Ateho  Elekma

850 10venttiilinen vesipumppu hirtti kiinni

  • 18 Vastauksia
  • 7957 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sfrhkki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 10venttiilinen vesipumppu hirtti kiinni
« Vastaus #15 : 27.06.2012, 21:26:12 »
Aisin-alkuperäispumppu vaihtui tähän Graf-tekeleeseen 187 tkm:n kohdalla, kahden jakohihnan jälkeen.
250 658 km:n kohdalla vaihdoin jakohihnan, koska vuodet tuli täyteen. Silloin tuo Graf-pumppu ei oireillut mitenkään. Eli ei vaihdettu, mikä virhe. ajattelin, että kyllä sillä seuraavaan vaihtoon pääsee. Nyt mittarissa (kävin juuri katsomassa) 278 828 km. Eli Graf:n kestoikä oli kilometreissä 91 000 km!
Ohje: älkää sortuko halpaan pumppuun Motonetissä!
Tuo jakopäänhihna kiristimineen ynnä rullineen ja pumppu ovat tässä niin yksinkertaisia asennettavia  vaihdon osalta, ettei niissä voi juurikaan asennusvirhettä tehdä. Ellei siksi lasketa juuurikin tuota halpoihin osiin sortumista.
Ottakaa vapaasti opiksi!
Nercs:n mainostamaa kilometrilukemaa en itse  lähtisi millään jakopäähihnan käyttämällä pumpulla tavoittelemaan.

Nercs

  • Vieras
Vs: 850 10venttiilinen vesipumppu hirtti kiinni
« Vastaus #16 : 27.06.2012, 21:36:32 »
Kyllä jos vain käytetään niitä alkuperäisiä  osia kun  asentajat kertovat että kyllä se pumppu kestää  yli 300tkm.Itsellä vaihtui 8 vuoden kohdilla ja meikäläinen ei osta mitään huonoa laatuista jos haluat käyttää tarvikepumppuja niin ne Kahan kamat vastaa sitä alkuperäistä jos ei halua ostaa Volvolta.Kun se vesipumpun pitää kestää sen hihnavaihtoväli ja kuka osti oiken sen osan Motonetista. Kun niilläkin on vastuu että osa kestää sen vaihtovalin kun näissä ei ole että kerran vuodessa pitää vaihtaa vesipumppu.Ilmeisesti ostolappua ei ole enää jolloin voisi kysyä mitä se pumppu pitäsi kestää.
« Viimeksi muokattu: 27.06.2012, 23:08:17 kirjoittanut Nercs »

Poissa sfrhkki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 10venttiilinen vesipumppu hirtti kiinni
« Vastaus #17 : 04.07.2012, 22:28:00 »
Kasassa on ja luovutettu takaisin omistajalle. Huolto-osineen koko hommaan meni rahaa himpun verran yli tasaraha. Neljä uutta venttiiliä ja muiden koneistus, ynnä varrentiivisteet, ynnä tason hionta 380 €, vieras työ maksaa!!!

Muut osat; jako- ja urahihna, jakohihnan rullat, jakohihnan ala muovitaustasuojus, vesipumppu, öljy- ja ilmansuodatin, öljyt, tulpat, jakajan kansi ja pyörrin, etujarruletkut, käsijarrukengät, termari,  jarru- ja jäähdytin G12-neste,volvo-liima ja tiivisteet. Niihin se loppu tasarahasta upposi.

Samalla siis tuli tehtyä huoltoa.

Volle lähti heti käyntiin. Nyt koeajossa, jos jotain ilmenisi. Yhtään osaa tai ruuvia ei jäänyt yli. Saavutus sekin.  ;)

Kuvittelin hommaaa paljon monimutkaisemmaksi, mutta helppohan se lopulta oli.

Jakopään rattaiden ajoitusta olen tuossa miettinyt.
Nehän oli irti. Ohjetta ajoitukseen en ole mistään löytänyt.


Käy ja kulkee. Kortti olis ehkä pois, jos mutteriajolla olisi...
Aavistuksen nyki vitosella kiihdyttäessä reippaammassa nopeudessa. Täytyy tarkkailla, onko kyse sytytyksen kosteuskatkomisesta, bensan puutteesta vaiko vain jostain vesihelmestä jossain.  Toki kaikki koloset puhdistettiin hyvin pesuaineellla ja p-pesurilla.  ::)
Varoen, mutta roiski se sittenkin....

Poissa sfrhkki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 10venttiilinen vesipumppu hirtti kiinni
« Vastaus #18 : 07.07.2012, 17:37:44 »
Selvis se nykiminenkin.

Otin tulpanjohdot piilottavan kannen pois ja sammutin klinikan valot.

Auto käyntiin ja katsomaan.

Kun pikkasen kaasua lisäili siitä tyhjäkäynnistä, näkyi se hyppivä kipuna nelospytyn tulpan seutuvilla.
 
Uudet johdot paikalleen ja jo kiekuu.

6000 kiekkaan kolmosella. Ei nyi ja kyllä kulkee!

Tuo "pimeydessä vaeltaminen" on oma suosikki. Monta syttövikaa olen sillä havannoinut... Saa lainata konstia.

Kaupunkilaisempi olisi tietty vienyt korjaamon mittarille, mutta sillä hinnalla saa jo nuo uudet johdot.

Näin meillä maalla!

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo