Kun rengaskoko muuttuu, usein nopeusluokka muuttuu, renkaan runko muuttuu, renkaan seos muuttuu...jne. Rengastestit ovat subjektiivisia näkemyksiä ja joka lehti painottaa ominaisuuksia usein hieman eri tavalla. Lisäksi jokainen rengas toimii lähtökohtaisesti aina hieman eri tavalla eri autoissa. Et voi olettaa ostaessasi rengastestin voittajan, varsinkin täysin eri koossa, olevan paras rengas juuri sinun autoosi. Sitä vastoin olen sitä mieltä, että ostaessasi ihan minkä tahansa "merkkirenkaan", ostat käytännössä aina tarpeeksi hyvin toimivan renkaan autoosi, joka toimii hyvin kaikissa tilanteissa. Suurin osa meistä ei pysty kertomaan mikä rengas alla pyörii normaali ajossa ja nopeuksissa. Renkaan lopulliset ominaisuudet testeissä mitataan tilanteissa, joita kaikki ei välttämättä kohtaa koskaan liikenteessä ja silti puhutaan kuitenkin usein vain prosenttien eroista. Vieläkin suurin tekijä varsinkin turvallisuuteen, istuu juurikin siellä ratin takana, kuten jo aiemmin todettiin.