RallyBaron  Samppasport

SU vs. Weber

  • 68 Vastauksia
  • 30569 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2212
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: SU vs. Weber
« Vastaus #60 : 22.11.2013, 16:33:05 »
Katsotaan nyt miten tehot riittää, varmasti ainakin siinä missä SU:t alkaa ahdistaa niin oma järki sanoo että 4 kurkkua alkaa siinä vaiheessa vasta pääsemään oikeuksiinsa.

Jos kellään muuten löytyy suuttimia (ylempänä kuvat. Ks. toinen kuva, 2 suutinta puuttuu), niin saa tarjota. Pää-(115-128) ja ilmasuuttimia (175-188), ja neulaventtiilejä (175) erikseenkin.

Harrastuksen nimissä hommaan FMI 1.2 seosmittarin ja koitan saada kaasarit itse säätöön. Sen verran noita jo tullut räplättyä ja ihmeteltya ja opiskeltua, ja oon lukenut 'Virittäjän käsikirja 3' läpi aika monesti, että uskoisin saavani nuo ihan hyvin säätöön. Ja kuitenkin uteliaisuus ja mielenkiinto ja halu oppia noita säätämään on kova.

Kysyppäs noita suuttimia freetechnicsiltä.. Niiltä on löytyny yleensä hyllystä kaikkea mitä itse olen sieltä tilannut.. ::) Kannattaa hankkia semmonen infrapunalämpömittari millä voi mitata pakosarjoista lämpötilan.. Helpompi saada tyhjäkäyntiseokset kohdalleen, tai ainakin niin ammattilainen teki mun autoa säädättäessä.. :)
« Viimeksi muokattu: 22.11.2013, 16:35:56 kirjoittanut Zebe »
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: SU vs. Weber
« Vastaus #61 : 22.11.2013, 18:46:57 »
Saahan noita suuttimia uutena monestakin paikasta, lähinnä tuo oli vihjaus jos löytyisi halvemmalla jonkun miljoonalaatikosta :P

Enpä ainakaan itse ole kuullut koskaan lämpömittarilla säätämisestä, eikös tuo tyhjäkäynti palotapahtuman lämpökin vaihtele konekohtaisesti ?

En tiedä tuosta FMI:stä sen enempää, pitäisi perehtyä, on se ainakin kotimainen tuote :P
Kunhan oon tarpeeksi tuhlannut rahaa tuohon säätämiseen (menestyksettömästi) niin sitten vien sen säädätettäväksi  :)
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2212
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: SU vs. Weber
« Vastaus #62 : 22.11.2013, 22:18:27 »
Siis ensiks tietenkin suuttimet kohdalleen ja sen jälkeen tyhjäkäyntiseokset.. :) Pakosarjoista pystyy näet katsomaan että pytyissä on yhtä lämmin palotapahtuma tyhjäkäynnillä.. :) Itse kokeilin tuota lämpömittaria myös omassa autossa niin miltei heti näki lämpötilan muutoksen kun vähänkään tyhjäkäyntiseosruuvia käänsi..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: SU vs. Weber
« Vastaus #63 : 22.11.2013, 23:05:27 »
Niin joo. Ei ollenkaan hassumpi idea. Ilma- ja pääsuuttimesta on haju mitä kokoluokkaa tarviisi olla. Ja neulaventtiili on kai suunilleen tiedossa. Muista suuttimista ei ole kyllä harmainta aavistusta. Voinpa joutessani luetella suutinkoot.

-Ilmasuutin 230  (196)                   (Puuttuu 1kpl)
-Seosputki 7772.6                         (Puuttuu 1kpl)
-Pääsuutin 145  (136)                   (Puuttuu 1kpl)
-Joutokäynnin seosputki 7850.1    (Puuttuu 1kpl)
-Joutokäyntisuutin 56                    (Puuttuu 1kpl)
-Kiihd. Pump. Suutin 40
-Käynnistyssuutin 70
-Ryypyn seosputki 7482.1
-Neulaventtiili 150  (175-196)

Suluissa on mitkä nyt omien käsitysten mukaan olisi hyviä lähtökohtasuuttimia.

Tässä vielä kuvaa, mistähän noita suuttimia mahdollisesti voisi etsiä jotka kuvasta puuttuu ???

« Viimeksi muokattu: 10.03.2014, 23:05:36 kirjoittanut luchadore »
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: SU vs. Weber
« Vastaus #64 : 10.03.2014, 23:07:33 »
Niin ja tuo musta kansi myös puuttuu, saa tarjota noita osia jos kellään täällä niitä on jouten. Ostoilmoituskin on tuolla veteraani palstalla.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa fender

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 75
  • www.vrcf.fi
Vs: SU vs. Weber
« Vastaus #65 : 22.03.2014, 08:41:35 »
Noista säätöosien koon määrittelyistä puuttuu tärkein eli sisäkurkun koko. Se on mielestäni oleellisin perusmuuttuja kaasuttimen mitoitusta säädettäessä kullekin koneyksilölle. Puhutaan 40/45/48 tuplista. Toi kertoo kaasuläpän koon, mutta vaihdettavalla sisäkurkulla kaasutin saadaan sovitettua hyvinkin erilaisiin käyttöympäristöihin sopivaksi. 34mm sisäkurkku vois olla hyvä peruslähtökohta Volvon B20:seen

Pääseosputki .6 on ylhäältä rikastava ja sopii testailujen mukaan hyvin ylävireisiin koneisiin. Tossa 3000rpm:n tienoilla siirtymävaihe voi olle hieman karkea, kun joutokäyntipiiriltä siirrytään pääsuutinpiirille. esim pintakaasulla maantiellä ajaessa. Numeron 11 seosputki saattaisi olla sopivampi käyttöautoon.
 
Omissa testailuissa 40 Dellorto tuplat 34 sisäkurkulla sopivat suutinkoot olivat 11 seosputkella 145 pääsuutin/180 lisäilma. Vastaavasti
6 seosputki vaati 155 pääsuuttimen lisäilma muistaakseni 195. Tehot 160-170hp 6200-6400rpm.

Seosmittari on ollut hyvä apuväline säätäessä. Yllättävän hyvin saanut kohdalleen noilla kapeakaistalambdoillakin. Helppo huomata esim. nopeasti WOT tilanteeseen siiryttäessä riittääkö kiihdytyspumppu, maantieajossa osakuormaseokset jopa totuudenmukaisemmin kuin rullilla jarruttaen.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: SU vs. Weber
« Vastaus #66 : 22.04.2014, 00:08:14 »
Noista säätöosien koon määrittelyistä puuttuu tärkein eli sisäkurkun koko.

32mm näyttäisi olevan sisäkurkut.

Kannattaako noilla edes yrittää lähteä saamaan säätöjä, vai hommaanko suoraan nuo 34mm kurkut ?
Voiko nuo 32:set ajaa sorvissa 34:ksi :D ?
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa makkari2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: SU vs. Weber
« Vastaus #67 : 14.09.2014, 16:26:46 »
Missäs aineessa sä uitit noi kaasarit? Tuli tosi puhtaan näköset.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: SU vs. Weber
« Vastaus #68 : 14.09.2014, 16:30:44 »
Se oli jotain teollisuusliuotinpesuainetta, piti vahvalla kädellä laimentaa. En muista enää tarkemmin kun vuosi sitten putsasin ne :(
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

 

Carcom Oy  Ateho