Itselläni on kaksi tilannetta, jolloin pakotan Geartronicilla pienemmän vaihteen päälle. Toinen on moottorijarrutus alamäessä, jos on muuten vaara, että nopeus nousee liikaa. Jarrujahan ei ajossa käytetä kuin hätätilanteissa. Toinen tilanne on se, kun huomaan hiukkassuodattimen tyhjennyspolton käynnistyneen, niin nostan kierrokset ajossa jonnekin 2500-2800 kierroksen paikkeille, jolloin kuvittelen polton sujuvan paremmin. Poltossahan ruiskutetaan naftaa väärään aikaan, jolloin pakokaasujen lämpötila nousee ja osa naftasta menee moottoriöljyn sekaan. Jos kierrokset on korkeammalla, käytetään polttoainetta enemmän jo muutenkin, jolloin ylimääräistä väärän ajan ruiskutusta ei tarvita niin paljon, eikä naftaa mene öljyn sekaan niin paljon. Tämä voi olla täysin omaa kuvitelmaani, jos joku asiantuntija osaisi kertoa, onko tuossa kuvitelmassani mitään perää, olisin kiitollinen (ja jatkaisin edelleen samaan malliin). Se, mistä huomaan polton käynnistyneen, näkyy hetkellisen kulutuksen lukemasta. Jos lukema on 2-3 litraa korkeammalla kuin muuten pitäisi olla huomioiden nopeus ja mäet, arvaan polton olevan käynnissä. Sitten vain pitää mahdollisuuksien mukaan ajaa, kunnes lukema palaa normaaliin.