Elekma  Autoracing

Älypuhelimet, tabletit ym. laitteet -topic

  • 1333 Vastauksia
  • 671056 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Modifier

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 826
  • XC90 T8 TwinEngine
Vs: Älypuhelimet, tabletit ym. laitteet -topic
« Vastaus #930 : 15.09.2016, 16:29:12 »
Beta versiot jo ollu käytössä. Ei moitittavaa ja aika paljon uusia juttuja tuli. Akun kesto ehkä parani hieman.

Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6027
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: Älypuhelimet, tabletit ym. laitteet -topic
« Vastaus #931 : 16.09.2016, 08:11:29 »
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa vee40td

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1297
  • V40
Vs: Älypuhelimet, tabletit ym. laitteet -topic
« Vastaus #932 : 17.09.2016, 00:59:14 »
7 Plus on tulollaan  :P
Yhyyyyy  ;D Ei mitään tietoa millonka tulee plussaa Suomeen  ::)

Poissa v6omega

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 367
  • www.vrcf.fi
Vs: Älypuhelimet, tabletit ym. laitteet -topic
« Vastaus #933 : 17.09.2016, 08:24:52 »
Pitää muistaa, että ne megapixelit eivät kerro kaikkea.

Totta - näiden teknisten ominaisuuksen hyvyys/huonous ei koske iphonea, kauppa käy :- )


Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Älypuhelimet, tabletit ym. laitteet -topic
« Vastaus #934 : 17.09.2016, 09:38:11 »
Totta - näiden teknisten ominaisuuksen hyvyys/huonous ei koske iphonea, kauppa käy :- )

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Apple on kiistatta erinomainen kahdessa asiassa:

1) brändin luomisessa
2) kuluttajakokemuksessa

Ja kun noi kaksi on hallussa, itse laitteissa riittää että ne ovat hyvää keskitasoa ja silti voidaan myydä huippuhintaan.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2904
Vs: Älypuhelimet, tabletit ym. laitteet -topic
« Vastaus #935 : 17.09.2016, 14:25:53 »
Tuli eilen sitten lopulta hirveän arpomisen jälkeen haettua Hämeenlinnan Sonera Kaupasta iPhone 7 mukaan. ::)

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Älypuhelimet, tabletit ym. laitteet -topic
« Vastaus #936 : 17.09.2016, 14:26:35 »
Hämeenlinna
loppuviesti olikin roskaa :)
No kun halvalla sai.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Älypuhelimet, tabletit ym. laitteet -topic
« Vastaus #937 : 18.09.2016, 23:40:54 »
Apple on kiistatta erinomainen kahdessa asiassa:

1) brändin luomisessa
2) kuluttajakokemuksessa

Ja kun noi kaksi on hallussa, itse laitteissa riittää että ne ovat hyvää keskitasoa ja silti voidaan myydä huippuhintaan.

Jos keskitasolla tarkoitetaan näytön tuumia tai kameran megapikseleitä niin voi olla keskitasoa tai tänäpänä jopa alle. Tämä ei silti todellakaan tarkoita että itse luuri olisi jotenkin halvalla tehty. Googlettakaapa.. Apple on nimenomaan kuuluisa siitä että käyttävät pieniinkin yksityiskohtiin todella paljon rahaa. Mulla lojuu tuossa rahin päällä Apple tv:n kaukosäädin joka on kyllä käsittämättäm upea alle satasen purkin kylkiäiseksi. Tuollaista Samsung tuskin koskaan raskii laittaa minkään vehkeen matkaan. Tämä tällaisena yhtenä kouriintuntuvana esimerkkinä vain. Konepellin alaiset jutut onkin sitten aivan oma juttunsa lähtien siitä että piirisarja on aina oma, uusiutuu joka vuosi ja viimeisen päälle. Kummallista törsäystä jos kerran vain manit tarttee saada kuluttajilta pois ;)
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Petski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 125
  • www.vrcf.fi
Vs: Älypuhelimet, tabletit ym. laitteet -topic
« Vastaus #938 : 19.09.2016, 09:22:16 »
...Kummallista törsäystä jos kerran vain manit tarttee saada kuluttajilta pois ;)

Et kai sä luule et Apple on joku hyväntekijä, joka omakustanne hintaan kehittää ns. viimesen päälle laitteita, ja hyvää hyvyttään myy ilman voittoa? Tottakai idea on saada manit pois kuluttajilta. Isolla rahalla kehitetty, halvalla tehty, niinku kaikki puhelimet. Tämän sanottuani, kerron että itellä ei ole mitään applea vastaan. 5S oli jonkun aikaa käytös, ja oli puhelimena ihan hyvä.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Älypuhelimet, tabletit ym. laitteet -topic
« Vastaus #939 : 19.09.2016, 09:42:52 »
Jos keskitasolla tarkoitetaan näytön tuumia tai kameran megapikseleitä niin voi olla keskitasoa tai tänäpänä jopa alle.

Kyllä ja saman huomaa etenkin Macbookeissa ja muissa läppäreissä. Vanhentunutta keskitason rautaa uuden huippuraudan hinnalla.

Lainaus
Apple on nimenomaan kuuluisa siitä että käyttävät pieniinkin yksityiskohtiin todella paljon rahaa. Mulla lojuu tuossa rahin päällä Apple tv:n kaukosäädin joka on kyllä käsittämättäm upea alle satasen purkin kylkiäiseksi.

Tämä on juuri sitä kuluttajakokemusta mistä puhuin. Siihen Apple satsaa. Eikä se välttämättä väärin ole, vaikka itse en sitä arvostakaan juuri lainkaan. Rahasta en tosin ole niin vakuuttunut, kun Applen tulosta katsoo niin kyllä siellä myös kulukuuri osataan. Hyvin pitkälle se kustannusten säästö tulee arvatenkin siitä, että teknisesti laitteet ovat vanhentuneita jo markkinoille tullessaan eli ei tarvi ostaa kalliita uutuuskomponentteja.

V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6027
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: Älypuhelimet, tabletit ym. laitteet -topic
« Vastaus #940 : 19.09.2016, 10:22:58 »
Kyllä ja saman huomaa etenkin Macbookeissa ja muissa läppäreissä. Vanhentunutta keskitason rautaa uuden huippuraudan hinnalla.

Tämä on juuri sitä kuluttajakokemusta mistä puhuin. Siihen Apple satsaa. Eikä se välttämättä väärin ole, vaikka itse en sitä arvostakaan juuri lainkaan. Rahasta en tosin ole niin vakuuttunut, kun Applen tulosta katsoo niin kyllä siellä myös kulukuuri osataan. Hyvin pitkälle se kustannusten säästö tulee arvatenkin siitä, että teknisesti laitteet ovat vanhentuneita jo markkinoille tullessaan eli ei tarvi ostaa kalliita uutuuskomponentteja.

Applen tuotteissa on vaan se käytön helppous, kaikki toimii 99% varmuudella ilman ihmeempiä kikkailuja.
Aikanaan tuli vaihdettua Nokia XM5800 iPhone 3gS:ksi, kun nokialaisen päivittäminen ja tietojen (kalenterit, yhteystiedot yms.) päivitys ja synkronoin ei onnistunut temppuilematta MacBook:n kanssa, vaikka niin puhelimenvalmistaja väittikin. No saattoi vaihtoon vaikuttaa sekin että tuo Nokian "iPhone-killer" oli totaalisen paska puhelin, kamalalla käytettävyydellä.
Joo noin Applen koneet alkavat olla jo vähän ajastaan jäljessä, mutta itsellä 3v vanha MacBook Air joka toimii täysin moitteetta. Aikanaan ostin ton tarjouksesta, nyt kattelin että nykyinen vastaava malli maksaa Gigantissa yli 200€ enemmän :D
Eroinahan on jopa (1.3GHz i5 -> 1.6 GHz i5, Intel HD Graphics 5000 -> Intel HD Graphics 6000 ja muisti 4Gb -> 8Gb). :D
Jonkun 7h tolla vielä surffailee ilman latausta, minkäs verran pitää taalereita pitää lyödä tiskiin että pääsee jollain HP/Acer/Lenovo-linjalla samaa aikaan samassa paino/kokoluokassa?


