Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Yleinen autovakuutus -topic

  • 543 Vastauksia
  • 174529 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Yleinen autovakuutus -topic
« Vastaus #495 : 12.08.2017, 20:08:42 »
Tässäkin pätee se että jos osuminen tapahtuu taajaman ulkopuolella niin auton omistaja maksaa kaiken.
Meillä koira juoksi pihasta auton eteen. Autosta meni etuspoilerit paskaksi.  Vakutuusyhtiö sanoi että kun tapahtui taajaman ulkopuolella niin menee kuskin piikkiin ja meni kans.  Tämä tapahtui v. .2000  koira sai ilmarinnan mutta selvisi siitä.


Onko näin, jos koeponnistetaan/riitautetaan asia? Asiat muuttuu 17 vuodesta ja muuttuvat tekijät on A:Onko metsästys aika B:Onko koira irti vai karannut C:Onko omistaja ajanut ylinopeutta. Joten en ihan tuota totuutena huutaisi.

Enhän minä murehdi vaan iloitsen kun se on loppuviimeksi minun etu että on periaatteen miehiä ja naisia. Haksahdin vain neuvomaan kun tässä ketjussa on kyse vakuutusmaksuista ja että kuinka niissä voisi säästää.

Mä kilpailutan kerran vuodessa vakuutukset...
« Viimeksi muokattu: 12.08.2017, 20:10:54 kirjoittanut -karppa- »
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Raid

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
  • Entinen Volvoilija
Vs: Yleinen autovakuutus -topic
« Vastaus #496 : 12.08.2017, 21:07:50 »
Onko näin, jos koeponnistetaan/riitautetaan asia? Asiat muuttuu 17 vuodesta ja muuttuvat tekijät on A:Onko metsästys aika B:Onko koira irti vai karannut C:Onko omistaja ajanut ylinopeutta. Joten en ihan tuota totuutena huutaisi.

Mä kilpailutan kerran vuodessa vakuutukset...
Niin  ehkä muuttuu mutta ei  näköjään 10v ole muuttunut.  Lainaus:  A:n koira oli joulukuussa pimeään aikaan juo
ssut piha-aluee
lta tielle ja törmännyt B:n
auton vasempaan etuoveen. Korvausta B:lle
aiheutuneesta vahingosta haettiin A:n
vastuuvakuutuksesta. Kuluttajavalituslauta
kunta totesi, että koska kyse ei ollut
taajama-alueesta, A:lla ei ollut järjestyslak
iin perustuvaa velvollisuutta pitää koiraansa
kytkettynä. Vahinko ei ollut myöskään
 sattunut metsästyslain mukaisena
kiinnipitoaikana
    Tuolta voit lukea toisen tapauksen ihan KV-lautakunnan päätöskin.....   Meidän tapauksessa ei ollut mikään noista kohdistasi tapahtunut.   K Asuimme lähes "keskellä ei mitään" peltoaukee josa näkyvyys oli molempiin suuntiin hyvä..  PS:  Misää kohta en tietääkseni HUUTANUT!
« Viimeksi muokattu: 12.08.2017, 21:10:16 kirjoittanut Raid »
Ford Mondeo Hybrid Wagon 2019

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6016
Vs: Yleinen autovakuutus -topic
« Vastaus #497 : 12.08.2017, 21:08:33 »
Lienee korvannut aiemminkin nuo.

Tarkistin vanhat ehtopaperit, saatat olla oikeassa vaikka on kyllä melkoinen rajoitusviidakko nuo paperilla olevat ehdot ja nettiversiosta sain ehkä väärän käsityksen. Esim. laturin oikosulku jos polttaa auton, niin ilmeisesti auto korvataan mutta laturin hintaa ei ja korvaus voidaan evätä omista viritykstä, huonosta huollosta, väärästä käytöstä sun muusta johtuen.

Tuo villieläinkolarikorvaus on muuttunut jokatap, aiemmin kevytkaskossa piti olla nimen omaan hirvieläin mihin osua.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Yleinen autovakuutus -topic
« Vastaus #498 : 13.08.2017, 15:20:16 »


Saako tuohon varttimailin mittaukset?

Tuskin  :)

The moose

  • Vieras
Vs: Yleinen autovakuutus -topic
« Vastaus #499 : 13.08.2017, 16:25:46 »
Ite sain turvasta vakuutus tarjouksen liikennevakuutus 80% huippukuski alet ja liiton vähennykset 179.42e vuosi.

Osakaskossa on moni asia muuttunut sitten 2000 luvun alun.

