Futurez  Kulkukoira

2.5TDI virityskeskustelut

  • 1042 Vastauksia
  • 344124 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa retox

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #990 : 15.03.2017, 21:59:57 »
Takavedossa oli juurikin hx35 ja mekaaninen pumppu. heräilee tossa koneessa hemmetin paljon mukavammin ku esim deekussa ja ahdin riittää melkolailla niin pitkälle ku kone vaan kestää.
Onko sulla tarkempaa tietoa tästä kombosta? Täällä tulossa takavetoon tdi kone mekaanisella pumpulla ja garretin gt35lla. Mietin vain mitkä käret laittasin? Ja tartteeko  isompaa np:tä?
Eise ole hullu joka pyytää, vaan pylly joka huutaa!
Volvo 240 b230f
Vikakoodin lukua joensuussa autocomilla

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #991 : 15.03.2017, 22:09:37 »
Onko sulla tarkempaa tietoa tästä kombosta? Täällä tulossa takavetoon tdi kone mekaanisella pumpulla ja garretin gt35lla. Mietin vain mitkä käret laittasin? Ja tartteeko  isompaa np:tä?

Nestepäähän täytyy mitoittaa suutinkärkien mukaan, tai toisinpäin.

Noita nestepäitä mitä ebayssä myydään reilu satasella, ei ole ainakaan täällä kukaan testannut. Joku aika sitten noita ei ollut saatavilla mistään mitenkään, paitsi teetättämällä.

Ainakaan tuo yksi mekaanisella pumpulla varustettu 2,5tdi + hx35 takavetokombo ei saavuttanut kovin hyviä lukemia, osasyynä kai juurikin se mekaanisuus. Laita sähkönen kuten mulla.
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3439
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #992 : 15.03.2017, 23:14:04 »
Syöttö loppui tuosta minun kokoonpanosta kesken pumpun puolelta, 240hv/440nm oli lukemat.
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=522.450
« Viimeksi muokattu: 15.03.2017, 23:20:17 kirjoittanut Volvomies89 »
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa exclusive

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1009
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #993 : 16.03.2017, 20:58:03 »
https://www.skruvat.fi/volvo/Kytkin-C181.aspx olikos se nyt niin että toi kytkinpaketti menee TDi:hin ja kestää enemmän? Vaiko se 163hv versio
Volvo 940 -94 2.4 TDic -käyttöauto- /// Volvo 240 -83 -projekti- ///  Nissan micra b19+m45 -jm- /// volvo 360 b200+m47 -jm- /// opel corsa 2.0 16V -jm-

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #994 : 17.03.2017, 07:53:32 »
Onko sulla tarkempaa tietoa tästä kombosta? Täällä tulossa takavetoon tdi kone mekaanisella pumpulla ja garretin gt35lla. Mietin vain mitkä käret laittasin? Ja tartteeko  isompaa np:tä?

Vakio nestepää ja vakiokäret oli. Penkissä en käyny koskaa mut paremmin veti tää setti ku etuveto noil 208/463 lukemil.

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #995 : 17.03.2017, 07:55:01 »
Nestepäähän täytyy mitoittaa suutinkärkien mukaan, tai toisinpäin.

Noita nestepäitä mitä ebayssä myydään reilu satasella, ei ole ainakaan täällä kukaan testannut. Joku aika sitten noita ei ollut saatavilla mistään mitenkään, paitsi teetättämällä.

Ainakaan tuo yksi mekaanisella pumpulla varustettu 2,5tdi + hx35 takavetokombo ei saavuttanut kovin hyviä lukemia, osasyynä kai juurikin se mekaanisuus. Laita sähkönen kuten mulla.

Sillä ei oo väliä ohjataako sitä pumppua sähkösest vai mekaanisest. Jos siel on sama nestepää ja nokkalevy ni molemmista saa ihan yhtä paljon kakkua pihalle.

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #996 : 17.03.2017, 08:12:41 »
Sillä ei oo väliä ohjataako sitä pumppua sähkösest vai mekaanisest. Jos siel on sama nestepää ja nokkalevy ni molemmista saa ihan yhtä paljon kakkua pihalle.