Tuon 3gs:n päivittynyt 4s:n kautta SE:ksi, niin samoja ohjelmia edelleen käytössä mitä 3g:ssä, saanut helposti synkronoitua yms.
Ja sitten kun on kuunnellut kuinka "hienoa" on android-luurin käyttöönotto... :idiot2: Ei kyl enää itse jaksaisi mokomia temppuiluja.
« Viimeksi muokattu: 19.09.2016, 10:25:50 kirjoittanut TPK1980 »
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Älypuhelimet, tabletit ym. laitteet -topic
« Vastaus #941 : 19.09.2016, 10:39:22 »
Applen tuotteissa on vaan se käytön helppous, kaikki toimii 99% varmuudella ilman ihmeempiä kikkailuja.

....parilla pienen pienellä rajoitteella, kunhan pysyttelet tiukasti Apple-perheen sisällä! :D

Sitten kun mennään kuplan ulkopuolelle, alkaa ongelmia tulemaan siinä missä muillakin.

Mutta kyllä, Apple panostaa nimenomaan tuohon kuluttajakokemukseen. Se on varmaan monelle hyvä asia, itse en ns. asiantuntijana arvosta sitä juuri lainkaan. Haluan itse tehdä ja itse säätää, en ole kiinnostunut laitteesta jossa kaikki on jo ajateltu minun puolestani ja jopa omat ratkaisut on mahdottomia tiukasti suljetun systeemin vuoksi.

Lainaus
Ja sitten kun on kuunnellut kuinka "hienoa" on android-luurin käyttöönotto... :idiot2: Ei kyl enää itse jaksaisi mokomia temppuiluja.

Mä en kyllä kokenut sitä kovinkaan vaikeaksi. WP->Android -siirto sujui varsin sutjakkaasti. Kontaktit joutui kierrättämään ms:n ja googlen pilven kautta, ehkä siihenkin olisi joku sovellus ollut, mutta tuo sujui niin helposti etten vaivautunut etsimään mitään.

Toki olin pelkästään tyytyväinen, että wp:n suljetusta maailmasta pääsin eroon.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6027
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: Älypuhelimet, tabletit ym. laitteet -topic
« Vastaus #942 : 19.09.2016, 10:45:17 »

Mutta kyllä, Apple panostaa nimenomaan tuohon kuluttajakokemukseen. Se on varmaan monelle hyvä asia, itse en ns. asiantuntijana arvosta sitä juuri lainkaan. Haluan itse tehdä ja itse säätää, en ole kiinnostunut laitteesta jossa kaikki on jo ajateltu minun puolestani ja jopa omat ratkaisut on mahdottomia tiukasti suljetun systeemin vuoksi.

Tohon sitten työkone, Windows/Lenovo. Ei toimi oikein/kunnolla, ei pääse itse säätämään kun ei ole tarpeeksi nappuloita :D :D :D
Kyykkää kunnolla.
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Älypuhelimet, tabletit ym. laitteet -topic
« Vastaus #943 : 19.09.2016, 10:57:38 »
Tohon sitten työkone, Windows/Lenovo. Ei toimi oikein/kunnolla, ei pääse itse säätämään kun ei ole tarpeeksi nappuloita :D :D :D
Kyykkää kunnolla.

Minulla onkin aina täydet oikeudet kaikkiin koneisiin mitä käytän! :D :D
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Ivel G

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: Älypuhelimet, tabletit ym. laitteet -topic
« Vastaus #944 : 21.09.2016, 20:30:10 »
tilasin ennakkoon viimeviikolla Telialta iPhone 7plusssan kullan värisen 256 gb hintaan 10990kr  :)

 

Futurez  Kulkukoira