Samppasport  Futurez

945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)

  • 464 Vastauksia
  • 196778 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #270 : 20.06.2017, 21:25:47 »
Hx27w joutui myös kairaamaan reikiä isommaksi/soikeaksi että passasi laippaan ja itsekin jouduin lohkosta sitä yhtä korvaketta madaltamaan että sai suodatinjalan oikeaan asentoon.

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #271 : 21.06.2017, 09:04:15 »
Tämmöstä ilmeisesti oot vailla? Tuskin niitä löytyy muutaku ite tekemällä.
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=44762.30

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #272 : 21.06.2017, 15:12:58 »
No just tuollasta. Rahallakin näkyy saavan jostain mutta aika tyyriitä.
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #273 : 28.06.2017, 21:30:47 »
Ohjelmistopuolelta vaihteeksi. Kellään mitään ajatusta mitä nuo akseleiden yksiköt voisi olla?



NTC-termistoreitahan nuo varmaankin on, mutta tuo yksikkö ei aukea nyt. MAP-anturilla esimerkiksi akselin arvot olivat millivoltteja, mutta mitä nuo on?

Tuo IAT pitäisi siis saada vaihdettua orkkiksesta, ilmamäärämittarin koteloon integroidusta MAP-anturiin integroituun ja se täytyy linearisoida uudestaan.
« Viimeksi muokattu: 29.10.2019, 20:28:49 kirjoittanut anone »
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #274 : 30.06.2017, 23:00:12 »


Oon ollu perinteisesti melko luokaton hitsari, mutta tuo pakoputkiadapteri nyt sentään onnistui ihan kohtalaisesti.

Öljynkierto tuntui olevan tässä lähes mahdottomuus. Tulon kierre on M10x1.25, ja siihen ei sopivaa banjopulttia löytynyt kun ajelin pitkin maita ja mantuja ja kolmesta hydraulikaupasta kyselin. Luottosorvari teki sitten kierreadapterin M10x1.25 -> M12x1.5. Niitä saa sitten jo mistä vaan. Paluukin askarreltiin. Periaatteessa kaikki osat alkaa olla kasausta vailla, jospa sitä ens viikolla kerkeis.
« Viimeksi muokattu: 29.10.2019, 20:27:32 kirjoittanut anone »
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #275 : 12.07.2017, 20:32:51 »
Ahdin on paikallaan ja sillä on muutama päivä ajeltu. Tänään nostelin paineet kahteen kiloon ja syöttöä laitettiin ohjelmasta sen mukaan.



Tarkkasilmäiset huomaavat sieltä lambda-anturinkin:



Ajatus oli alunperin säätää tuon seosmittarin kanssa pump voltage map kohdilleen, jotta ecu ymmärtää isompien suutinkärkien päälle. Tarkoitus oli livedatasta katsoa IMM lukema, jakaa se seossuhteella ja siitä saatua todellista syöttömäärää verrata livedatan syöttömäärään, ja passata jännitekarttaa alaspäin niin kauan että todellinen ja livedata pitäisivät paikkansa.

Käytäntö oli taas vähän eri asia. IMM lukemaa ei kerkeä livedatasta seuraamaan samaan tahtiin seosmittarin kanssa tarpeeksi tarkasti, ja jostakin softan kummallisuudesta johtuen ecu ei anna syöttää kuin mielestänsä noin 54-55mg/stroke. Jossain lienee joku rajoitin tai joku tai mistä en ole tietoinen. Määrä pysyy tuossa vaikka olevinani muista kartoista pyydän yli 90mg arvoja.

No tuo ongelma on kierretty sitten jännitekarttaa mulkkaamalla, eli 55mg kieppeiltä jännitekarttaa muutettiin siten, että 2.0 paineella seossuhde pyörii 15-16 AFR hujakoilla. Lisää on varaa pistää rutkasti, ilmeisesti nuo suuttimet ei sitten ollu hullummat.

Tuo 15-16 AFR tarkoittaa tässä vehkeessä sellaista lievää savua täydellä paineella, ei kuitenkaan mitään pötköä. Kaikki edellytykset pitäisi kulkuun siis olla, mutta kyllä tuo silti on omasta mielestä vähän pettymys. Vääntöä tuntui kyllä tulevan tautisesti, tämän huomaa kun vähän yli-isolla vaihteella vedättää stallspeediä vasten, siten väännättämällä auto syöksähtää mukavasti eteenpäin. Sitten taas ihan paikaltaan kiihdyttäen vaihteet 1-5 meno on vähän sellasta vaisua, vaikka toki ero aiempaan on jäätävä. Olisin kuitenkin odottanut enemmän. Kai siellä nyt jo se 500nm on mutta sata sais olla lisää. :buck2:

Liekkö se IMM siellä imupuolella kuristaa, vai tarvisko tää oikeesti sen jyrkemmän nokan vielä. IMM on kiinni enää vain siihen integroidun IAT:n takia, se lähtee sieltä pois kunhan keksin miten tuo ahtopaineanturiin integroitu IAT on linearisoitavissa ecuun. Siitä oli juttua muutama postaus aiemmin.
« Viimeksi muokattu: 29.10.2019, 20:25:41 kirjoittanut anone »
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Masa71

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #276 : 14.07.2017, 09:37:17 »
Ohjelmistopuolelta vaihteeksi. Kellään mitään ajatusta mitä nuo akseleiden yksiköt voisi olla?

(Kuva poistettu lainauksesta.)

NTC-termistoreitahan nuo varmaankin on, mutta tuo yksikkö ei aukea nyt. MAP-anturilla esimerkiksi akselin arvot olivat millivoltteja, mutta mitä nuo on?

Tuo IAT pitäisi siis saada vaihdettua orkkiksesta, ilmamäärämittarin koteloon integroidusta MAP-anturiin integroituun ja se täytyy linearisoida uudestaan.
Tää on varmaan jo selvinny mutta laitanpa kuitenkin että tuo  taulukon arvo on varmaan suoraan korjauskerroin lämpötilan mukaan.

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #277 : 14.07.2017, 10:19:46 »
Paljon mahtaa olla pakopaineet? Ei ton ahtimen pakopesäkä kovin pitkälle hengitä.

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #278 : 14.07.2017, 16:39:04 »
Tää on varmaan jo selvinny mutta laitanpa kuitenkin että tuo  taulukon arvo on varmaan suoraan korjauskerroin lämpötilan mukaan.

Eipä oo selvinny. Siis miten korjauskerroin? Tuo akselin arvo pitäisi olla jonkun inputin arvo (voltteja, ad-muuntimen raakatulo, periaatteessa milliampeereitakin) joka sitten tolla kartalla muuntuu lämpötilaksi. Paineen korjauskertoimena sitä lämpöä sitten myöhemmin käytetään.

Paljon mahtaa olla pakopaineet? Ei ton ahtimen pakopesäkä kovin pitkälle hengitä.

Enpä oo vielä mitannut, kai se vähän ahdon päälle tuossa huitelee.
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #279 : 14.07.2017, 20:48:14 »
Saattaapa hyvinkin huidella... minkä kokoinen pakopesä on? Mulla oli samanlainen pakosarja ja hx27w #8.5 Pesällä niin ahtoja 1.6 ja pako 2.8.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #280 : 14.07.2017, 21:19:16 »
Ajeles sieltä susien, karhujen ja hirvien seasta joskus tänne ihmisten ilmoille. Kiinnostais kokea uusi ahdin.

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #281 : 19.07.2017, 14:41:05 »
#8.5 Pesällä niin ahtoja 1.6 ja pako 2.8.

2.8???

Mä kun oon käyttäny tätä http://forums.swedespeed.com/showthread.php?125085-V70-2-5TDI-280hp-600Nm referenssiautona, ja tuossahan on paineet 1,8/2,0. Vai vaikuttasko se nokka noin paljon...

Käsittääkseni tuo mun ahdin on #7 pesällä.

Ajeles sieltä susien, karhujen ja hirvien seasta joskus tänne ihmisten ilmoille. Kiinnostais kokea uusi ahdin.

Käymäänkin saa tulla.

Onpa outoa että en saa enää sähköpostiin viestiä siitä, että joku on vastannut aiheeseen. Oonkohan muuttanut jotain asetusta. Muistakaan topiceista ei tuu muistutuksia enää.
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #282 : 19.07.2017, 16:06:28 »
2.8???

Mä kun oon käyttäny tätä http://forums.swedespeed.com/showthread.php?125085-V70-2-5TDI-280hp-600Nm referenssiautona, ja tuossahan on paineet 1,8/2,0. Vai vaikuttasko se nokka noin paljon...

Käsittääkseni tuo mun ahdin on #7 pesällä.


Tarkalla nestevaimennetulla teollisuusmittarilla mitattuna egr reijästä.  En usko että nokka-akseli vaikuttaisi.

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #283 : 19.07.2017, 22:49:27 »
No totta turisette, eipä tuo kovin pitkälle riitä.

Ahtoa 1.9bar, pakopaine mitattuna nestevaimennetulla teollisuusmittarilla egr:n rööristä:

3000rpm, 2,3bar
3500rpm 2,5bar
4000rpm 3,0bar

Eli vähän parempi tilanne kuin hx27:lla mutta pieneksihän tuo tahtoo ylhäällä jäädä. Kokeillaan uudestaan kun otan ilmamassan välistä pois, tukkoinen putsari nimittäin deekun ja hx35:n aikana nosti pakopainetta ja alensi ahtoa.

Sunnuntaina mulla on taas lähtö pariksi viikoksi ulkomaille ja tää saa hetken taas seistä.

Nykyinen suorituskyky:

https://www.youtube.com/watch?v=KIsdwOLYwGI


945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #284 : 20.07.2017, 06:44:35 »
Eipä näy paljoa vaihtoviivettä olevan :) ei m90:llä noin nopeasti pykälää saa vaihdettua  ;D ja ihan hyvinhän tuo näyttää liikkuvan.

 

RallyBaron  Samppasport