Moro foorumilaiset!
volga 740 -88
Tekniikka b200et b23et alakerralla + FK suuttimilla ja viikkarin lastulla (2.3). 3" putkistoa imupuolella isomman turbon kera ja pakopuoli alusta loppuun. ja isompi välijäähy.
Tartteis vähän apuja tollaseen erikoiseen ääneen.... Eli viimekesänä vaihettu 2.3 alakerta tohon volleen ja kytkin sekä painelaakeri. Toimi hienosti ennen talviteloille jättöä. Tänään kävin volvoa käynnistelemässä ja starttasikin hienosti mutta melkeen heti alkoi kuulumaan sellainen mieto metallienvälinen hankaava ääni, joka voimistui pikkuhiljaa ja yhtäkkia tuli sellaiseksi kirskuvaksi jo suorastaan. Kaveri huomasi siinä samalla, että siinä kirskunnan kovimman vaiheen alussa moottorin takaa (jostain vaihteiston ja moottorin välistä ilmeisesti) välähti jokin kipinän tapainen välähdys ja sammutin tietty auton heti kun kirskunta koveni. Tämän jäkeen käynnistettyäni auton uudestaan kirskuntaa ei enään ollut painoi sitten kytkintä tai liikutti autoa eteen/taakse tai nosteli kierroksia... Kuulostaisi siltä että joku kivi tai metallinpalanen oli jossain kytkimen/vauhtipyörän välissä? vai olisko jotai veikkauksia et mistä lähtis vikaa metsästään? mut kuulosti selvästi vähän kun metallien väliseltä kontaktilta. Ja sitten toinen, kun ei vastaa herkästi kaasuun ja ei oikeen tahdo kiertää 4000rmm:ää enempää helposti ja ei jaksa käydä tyhjää vaikka säädetty tyhjäkäyntiä 1000 kertaa ja on ohitettu jopa tyhjäkäyntiventtiili ja taas koitettu säätää tämän ohituksen jäkeen. vaihdoin toiseen immuun silloin syksyllä ja silloin se ei reagoinut kaasuun yhtään mutta kävi nätisti tyhjää. voi johtua kenties säädöistä/seoksista vai? immut rikki? immut mitattu ja ei ihan pysynyt välttämättä ohjearvoissa kaikilla osin, mutta ei paljoa heittänyt... Laajakaista lambda hankinnassa lähiaikoina. voiko imm vaikuttaa tohon kierrosherkkyyteen, että ei anna nostaa jengaa herkästi? Kiitos avusta!