Peuraa päin ei kannattanut ajaa tai karhua hirvi oli se juttu.
« Viimeksi muokattu: 13.08.2017, 16:28:04 kirjoittanut The moose »

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13475
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Yleinen autovakuutus -topic
« Vastaus #500 : 14.08.2017, 16:04:10 »
Pitääpä kysästä kasipätkän vakuutuksen tarkastusta OP:sta.
pitihän se muuttaa kun nykynen 0% boonuksilla ja uusi muuttuu 80% eli liikenne vanha 370€->172€ mutta osakasko vanha 59,5€->65€ mutta yleisesti hyöty huomattava.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Kuppi_kahvia

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • www.vrcf.fi
Vs: Yleinen autovakuutus -topic
« Vastaus #501 : 27.01.2018, 10:28:49 »
Tässä topikissa on niin paljon sivuja että en tiedä onko tälläiseen kysymykseen jo vastattu. Ensimmäinen kerta koko auto historiassa auton korjaus menee vakuutuksen piikkiin tai yleensäkkään ollut kolarissa. Eli oma auto parkissa ja toinen  osui autoon. Nyt kolarin aiheuttaja tekee vahinkoilmoituksen vakuutusyhtiölle. Minä käyn pyytämässä korjaus arvion korjaamolta. Soitan vastapuolelle kun saan arvion. Kuinka tästä eteenpäin? Tarvinko minä mitä papereita ennenkuin vien auton kunnostettavaksi tai meneekö lunastukseen? Tai varmistaako korjaamo kuka maksaa? Ainakin varmaan tarvin vakuutusyhtiön nimen. Onkohan mahdollista sit saada sijaisauto.

Paikalla TapioR

  • Aamun virkuhko
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1944
  • S60 T6 AWD -11
Vs: Yleinen autovakuutus -topic
« Vastaus #502 : 27.01.2018, 10:44:33 »
Tässä topikissa on niin paljon sivuja että en tiedä onko tälläiseen kysymykseen jo vastattu. Ensimmäinen kerta koko auto historiassa auton korjaus menee vakuutuksen piikkiin tai yleensäkkään ollut kolarissa. Eli oma auto parkissa ja toinen  osui autoon. Nyt kolarin aiheuttaja tekee vahinkoilmoituksen vakuutusyhtiölle. Minä käyn pyytämässä korjaus arvion korjaamolta. Soitan vastapuolelle kun saan arvion. Kuinka tästä eteenpäin? Tarvinko minä mitä papereita ennenkuin vien auton kunnostettavaksi tai meneekö lunastukseen? Tai varmistaako korjaamo kuka maksaa? Ainakin varmaan tarvin vakuutusyhtiön nimen. Onkohan mahdollista sit saada sijaisauto.
Soita omaan vakuutusyhtiöön, kyllä ne siellä kertoo sinulle nuo asiat.
460 1.7 SE -92 ->S40 1.8 -96 ->S40 2.0T -03  ->S60 2.4 T5 -07 ->S60 3.0 T6 A AWD Summum -11 , Honda Goldwing 1500 -90 Kemi

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Yleinen autovakuutus -topic
« Vastaus #503 : 27.01.2018, 11:28:11 »
Tässä topikissa on niin paljon sivuja että en tiedä onko tälläiseen kysymykseen jo vastattu. Ensimmäinen kerta koko auto historiassa auton korjaus menee vakuutuksen piikkiin tai yleensäkkään ollut kolarissa. Eli oma auto parkissa ja toinen  osui autoon. Nyt kolarin aiheuttaja tekee vahinkoilmoituksen vakuutusyhtiölle. Minä käyn pyytämässä korjaus arvion korjaamolta. Soitan vastapuolelle kun saan arvion. Kuinka tästä eteenpäin? Tarvinko minä mitä papereita ennenkuin vien auton kunnostettavaksi tai meneekö lunastukseen? Tai varmistaako korjaamo kuka maksaa? Ainakin varmaan tarvin vakuutusyhtiön nimen. Onkohan mahdollista sit saada sijaisauto.

Kolarin aiheuttaja tekee vahinkoilmoituksen, jonka jälkeen sinä menet korjaamolle arvioituttamaan vahingot. Tässä vaiheessa sinun tulee tietää vastapuolen vakuutusyhtiö, tai rekisterinumero. Korjaamon tarvitsee tietää maksava vakuutusyhtiö, jotta tietävät lähettää kustannusarvion oikean yhtiön tarkastajalle ja tarvittaessa tämä tieto heille selviää rekisterinumerostakin.

Sinun ei tarvitse olla vastapuoleen enää yhteydessä. Korjaamo ja vakuutusyhtiö sopivat asiat tästä eteenpäin. Jos vastapuoli ei ole tehnyt vahinkoilmoitusta, niin silloin sinun pitää muistuttaa häntä asiasta. Korjaamo, tai vakuutusyhtiö eivät tätä juurikaan hoida.

