Futurez  Kulkukoira

V70, 2.4T, Huono tyhjäkäynti vs. kaasuläppä (KUNNOSSA)

  • 32 Vastauksia
  • 37178 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa duster

  • Tarrabongari #1
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 350
  • www.vrcf.fi
Vs: V70, 2.4T, Huono tyhjäkäynti vs. kaasuläppä
« Vastaus #30 : 10.05.2012, 18:53:14 »
tämä ei välttämättä nyt liity tähän aiheeseen mitenkään, mutta kerron oman havaintoni asiasta, jos vaikka jollekkin tästä hyötyä olisi. ::)

autohan on v70 2.0t ja itselläni oli sellaista ongelmaa, että auton kun käynnisti tyhjäkäynti jää joskus vähäksi aikaa korkealle, eikä laske heti niinkuin pitäisi. myöskin joskus ajaessa tuntui välillä pieniä nykimisiä.
otin mustan muovin pois mikä on siinä kaasuläppä systeemien päällä, no oli aivan stanan öljyssä kaikki systeemit sieltä alta. auto oli normihuollossa sinisellä, ja sanoin sitten että lisätyönä vois putsailla niitä huohotussysteemeitä ja kaasuläppäkotelon, itse en viitsinyt/uskaltanut alkaa sitä purkamaan kun oli kuitenkin erilainen kuin 850:ssä jossa se oli ihan lastenleikkiä, eikä olisi kannattanutkaan koska turbomallissa on vielä pahemmin piilossa/kovemman työn takana se kaasuläppäkotelon irroittaminen.
kaveri putsasi kaasuläppäkotelon, tyhjäkäyntimoottorin vai miksikä sitä kutsutaan ja koko huohotussysteemin.
auto käyttäytyi heti aivan erilailla, tyhjäkäynti asettui heti aloilleen ja vastaa kaasuun todella paljon paremmin ja kulkee kevyemmin eikä nykimistä esiinny missään kohtaa.

tosin noin puolen tunnin ajon jälkeen vikavalo syttyi, vein auton takaisin ja katsoivat koodin, tyhjäkäynnin säätöön liittyvä joku juttu se oli. sen takia oli sytyttänyt vian kun se tyhjäkäynti on mukautuva, niin ei ilmeisesti tunnistanut arvoja samaksi kun oli paikkoja putsailtu. koodin nollaus ja nyt pelittää.
V70 2.0T -98

Poissa coolower

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 546
  • LANSSI.COM
Vs: V70, 2.4T, Huono tyhjäkäynti vs. kaasuläppä
« Vastaus #31 : 21.05.2012, 14:15:35 »
Perjantaina auto kävi sinisellä ja seuraavaa tapahtui.

Vaihdoin itse tuon letkuhässäkän missä on nuo kaksi kappaletta takaiskuventtiileitä.
Takaiskuventtiilit vuosivat väärään suuntaan eli olivat rikki.

Vaihto ei auttanut vikaan. Vikakoodit jäi päälle.

Pari viikkoa ajelin rykivällä ja tärisevällä autolla joka sammuili useimmiten pysköintialueella kun tyhjäkäyntiä ei ollut nimeksikään.

Sinisellä ilmeisesti nollattiin vikakoodit, puhdistettiin kaasuläppä ja sitten joku huohotin juttu.
Kaasuläppä oli kuulema erittäin likainen ja sitten tuo joku huohotin oli tukkeessa tai melkein tukkeessa.

Näiden toimenpiteiden jälkeen auto palasi taas normaaliksi ja hyvin rullaavaksi (kulkee kevyesti 200km/h ilman tärinöitä). Tyhjäkäyntikin on normaali.

Ainut mikä jäi hampaankoloon oli tuo sinisen hinnoittelu. Pariin vuoteen ei ole auto käynyt sinisellä joten oli päässyt unohtumaan tuo hinnoittelu:

Vikoodinluku jne.  75eur
Koeajo 25eur, tätä en ymmärrä eikö koeajo kuulukkaan asentajan normaaliin tuntiveloitukseen vaan siitä pitää veloittaa vielä erikseen??!!Läpän puhdistus 112eur, ohjeaika vaihdolle 1.2 tuntia, läppä puhdistettiin 45 minuutissa--> veloitus 1.2 tunnin mukaan... ei ummarra.

No tulipa auto kuntoon toistaiseksi.


Käyttis: Volvo V70 -00, B5244T, AW50-42
Harraste: Volvo 965 AMB -91, 2.8 (B280F), AW-71
Diesel/ Löpömörkö: Volvo 944 -91, D24T, ZF22
Rojekti: Production 69

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: V70, 2.4T, Huono tyhjäkäynti vs. kaasuläppä
« Vastaus #32 : 21.05.2012, 14:25:27 »
Perjantaina auto kävi sinisellä ja seuraavaa tapahtui.

Vaihdoin itse tuon letkuhässäkän missä on nuo kaksi kappaletta takaiskuventtiileitä.
Takaiskuventtiilit vuosivat väärään suuntaan eli olivat rikki.

Vaihto ei auttanut vikaan. Vikakoodit jäi päälle.

Pari viikkoa ajelin rykivällä ja tärisevällä autolla joka sammuili useimmiten pysköintialueella kun tyhjäkäyntiä ei ollut nimeksikään.

Sinisellä ilmeisesti nollattiin vikakoodit, puhdistettiin kaasuläppä ja sitten joku huohotin juttu.
Kaasuläppä oli kuulema erittäin likainen ja sitten tuo joku huohotin oli tukkeessa tai melkein tukkeessa.

Näiden toimenpiteiden jälkeen auto palasi taas normaaliksi ja hyvin rullaavaksi (kulkee kevyesti 200km/h ilman tärinöitä). Tyhjäkäyntikin on normaali.

Ainut mikä jäi hampaankoloon oli tuo sinisen hinnoittelu. Pariin vuoteen ei ole auto käynyt sinisellä joten oli päässyt unohtumaan tuo hinnoittelu:

Vikoodinluku jne.  75eur
Koeajo 25eur, tätä en ymmärrä eikö koeajo kuulukkaan asentajan normaaliin tuntiveloitukseen vaan siitä pitää veloittaa vielä erikseen??!!Läpän puhdistus 112eur, ohjeaika vaihdolle 1.2 tuntia, läppä puhdistettiin 45 minuutissa--> veloitus 1.2 tunnin mukaan... ei ummarra.

No tulipa auto kuntoon toistaiseksi.

urakkahinnat

 

Elekma  Autoracing