Race.fi  Puotilan autokorjaamo

PRV:n huolto ja varaosat- ketju

  • 240 Vastauksia
  • 77342 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1872
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #210 : 26.08.2017, 17:38:54 »
Sen nokkaketjunhan pystyy tarkastamaan pelkän venttiilikopan avaamalla. Sen kiristimen näkee fikkarilla sieltä jakopäänkopan yläpäästäkin.

Poissa HarPes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 697
  • www.vrcf.fi
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #211 : 26.08.2017, 18:38:04 »
Varaosakäyttöön hankin -88 760 GLEn B280F
(Ilmastoinnin ja cruisen yritän sovittaa 240:seen)...
Kone toimii ihan ok... mutta onko tämä LH2.2 vai mikä... diagnostiikka ledejä ei oo... mutta jonkinlainen boxi löytyi kuskin jalkatilan vierestä...
Mulla on ikuisuusprojektina ollut 245
- 77 jossa B27E... ihan toimiva sekin...
Mietin jos vaihtaisi koneen.. tai sit en... jos jollain varaosa(kone)tarvetta niin joutais pois... apulaitteineen... sähköineen ja aut loikkarilla itse irroittaen 150,- ensi viikonlopun aikana... vai paaliin kopan kanssa?

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #212 : 28.08.2017, 08:50:10 »
Onnittelut hyvästä suorituksesta, hyvää työtä! Tarkistitko muuten nokkaketjun ja ohjaimien kuluneisuuden? Itselläni ollut vähän mielessä, että pitäisikö kaiken varalta aukaista sen verran tarkistusta varten.
Sen nokkaketjunhan pystyy tarkastamaan pelkän venttiilikopan avaamalla. Sen kiristimen näkee fikkarilla sieltä jakopäänkopan yläpäästäkin.
Eipä tullut kurkattua, vaikka venttiilien säädön teinkin. Oli muuten kaikki turhan tiukoilla ja pari imusta kantoikin, silti käynti ei säädön yhteydessä juuri muuttunut  :o

Ihan hirveisiin remontteihin en tuon malmikasan kanssa rupea kun pahoja aikoja varten odottelee volvon kutonen tuoreemmalla automaatilla, jos rupeaa prv ryttyilemään.

vai paaliin kopan kanssa?
Eläelä paaloo näitä
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Lager

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #213 : 03.09.2017, 10:54:20 »
Kyllähän se enemmän haskahtaa jos oikein laihalla käy, tosin voi tarkoittaa myös vuotavaa pakoputkeakin, pulsairia noissa ei tietääkseni ole missään mallissa ollut.

Tätä asiaa käytiinkin jo toisessa ketjussa mutta laitan vielä tänne : Itselläni  1987 B280E:ssä on Pulsair mutta ei katalysaattoria. Asia on esitelty näin ihan ohjekirjassakin. Päästömittaus meni katsastuksessa ja korjaamoissa pari kertaa poskelleen kun kukaan ei tiennyt tuon Pulsairin olemassaolosta.
Lopulta päästöt meni kirkkaasti läpi kun tukin Pulsairin imuputken peukalolla päästöjä mitattaessa.

Poissa Lager

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • www.vrcf.fi
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #214 : 03.09.2017, 10:56:53 »

Kone toimii ihan ok... mutta onko tämä LH2.2 vai mikä... diagnostiikka ledejä ei oo... mutta jonkinlainen boxi löytyi kuskin jalkatilan vierestä...

Mietin jos vaihtaisi koneen.. tai sit en... jos jollain varaosa(kone)tarvetta niin joutais pois... apulaitteineen... sähköineen ja aut loikkarilla itse irroittaen 150,- ensi viikonlopun aikana... vai paaliin kopan kanssa?

LH2.2:selta kuulostaa. Olen luullut, että F-koneet on 2.4lla? Älä paalaa konetta!

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1765
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #215 : 04.09.2017, 08:15:03 »
LH2.2 on molemmissa, mutta B280F:ssä on lisätty lambda + katalysaattori + muita saaste härpäkkeitä. Ei ole OBD1:stä kummassakaan se tuli vasta LH2.4:een.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #216 : 03.11.2017, 17:22:46 »
Onko kenelläkään kuvaa sytytysjohtojen oikeasta järjestyksestä? Jostain syystä auto ei käy kaikilla. Uutta osaa on polttoainesuodatin ja kaikki sytytysosat lukuunottamatta sytytysjohtoja. Johdot ovat kuitenkin Volvolaiset ja kaikki näyttävät hyväkuntoisilta. Onkohan se nyt kakkospytty missä ei ole eloa. Kokeilin toisella johdolla, mutta ei ollut vaikutusta. Auto käynnistyy hyvin ja kaikissa sylintereissä on puristukset. Tyhjäkäynnillä koko auto hytkyy ja tyhjäkäynti saattaa joskus harvoin seilata. Kaasua näpäyttämällä seilaaminen loppuu.

Moottori on B280F.

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1765
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #217 : 04.11.2017, 10:01:06 »
Virranjakajassa ylhäältä alkaen:

3, 6, 5, puola, 2, 1, 4.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #218 : 04.11.2017, 13:29:43 »
Virranjakajassa ylhäältä alkaen:

3, 6, 5, puola, 2, 1, 4.
Mahtavaa. Kiitos!  :)

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #219 : 04.11.2017, 15:02:01 »
Ikävä myöntää, mutta auto ei edes yritä käyntiin tuolla johtojen järjestyksellä. Eikös nuo mene niin että ykkönen on takaa katsottuna vasemalla kuljettajaa lähin oleva ja kutonen oikella jäähdytintä lähin oleva?

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1765
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #220 : 04.11.2017, 15:19:00 »
Ikävä myöntää, mutta auto ei edes yritä käyntiin tuolla johtojen järjestyksellä. Eikös nuo mene niin että ykkönen on takaa katsottuna vasemalla kuljettajaa lähin oleva ja kutonen oikella jäähdytintä lähin oleva?

Kyllä. Edestä katsottuna oikealta takaa 1, 2, 3 ja vasemmalta takaa 4, 5, 6.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #221 : 04.11.2017, 15:44:31 »
Kyllä. Edestä katsottuna oikealta takaa 1, 2, 3 ja vasemmalta takaa 4, 5, 6.
Selvä. Sain auton käymään sillä johtojen järjestyksellä miten ne olikin, mutta edelleen kakkonen on pimeä. Uudella sytytystulpalla kävi nätisti kaikilla niin kauan, kunnes auton sammutin ja käynnistin uudelleen. Kokeilin vielä uudestaan varmasti ehjällä johdolla, mutta ei herännyt enää uudestaan. Mikähän tämän aiheuttaa? Suutin ainakin kuuntelemalla aukeaa säännöllisesti, mutta voiko olla että silti antaa liikaa polttoainetta?

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1765
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #222 : 04.11.2017, 15:50:47 »
Koita vaihtaa toinen suutin toisesta sylinteristä ja zekkaa siirtyykö vika suuttimen mukana.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa Merlin

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1407
  • Pessimisti ei pety ja positiivisuus on perseestä.
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #223 : 04.11.2017, 16:23:54 »
Koita vaihtaa toinen suutin toisesta sylinteristä ja zekkaa siirtyykö vika suuttimen mukana.
Mulla on tuon farkun suuttimet vielä tallessa. Eikös ne käy tähänkin, kun siinäkin on LH2.2, mutta B230F?

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1765
Vs: PRV:n huolto ja varaosat- ketju
« Vastaus #224 : 05.11.2017, 08:11:47 »
Käyhän ne.
Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

 

Autoracing  KL-varaosat