Autoracing  KL-varaosat

Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista

  • 842 Vastauksia
  • 239419 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #690 : 27.09.2017, 14:17:39 »
Täytyy katsoa kun tulee eteen, voi tosiaan olla yksittäinen topicci ja joitain kaavoja/kuvia siinä oli

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi

Poissa Puavo

  • Riimittelevä konsultti
  • Administrator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1609
  • Mafia Connections
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #692 : 27.09.2017, 14:53:09 »
Ongelma korjattu ja asianosaista lähestytty yksityisviestillä.
Volvo 244 DL -84 -> Volvo 245 GLi -87 -> Volvo 244 Turbo -81 -> Volvo V70 I Classic ->  Toistaiseksi Volvotta

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #693 : 03.04.2018, 13:30:21 »
Ja tästä eteenpäin jätetään offtopic pois tässä showroomissa.

Mä nyt en saa päähäni mikä tuossa oli offtopiccia?

Kysyjä kysyy auton omistajalta spoikan kiinnityksestä ja muut käyttäjät ehtii ensin mutuilemaan asiasta ja sitten raipataan offtopicista?

Jos näin niin eihän tuolla missään päiväkirjoissa tohdi enää kysyä auton omistajalta vinkkejä/ohjeita jos linja on tämä.

Vai oliko tuossa jotakin oikeasti offtopiccia, joka ehdittiin poistaa?

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6134
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #694 : 03.04.2018, 13:44:09 »
Mä nyt en saa päähäni mikä tuossa oli offtopiccia?

Kysyjä kysyy auton omistajalta spoikan kiinnityksestä ja muut käyttäjät ehtii ensin mutuilemaan asiasta ja sitten raipataan offtopicista?

Jos näin niin eihän tuolla missään päiväkirjoissa tohdi enää kysyä auton omistajalta vinkkejä/ohjeita jos linja on tämä.

Vai oliko tuossa jotakin oikeasti offtopiccia, joka ehdittiin poistaa?

Olin liian tyly?

Edit. Lisäsinpä siihen ystävällisesti perään.
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6016
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #695 : 03.04.2018, 13:47:07 »
Tuo on välillä muuten vähän haastavaa, kun jossain mihin itse on kirjoittanut lukee että jotain on poistettu ja palataanpa asiaan, ja sitten mietin että mitähän mä kirjoitin ja poistettiinko se? Kun ei tiedä mitä poistettiin :D
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6134
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #696 : 03.04.2018, 13:48:36 »
Itse en oo poistanut topicistani yhtäkään viestiä ainakaan muutamaan päivään.  :idiot2:
Mistä kommentista mahtaa olla kyse?  :-[
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #697 : 03.04.2018, 14:08:09 »
Olin liian tyly?

Edit. Lisäsinpä siihen ystävällisesti perään.

Jokainen tulkitsee foorumilla olevat tekstit miten tahtoo, eikä kirjoitusasulla ole mielestäni merkitystä esim. jos jokin asia kielletään niin silloin se kielletään, eikä sitä tarvitse erikseen pahoitella.

Mutta edelleen jäi auki mikä tuosta teki offtopicin?

Yhteenvetona;

Kysyjä kysyy validin kysymyksen koskien topicin autoa, johon muut käyttäjät ehtivät myös vastata, jonka jälkeen valvoja asettaa kieltoja vedoten offtopicciin, vaikka sitä ei minun näkökulmastani ole esiintynyt.

Ei tässä mitään ongelmaa muuten ole, mutta haluaisin tarkempaa määritelmää offtopicille, jos/kun sitä tuon asetetun kiellon mukaan ko. topicissa esiintyi.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #698 : 03.04.2018, 14:13:29 »
Kieltämättä hieman vaikutti siltä, että oli hyvää vauhtia menossa "miten teit, mistä teit, miten hankit, mistä hankit" -kyselemiseksi. Eihän siinä toki (kait?) väärää ole, mutta äkkiähän se menee topic pelkäksi lätinäksi, jos teknisiä kyselyitä aletaan shouruumissa vääntämään.

Moni saattaa pitää showroomia ns. "huoltomuistiona", jolloin saattaa topicin pitäjä kokea myöskin hankalaksi tuommoisten kyselyiden tulvan. Onhan tuota monessakin topicissa auton pitäjä kommentoinut tyyliin "jatkossa voi kysyä YV:nä, jätetään aiheesta keskustelu tähän tässä topicissa".

Internet-maailmassa kun on niin helppo kirjautua ja oksentaa viestitulva. Nuokin kysytyt asiat muistaakseni löytyvät topicia lukemalla... ::)

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6134
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #699 : 03.04.2018, 14:35:02 »
Slerba ny aika hyvin täsmensi.

Itse olen jo kyllästynyt siihen että karkaa ja menee nopeesti jutteluksi. Edellisen auton ja nykyisenkin topicissa useita kertoja lähtenyt lipsuu.

Olin varmaan liian jyrkkä sitten. Aiemmin kun ei oo ollu itellä mode oikeuksia niin olen pyytänyt mm Joonasta siivoamaan mun topiccia kun lipsuu. Nyt saan sen itse tehtyä.
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6134
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #700 : 03.04.2018, 14:41:12 »
Jokainen tulkitsee foorumilla olevat tekstit miten tahtoo, eikä kirjoitusasulla ole mielestäni merkitystä esim. jos jokin asia kielletään niin silloin se kielletään, eikä sitä tarvitse erikseen pahoitella.

Mutta edelleen jäi auki mikä tuosta teki offtopicin?

