Futurez  Kulkukoira

Älypuhelimet, tabletit ym. laitteet -topic

  • 1333 Vastauksia
  • 670999 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Pietilä

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • www.vrcf.fi
Hyvin kyllä kestää 3 vuotta vanhassa Samsung Galaxy S3:ssa alkuperäinen akku, tosin tässä tulee vain puhelut, viestit, synkkaukset ja wlan päällä kokoaja, ei sit käytännössä muuta ollenkaa, paitsi satunnainen näppäily ja joka päivä herätyskellona.



4 päivää 14 tuntia 22 minuuttia ja vielä 20% akkua jäljellä.

Poissa TapioR

  • Aamun virkuhko
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1969
  • S60 T6 AWD -11
Sony Xperia Tablet Z2 - tänään tuli Lollipop päivitys
Asensin tämän Lollipopin puhelimeeni Sony Experia Z2.
460 1.7 SE -92 ->S40 1.8 -96 ->S40 2.0T -03  ->S60 2.4 T5 -07 ->S60 3.0 T6 A AWD Summum -11 , Honda Goldwing 1500 -90 Kemi

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Ei toimi katsomo halpistabletissa, vittuilee Roottauksesta. Rootcloacin kun asentaa ja koittaa sillä selvitä, tulee buutatessa "do you want to reboot the system? This will disable all third party applications you have installed" eikä pelitä. Millä saa ton third party disable-homman pois pelistä? Allwinner A33 V11

Ja kingrootilla rootannut uusiksi, sillä sain joitain ohjelmia poisteltua kun tuli popup-mainoksia
osaako kukaan sanoa mitään hyödyllistä?

Ja mainoksia tulee vieläkin, prosessin tunnistan mutteb löydä mikä sen käynnistää
No kun halvalla sai.

Poissa Pietilä

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • www.vrcf.fi
osaako kukaan sanoa mitään hyödyllistä?

Ja mainoksia tulee vieläkin, prosessin tunnistan mutteb löydä mikä sen käynnistää

Oliko kokeiltu nuo temput mitä jaskajokunen on tehnyt tuolta tietoliikenne-topicista?

Mitä/missä mainoksia tarkotit?  Adaway itellä puhelimissä ja tabletissa ja ei tule mainoksia. http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2190753

Osu myös Katosomon viesti silmään:

Lainaus
MTV Katsomo Moikka! Android-sovellus toimii tosiaan vain tuetuilla Android puhelimilla ja tableteilla toistaiseksi. Ongelmana ei tässä tapauksessa siis ole laitteen roottaus toisin kuin virheilmoituksessa mainitaan. Mikäli sovellustukeen on tulosta muutosta tulevissa päivityksissä, niin tiedottelemme siitä myös täällä Facebookissa

-Riina, MTV Katsomo


Ja kyllähän tuo molemmissa puhelimissa kyllä toimii vaikka rootattu onkin.  Joku tuolla heittikin, että jos bluid.prop tiedostoa muokkaa, laittaen jollain tutulla nimellä, että mahtaiskohan toimia...

Poissa Pietilä

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • www.vrcf.fi
Eipä mullakaan toimi tuo katsomo tai areena, sitä roottausta herjaa. Rootcloak on asennettuna ja tuo areena on määritetty asetuksista. Katsomoa en ole kokeillut uudelleen, mutta viimeksi se ei toiminut .

Mikä "bluid.prop"  ?  editointi  ::)


Löytyykö jostain tuolle Q7:lle Loppipoppia jo ?

Nii joo, ei kumpikaan toiminu. Hmm.

Lollipoppia tuskin vielä löytyy, tai voishan sitä yrittää Googlettaa. Mietin vaan kun niin tuore tapaus.


Build.prop tiedosto on sielä "juuressa" oleva, itse mm. sieltä näytön dpi:tä vaihtanut pienemmäksi.

Itse käytän sovellusta Root Explerer ja sillä pääsee syvemälle nuissa tiedostoissa.   Tuo lyötyy "Root -> System".

Tollanen tiedosto sit avattuna tekstieditorilla:


Eli jos nuihin mitkä ympyröity, laittaa vaikka juurikin nuo tai jonkun muun yleisen mallin ja kokeilis.

Tämä nyt oli ihan haku ammuntaa, mutta tuli vaan mieleen yhtenävaihtoehtona  tuosta Katsomon omasta kommentista, että ei ole itse roottauksesta kiinni vaan juurikin tuetuista laitteista.

Voin kokeilla illan päälle jos muokkaan itse nuo vääräksi, että toimiiko sitten.

Poissa Nortti

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1206
    • Volvon tuunausta vuodesta 1985
Sitä build.prop tiedostoa pääsee muokkaamaan vain rootatussa laitteessa. Tiedosto sijaitsee "/system" kansiossa ja sisältää mm. allaolevaa:

Koodia: [Valitse]

ro.product.model=GT-I9505
ro.product.brand=samsung
ro.product.name=jfltexx
ro.product.device=jflte

Olen tainnut muutaman kertaa sanoa että nuo areena ja katsomo ovat paskimmat sovellukset, mitä on eteen tullut. En lähtisi kännykkää noiden takia muokkaamaan. Mulla on tunnarit tvkaista.com palveluun ja silloin harvoin kun jotain olen katsellut, niin on toiminut hienosti. Lennosta voi vaikka vaihtaa streamin tarkkuutta.
« Viimeksi muokattu: 19.03.2015, 16:59:24 kirjoittanut Nortti »

Poissa Pietilä

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1118
  • www.vrcf.fi
Kokeilin vaihtaa kaiken tuosta puhelimesta nyt eri merkiksi,malliksi jne, mutta silti toimii.  Eli tuskin nuita muuttamalla sitä toimimaankaan sitten saa.

Poissa Osxu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
  • Vittuilu on välittämistä
Sexperia Z3 tuli nyt päivitettyä Lollipoppiin. Harmi vain, että samalla katosi hyvä ominaisuus eli lukitusnäytössä ei näy enää Spotifyn tai Walkmanin hallintanappeja. Joutuu aina piirtämään lukituskuvion että voi skipata, pysäyttää tai aloittaa kappaleen alusta. En nyt ainakaan löytänyt asetuksia joista ominaisuuden saa takaisin. Mites muilla, enkö vaan osaa vai häh?
Nykyinen kulkupeli: Diudi A4 guttaro
Näistä on jo päästy eroon: Nissan Sunny, Volvo 940, Saab 900, Volvo 240, Nissan 200SX S13, Volvo 740, Volvo 960, Volvo S60, Saab 9-5

Poissa Daiffi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 278
  • www.vrcf.fi
Osaakos ihmisite kertoa kokemuksia Sony Xperia Z2 taikka Z3 ? Olisin itse hankkimassa tommosta ja arvosteluissa kehutaan maasta taivaisiin, mutta miten arkikäytössä ? Alkaa tää Samsung S3 tökkiä ku vaadin puhelimelta vähän kovempaa suorityskykyä esim. pelejä, striimejä, nettisurffailuu. Hinta erohan noilla Z2 ja Z3 on vajaa 200 euroa mutta periaatteessa samapuhelin, onko hyötyä ostaa suoraa Z3 ?
Exät: Volvo 940 -91 " Vauhtipulkka", Volvo C70 -98, Volvo V70 AWD R -00, Volvo 740 16v -90
 
Nykyinen: Volvo 940 Turbo -98

Poissa JL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 229
  • www.vrcf.fi
Näyttö 69%
Android-järjestelmä 15%
Android-käyttöjärjestelmä 3%
...ja sitten pienempiä prosentteja.

Eli, ei mitään ihmeellistä - vai?

Damn!
Kytkin GPS:n pois ja heti alkoi akku riittämään - tosin toi "paikannus" on ollut melkein vuoden päällä, joten akku taitaa olla finaalissa!

Niko_S

  • Vieras
Tuli itsellä mieleen akun varauksen kestosta, niin omassa käytössä Motorola Moto G vie nyt vähemmän akkuvirtaa, kun käyttis on Lollipop vs. vanha KitKat.
Minulla on tapana laittaa turhat taustaohjelmat kiinni, ja Clean Master hoitelee ylimääräiset tiedostot pois.

Suurimman parannuksen huomasin varauksen kestossa nettiselailussa.
Elokuvia ja sarjoja katselen puhelimella aika paljon netistä, niin mutuna raportoisin, että akku tuntuu kestävän siinä käytössä noin 30 min. kauemmin.

Poissa TapioR

  • Aamun virkuhko
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1969
  • S60 T6 AWD -11
Osaakos ihmisite kertoa kokemuksia Sony Xperia Z2 taikka Z3 ? Olisin itse hankkimassa tommosta ja arvosteluissa kehutaan maasta taivaisiin, mutta miten arkikäytössä ? Alkaa tää Samsung S3 tökkiä ku vaadin puhelimelta vähän kovempaa suorityskykyä esim. pelejä, striimejä, nettisurffailuu. Hinta erohan noilla Z2 ja Z3 on vajaa 200 euroa mutta periaatteessa samapuhelin, onko hyötyä ostaa suoraa Z3 ?
Mulla on Z2 ja pidän ihan hyvänä, akku ei kestä hirveän kauan. Parempi tuo on kuin vaimon S5:nen.
460 1.7 SE -92 ->S40 1.8 -96 ->S40 2.0T -03  ->S60 2.4 T5 -07 ->S60 3.0 T6 A AWD Summum -11 , Honda Goldwing 1500 -90 Kemi

Poissa Osxu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 543
  • Vittuilu on välittämistä
Mulla on Z2 ja pidän ihan hyvänä, akku ei kestä hirveän kauan. Parempi tuo on kuin vaimon S5:nen.
Z3 akkukesto on kyllä tosi hyvä, töissä tulee kuunneltua kokoajan napeilla musiikkia eikä tarvii latailla. SGS4 piti vuoron loppuvaiheilla latailla usein, mutta Z3 porskuttaa 16h vuoronkin ongelmitta.

Omiin kokemuksiin perustuvia huonoja puolia on muutama, välillä hankala käyttää/meinaa livetä otteesta tämä isompi versio. Puhelimen mukana tulevat kuulokkeet on silkkaa vittuilua Sonylta, ton hintaisessa puhelimessa pitäis tulla kunnolliset kuulokkeet mukaan eikä mitään hinnat alkaen mallia. Lisäksi omassa puhelimessa on jotain vikaa kun näyttö vilkkuu, löytyy Youtubesta hakusanoilla Sony xperia z3 screen flicker. Elisalla sanottiin ettei tiedä onko takuunalainen vika vai ei. Kehotettiin ottamaan yhteyttä huoltofirmaan ja jos ei ole takuunalainen niin vakuutukseen. En ole vielä ollut yhteyksissä sinne huoltoon, jos ensi viikolla muistaisi.

Muuten ollut täysin tyytyväinen puhelimeen. Antutussa pojot nousi androidin päivityksen myötä ~3800->~4300
Nykyinen kulkupeli: Diudi A4 guttaro
Näistä on jo päästy eroon: Nissan Sunny, Volvo 940, Saab 900, Volvo 240, Nissan 200SX S13, Volvo 740, Volvo 960, Volvo S60, Saab 9-5

Poissa Riikka

  • Rva. Valvoja
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1660
  • www.vrcf.fi
Osaakos ihmisite kertoa kokemuksia Sony Xperia Z2 taikka Z3 ? Olisin itse hankkimassa tommosta ja arvosteluissa kehutaan maasta taivaisiin, mutta miten arkikäytössä ? Alkaa tää Samsung S3 tökkiä ku vaadin puhelimelta vähän kovempaa suorityskykyä esim. pelejä, striimejä, nettisurffailuu. Hinta erohan noilla Z2 ja Z3 on vajaa 200 euroa mutta periaatteessa samapuhelin, onko hyötyä ostaa suoraa Z3 ?
Ostin Z2 ja olen ollut kyllä enemmän kuin tyytyväinen. Nuo erot Z3:een verrattuna taitaa kuitenkin olla aika marginaalisia, joten mulla se hinta ratkaisi enkä ole kyllä katunut hetkeäkään. Toki jos kaipaa sitä parasta vesitiiviysluokitusta niin sitten Z3.

Akku kestää hyvin, en ole kokeillut kuinka kauan kestäisi mutta kolme päivää nyt voi ainakin ihan huoletta olla lataamatta, kohtuullisella käytöllä. Hankin tuohon sonyn oman läppäkuoren, hieman hintava mutta miellyttävän tuntuinen ja tyylikkään näköinen. Lataustelakan ostin kans, lataukseen laittaminen on paljon mukavampaa kun ei tarvitse suojakansia availla.

Lollipoppikin tuohon tuli just toissapäivänä. En ole kerennyt kauheasti tutkia, mutta ainakaan mitään ongelmia ei ole sen kanssa ollut (muuta kuin google play palveluita herjas jonkin aikaa?) Toisin kuin siipan samsung s4 activessa on päivityksen jälkeen ollut kaikenlaista pientä oikkua..
240 B200F -89 240 B230E -86 V70I TDI -98 "Rousku" V50 2.0D -05 "P*rkele" 240 B230F -90 "Jaakko"  V70 D3 -11 "Grace"

Poissa Stinger

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 222
  • www.vrcf.fi
Minulla ollut Z1 Compact nyt kohta puolisen vuotta. Erinomainen luuri joka suhteessa (vertaan aikaisempaan iPhone 4S:ään). Halusin nimenomaan tämän enkä Z3:sta koska luurin pitää olla pieni ja tämä on isoin mitä siedän. Akku kestää kovalla käytöllä melkein 2 työpäivää, ilman stamina-tilaa. Ainoa miinusmerkki tulee kameran painikkeesta joka on tökerön huono käyttää. Kamera sinänsä oikein mainio.
Tesla S75D '17

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron