Ateho  Elekma

V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?

  • 354 Vastauksia
  • 148018 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 941
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #300 : 04.08.2017, 07:55:21 »
Kyllä vaihdoin uuden stefan ja propun. Vetarit olen aiemmin käyttäny monesti auki ja aina laittanu vanhat pultit takas, hyvin on pysyny mutta voishan nekin nyt vaihtaa. Ohjausvaihteessa pieni välys joka olis myös nyt helppo vaihtaa vaan ei rahat riitä kaikkeen kerralla joten jääköön seuraavaan kertaan. Moottorin ylätukikumi oli loppu, samoin vaihteiston sivutukikumi jotka menee vaihtoon. Niin ja ensimmäistä kertaa vaihdelaatikon öljynvaihto nyt.

Vauhtipyörässä oli kehävälystä yli 20mm ulkoreunalla, sivussuunnassakin ainakin 5mm. Lienee aika loppu jo vaikka toiminutkin rauhallisessa ajossa pitkään väljänä  ::)

Hyvältä kuullostaa sinun remontin eteneminen. Noista vetareiden pulteista olen kuullut varoituksia, että saattaa mennä uudestaan käytettynä poikki mutta toisaalta ei niitä minusta niin tiukalle vedetä että kunnolla venyisivät.

Poissa Lexlex

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #301 : 05.08.2017, 06:48:20 »
Auto alkas oleen kasassa, vielä uudet jarrulevyt ja palat haettava niin pääseee testaamaan. Käyntiin lähti ja äänet loistaa poissaolollaan, monien vuosien jälkeen  8) Vielä haettava uudet jarrulevyt ja palat niin pääsee koeajolle.

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #302 : 05.08.2017, 08:43:43 »
 :2funny: Hyvä, itsellä kytkimen painaminen muuttui paljon mukavammaksi, kuin ennen vaihtoa.
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa Lexlex

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #303 : 06.08.2017, 13:57:12 »
400km testilenkki tehty, kylläpä muuttu auto ja hyvin toimii, pieni jyrinä tulee jostakin, vaihteiston etupuolen tukikumi kyllä rikki, ehkä se jyristää sen verra eli pitää koittaa vaihtaa se vielä.

Ehkä nyt voi jo sanoa että remppa onnistuu ilman aiempaa kokemusta ja ilman nosturia, tunteja meni ~20 yhteensä  :)

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 941
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #304 : 21.08.2017, 12:38:32 »
Päädyin tilaamaan www.autonvaraosat24.fi

415 0220 10  Vauhtipyörä1
411 0161 10  Ruuvisarja, vauhtipyörä1
624 3145 33  Kytkinpaketti1

780,81 €

Viime viikolla osat vaihtui. Kytkimen osalta työveloitus reilut 700e ja kun siihen summaa osat niin reilusta 1500e puhutaan. Vaihdettiin samalla toiseen alatukivarteen lemförsin helat (apurunko oli irti muutenkin) ja ilmastoinnin kompura ja kuivain. Työt meni suunnilleen tonniin yhteensä. Kuivain oli teetättänyt kovasti hommia, paha paikka eikä ikinä ennen vaihdettu, joten liitokset oli ns. "kiinni" (umpio pois, puskuria irti yms.). 15-vuotias auto taisi saada melkoisesti jatkoaikaa.

Poissa Hapeju

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #305 : 11.12.2017, 11:13:29 »
Olis itelläkin edessä vauhtipyörän vaihto, autona 2004 S60 D5 manuaali. Katselin kaksoismassaa lähinnä briteistä, onko kellään kokemusta tästä kaupasta: https://www.volvopartshop.com/dual-mass-flywheel-31259327-dmf---d5-163bhp-models-with-m56-transmission-16234-p.asp

Hinta ainakin vaikuttaa olevan ihan ok, mutta hieman epäilyttää kun on ehkä liiankin halpa.

Poissa Koochi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • V70 D5 2004
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #306 : 11.12.2017, 21:59:54 »
Auto alkas oleen kasassa, vielä uudet jarrulevyt ja palat haettava niin pääseee testaamaan. Käyntiin lähti ja äänet loistaa poissaolollaan, monien vuosien jälkeen  8) Vielä haettava uudet jarrulevyt ja palat niin pääsee koeajolle.

Viitsitkö kirjoittaa, mitä ja missä järjestyksessä purit. Itse olen ajatellut harrastaa saman operaation.
Tee se itse.

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #307 : 11.12.2017, 22:00:07 »
Olis itelläkin edessä vauhtipyörän vaihto, autona 2004 S60 D5 manuaali. Katselin kaksoismassaa lähinnä briteistä, onko kellään kokemusta tästä kaupasta: https://www.volvopartshop.com/dual-mass-flywheel-31259327-dmf---d5-163bhp-models-with-m56-transmission-16234-p.asp

Hinta ainakin vaikuttaa olevan ihan ok, mutta hieman epäilyttää kun on ehkä liiankin halpa.
Löytyy edullisemminkin Kytkin Ebaysta, PayPalilla voi varmistaa että saa rahat takaisin jos tuote ei mitä luvattu. Tosin PayPal ottaa jonkin verran välityspalkkiota.
Kummankaan firman luotettavuudesta en osaa sanoa mitään.

Poissa Hapeju

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #308 : 12.12.2017, 08:08:54 »
Löytyy edullisemminkin Kytkin Ebaysta, PayPalilla voi varmistaa että saa rahat takaisin jos tuote ei mitä luvattu. Tosin PayPal ottaa jonkin verran välityspalkkiota.
Kummankaan firman luotettavuudesta en osaa sanoa mitään.

Sellanen tilanne että itsellä ei oo tarvetta muutakuin vauhtikselle, muuten ois kyllä halpa toi eBayn paketti.

Poissa Ossi66

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 219
  • Onni ei ole päämäärä vaan tapa matkustaa
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #309 : 12.12.2017, 14:55:15 »
Olis itelläkin edessä vauhtipyörän vaihto, autona 2004 S60 D5 manuaali. Katselin kaksoismassaa lähinnä briteistä, onko kellään kokemusta tästä kaupasta: https://www.volvopartshop.com/dual-mass-flywheel-31259327-dmf---d5-163bhp-models-with-m56-transmission-16234-p.asp

Hinta ainakin vaikuttaa olevan ihan ok, mutta hieman epäilyttää kun on ehkä liiankin halpa.

Minä olen vuosien varrella tilannut tuolta mm. kaksoismassan ja kytkinpaketin sekä jakopään hilppeet pariin kertaan.
Luotettava kauppa, voin suositella. Kaikki osat Volvon laatua sinisissä laatikoissa.

Alle viikossa tulee tavara kotiovelle.
Volvo XC70 D5 -11
Dethleffs Camper Lifestyle 510 -08
Ex. Volvo V70 D5 -05

Poissa Axu85

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1054
  • Mitä pienempi vika, sitä suurempi leka.
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #310 : 15.12.2017, 22:07:17 »
Olis itelläkin edessä vauhtipyörän vaihto, autona 2004 S60 D5 manuaali. Katselin kaksoismassaa lähinnä briteistä, onko kellään kokemusta tästä kaupasta: https://www.volvopartshop.com/dual-mass-flywheel-31259327-dmf---d5-163bhp-models-with-m56-transmission-16234-p.asp

Hinta ainakin vaikuttaa olevan ihan ok, mutta hieman epäilyttää kun on ehkä liiankin halpa.

Sama tuote eri hinta, ite oon tilaamassa tuolta ainakin.
Paineasetelman ja kytkimen+muut hilavitkuttimet oon tilaamas ruotsista.
« Viimeksi muokattu: 15.12.2017, 22:08:52 kirjoittanut Axu85 »
Nykyiset:V70 mk2 -04 D5 (Man.)
Ex:744 2,4 TD (Aut.) -91,  C70 2.3 T5 (Aut.) -98, ja 855 (Man.) -95  (Moottori swap B5254FS).

Poissa nottingham

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #311 : 03.08.2018, 15:00:09 »
Jos muuttaa 185hv D5 vauhtipyörän 163hv D5 sopivaksi, onko ainoa tapa ajoitusmerkkien rälläköinti ja hitsaaminen? Saattaa olla tyhmä kysymys, mutta onneksi netti tarjoaa huteraa anonymiteettiä
« Viimeksi muokattu: 28.09.2019, 21:13:54 kirjoittanut nottingham »

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 941
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #312 : 03.08.2018, 16:50:29 »
Jos muuttaa 185hv D5 vauhtipyörän 163hv D5 sopivaksi, onko ainoa tapa ajoitusmerkkien rälläköinti ja hitsaaminen? Saako vauhtipyörää esimerkiksi purettua ja tuota kehää missä siirrettävät hampaat ovat pyöräytettyä? Saattaa olla tyhmä kysymys, mutta onneksi netti tarjoaa huteraa anonymiteettiä

Mulle kun laitettiin alkuperäinen 163hv versio. Koneessa on penkitettynä reilut 500Nm. Epäilen että uudet kaksoismassat on parempia kuin alkuperäiset, esim. vuodelta 2002. Ei ehkä ole syytä laittaa 185hp versiota.

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #313 : 04.08.2018, 11:52:47 »
Löytyy edullisemminkin Kytkin Ebaysta, PayPalilla voi varmistaa että saa rahat takaisin jos tuote ei mitä luvattu. Tosin PayPal ottaa jonkin verran välityspalkkiota.
Kummankaan firman luotettavuudesta en osaa sanoa mitään.
Miten helekatissa on noin halpaa, monestakin paikkaa katellu niin hitusen alle tonnin paketteja yleensä tuollaiset Kitit, jos on oikeasti noin edullista, niin aion itsekin tilata, edellinen vastaava remppa tuli tehtyä parisen vuotta sitten ja 1300€ osien hinta kokonaisuudessaan töineen.
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa Sute

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 331
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 D5 kytkinremppa + kaksoismassavauhtipyörä?
« Vastaus #314 : 06.08.2018, 08:58:25 »
Tuolta hyvää kytkintä ja vauhtipyörää. Kun on Sachs kyseessä, kestänee sen 650 -700 nm melko mukavasti. 

https://www.sachsperformance.com/en/clutch-kit/sachs-competition-clutch/volvo-v70-sw/2-4-d5-136kw_1
Volvo V40 2.0T powered by Garret GTX4202R, Volvo V60 D5 Twin Engine, MY17

 

Proturbo  Autodiagnoosi