Kulkukoira  Proturbo

Teräsvauhtipyörä ja kytkinasetelma

  • 77 Vastauksia
  • 58871 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Teräsvauhtipyörä ja kytkinasetelma
« Vastaus #16 : 18.02.2011, 18:15:53 »
Mikä halvatun 7.25" ?

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6330
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Teräsvauhtipyörä ja kytkinasetelma
« Vastaus #17 : 18.02.2011, 18:22:46 »
Mikä halvatun 7.25" ?

Tarkoittaa halkaisijaa. Eli nuo alumiiniasetelmalla olevat monilevykytkimet ovat tuon kokoisia. Käyttömukavuus on verrattavissa talikon käyttämiseen kampana.

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Teräsvauhtipyörä ja kytkinasetelma
« Vastaus #18 : 18.02.2011, 18:23:27 »
Mikä halvatun 7.25" ?
Tuumaa eli noin 185mm
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Teräsvauhtipyörä ja kytkinasetelma
« Vastaus #19 : 18.02.2011, 19:09:36 »
Tarkoittaa halkaisijaa. Eli nuo alumiiniasetelmalla olevat monilevykytkimet ovat tuon kokoisia. Käyttömukavuus on verrattavissa talikon käyttämiseen kampana.
Ai sellasiakin on. Ysi-satkuissa vai missä?

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Teräsvauhtipyörä ja kytkinasetelma
« Vastaus #20 : 18.02.2011, 19:33:30 »
Ai sellasiakin on. Ysi-satkuissa vai missä?
Aftermarket hiluja.
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa kenax

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
  • www.vrcf.fi
Vs: Teräsvauhtipyörä ja kytkinasetelma
« Vastaus #21 : 21.02.2011, 21:08:53 »
Esim. noi aiemmin mainitut Tiltonit on monesti 7,25". Niitä saa törkyhalvalla ebaystä, kun kyseistä kolmilevyistä käytetään monessa moottoriurheilussa ja ovat älynneet myydä niitä käytettynä..

Poissa 144

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: Teräsvauhtipyörä ja kytkinasetelma
« Vastaus #22 : 22.03.2011, 19:17:50 »
Esim. noi aiemmin mainitut Tiltonit on monesti 7,25". Niitä saa törkyhalvalla ebaystä, kun kyseistä kolmilevyistä käytetään monessa moottoriurheilussa ja ovat älynneet myydä niitä käytettynä..

Mikä nyt on halpaa, jos on halpa koneistusmahdollisuus ni sitten on halvempia kun uudet. Yleensä painelevy ja floaterit tarvii koneistaa ja levyt vaihtaa jos meinaa hyvän saada. Silloin tietty menee yleensä alle minimipaksuuksien. Eihän noi mitään kalliita ole uutenakaan jos hommaa quartermasterin tai jonkun muun halpis merkin kytyn.

Poissa kenax

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 67
  • www.vrcf.fi
Vs: Teräsvauhtipyörä ja kytkinasetelma
« Vastaus #23 : 06.04.2011, 22:47:02 »
Kyllä tollanen perus tusina-tilton ebaystä ostettuna on ihan bolt on kamaa, kestää sen minkä tarvii. Toki viisasta on ottaa mahdollisimman paksuilla levyillä löytyvä yksilö ja sekin sovittaa vauhtipyörään tai muuhun aihioon, mikäli sellasta on vasta tekemässä/teettämässä..

Nimim.


Poissa Neula

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
Vs: Teräsvauhtipyörä ja kytkinasetelma
« Vastaus #24 : 10.04.2011, 19:22:40 »
Morjesta, mites kun täytyis nyt tohon omaan 850 t5-R:ään vaihtaa kytkinasetelma, hevosia olis tarkotus ottaa ulos 400pintaan, mitä kytkintäsuosittelisitte? Sintteriä vai "normaalia"

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Teräsvauhtipyörä ja kytkinasetelma
« Vastaus #25 : 21.04.2011, 15:52:19 »
Jee nyt on kakssatkuun taas palikkaa  *taavih->


V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa KarstaMasa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 152
Vs: Teräsvauhtipyörä ja kytkinasetelma
« Vastaus #26 : 29.04.2011, 12:52:09 »
Jee nyt on kakssatkuun taas palikkaa  *taavih->


