Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Volvon katsastus

  • 2256 Vastauksia
  • 609512 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Vikakoodi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 178
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #1665 : 20.06.2017, 09:28:42 »
V70 2001 340tkm juuri katsastettu huomautuksitta.

Ainut mitä eilen tein autolle ennen katsastusta on tuo kilvan taustan vaihto  :-\



Volvo 740 B230FT
Volvo V70 2,4T

Poissa Janari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #1666 : 20.06.2017, 22:36:57 »
Tosta iskaritestistä vielä

Käyttäminen vaatii ammattitaitoa ja pitää osata sulkea pois lukuihin vaikuttavat haittatekijät: esim. rengaspaineet, kuormaus, iskarin ylä- ja alakiinnityksen väljyydet, auto vinossa levyillä tai ei keskellä levyä auton pituussuunnassa. Pelkkiä lukuja ei sais inssikään tuijotaa :nohnoh vaan pitäs todeta vika mikä luvut aiheuttaa. Melko harvassa autossa iskari(t) on oikeesti p**kana. Ehkä 1 sadasta tai vähemmän. Nurkista painelemalla saa usein (aina) totuuden selville.
« Viimeksi muokattu: 20.06.2017, 22:45:18 kirjoittanut Janari »

Poissa Maikki_S

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 111
  • Audi
    • Pohjolan Kurapyöräilijät. Endurofoorumi, jossa ei kyykyistä puhuta!
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #1667 : 20.06.2017, 22:39:26 »
Ei löydetty huomautettavaa, jo kolmatta vuotta ilman huomioita lävitse.

Salossa toteutui hintaan 43 € sis. pakokaasumittauksen.
Ex: 2017 xc90 T8; 2005 V70 D5

Poissa Janari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #1668 : 20.06.2017, 22:55:44 »
Postauksesi on vähintäänkin arveluttava liikenneturvallisuuden kannalta.

Siitä saa sellaisen kuvan, että rengaspaineita manipuloimalla voi saada täysin sököillä iskareilla puhtaat paperit.

Lähinnä tarkoitin tällä sitä, että arvoja pitää osata tulkita, eikä tehdä päätöstä iskareiden kunnosta silmät kiinni. Auton nurkasta painamalla tuntee kyllä todellisen kunnon, puolierot ja jääkö pomppimaan yms. Näyttäähän se testerikin nollaa ja silloin ei selitykset paljoakaan auta. Tosin sekin voi olla kiinnitysen väljyyttä.
Edit: Itse en ainakaan tuohon testiin 100% varmuudella luota ennen kuin pystyn sulkemaan haittatekijät pois.
« Viimeksi muokattu: 20.06.2017, 23:09:27 kirjoittanut Janari »

Poissa Janari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #1669 : 20.06.2017, 23:39:36 »
Riippuu täysin paineesta ja renkaan profiilista. Mitään paine/prosentti suhdetta en rupea antamaan.

Simuloidaan tilanne paremmin sillä, että pudotetaan auto 15-20cm korkeudelta vaakojen päälle ja piirretään aikakuvaaja tuloksesta. Kuvaajaan muodostuu ensin matala huippu ja sen jälkeen korkeampi huippu, jotka tämän jälkeen vaimenevat tasaisesti. Ensimmäinen huippu on renkaan vaikutus testiin ja seuraava on iskarin vaikutusta. Valitettavasti testeri ei osaa erottaa näitä kahta huippua toisistaan, vaan laskee näistä yhden luvun. Rengaspainetta muuttamalla saadaan sitten tätä pienempää huippua ja sitäkautta molepien huippujen yhteisvaikutusta muutettua suuremmaksi tai pienemmäksi. Suuruusluokkia ja suuntia en kuitenkaan kerro.

Edit: summa huono sanavalinta

Iskarin väljästä kiinnityksestä huippuja tulee yksi lisää.
« Viimeksi muokattu: 21.06.2017, 00:41:14 kirjoittanut Janari »

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #1670 : 21.06.2017, 05:21:02 »
Iskareita, jousia ja rengaspaineita on tuhansia yhdistelmiä mutta jos paljon on eroa oikea vs vasen, se kertoo enemmän.
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8934
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #1671 : 21.06.2017, 11:05:30 »
Postauksesi on vähintäänkin arveluttava liikenneturvallisuuden kannalta.

Siitä saa sellaisen kuvan, että rengaspaineita manipuloimalla voi saada täysin sököillä iskareilla puhtaat paperit.

Jos löytää puusilmän katsurin niin mitä tahansa saa leimattua. Ei siinä ole mitään uutta ja halparomujobbarit tarinoiden mukaan leimaavat romunsa "sopivissa" paikoissa. Ei ole vaan mulle tullut vastaan inssiä joka ei iskareiden kuntoa ymmärtäisi, mä nyt en mihin tahansa puskapajaan menekään katsastukseen vaan nimenomaan haluan että tekninen kunto syynätään tarkasti ja saan palautteen pienistäkin alkavista väljistä ym.

