näyttää ainaki ihan ok.. Eli ei ole mustat vaan semmoset vaaleat/ruskeat, joten ei ainakaan rikkaalla käy enään, toisin kun vanhalla nokalla; aina tuplat ihan pikimustat.. Mistäs sytkän modauksesta sä puhut? Kärjettömästä vai? Ei ole muuta sytkälle tehty kun laitettu ajotus jotakuinkin kohdalleen..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Mistäs sytkän modauksesta sä puhut? Kärjettömästä vai? Ei ole muuta sytkälle tehty kun laitettu ajotus jotakuinkin kohdalleen..
Jaa perusennakko vai?
Pitäisi varmaan keskipakoennakkoakin fiksata.(muutama viesti taaksepäin mainitsin ollille tuosta)

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2199
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
No sytytysennakko 3500 kierroksilla.. n. 35 astetta ennakkoa.. Ja säädin tuota jakajaa pyörittämällä.. Mielummin mä ostan jostakin kunnon kärjettömän sytkän ku alan viilailemaa ja hitsailemaan.. Kuitenkaan kun kärjettömän saa suoraan tuohon nykyseen jakajaan sopimaan alle 200e:llä..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa voimavolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 158
  • Kakkosella vinoon ja kolmosella lepikkoon.
Omiin kokemuksiin (2-pyöräisistä/pienemmistä moottoreista) ja lukemalla oppimaani perustaen uskallan muutaman oluen jälkeen veikata kans sytkää (ihan liikaa ennakkoa?) tai jopa imuventtiileitä. (esim. välykset ja/tai ajotus?) Etenki jos nokan oot vaihtanu tuommoseen. Ajotus tuskin saa olla paljon kyllä pielessä tuommosella nokalla? :idiot2:  :o
Tietty kaasarissakin vois jotain ihmettä olla "korkeiden" ja tyhjä/alakierrosten välillä mutkun kokemus perustuu vaan "mopo"kaasareihin.. Niillä vehkeillä ainakin liian laihat "alakierrokset" yhdistettynä vääriin välyksiin/kantavaan imuventtiiliin/leihin aiheuttaa melkosta ampumista (käynnistys, tasakaasu ja moottorijarrulla. Hyvä ettei pala putsari.

Korjaus tuota moottorijarrua koskien. Tällöin aiheutui kyllä ampumista pakoputkessa eikä imusarjassa liian laihan tyhjäkäyntiseoksen vuoksi. Ei niinkään liity tähän.
« Viimeksi muokattu: 30.06.2011, 02:29:22 kirjoittanut voimavolvo »
1,5 kpl baijerin ihmeitä
240 b200f
740 b230ft

Poissa VolvoJape

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Kärjetön tai kärjellinen, samanlailla siellä on keskipakoennakot. Sytkä on helppo rajoittaa, tekee vaikka uudet tapit jakajan sisään. Mulla on omassa muokattu sytkää, perusennakkoa voi laittaa sen 20-astetta ja maksimit nousee sinne 30-asteeseen. Nokka on 320-asteinen.
Volvo 940

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Tulpat näyttää ainaki ihan ok.. Eli ei ole mustat vaan semmoset vaaleat/ruskeat, joten ei ainakaan rikkaalla käy enään, toisin kun vanhalla nokalla; aina tuplat ihan pikimustat.. Mistäs sytkän modauksesta sä puhut? Kärjettömästä vai? Ei ole muuta sytkälle tehty kun laitettu ajotus jotakuinkin kohdalleen..

ookko kattonut tulpat heti ajon jälkeen vai ookko ajelut maantieltä kotia eri vauhtia ja kone käynyt tyhjäkäyntiä ennen ku ruuvasit tulpat pois?

jostain lukiin että tulpat muuttaa väriä aika nopeesti joten pitäs moottori sammuttaa lennosta ja sitte katoo tulpien väri.
helpoten ku viet sen jonnekki säätöö ni saat kohilee.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Kärjetön tai kärjellinen, samanlailla siellä on keskipakoennakot. Sytkä on helppo rajoittaa, tekee vaikka uudet tapit jakajan sisään.
Juuri näin.

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2199
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
ookko kattonut tulpat heti ajon jälkeen vai ookko ajelut maantieltä kotia eri vauhtia ja kone käynyt tyhjäkäyntiä ennen ku ruuvasit tulpat pois?

jostain lukiin että tulpat muuttaa väriä aika nopeesti joten pitäs moottori sammuttaa lennosta ja sitte katoo tulpien väri.
helpoten ku viet sen jonnekki säätöö ni saat kohilee.

Empä nyt muista käytinkö tyhjäkäyntiä, mutta ajon jälkeen katoin tulpat..

Omiin kokemuksiin (2-pyöräisistä/pienemmistä moottoreista) ja lukemalla oppimaani perustaen uskallan muutaman oluen jälkeen veikata kans sytkää (ihan liikaa ennakkoa?) tai jopa imuventtiileitä. (esim. välykset ja/tai ajotus?) Etenki jos nokan oot vaihtanu tuommoseen. Ajotus tuskin saa olla paljon kyllä pielessä tuommosella nokalla? :idiot2:  :o
Tietty kaasarissakin vois jotain ihmettä olla "korkeiden" ja tyhjä/alakierrosten välillä mutkun kokemus perustuu vaan "mopo"kaasareihin.. Niillä vehkeillä ainakin liian laihat "alakierrokset" yhdistettynä vääriin välyksiin/kantavaan imuventtiiliin/leihin aiheuttaa melkosta ampumista (käynnistys, tasakaasu ja moottorijarrulla. Hyvä ettei pala putsari.

Korjaus tuota moottorijarrua koskien. Tällöin aiheutui kyllä ampumista pakoputkessa eikä imusarjassa liian laihan tyhjäkäyntiseoksen vuoksi. Ei niinkään liity tähän.

Venttiilinvälykset säädin nokan vaihdon yhteydessä.. P

akoputkessa kyllä tulee pauketta moottorijarrutuksessa, mutta kaasareissa ei.

Sytkästä kun mulle on sanottu että tuolla 3500 kierroksella ei sais olla enempää ennakkoa kun 36 astetta. Toiset taas sanoo että pitäisi olla 40 tai jopa 45..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi

Sytkästä kun mulle on sanottu että tuolla 3500 kierroksella ei sais olla enempää ennakkoa kun 36 astetta. Toiset taas sanoo että pitäisi olla 40 tai jopa 45..
Toi 36 astetta on yleinen nyrkkisääntö jota ei viritetyssä moottorissa saisi ylittää.(poikkeuksia toki on)
Käytännössä se pitää kokeilla nakuluureilla niin, että kun nakuttaa niin pari astetta pois.

Poissa Hannu_264

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
  • www.vrcf.fi
Toi 36 astetta on yleinen nyrkkisääntö jota ei viritetyssä moottorissa saisi ylittää.(poikkeuksia toki on)
Käytännössä se pitää kokeilla nakuluureilla niin, että kun nakuttaa niin pari astetta pois.

2 vent/ syl koneelle tyypillisesti max 30 astetta (vaparina) ja noista nakuluureista sen verran että kuule vasta kun ennakkoa on 3-5 astetta liikaa, kevyttä nakutusta ei noilla kuule. Ennakkoa kannattaa pistää vain sen verran kun maksimi tehon saamiseksi tarvitaan. Aika hyvin nuo vinokoneen männät kestävät vaikka porukka ajaakin 2-4 astetta suuremmalla ennakolla kuin mitä sinne tarvitaan...

4 vent/syl koneiden palotila onkin sitten paremman muotoinen, max tehoon riittää tyypillisesti alle 20 astetta (vaparina).

Ja tulppien väreistä ei kyllä nykyisin oikein näen muuta kuin käykö se ihan sika-rikkaalla. Laajakaista toimii paremmin säätämisen apuna (lainaa vaikka joltakin kaverilta).
« Viimeksi muokattu: 04.07.2011, 15:29:33 kirjoittanut Hannu_264 »

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
2 vent/ syl koneelle tyypillisesti max 30 astetta (vaparina) ja noista nakuluureista sen verran että kuule vasta kun ennakkoa on 3-5 astetta liikaa, kevyttä nakutusta ei noilla kuule.
Totta että ei sitä letkunakuluureilla oikeen kuulekkaan. Kehittyneemmällä luurilla kyllä.

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2199
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
No mulla on nyt tosiaan tuo 35-36 astetta kierroksilla.. Onhan tuossa munkin pystykoneessa vinokoneen (b21) suurimmat ylikokomännät.. ::) Noh.. Jos sitä tässä jossai vaiheessa veis penkkiin säädätettäväks ni olis ainaki kohallaan.. Onko kellään tietoa Lahen läheltä (100km etäisyys) ketään muita säädättäjiä kun Esatech?
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

 

Kulkukoira  Proturbo