Futurez  Kulkukoira

945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)

  • 463 Vastauksia
  • 196246 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #345 : 20.11.2017, 11:42:54 »
Eräs paikallinen moottorikoneistamo joka noiden VAG diisselien kanssa on enemmän paininut antoi joskus vinkin, että paljon ajetulle TDI:lle "liikaa ennakkoa". Sitten on kuulemma hyvä kun lähtee herkästi käymään ja käy tyhjäkäyntiä aavistuksen karheasti.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #346 : 20.11.2017, 17:46:46 »
Samahan se on D24 VE-pumpunkin kanssa, ei saa käydä liian "pehmeästi", vaan sitten on hyvä ennakko kun käy melko karkeasti.

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 889
  • TDI POWER
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #347 : 20.11.2017, 18:23:32 »
Heittokellon kanssa olen itse säätänyt ennakon n. 0.35-0.40 ja sillä pelaa hyvin. Jos laittaa vaan 0.25 niin ei tahdo lähteä käymään ja tyhjäkäynti humpaa. Eli samoja ominaisuuksia :)

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
  • savua!
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #348 : 20.11.2017, 18:28:16 »
Joo, mut minkä takia nyt tuon nokan kanssa tuo ennakko pitää olla paljon aikaisemmalla kuin vakionokalla? Ei se aiemmin ollut läheskään noin huono käynnistymään, vaikka ois ollu hampaan pari pielessä mihin tahansa suuntaan. Ja nyt ei meinaa käydä vaikka merkit natsaa.
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 889
  • TDI POWER
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #349 : 20.11.2017, 18:42:39 »
Kai se nokka sitten siihen vaikuttaa. Onhan se mullakin 240:ssä se r-koneistuksen tekemä nokka. Jos ennakkoa on heittokellon mukaan 0.40 niin merkit syöttöpumpulla on jo varmaan sentin verran ennakon puolella eli ohi merkistä. Jos ei jopa enemmänkin.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #350 : 20.11.2017, 18:50:07 »
Olisiko venttiilien overlap/aukeaminen muuttunut sen verran, että pumppu ei ruiskuta vakioennakolla oikeassa kohdassa ?...eihän VE6:nenkaan toimi jyrkällä nokkalevyllä vakio-ennakoilla.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #351 : 20.11.2017, 19:51:26 »
Vakiomerkki vaan turhan mukavuuspainotteinen, kaikki volkkarin 4syl tdi:t olen ajottanu vag-comilla aikaisimmalle suositellulle ennakolla. Tippuu kulutus ja käynnistyy kosketuksesta avaimeen

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3435
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #352 : 20.11.2017, 23:05:03 »
Juu sentin verran piti itelläkin laittaa ohi vakio merkistä pumppu että sai käymään nyt sähköohjattuna, r-koneistuksen nokka täälläkin käytössä.
Mietin vaan että onko kukaan näitä koneistettuja nokkia ajoittanut muuten kuin orkkis kohtaan?
Eli pitäiskö ajoittaa imu venttiili vähän edelle kuin pako? Vai toisten päin?
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa J4nne_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #353 : 24.11.2017, 10:12:55 »
Mietin vaan että onko kukaan näitä koneistettuja nokkia ajoittanut muuten kuin orkkis kohtaan?
Mielestäni olisi aivan aiheellista tässä vaiheessa koittaa, ainakin kysyä nokan tekijän mielipidettä. Pientä jumppaahan se nokan eestaas siirtely teettää, kummasti deekussakin ominaisuuksia muuttaa kun siirtelee nokkaa  :idiot2:
Onko tdissä samanlailla nokkapyörä ilman kiilaa mitä deekussa?
rip -940 classic, B230FT+++
Seat leon 1.8t topsport

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #354 : 24.11.2017, 17:33:07 »
Tässäkin pyörii pumppu sillä nokka-akselilla, joten taitaa se nokan ominaisuuksien muuttaminen vaikuttaa siihenkin mille ennakolle pumppu pitää säätää. Onhan se D24 VE-pumppukin aika tarkka nokan ajoituksesta ja ennakon säädöstä.
« Viimeksi muokattu: 24.11.2017, 17:35:15 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3435
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #355 : 26.11.2017, 23:31:09 »
En tiedä, miten käyttäytyis jos ajoittais Nokka-akselin vaikkapa imuventtiilin puol milliä edelle?
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
  • savua!
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #356 : 26.11.2017, 23:53:33 »
Kone on saatu paikalleen, ja tämäpä käyttäyty nyt niin, että ekassa kunnon kiihytyksessä alko kolina kuulumaan koneesta. Vähän vaikuttaa, että yks nostaja anto periksi. Oispa ne pitäny kyllä vaihtaakin uusiin mut näköjään piti taas mennä vaikeemman kautta...

Tässäkin pyörii pumppu sillä nokka-akselilla

Siis nythän on aivan sama, pyöriikö pumppu nokan kautta hihnalla vaiko suoraan jakopäästä hihnalla. Ykköspytyn yläkuolokohtaan se ajoitetaan joka tapauksessa, ei ole väliä vaikka käyttövoima tulisi ties miten monen mutkan kautta.

Eli pitäiskö ajoittaa imu venttiili vähän edelle kuin pako? Vai toisten päin?

Eihän me voida nokkien keskinäistä asentoa enää muuttaa, kun ne on samalla akselilla, vai häh?
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3435
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #357 : 27.11.2017, 00:02:10 »
Eihän me voida nokkien keskinäistä asentoa enää muuttaa, kun ne on samalla akselilla, vai häh?
Sitä tarkoitan että esim vinokoneessa kun moottori on nolla kohdassa ja nelospytyn kohdalla on menossa nokkien vaihto niin imu venttiili on jo siinä kohdassa puoli milliä aukeamassa.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 703
  • savua!
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #358 : 02.12.2017, 23:51:29 »
Kyllä se naputus oli onneksi nostaja, kaikki tuli uusittua.

Eli nyt 505700km kohdalla on tähän katiskaan asennettu uusi moottori, järjestysnumeroltaan 4. :uglystupid2:

Kyllä tuo nokka teki ihmeitä. Osin varmaan kannen viilauskin. Käy ahtamaan sekä alempaa, että vetää pidemmälle. Tosin pakopainekin kipuaa 3bariin jo 3500 kohdalla kun aiemmin se oli siinä kieppeillä neljässä tonnissa. Siitä huolimatta vetoa löytyy ylhäälläkin aivan eri tavalla. Näille keleille tehoa on jo ihan liikaa.
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3435
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #359 : 03.12.2017, 01:56:32 »
Joo tuo nokan päivitys kyllä tuo iloisen lisän yläpäässä, rupee laulaa hienosti eikä vetoalue katkea.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

 

Futurez  Kulkukoira