Onhan noita muitakin tyhmiä ideoita turvavarusteiden vikojen peittämiseksi siellä täällä mainittu, rengaspaineiden säätö leimalle on ehkä kaikkein pienimmästä päästä.

Poissa karppineen

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #1672 : 21.06.2017, 11:32:23 »
tuo iskari testi on tosissaan  huono keksintö jos sitä ei osaa kunnoolla käyttää ja tutki ajan kanssa alustaa , jos ilmenee heittoa.

käytin isäni rav4 leimalla ja pomppasi takaiskareista, 65% 30% luvuin, uudet iskarit paikoilleen  ja uusinta yritys
67% 33% luvuin.

 katsuri joutui leiman paperiin laittamaan kun osat mitkä oltiin käsketty vaihtaa oli vaihdettu.
 140e meni iskareihin ja vika oli ja on edelleen  luultavasti noin 10e puslassa, mitä katsuri ei huomannut.
eipähä mennyt tämä omasta pussista , mutta  ärsyttää silti  turhaan pihamaalla iskareita vaihdella
245 b230f, 245 b230fx, 240 b230f & 740 b230et

Poissa JSe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 111
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #1673 : 21.06.2017, 16:08:23 »
Tänään taas katsastettu 161000 ajettu 1991 Volvo 240 ilman huomautuksia.

Pakokaasut.
Tyhjäkäynnillä       Kierroksilla
CO%   0,00                 0,01
C02   13,80          14,70
HC ppm 10           6
O2   1,70                 0,40
Lambda   1,020

Jarrut
Vasen                      Oikea
2,5 kN   Etuakseli      2,5 kN
2,0 kN   Taka-akseli   2,0 kN
1,7 kN   Seisontajarru   1,6 kN

Iskunvaimennintesti
Vasen                 Oikea
78,0%   Etuakseli      76,0%
68,0%   Taka-akseli   70,0%

« Viimeksi muokattu: 21.06.2017, 20:00:00 kirjoittanut JSe »

Poissa v0lv0245

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1765
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #1674 : 26.06.2017, 12:35:33 »
765 katsastettu kehujen kanssa 427853 km.

Päästöt   
CO   2.00 %
CO2   13.00 %
HC   137 ppm
O2   1.21 %
Lambda   0.991

Jarrut
Etuvasen   3,0 kN
Etuoikea   3,0 kN
Takavasen   2,0 kN
Takaoikea   2,5 kN
Käsivasen   2,0 kN
Käsioikea   1,9 kN

Iskarit   
Etuvasen   84%
Etuoikea   79%
Takavasen   76%
Takaoikea   77%

Eikun odottelemaan ensivuotta...


Entiset: 142 -72, 145 -74, 144 -74, 244 -76, 242-79 142 -73, 440 T -89, 245 TD -86, 240 -87, 240 GLD -87, 245 -84, 242 -84, 760 GLE -83 745 -88, V70 -98, 245 CLASSIC -93, 145 GL -73, 765 GLE -88, 965 -92, 245 GL -80 Ruumisauto, V40 T4 -99 + 34 kpl muun merkkistä kuljetinta. Nykyiset: AMAZON 2D B20E -70, Chevrolet C10 Silverado -78, 262C Bertone -78.

Poissa HarPes

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 697
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #1675 : 17.07.2017, 16:15:27 »
Taakse uudet palat ja takajarrujen herkistely...
Vuosi lisää leimaa tuli tänään...
Katsuri totesi että harvemmin näkee hitsaamatonta vastaavan ikäistä.


Poissa RoniVa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #1676 : 18.07.2017, 02:27:37 »
V40 jälkitarkastus tänään. Kehotukseksi jäi rattilukon toimimattomuus(lukkiutuu avaimen ollessa paikoillaan). Vika joka on tähän mennessä ollut jokaisessa omistamassani autossa ja jonka moni katsuri vaan pyyhkii yli.  Päästöistä meni heittämällä, pikkureikä helmassa ja  semmosta pientä oli alunperin vikalistalla.

Yksi Volvomies

  • Vieras
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #1677 : 28.08.2017, 19:27:45 »
Siinähän se katsastus taas oli ja huomautuksitta läpi

Jahvetti D5

  • Vieras
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #1678 : 05.10.2017, 14:14:06 »
Morjesta,käytin D5:n katsastuksessa ja oli ottanut päästöarvon 4950 kierroksella onko mennyt oikein (?), kysyin katsurilta ja sanoi että tuolla katsotaan ja aiemmat kerrat muistaakseni olleet pienemmällä lukemalla.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6016
Vs: Volvon katsastus
« Vastaus #1679 : 05.10.2017, 14:40:00 »
Ratin lukkiutuminen kun avain on lukossa kuulostaa kyllä todella vakavalta vialta päästää katsastuksessa läpi :o

D5-automaatti ei paikallaan taida antaa 4000 kierrosta enempää?
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy