Ateho  Elekma

B20 virranjakajan alipainekello ongelma

  • 68 Vastauksia
  • 26877 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: B20 virranjakajan alipainekello ongelma
« Vastaus #15 : 11.04.2011, 15:55:40 »
Eiköhän ne kaikki pyöri vastapäivään... :2funny:

Ei muuten pyöri kaikki vastapäivään. Ainakin kaverin B20A motorissa pyöri jakaja myötäpäivään ja sen muistan ihan varmasti kun laitoin syttyjohdot jakajan kanteen kuten vastapäivään pyörivään jakajaan ja kaveri pääsi siitä huomauttamaan ;D
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa pihlajamaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 virranjakajan alipainekello ongelma
« Vastaus #16 : 22.04.2011, 12:14:16 »
Webereistä ei minkäänlaista kokemusta, mutta SU:n kaasuttimien kanssa aiheutti tuollaista kun öljyt olivat päässeet vähiin. Pintakaasun tuntumassa kaasuttimet ikään kuin "kuolivat". Ongelma ei ilmennyt tyhjäkäynnillä, täyskaasulla eikä ryypyttäessä.
P1800 -63 (Jensen)

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 virranjakajan alipainekello ongelma
« Vastaus #17 : 22.04.2011, 12:52:21 »
Ei muuten pyöri kaikki vastapäivään.

ok...
Mietitäänpä hetki tätä.
Minkälainen oljypumppu kaverisi autossa on?

144-70

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: B20 virranjakajan alipainekello ongelma
« Vastaus #18 : 22.04.2011, 22:12:48 »
ok...
Mietitäänpä hetki tätä.
Minkälainen oljypumppu kaverisi autossa on?
Sellainen joka imee öljypohjasta ;D ei mitään tietoa kun ei ole öljypohjaa käytetty pois. Kone on -73 145:n keulalla. Konehuoneessa on tosin sportin vaijerit kahdelle kaasuttimelle, joten moottori saattaa olla alunperin B20B mutta kahden kaasuttimen tilalle on vaihdettu römppänen imusarjoineen.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6369
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: B20 virranjakajan alipainekello ongelma
« Vastaus #19 : 23.04.2011, 09:25:06 »
Sellainen joka imee öljypohjasta ;D ei mitään tietoa kun ei ole öljypohjaa käytetty pois. Kone on -73 145:n keulalla. Konehuoneessa on tosin sportin vaijerit kahdelle kaasuttimelle, joten moottori saattaa olla alunperin B20B mutta kahden kaasuttimen tilalle on vaihdettu römppänen imusarjoineen.

Leka yritti vaan hienovaraisesti ilmoittaa, että ei taatusti pyöri yksikään jakaja tappikoneessa myötäpäivään :)

Poissa Kupru

  • Kaidemestari
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2326
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 virranjakajan alipainekello ongelma
« Vastaus #20 : 23.04.2011, 12:48:40 »
Leka yritti vaan hienovaraisesti ilmoittaa, että ei taatusti pyöri yksikään jakaja tappikoneessa myötäpäivään :)
mut jos pitäis jakajan akselista kiinni, niin moottori pyörisi myötäpäivään ;D ;D
V70 Classic ja S80 T6 Executive, Tyttärellä S40
Apina ei tunne ketään, mutta apinan tuntee kaikki.
Nyt apina ajaa talven Jeepillä V8 eco...

Poissa GoodRockingDaddy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
Vs: B20 virranjakajan alipainekello ongelma
« Vastaus #21 : 23.04.2011, 15:25:20 »
Webereistä ei minkäänlaista kokemusta, mutta SU:n kaasuttimien kanssa aiheutti tuollaista kun öljyt olivat päässeet vähiin. Pintakaasun tuntumassa kaasuttimet ikään kuin "kuolivat". Ongelma ei ilmennyt tyhjäkäynnillä, täyskaasulla eikä ryypyttäessä.

Hmm, öljyä taisi olla jotain mittatikun asteikon puoleen väliin, pitäisi muutenkin vaihtaa ne uuteen ajokauteen. Tätyypä kokeilla tuota.
740 d24 2+3 '87

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: B20 virranjakajan alipainekello ongelma
« Vastaus #22 : 23.04.2011, 22:16:11 »
Leka yritti vaan hienovaraisesti ilmoittaa, että ei taatusti pyöri yksikään jakaja tappikoneessa myötäpäivään :)

Pitääpä huomenna käydä kuvaamassa todistusaineistoa myötäpäivään pyörivästä jakajasta, jos muistaa.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa AKK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 393
  • Pelti on katoavaista mutta ruoste ikuista!
Vs: B20 virranjakajan alipainekello ongelma
« Vastaus #23 : 17.10.2012, 23:18:53 »
Herätellääs vanhaa topiccia..