Korjaamon saatua laskutusluvan vakuutusyhtiöltä voitte sopia korjaukselle ajan. Yleensä korjausajan voi kyllä sopia jo vahinkotarkastuksenkin yhteydessä.

Jos tarvitset sijaisauton, sinun tulee olla yhteydessä vastapuolen vakuutusyhtiöön ja tehdä ns. "käyttötarveselvitys", eli kertoa mihin ja miksi tarvitset autoa korjauksen ajaksi. Jos/kun yhtiö hyväksyy sijaisauton tarpeen, niin he maksavat siitä 94% ja sinulle itselle, tai vaihtoehtoisesti sinun omalle vakuutusyhtiölle jää maksettavaksi loput 6% sijaisautosta.

Poissa Demi

  • Savisukeltaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1075
  • voi olla tai sit ei ole
Vs: Yleinen autovakuutus -topic
« Vastaus #504 : 27.01.2018, 11:32:18 »
minulla minun vakuutus yhtiö soitti toiselle osa puolelle että viitsisitkö tehdä ilmoituksen että saadaan minun auto kuntoon kun hän ei ilmoitusta aikaiseksi saanut  :)
kiitoos ja anteeks.

Poissa Kuppi_kahvia

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 321
  • www.vrcf.fi
Vs: Yleinen autovakuutus -topic
« Vastaus #505 : 27.01.2018, 11:45:04 »
Otin heti puhelinsoiton omaan vakuutusyhtiöön.  Asia menee niinkuin Kulmamies kirjoitti. Kiitos.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1872
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Yleinen autovakuutus -topic
« Vastaus #506 : 27.01.2018, 12:14:33 »
Joskus perjantai-iltana tapahtuneen parkkihallikolhun jälkeen sain maanantaina iltapäivällä vahingonkärsineeltä viestin että asia on ilmoitettu poliisille kun en ole tehnyt vakuutusyhtiölle ilmoitusta. Vittutti sen verran että odotin vielä pari päivää ennen kuin kävin tekemässä ilmoituksen. Kai mun olisi sitten pitänyt ottaa maanantai vapaaksi että olisin voinut heti aamulla käydä vakuutusyhtiössä tekemässä ilmoituksen.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Yleinen autovakuutus -topic
« Vastaus #507 : 27.01.2018, 12:19:34 »
Joskus perjantai-iltana tapahtuneen parkkihallikolhun jälkeen sain maanantaina iltapäivällä vahingonkärsineeltä viestin että asia on ilmoitettu poliisille kun en ole tehnyt vakuutusyhtiölle ilmoitusta. Vittutti sen verran että odotin vielä pari päivää ennen kuin kävin tekemässä ilmoituksen. Kai mun olisi sitten pitänyt ottaa maanantai vapaaksi että olisin voinut heti aamulla käydä vakuutusyhtiössä tekemässä ilmoituksen.
Puhelimellahan tuo on onnistunut jo vuosikausia....
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Hese_57

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 64
  • Ylöjärvi - Skoda Octavia -14
Vs: Yleinen autovakuutus -topic
« Vastaus #508 : 27.01.2018, 16:09:11 »
Joskus perjantai-iltana tapahtuneen parkkihallikolhun jälkeen sain maanantaina iltapäivällä vahingonkärsineeltä viestin että asia on ilmoitettu poliisille kun en ole tehnyt vakuutusyhtiölle ilmoitusta. Vittutti sen verran että odotin vielä pari päivää ennen kuin kävin tekemässä ilmoituksen. Kai mun olisi sitten pitänyt ottaa maanantai vapaaksi että olisin voinut heti aamulla käydä vakuutusyhtiössä tekemässä ilmoituksen.
Vakuutusyhtiön netti sivullakin tuo onnistuu todella vaivattomasti.
NSU Prinz -64 -> Sunbeam 1250 -72 -> Sunbeam Alpine -71 -> Sunbeam 1600 -78 -> Talbot 1510 GLS -84 -> Volvo 740 GLE -84 -> Citroen XM -90 -> Peugeot 406 -99 -> Peugeot 206 Gti -04 -> Volvo V50 -05 -> Skoda Octavia TSI Elecant -12 > Skoda Octavia -14 > Opel Grandland X 225 PHEV -21 >???

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1872
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Yleinen autovakuutus -topic
« Vastaus #509 : 27.01.2018, 22:06:27 »
Ei vakuutusyhtiöllä mitään netti-ilmoituksia sillon melkein 20 vuotta sitten ollut. Tosin enpä tiedä kestäisikö hermo nykyäänkään käyttää vakuutusyhtiön nettisivua.

Puhelimellahan tuo on onnistunut jo vuosikausia....

Eikä kelvannut puhelinilmoituskaan kun siitä piti raapustaa kaikenmaailman kaavakuvia ja allekirjoitukset kolmena kappaleena.

 

Elekma  Autoracing