Yhteenvetona;

Kysyjä kysyy validin kysymyksen koskien topicin autoa, johon muut käyttäjät ehtivät myös vastata, jonka jälkeen valvoja asettaa kieltoja vedoten offtopicciin, vaikka sitä ei minun näkökulmastani ole esiintynyt.

Ei tässä mitään ongelmaa muuten ole, mutta haluaisin tarkempaa määritelmää offtopicille, jos/kun sitä tuon asetetun kiellon mukaan ko. topicissa esiintyi.

Mä nyt tohon haluan korostaa että kyse on oman autoni topicista.

Vai tekeekö se että olen valvoja/hallituksen varajäsen tästä asiasta sen ongelman?
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6345
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #701 : 03.04.2018, 15:05:13 »
En ota kantaa mikä on oikein/väärin, tai mikä on off-topikkia ja mikä ei, mutta moden elämä on saatanasta. Teet sitten niin tai näin, niin aina joku ulisee, että miksi näin.

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #702 : 03.04.2018, 15:07:40 »
En ota kantaa mikä on oikein/väärin, tai mikä on off-topikkia ja mikä ei, mutta moden elämä on saatanasta. Teet sitten niin tai näin, niin aina joku ulisee, että miksi näin.
se kuuluu moden elämään!  :2funny:  O0
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #703 : 03.04.2018, 16:10:08 »
Niin, pelkkä status saattaa joissain tilanteissa aiheuttaa hämmennystä (esimerkkejä löytyy tästä topicista monta kun kelaa aivuja taaksepäin).

Kuitenkin tosiaan kannattaisi kaikkien muistaa se, että pääasiassa itselleen sitä showroomia/projektia tehdään. Tai siis tottakai julkinen topic aiheesta on ns. "tarkoitettu muille", mutta jokaisella on ne omat asiat mitä tekee ja mistä jutustelee.

Kuten todettua, välttämättä ei kaikki halua, että hänen topicissaan aletaan keskustelemaan varustetasoista, automallista, voimalinjasta tai vetotavasta yleisesti. Jotkut haluavat, että kommentoidaan, muttei kysellä. Toiset taas avoimesti toivovat kyselyä/mielipiteitä ja kolmannet mielellään kirjoittelevat yksin.

Jokaisella on oikeus lukea ja (kait) kommentoidakkin, mutta aina kannattaa muistaa, että mikäli asia ei miellytä, niin tekee oman. Tai jos asia askarruttaa eikä löydy lukemalla, lähestyä vaikka YV:llä.
Ns. "asiatopiceissa" taas kysely voi olla ihan paikallaankin, jos tieto on hajanaista tai ei löydy. Tyyliin: "Mistä näitä kromikiillotettuja pakoputken joulupalloja löytää, kun en äkkiseltään tätä topicia lukemalla löytänyt mitään paikkaa?".

Tottakai tuossakin on vaarana some-maailma, eli oksennus näppäimistölle ennen asiaan perehtymistä. Tästä todella hyvä esimerkki on 700/900 alusta- ja jousitusmuutokset. Yli sata sivua samaa asiaa, aina tasaisin välein uusi käyttäjä "moro tuli laitettua tommone ruotsinlintta 700 talvipulkaks millä ton sais tonttiin halvalla voiko jousia katkoa puukolla" <--- raivostuttava viesti....
Samantasoisia kysymyksiä tuntuu kyllä välillä olevan tuo 700/900 osio pullollaan...

Lopultakin on kyse vain asiallisesta käytöksestä. Kannattaa myös muistaa, että kirjoitettu teksti on äärihelppo ymmärtää täysin väärin.

Esimerkki:
"Onko mitään järkeä nyt asentaa varaosa X, jos tiedät kuitenkin kuukauden päästä uusivasi osan Y?"

Periaatteessa tuon lauseen voi lukea monella tapaa. Tavallaan on arvosteleva, jonka joku voi kokea herkästi loukkaavaksi, mutta toisaalta on vain kyseenalaistava. Puhutussa kielessä tuo lause olisi heti selvä, kumpaan kategoriaan kommentoija kuuluu (arvostelevaan vai kyseenalaistavaan).


Puhun nyt kokemuksen pinnallisella rintaäänellä. Oma topic meni aikanaan juupaseipäs väittelyksi ja lopulta oli helpompaa paalata koko topic kuin yrittää rakentaa palasista eheää merikonttia... :D

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: Palautetta ja kysymyksiä moderoinnista
« Vastaus #704 : 03.04.2018, 16:11:20 »
Mä nyt tohon haluan korostaa että kyse on oman autoni topicista.

Vai tekeekö se että olen valvoja/hallituksen varajäsen tästä asiasta sen ongelman?

Ei sillä ole väliä kenen "omistama" topic on kyseessä ja miten tuo "valvoja/hallituksen varajäsen" -titteli muuttaa asiaa yhtään mihinkään? Topicissa moderoitiin ja kysyn moderoinnin aihetta.

Tässä on nyt tullut ilmi tämä asia;

- Aihe oli offtopic.

Tämä selvä, mutta mikä siitä teki offtopicin, sillä kysymys oli kohdennettu topicin autoon? Jopa säännöissä/alueen ohjeissa on mainittu, että showroomissa on keskustelu topicin autosta sallittu.

Suora lainaus alueen ohjeesta;

Showroom-osiossa saa keskustella kalustosta ja ajoneuvoja saa myös kommentoida.

Sillä kysyn, koska jos samalla lailla muissa topiceissa moderoidaan, niin eihän täällä voi kysyä enää mitään missään ja itse topicissa kysyminen hyödyttää aika paljon montaa muutakin henkilöä, kuin itse kysyjää.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron