Autoracing  KL-varaosat

2.5 TDI ei lämpeä..

  • 43 Vastauksia
  • 17827 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TMOS

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 682
Vs: 2.5 TDI ei lämpeä..
« Vastaus #30 : 19.12.2012, 08:44:51 »
Isä kans hieman valittelee kylmää tuossa S80 TDi:ssä.... Termostaatin (volvon alkuperäisen) vaihdoin juuri syksyllä, samalla vaihtui melko paskaisen näköiset jäähd.nesteet. Vedellä huuhtelin järjestelmää kunnes se oli kirkasta. Sitten uudet nesteet sisään ja ovat pysyneet puhtaan näköisinä.

Koneen lämmöt kyllä nousevat sinne normaaliin, mutta kyllä siinä kestää.... Kannattaisiko suodatinkotelolta maskiin menevä imuletku ottaa pois? Saisi kone lämmintä ilmaa konehuoneesta.

C70 T5 Showroom
S80 TDi (Isän), C30 T5 (Äidin)
Vikakoodien lukua, Tampere.

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 TDI ei lämpeä..
« Vastaus #31 : 19.12.2012, 10:10:50 »
Minulla kyllä lämpiää suht mukavasti, ja sisällä lämpöä riittää, mutta tuota imu putkea eilen katselin, ja meinasinkin sen riipasta pois, jos tänään. Ainakin aikaisempi vw 1.9tdi rupesi lämpenemään nopeammin kun tuon imun otin konehuoneesta, ja tukin vielä maskissa olevan reijän.
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa -jadi-

  • Hors d'âge
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1617
Vs: 2.5 TDI ei lämpeä..
« Vastaus #32 : 19.12.2012, 12:48:20 »
Minulla kyllä lämpiää suht mukavasti, ja sisällä lämpöä riittää, mutta tuota imu putkea eilen katselin, ja meinasinkin sen riipasta pois, jos tänään. Ainakin aikaisempi vw 1.9tdi rupesi lämpenemään nopeammin kun tuon imun otin konehuoneesta, ja tukin vielä maskissa olevan reijän.
Taitaa olla vähän OT, mutta näissä uusimmissa tuo on jo tehtaalla hoidettu, ottaa pakkasella automaattisesti ilman syylärin ja motin välistä, ettei pöllyävä lumi pääse ilmansuodattimeen.
-"Kyllä sä oot sitte kultane, kun järjestät ns. tuntemattomille uskomattoman hyvän mielen."
- KIITOS!
-----
Слава Україні!    https://www.youtube.com/watch?v=izquEYtqXZo

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 TDI ei lämpeä..
« Vastaus #33 : 19.12.2012, 13:01:28 »
Osaatko sanoa vuosimallia, mitä lähtien?
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa -jadi-

  • Hors d'âge
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1617
Vs: 2.5 TDI ei lämpeä..
« Vastaus #34 : 19.12.2012, 13:07:38 »
S80II -06 -->  ja V70III -07 -->
-"Kyllä sä oot sitte kultane, kun järjestät ns. tuntemattomille uskomattoman hyvän mielen."
- KIITOS!
-----
Слава Україні!    https://www.youtube.com/watch?v=izquEYtqXZo

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6353
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: 2.5 TDI ei lämpeä..
« Vastaus #35 : 19.12.2012, 13:24:47 »
S80II -06 -->  ja V70III -07 -->

OT. Sama ominaisuus löytyy jo viimeisistä kakkoskoppaisistakin.

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 TDI ei lämpeä..
« Vastaus #36 : 19.12.2012, 15:05:46 »
Kiitos, ei siis -00:ssa.
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa V70TDI-1998

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 253
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 TDI ei lämpeä..
« Vastaus #37 : 04.01.2013, 18:53:54 »
Mittaustuloksia EGR:n vaikutuksesta:

Ulkolämpötila -6 astetta, tyhjäkäynnillä, tyhjäkäyntiä kaupunkiajon jälkeen niin kauan, että lämpötilat ovat vakiintuneet (n. 15 min), lämmityslaitteen lämmönsäätimet maksimilla, puhallusnopeus maksimi, aut. ilmastoinnin puhalluksen suuntaus lounaassa (alas ja kojelaudan päädyistä), puhalluslämpötilan mittaus oikeasta päätysuuttimesta, moottorin jäähdytysnesteen lämpötilan mittaus OBD-liittimestä, sähkölämmitystulppien sulake irrotettuna:

EGR tukossa: moottori 61 astetta, sisäänpuhallus 36 astetta.
EGR toiminnassa:moottori 70 astetta, sisäänpuhallus 42 astetta.

Toinen testi: Maantieajoa vakionopeussäätimellä 80 km/h, mittaukset samasta maantien kohdasta, jossa ei ole ala- eikä ylämäkeä useamman kilometrin matkalla ennen mittauskohtaa. Ulkolämpötila -16 astetta, puhallus maksimilla, lämmönsäätimet maksimilla jne.
EGR tukossa: moottori 76 astetta, sisäänpuhallus 45 astetta.
EGR toiminnassa: moottori 88 astetta (=termostaatti raottuu jo tässä), sisäänpuhallus 53 astetta.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4110
Vs: 2.5 TDI ei lämpeä..
« Vastaus #38 : 05.01.2013, 18:55:11 »
 P> Hienoa että saatiin faktaa tästä.
Mittaustuloksia EGR:n vaikutuksesta:

Ulkolämpötila -6 astetta, tyhjäkäynnillä, tyhjäkäyntiä kaupunkiajon jälkeen niin kauan, että lämpötilat ovat vakiintuneet (n. 15 min), lämmityslaitteen lämmönsäätimet maksimilla, puhallusnopeus maksimi, aut. ilmastoinnin puhalluksen suuntaus lounaassa (alas ja kojelaudan päädyistä), puhalluslämpötilan mittaus oikeasta päätysuuttimesta, moottorin jäähdytysnesteen lämpötilan mittaus OBD-liittimestä, sähkölämmitystulppien sulake irrotettuna:

EGR tukossa: moottori 61 astetta, sisäänpuhallus 36 astetta.
EGR toiminnassa:moottori 70 astetta, sisäänpuhallus 42 astetta.