Melkeen just niinku mulla, mutta sulla ei vaan ole pulssikehää. Tekijä tais olla PO-metalli?  :)
Nyt sain oman -765 kytkinpaketin paikalleen ja poljintuntuma on loistava! Ei ole liian jäykkä, mutta huomaa kuitenkin että ei ole mikään vakioasetelma kyseessä. Polkimen liikerata on toki melko pitkä, mutta ei tämä kilpa-auto olekkaan.  :)
Kertauksena vielä että käytössä on nestetoiminen kytkin, pääsylinteri Volvo 940, työsylinteri BMW e34 ja kytkinpoljin hieman jatkettu (alunperin 240 vaijeritoiminen poljin).
Vanhat: 242 DL -79, 245 TD -84, 744 GLE -88, 944 TDIC -94, 945 SE -92, V70 TDI -98, Jeep Cherokee 4.0 -92, Dodge Ram 2400 4x4 5.9TD -00, Plymouth Belvedere -67 440, Suzuki GSX-R 1100 -92.
Nykyiset: 244 Turbo 16V -84, S60 D5 -03, Dodge Challenger -70 Slant six (RT-look+440cid tulossa).

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: Teräsvauhtipyörä ja kytkinasetelma
« Vastaus #27 : 29.04.2011, 14:06:51 »
Melkeen just niinku mulla, mutta sulla ei vaan ole pulssikehää. Tekijä tais olla PO-metalli?  :)
Nyt sain oman -765 kytkinpaketin paikalleen ja poljintuntuma on loistava! Ei ole liian jäykkä, mutta huomaa kuitenkin että ei ole mikään vakioasetelma kyseessä. Polkimen liikerata on toki melko pitkä, mutta ei tämä kilpa-auto olekkaan.  :)
Kertauksena vielä että käytössä on nestetoiminen kytkin, pääsylinteri Volvo 940, työsylinteri BMW e34 ja kytkinpoljin hieman jatkettu (alunperin 240 vaijeritoiminen poljin).
Kerran olen ollut todistamassa/tekemässä tuota kytkin svappia.. Ja muistaakseni kytkinpoljin kasvoi noin 5cm pituus suunnassa. Juu ja Ojennuksen työstämä.
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa KarstaMasa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 152
Vs: Teräsvauhtipyörä ja kytkinasetelma
« Vastaus #28 : 29.04.2011, 15:45:08 »
Kerran olen ollut todistamassa/tekemässä tuota kytkin svappia.. Ja muistaakseni kytkinpoljin kasvoi noin 5cm pituus suunnassa. Juu ja Ojennuksen työstämä.

Tuossa minun kytkinpoljin, muistaakseni ainakin 5 cm jatkoin, kuitenkin sen verran että se tulee samalle kohdalle jarrupolkimen kanssa.

Vanhat: 242 DL -79, 245 TD -84, 744 GLE -88, 944 TDIC -94, 945 SE -92, V70 TDI -98, Jeep Cherokee 4.0 -92, Dodge Ram 2400 4x4 5.9TD -00, Plymouth Belvedere -67 440, Suzuki GSX-R 1100 -92.
Nykyiset: 244 Turbo 16V -84, S60 D5 -03, Dodge Challenger -70 Slant six (RT-look+440cid tulossa).

Poissa Henko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 167
  • www.vrcf.fi
Vs: Teräsvauhtipyörä ja kytkinasetelma
« Vastaus #29 : 04.05.2011, 21:27:15 »
Kertokaahan vähän noita levyjen paksuuksia, jos on tietoa. Itelle tulossa toi -618 SRE, tilasin just 940 dieselin kytkinlevyn. Sen paksuuden voin mitata, jahka saapuu, mutta mikähän tuo M3 benarin levyn paksuus oli? Että tietää, täytyykö VP:n kitkapintaa korottaa esim? Pikaisella kookletuksella tuli bimmeripalstoillakin 9,3-10,1mm, en nyt ottanu selvää noista. Asia erikseen ois kai sekin, minkälaisella esijännityksellä kytkin parhaiten pitäisi.

 

Futurez  Kulkukoira