RallyBaron  Samppasport

2.5TDI virityskeskustelut

  • 1042 Vastauksia
  • 344036 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tomj

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #1005 : 08.09.2017, 20:29:01 »
Mites olette kytkeneet 4-napaisen 3bar mappi anturin? Kolme johtoiseen, mikä piuha mihin nastaan.

Poissa Fleba

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #1006 : 12.09.2017, 00:56:24 »
Mites olette kytkeneet 4-napaisen 3bar mappi anturin? Kolme johtoiseen, mikä piuha mihin nastaan.


https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=80568.0
-Miksi ostaa Bmw kun pituus riittää-

Poissa Timo_R

  • sienimies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2557
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #1007 : 12.09.2017, 10:02:26 »


Nyt joku voi sanoa, että miksi sitten startissa diodeillakin varustetusta evrystä tulee vikakoodi, vaikka se ei muka ole kytkeytyneenä kuin tyhjäkäynnin ylittävillä syöttömäärillä? Siksi, että ECU testaa virrat päälle kytkettäessä määränsäätimen toiminnan ajamalla sen ensin täysille ja sitten nollaan (ei ole monen millisekunnin toimenpide), ja tsekkaamalla että takaisinkytkentä on sitä mitä pitää. Diodit alkavat johtamaan tuossa testissä, joten ainoa vaihtoehto välttää vikakoodi on kytkeä evry kytkimestä pois.

Aiheeseen liittyen : tilasin tälläisen viivereleen

Mistä näppärimmin varastaisi tuolle ohjausvirran konehuoneesta? Siten ettei aiheuta lisempää vikavalon palamisia.  ::)
Volvo 242 B234F(T) *talviunilla*          Volvo 854 T-5R *seisoo*         Volvo 940 GLT *kesälevolla*         V70 T5 -05
Shitroen Jumper L4H2 180HDI -14 *ensimmäinen ranskatar*
S80 T6 *puretaan*
Emännällä V70 2.4D Summum -06 & Audi A6 Allroad 2.7tdi

Poissa Kiiki

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
    • Instagram KV-Technix
Volvo V70 2.4T -99 Silver metallic
Volvo V70R AWD -98 Nautic blue
Volvo V70R AWD -99 Laser blue

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3438
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #1009 : 16.10.2017, 01:22:07 »
Mulla on 0.320 kiinanpojan kärjet ja ei ole ollut ongelmia.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2123
  • Tampere - Pori
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #1010 : 05.11.2017, 05:44:35 »
Aiheeseen liittyen : tilasin tälläisen viivereleen

Mistä näppärimmin varastaisi tuolle ohjausvirran konehuoneesta? Siten ettei aiheuta lisempää vikavalon palamisia.  ::)

Ohjausvirran nyt löytää kun vähän mittailee, mutta itse aikoinaan tuon toteutin laittamalla kaasupolkimeen rajakytkimen. Sai potikka olla vaikka missä asennossa kun mukaan evry tuli vasta kaasu pohjassa. Tuossa on sekin etu, että kulutusmittari piti paikkansa sekä jäljellä oleva ajomäärä nykyisellä poltoainemäärällä. Ei vaadi kuin rajakytkimen ja kaksi johtoa sisälle kapiiniin. Kaikkein yksikertaisin konsti ja toimii 100% varmuudella.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #1011 : 05.11.2017, 06:25:16 »
Ohjausvirran nyt löytää kun vähän mittailee, mutta itse aikoinaan tuon toteutin laittamalla kaasupolkimeen rajakytkimen. Sai potikka olla vaikka missä asennossa kun mukaan evry tuli vasta kaasu pohjassa. Tuossa on sekin etu, että kulutusmittari piti paikkansa sekä jäljellä oleva ajomäärä nykyisellä poltoainemäärällä. Ei vaadi kuin rajakytkimen ja kaksi johtoa sisälle kapiiniin. Kaikkein yksikertaisin konsti ja toimii 100% varmuudella.
Näin tehtiin kans yhteen bemariin, mikrokytkin kaasupolkimen alle. Toimiva ratkasu.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2123
  • Tampere - Pori
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #1012 : 05.11.2017, 09:07:27 »
Niin siis mikrokytkintä minäkin tarkoitin  ;D
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #1013 : 15.11.2017, 18:21:01 »
Pitäisikö tuon evryn vaikuttaa miten paljon kiihtymiseen ?...tullut ajettua pari kertaa 850 TDI volvoa, mihin joku laittanut evryn säätönupilla ja sen päälle kytkemällä putkesta tulee vähän enemmän mustaa ja alavääntö paranee, mutta oletin että pitäisi kiihtyä/savuttaa sen evryn kanssa paremmin. Ahdotkaan ei nouse nappi päällä 0.9bar enempää, mitkä on ilmeisesti vakiopaineet..

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #1014 : 15.11.2017, 18:24:21 »
Pitäisikö tuon evryn vaikuttaa miten paljon kiihtymiseen ?...tullut ajettua pari kertaa 850 TDI volvoa, mihin joku laittanut evryn säätönupilla ja sen päälle kytkemällä putkesta tulee vähän enemmän mustaa ja alavääntö paranee, mutta oletin että pitäisi kiihtyä/savuttaa sen evryn kanssa paremmin. Ahdotkaan ei nouse nappi päällä 0.9bar enempää, mitkä on ilmeisesti vakiopaineet..
Pitäis sen piikkinä käydä 1,1-1,2 vakionakin.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #1015 : 15.11.2017, 18:33:35 »
Ei se ahtopaine tuossa autossa nouse kuin 0.9bar. Onkohan tuo evry kytketty jotenkin väärin vai hukkaportti vuotaa ?...voi myös olla että autogauge näyttää väärin.

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #1016 : 15.11.2017, 18:40:07 »
Ei se ahtopaine tuossa autossa nouse kuin 0.9bar. Onkohan tuo evry kytketty jotenkin väärin vai hukkaportti vuotaa ?...voi myös olla että autogauge näyttää väärin.
Hukkaportti tuskin vuotaa, lähtisin kattomaan ne ihan peruspaikat. Map-anturin nippa ja letku ekana, sen jälkeen öljyloukku ilmanputsarin kotelon kyljessä. Sen kansi on usein halki.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa kenkee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • 1,5bar
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #1017 : 04.06.2018, 19:38:22 »
Imusarjasta löytyy kökköä varmasti niin paljon, että mapin nippa on tukossa, on tutkittu!
"Ahtomodin" kanssa nousee ahdot kyllä, "turvallisiin" (omassa 1,6-1,9bar),  lukemiin ja kiihtyvyys on 350cdi 4matik  mersun luokkaa, on koitettu, monta kertaa, n. 100tuh km aikana, mitä omaani testailin.

197hv/508nm, hätäinen penkitys...
Nothing beat's SEX but, BOOST!!

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #1018 : 04.06.2018, 19:58:13 »
Tuossa mainitsemassani autossa oli ainakin sellainen vika, että se ylempi imusarjaan menevä ahtoletku oli revennyt ja vuoti ahtopaineet pihalle. Nyt se taitanee toimia kun vaihtoi uuden tilalle.
« Viimeksi muokattu: 05.06.2018, 17:21:51 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa kenkee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 453
  • 1,5bar
Vs: 2.5TDI virityskeskustelut
« Vastaus #1019 : 05.06.2018, 07:10:09 »
Tuttu juttu sekin myös :) :D
Nothing beat's SEX but, BOOST!!

 

Kulkukoira  Proturbo