Sain 142:sen heräämään 242:sen (B20A) jakajalla MUTTA:

142 (B20B) oli kiinni tämmönen jakaja 0 231 146 099 JFUR4 joka pitäis olla tähän ihan passeli. Mielestä alipaine kello toimi väärään suuntaan.
Vertailin jakajia keskenään, jalat samat, melkee ulkoisesti samat mutta tosiaan kellon jalka osoittivat erisuuntiin ja siis 142:sen jakaja veti sitä väärään suuntaan.
Onko mulla liikaa bensanhuuruja jo elimistössä vai miten tän nyt selittää?

Voin vaikka kuvat ottaa jos joku keksis että mitä häh täh nyt oikein on tapahtunut.
940 classic

Poissa large

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 virranjakajan alipainekello ongelma
« Vastaus #24 : 17.10.2012, 23:49:43 »
Ihan  oikea havainto. B20B koneen vakiojakajat joissa Bosch numero päättyy 078 tai 099 toimivat alipainesäädössä juuri päinvastoin kuin A-koneiden jakajat. Eli alipainesäädöllä ne myöhäistää sytytyshetkeä, kun taas A-koneen jakajat antavat alipaineella lisää ennakkoa. Keskipakoennakko  toimii molemmissa samalla tavalla, mutta ennakkokäyrät on toki erilaiset.

Herätellääs vanhaa topiccia..

Sain 142:sen heräämään 242:sen (B20A) jakajalla MUTTA:

142 (B20B) oli kiinni tämmönen jakaja 0 231 146 099 JFUR4 joka pitäis olla tähän ihan passeli. Mielestä alipaine kello toimi väärään suuntaan.
Vertailin jakajia keskenään, jalat samat, melkee ulkoisesti samat mutta tosiaan kellon jalka osoittivat erisuuntiin ja siis 142:sen jakaja veti sitä väärään suuntaan.
Onko mulla liikaa bensanhuuruja jo elimistössä vai miten tän nyt selittää?

Voin vaikka kuvat ottaa jos joku keksis että mitä häh täh nyt oikein on tapahtunut.

Poissa AKK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 393
  • Pelti on katoavaista mutta ruoste ikuista!
Vs: B20 virranjakajan alipainekello ongelma
« Vastaus #25 : 18.10.2012, 17:11:46 »
Miksi? Mähän haluan enemmän ennakkoa sitä mukaan kun kierrokset kasvaa! Mut nyt huomasin että jakajan keskipako jouset taitaa olla liika hepposet kun yskähtää ilmanputsariin jos laittaa lapun pohjaan kun kierokset on vielä alhaalla..

Valaiskaa jos mä olen jotenkin väärällä polulla ;)
940 classic

Poissa large

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 virranjakajan alipainekello ongelma
« Vastaus #26 : 18.10.2012, 19:00:45 »
B20B jakajassa myöhäistävä alipainesäätö on luultavasti siksi, että jakaja ei antaisi liikaa ennakkoa pienillä kierroksilla ja näin vältetaan nakutusta. Keskipakosäätö astuu peliin siinä vaiheessa, kun kierrokset kasvaa. Jouset pitää tietenkin olla kunnossa, että ennakkoa tulee sopivasti.

Sytytys säädetään B20B koneessa säädetään korjaamokäsikirjan mukaan n. 600-800rpm tyhjäkäynnillä alipainesäätö tulpattuna kohtaan 10eyk.

Tuo yskäisy voi johtua myös siitä, että seos vetää liian laihalle. Eli SU-kaasarien seokset kuntoon
kans.

Miksi? Mähän haluan enemmän ennakkoa sitä mukaan kun kierrokset kasvaa! Mut nyt huomasin että jakajan keskipako jouset taitaa olla liika hepposet kun yskähtää ilmanputsariin jos laittaa lapun pohjaan kun kierokset on vielä alhaalla..

Valaiskaa jos mä olen jotenkin väärällä polulla ;)

Poissa AKK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 393
  • Pelti on katoavaista mutta ruoste ikuista!
Vs: B20 virranjakajan alipainekello ongelma
« Vastaus #27 : 18.10.2012, 19:12:57 »
Jahas, täytyypä kokeilla. Teoria kyllä kuulostaa ihan järkevältä.
940 classic

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2212
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: B20 virranjakajan alipainekello ongelma
« Vastaus #28 : 22.10.2012, 09:55:15 »
Osaakos joku sitten sanoa b20e koneen jakajasta.. Kärjellinen ja alipaineella toimiva, laittaako se alipaineella lisää ennakkoa vai myöhäistääkö?
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2395
  • www.vrcf.fi
Vs: B20 virranjakajan alipainekello ongelma
« Vastaus #29 : 22.10.2012, 10:14:28 »
Osaakos joku sitten sanoa b20e koneen jakajasta.. Kärjellinen ja alipaineella toimiva, laittaako se alipaineella lisää ennakkoa vai myöhäistääkö?

Sen voi kyllä ihan päätellä, ime letkusta ja katso mihin suuntaan kärkilevy kääntyy jakajassa. Mutta kyllähän sen jo oivaltaa kun vaan kattelee niitä osia.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

 

Autoracing  KL-varaosat