Vanha aihe mutta jatketaan tänne kun en viitsi uuttakaan aloittaa.
Kaverin autossa (S70 2,5L vapari -99) pitää samanlaista ininää lämpimänä tyhjäkäynnillä, kun polkaisee kaasua niin ääni katoaa.
Ääni tulee selkeästi öljykierrosta ja kuuluu selviten öljynsuodattimen seudulta. Suodattimia on kokeiltu muutamaa erilaista, ei vaikutusta.
Paikallisen Volvo-liikkeen varaosamyyjä vakuutti että ongelma johtuu huohottimesta, vaihdettu purkki ja letkut uusiin, ääni kuuluu edelleen.
Eilen purettiin öljypumppu irti, uudet osat oli tilattu aikaisemmin mainittujen varaosanumeroiden perusteella.
tuli 3 erilaista tiivistettä pumpun ja lohkon väliin, yksi oli oikeanlainen.
Öljypumpun mäntä oli vääränkokoinen, halkaisija 13mm, vanha on 14mm ja uusi mäntä menee lukitusrenkaasta läpi että heilahtaa.
Jousi oli reilusti pidempi kuin vanha, uusi on n.82mm ja vanha on n.60mm, kierteiden lukumäärä ei ole sama joten jousen kuoleentuminen ei selitä pituuseroa.
Minulla on tallissa yksi kutosen pumppu, siinä jousi oli 70mm ja mäntä 13mm.
Ja toinen pumppu löytyy -02 T5:sta, siinä oli myös 14mm mäntä ja jousi saman 60mm kuin kaverin autossa.
Kävin tänään jututtamassa varaosamyyjää ja tarkistettiin osanumerot rek.numeron perusteella, sen mukaan tilatut osat on oikeat???
Mitähän tuonne nyt pitäisi laittaa, uusi pitkä jousi ja vanha mäntä vai mitä??