Periaatteessa kyllä, mut mekaaninen on altis keskipakosäätäjän omituisuuksille/epätarkkuuksille, kuten syötön pienentymiselle rajoitinta lähestyttäessä. Sähköinen tuuttaa tasan sen määrän mihin nestepää ja nokkalevy pystyvät, koska määränsäädintä pystytään komentamaan tiettyyn asentoon tarkasti. Varmaan ihan tehdastekoisessa pumpussa nuo ei ole noin määrääviä juttuja, mutta nämä 2.5tdi:n mekaaniset pumput kun ovat omavalmisteisia ja vähän sinnepäin. En ainakaan muuta syytä keksi sille miksi sähköpumpullisista näkee pääsääntöisesti parempia lukemia.
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #997 : 17.03.2017, 08:20:05 »
Joo, se mekaaninen ei vaan oikein taivu siihen äkkijyrkkään maksimisyötöltä rajoittimen olemattomaan syöttömäärään :buck2:

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #998 : 21.03.2017, 19:43:42 »
Löytyiskö täältä pumpunpyörittelijöitä?

Tdi-tietäjät: kuuluuko syöttöpumpun olla näin jäykkä ja natista käännettäessä? Muistelisin että aiemmin pumppua on pystynyt helposti kääntelemään. Nyt ei kerennyt ottaa sormia pois avaimen ja ahtoputken välistä kun pumppu pyörähtää... Polttoaineputket on irti.

Pumppu veti syksyllä kohmeista polttoainetta sisäänsä, sekoitti ajoituksen jne. Kone saatiin käymään ja ajoitettua, mutta tonnin ajon jälkeen alkoi pitämään julmaan kalkatusta.

https://www.youtube.com/watch?v=cbw8VOv1VY4
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #999 : 21.03.2017, 19:47:38 »
Onhan se vähän jäykkä kun nokkalevy työntää vastaan pumppua pyörittäessä. Samalla tavalla tuo D24 pumppukin "jäykistelee" nokkalevyn nokkien kohdalla. Tuo jäykkyyshän riippuu paljon myös nokkalevyn nokkien profiilistakin.
« Viimeksi muokattu: 21.03.2017, 19:49:30 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa Fleba

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #1000 : 21.06.2017, 14:22:04 »
Kyselen varmaan vähän tyhmiä, mutta ensimmäinen diesel niin antakaa anteeksi.

Onko ahtopaineen nousu ja max paine syötöstä riippuvainen?
Holset he221w ahtimena ja nyt kesällä on antanut 1.3-1.4bar painetta. Nakkasin boost teen mekaanisen säätimen kompura-kello väliin ja nyt antaa 1.6bar.
Edellinen omistaja kirinyt hukkaportin tangon jo valmiiksi kireälle että pitää vetaista että saa tapin - tangon reikään.
Olisiko kellon jousi alkanut löystyä? Käsittääkseni näissä on 1.5bar jousi.
« Viimeksi muokattu: 21.06.2017, 14:23:53 kirjoittanut Fleba »
-Miksi ostaa Bmw kun pituus riittää-

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #1001 : 09.07.2017, 17:57:25 »
Mitkäs ne olikaan vakiosuutinten reikäkoot näissä? 0.216?
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #1002 : 09.07.2017, 18:03:52 »
Mitkäs ne olikaan vakiosuutinten reikäkoot näissä? 0.216?
kyllä. 0.216.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa kimmou

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #1003 : 22.07.2017, 14:52:38 »
 V70 2.5tdi laatikko rupee antamaan periksi, tehoja 272hv/512nm. Mitähän keksis että sais askin kestämään? 5v manuaali.

Poissa 2012

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #1004 : 19.08.2017, 18:42:47 »
Tekisi mieli tilailla uudet suutinkärjet tuohon omaan louskuun ja isommat tietenkin  :) Vaan, kun kysäisin dieselhuollosta niiden kärkien asennusta niin 400€ sanottiin työhinnaksi.. Missä olette teetättäneet noita asennuksia järkihintaan?




 

RallyBaron  Samppasport