RallyBaron  Samppasport

monta kysymystä PV:stä

  • 11 Vastauksia
  • 4963 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
monta kysymystä PV:stä
« : 10.09.2012, 20:53:33 »
Toivottavasti valvojat antaa laittaa monta kysymystä..

65 PV544.

1. Onko ratti sivusuunnassa istuimen keskilinjasta? Ratti keskemmällä autoa kuin kulj. istuimen keskilinja? Vai onko jokuxryssiny penkkien asennuksen?

2. Vasempaan suuntaan vilkun viiksi ei jää aina päälle. Uusi viiksitsydeemi?

3. Kaikki lämmönvaihtimen vivut jumittaa. Onko näissä joku juju vai pelkästään se normi pura putsaa rasvaa kasaa.

4. 4:nen hyppää pienillä kierroksilla ajettaessa tahi kiihdytettäessä pois. Onko tämä pitkäkeppisten ominaisuus niinkuin sanottiin, vai mitä itse ajattelin, laatikkovika, ratasparit liian kuluneet. M40 vaihteistolla.

5. Onko PV:ssä ollut alunperin summeria jos ovi on auki kun valot on päällä? Vai onko tämä vaan jonkun rane?


Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4112
Vs: monta kysymystä PV:stä
« Vastaus #1 : 10.09.2012, 21:23:48 »
4.  pitkä tai lyhyt keppi, ei hyppää kun kuluneesta laatikosta vaihde.

Kuvia PV:stä  S* ? E: tuollahan niitä jo olikin toisaalla.
« Viimeksi muokattu: 10.09.2012, 22:30:49 kirjoittanut janne81 »

Poissa kimisetä

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 445
  • www.vrcf.fi
Vs: monta kysymystä PV:stä
« Vastaus #2 : 11.09.2012, 14:27:27 »
1. Juuri eilen PV:lläni viimeistä kertaa ajelleena ei ratti ainakaan alkuperäispenkeillä kovin viturallaan ole.
http://kimivaan.kuvat.fi/kuvat/PeeVee/IMG_0005.JPG/_full.jpg

2. Taitaa vilkunpalautuskäikäle rattikeskiössä olla väärällä kohtaa, jos se vain joskus ei jää päälle eli riippuu ratin asennosta.

3. Ei ole mitään niksiä eli ikä ja ruoste jumittanee.

4. Rallimiehet valitteli, että kolmonen ei pysy hypyistä alastullessa päällä, kun kepin painolla pykälä tipahtaa pois. Laatikossasi lie siis jotain vikaa.

5. Ei ole alunperin summeria.
Volvohistoriaa vuodesta -83
144 DL -73, 145 express -71, amazon favorit -68, 360 GL -88, 360 GLT -88, 240 DL jenkkifarkku -88, 440 -94, Amazon -62 edelleen, PV544 -62, V40 -00
Ja pasha 142 museoauto

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: monta kysymystä PV:stä
« Vastaus #3 : 11.09.2012, 18:20:34 »
Okei, kiitoksia näistä monista vastauksista.
Pitääkin ens vuonna alkaa sitten suunnitteleen niitä penkkejä takas,
mielummin huonompi orggis penkki ku parempi penkki ja ratti oikeen reiden päällä..

Jaa jos tuo vilkkukin johtuisi tuosta.. No, pitää katsoa samalla kun metsästää itselle
orggisratin, tuo ralliratti saa läksiä tuosta kuusikkoon.

No sitä epäilinki ettei ole alkuperääne tuo summeri. Se on kyllä jopa ihan hyvä lisä,
nimim. pari kertaa apukäynnistetty 144 kun tottunut automaattivaloihin.

Mitäköhän vielä..

Koska oli yleistä asentaa PV:n takapäähän ilmanvaihtojärjestelmää?
Minulla on tälläinen:



Tuossa luukussa, ja vastaavasti sisätiloista tehty läpivienti konttiin.
Netistä kuvia katsomalla en ainakaan vastaavaa löydä 65-mallisista tahi vanhemmista.
Ja onko tuosta oikeasti hyötyä?
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa 142

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 305
Vs: monta kysymystä PV:stä
« Vastaus #4 : 11.09.2012, 20:45:50 »
pv:ssä ei alunperin ole minkäänlaista ilmanvaihtoa takana poislukien avattavat takasivulasit sportissa ja specialissa. Siksi niihin onkin rakenneltu mitä erikoisempia virityksiä. Muuten auto on pullo ja huurtuu helposti, eikä oviakaan meinaa saada kiinni paiskaamatta jos tiivisteet on kunnossa...
suomenvolvokerho.com

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: monta kysymystä PV:stä
« Vastaus #5 : 15.09.2012, 12:09:54 »
Mistä nollataan trippi ???
Onko tyhjällä reiällä virtalukon oikealla puolella jotain tekemistä ollut tämän asian kanssa.
Ilmanvaihto ainakin pelittää ei lyönny huuruun vaikka sato.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa 142

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 305
Vs: monta kysymystä PV:stä
« Vastaus #6 : 15.09.2012, 21:58:20 »
nopeusmittarilta luuluisi mennä pieni vaijeri kojetaulun alle - en enää muista kummalle puolelle rattia - jonka päässä on pieni nuppi jota pyörittämällä trippi nollautuu.
suomenvolvokerho.com

Poissa Karhjo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
Vs: monta kysymystä PV:stä
« Vastaus #7 : 15.09.2012, 23:05:22 »
5. Onko PV:ssä ollut alunperin summeria jos ovi on auki kun valot on päällä? Vai onko tämä vaan jonkun rane?
Lainaus käyttäjältä: http://www.volvotips.com/index.php/pv/accessories-pv-duett
Headlight warning buzzer

In some countries it was required to have your headlights on during daylight. Volvo developed a warning buzzer system (part number 281377) to remind the driver to turn his lights off when the car was shut down and the doors are opened. This warning system prevents the driver to let the lights on and have a flat battery. Only for 12V cars.