Toinen testi: Maantieajoa vakionopeussäätimellä 80 km/h, mittaukset samasta maantien kohdasta, jossa ei ole ala- eikä ylämäkeä useamman kilometrin matkalla ennen mittauskohtaa. Ulkolämpötila -16 astetta, puhallus maksimilla, lämmönsäätimet maksimilla jne.
EGR tukossa: moottori 76 astetta, sisäänpuhallus 45 astetta.
EGR toiminnassa: moottori 88 astetta (=termostaatti raottuu jo tässä), sisäänpuhallus 53 astetta.

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: 2.5 TDI ei lämpeä..
« Vastaus #39 : 09.01.2013, 12:52:15 »
Meillä vaihdettiin kanssa uus kenno ja alko tulemaan kuumaa, mutta jotenkin vaikutti vaisulta...

Eilenpä sitte loppu lämppärin moottori pyörimästä, hain motonetin tarvike puhaltimen ja nyt sulaa kontinkin lasit -4 asteessa 8)

Poissa jaippi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 628
Vs: 2.5 TDI ei lämpeä..
« Vastaus #40 : 09.01.2013, 19:18:45 »
...
nyt sulaa kontinkin lasit -4 asteessa 8)
Ai juku toi olis muuten aika luksusta  :P

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 TDI ei lämpeä..
« Vastaus #41 : 24.01.2014, 11:03:41 »
TDi asennettu pitkittäin ja egr luonnollisesti poistettu kun moottorin ohjauski vaihtu vaijeri-mallisee.Onko tässä nyt mitään keinoja saada edes lämppärille lämpöä vähän enemmän.Ulkona -20 ja n.30km ajoa.Infrapunalla mitattuna lämppärin letku +48,ylävesiletku -9 läheltä moottoria mitattuna ja samoten alaletku.Termostaatin toiminnan varmistin vielä tänäaamuna puristamalla yläletkun lyttyyn työmatkan ajaksi eikä mitään vaikutusta.Pitääkö tässä ruveta hitsaamaa pakosarjaan vaippaa missä saa lämppärille menevän nesteen kiertämää vai onko muita ideoita?Lisälämmitintä ei oo tulossa.

Poissa Vollemies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 626
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 TDI ei lämpeä..
« Vastaus #42 : 24.01.2014, 12:56:04 »
sisäänpuhallus 53 astetta.

Todella mielenkiintoista.... Varsin samoissa lukemissa itsellänikin 2001 V70 commonrailista, kun kone on lämmin ja lämpömittarin neula pystyssä ja puhallus täysillä. Koneen käyntinopeus vaikuttaa itselläni sisäänpuhalluksen lämpötilaan - ilmeisesti kennossa jotain tukosta kertynyt ja vesi enää kierrä ihan täysin niin kuin pitäisi. Tyhjäkäynnillä puhalluslämpö putoaa melkein heti. Tosin normaalisti nyt ei tarvitse läheskään täysillä puhallella.

Oma havaintoni on että keula tukittuna lämpöä riittää normaaliin lämmitykseen 20 asteen pakkasella jo 60 rauhallisessa tasaisessa ajossa mutta koneen lämpö kääntyy laskuun jos puhallus on täysillä. 80 vauhdissa lämmintä riittää jo ainakin 25 asteen pakkasella. Tyhjäkäynnillä ja kaupunkiajossa yli 20 asteen pakkasella kone ei pysy täydessä lämmössä mutta liikennevaloissa seisomista tulee kuitenkin kovin vähän eikä ole mikään ongelma.

Eri asia on sitten kauanko lämpeneminen kestää. Joko lämmitän sähköllä koneen ja kabiinin niin sitten ei tarvitse täysillä puhaltaa ja konekin lämpenee ajon aikana tai sitten Ardicin kanssa kunnes kone on lämmin ja sen jälkeen lämmintä on kyllä piisannut ihan luonnostaa. Keula varmaan kannattaa tilkitä dieseleissä talveksi.

Poissa Daffy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: 2.5 TDI ei lämpeä..
« Vastaus #43 : 02.03.2014, 22:06:09 »
Sain oman vollen lämpiämään kun oikaisin luttuun, Eberille menevän, taipuneen letkun.  Asiasta lisää tuolta: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=40096.msg705261#msg705261

Lämpömittari nousee puoleenväliin ja siinä vaiheessa lämmityskenno kykenee nostamaan tulevan  ulkoilman lämpötilaa noin 60 asteella. Eli kun ulkona 0C, niin sisälle tulee 67C ja kun ulkona-20C, niin sisälle +40C.  Tällöin lämpötila säädin "täysin punaisella" ja puhaltimsessa palaa 4 LED:iä.

 

Autoracing  KL-varaosat