5. Ei ole alunperin summeria.

Volvotips väittääs et ois saanu 12 volttisii lisäosana. Taitaa olla harvinainen herkku! :o
Volvo PV 444E -53

Poissa AKK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 393
  • Pelti on katoavaista mutta ruoste ikuista!
Vs: monta kysymystä PV:stä
« Vastaus #8 : 16.09.2012, 14:32:10 »

2. Vasempaan suuntaan vilkun viiksi ei jää aina päälle. Uusi viiksitsydeemi?

Voi olla myös rattiakseli väärässä asennossa. Eli vaikka sulla on renkaat suoraan niin rattiputki on vähän väärässä asennossa.
Tuon ikäisessä autossa kulmat ovat muuttuneet satoja kertoja asentajien ja kuoppien/töyssyjen/kanttikivien takia... eli jos
haluat nähdä onko runkokin edes hieman suora niin ei muuta kuin osaavalle renkaiden suuntaajalle. Silloin pitää myös mittaa
simpukan (ohjausvaihde) keskipiste, säätää simpukan ja apusimpukan välioikeaksi, ehkä pyöräyttää rattiputkea hammas tai kaksi jne...
Tai sitten yksinkertaisesti vilkun palatusmekanismi on rikki. Mut suuntauksen tarkastus ei ole koskaan pahitteeksi?
940 classic

Poissa kimisetä

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 445
  • www.vrcf.fi
Vs: monta kysymystä PV:stä
« Vastaus #9 : 17.09.2012, 12:15:01 »
nopeusmittarilta luuluisi mennä pieni vaijeri kojetaulun alle - en enää muista kummalle puolelle rattia - jonka päässä on pieni nuppi jota pyörittämällä trippi nollautuu.

Tai siitä nupista alaspäin vetämällä.


Voi olla myös rattiakseli väärässä asennossa. Eli vaikka sulla on renkaat suoraan niin rattiputki on vähän väärässä asennossa.
Tuon ikäisessä autossa kulmat ovat muuttuneet satoja kertoja asentajien ja kuoppien/töyssyjen/kanttikivien takia... eli jos
haluat nähdä onko runkokin edes hieman suora niin ei muuta kuin osaavalle renkaiden suuntaajalle. Silloin pitää myös mittaa
simpukan (ohjausvaihde) keskipiste, säätää simpukan ja apusimpukan välioikeaksi, ehkä pyöräyttää rattiputkea hammas tai kaksi jne...
Tai sitten yksinkertaisesti vilkun palatusmekanismi on rikki. Mut suuntauksen tarkastus ei ole koskaan pahitteeksi?

PV:n vilkunpalautuskäikäle on ratissa/keskiössä ja tuossa näytti olevan tarvikeratti eli, jos rattikeskiö on väärässä asennossa niin...
Tosin kulmien tarkistuksesta ei varmasti haittaakaan ole mutta kannattaa etsiä paikka joka PV:hen sen aikuisten oikeasti osaa. Siinähän pystyy säätämään vähän muutakin, kuin aurausta.

Muoks. Virtalukon oikealla puolella on lasinpyyhkijöiden katkaisija ja tuhkakupin oikealla puolella favorit-mallissa on tyhjä paikka/suojatulppa mutta special/sport malleissa tupakinsytytin.
« Viimeksi muokattu: 17.09.2012, 14:15:41 kirjoittanut kimisetä »
Volvohistoriaa vuodesta -83
144 DL -73, 145 express -71, amazon favorit -68, 360 GL -88, 360 GLT -88, 240 DL jenkkifarkku -88, 440 -94, Amazon -62 edelleen, PV544 -62, V40 -00
Ja pasha 142 museoauto

Poissa AKK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 393
  • Pelti on katoavaista mutta ruoste ikuista!
Vs: monta kysymystä PV:stä
« Vastaus #10 : 17.09.2012, 20:56:16 »
jenkkejä säätävät osaa varmasti hommansa.
940 classic

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: monta kysymystä PV:stä
« Vastaus #11 : 17.09.2012, 21:02:58 »
Vilkkuasiasta päästäneen selvyyteen sillä ostin orig.ratin, ja tuo ralliratti lähtee myyntiin.
On vieläpä erittäin hieno tuon orig.ratti.

Kulmia en nyt ihan heti lähtisi säätämään, ennemmin kärsin tuota
ettei vilkku pysy vasemmalla aina, kun renkaat
on kuluneet ihan tasan ja suoralla tiellä voi ajaa ratista
kiinni pitämättä, menee meinaan aivan viivasuoraan eikä kampea
yhtään mihinkään.
Siis jos on rattiakselin vinossa olemisesta kiinni tuo.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

 

RallyBaron  Samppasport