Autodiagnoosi  Carcom Oy

850 Suuttimet

  • 43 Vastauksia
  • 31633 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Petteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
850 Suuttimet
« : 09.03.2011, 20:44:05 »
850 2.0 T-5 Mihin Hv määrään asti orkkis suuttimet riittää? Koneessa kiinni olevat on 0 280 150 785.Selventäkää joku kiitos!

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: 850 Suuttimet
« Vastaus #1 : 11.03.2011, 19:05:43 »
Googlesta löytää suutinten numerolla hakemalla heti että suuttimet ovat 308ml/min tuotoltaan.

Tästä laskemalla sinulla on 5x308ml/min = 1540ml/min x60min = 92,4L/h, bensiini painaa noin 0,7kg/L, eli sinulla on 64,68kg/h bensiinä käytettävissä JOS suuttimet ovat 100% auki, ja hyvin ideaali ottomoottori (vaikka tämä bensaturbo) ottaa 273g/h tuottaessaaan 1hv, eli jaetaan tuo 64,68kg/h 0,273kg/h = 236,92hv on lopputuloksena.

Eli tämä tarkoittaa erittäin positiivisessa mielessä noin 240hv maksimissaan, tosin sillon on jo suutinten aukioloaika lähellä 100%, mikä ei ole hyvä tai järkevä JA moottorin pitää toimia todella optimaalisesti tuolla alueella, eli seokset eivät saa olla mitään tyyliin lambda 0,8, eli sikarikkaalla, vaan ollaan aika lähellä lambda=0.
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Petteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 Suuttimet
« Vastaus #2 : 13.03.2011, 18:09:40 »
Erittäin paljon kiitoksia vastauksista! Eikös tässä tuotteessa ole vakiona 211hv? + siihen lisätään Vikinglastu n.20-30hv niin ollaan suuttimien puolesta limiitillä?

Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
Vs: 850 Suuttimet
« Vastaus #3 : 13.03.2011, 20:42:05 »
ollaan jos ei koske bensapaineeseen ja laskeskelee vaan nuita kaavoja
LH&ostrich

Poissa Petteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 Suuttimet
« Vastaus #4 : 14.03.2011, 19:48:47 »
Eli riittääkö 391cc/420cc vakio paineella jos otetaan koneesta n.300hv Ja mitä olis viisainta tehdä ECU:lle?

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: 850 Suuttimet
« Vastaus #5 : 14.03.2011, 19:57:42 »
Volvo 850 Turbo/T5 20V ***BOSCH 0 280 150 785 *** Oranssit 310cc/min 3.8 bar

eli perus 850 t-5 suuttimet.

BSR ja Autotech stage 1&2 antaa noilla noin 280hv (jos kone muuten on kunnossa).

sit kun haluat stage 3 (300hv).
niin atech laittaa sinisel 391cc/min suuttimet ja BSR vaihta 1:1.2 bensanpainesäätimen paikalleen.

normivolvo
tyhjäkäynti bensanpaine 3 bar
0 ahdoilla 3.8 bar bensapaine
1bar ahdot 4.8 bar bensanpaine.

eli lineaarinen bensanpainesäädin.

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: 850 Suuttimet
« Vastaus #6 : 14.03.2011, 20:03:50 »
Eli riittääkö 391cc/420cc vakio paineella jos otetaan koneesta n.300hv Ja mitä olis viisainta tehdä ECU:lle?

Atechilla on noille sinisille suuttimille lastu.

toinen on progressivinen bensanpainesäädin

kolmas on 850R man, valkoiset 350cc/min suuttimet ja joku 850R man lastu.
sen stage 3 pitäisi periaatteessa & teoriassa riittää 300hv.

Poissa Petteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 Suuttimet
« Vastaus #7 : 14.03.2011, 20:43:53 »
Mielipiteitä seuraavanlaisesta paketista:Atech/391cc,polven päällä väännelty 3"putki edestä perään ja solmu vaihtoehtoina löytyy 16T ja 18T molemmissa muistaakseni 7#pakopesä. Niin ja putkeen on tietenkin 3"kisakatti ja pari eri vaimenninta.Sana on vapaa!

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: 850 Suuttimet
« Vastaus #8 : 14.03.2011, 21:08:05 »
Mielipiteitä seuraavanlaisesta paketista:Atech/391cc,polven päällä väännelty 3"putki edestä perään ja solmu vaihtoehtoina löytyy 16T ja 18T molemmissa muistaakseni 7#pakopesä. Niin ja putkeen on tietenkin 3"kisakatti ja pari eri vaimenninta.Sana on vapaa!

tuo on hyvin sama kun Don :illa oli REIlu vuosi sitten.
312hv 500+nm oli lopputulos.

googlaa doninmaailma

16t ja 18t löytyy suoralla 6 pakopesällä ja vinolla 3" seiskalla

Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
Vs: 850 Suuttimet
« Vastaus #9 : 14.03.2011, 21:09:06 »
ja suoralla seiskalla.
LH&ostrich

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: 850 Suuttimet
« Vastaus #10 : 14.03.2011, 21:20:56 »
ja suoralla seiskalla.

tuota en tiennytkään... oisko sulla siitä kuva sellaisesta kun en ole suoraa seiskaa ikinä nähny

Poissa 252R

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 479
  • v70 TDI-99 and volvo 940 2.3tic
Vs: 850 Suuttimet
« Vastaus #11 : 14.03.2011, 21:24:02 »
ei ikävä kyllä ole, vaan oli itellä 18t suoralla seiskalla. ja muistaakseni juhau:lla oli samoten tuommonen pesä
LH&ostrich

Poissa Petteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 Suuttimet
« Vastaus #12 : 14.03.2011, 21:27:34 »
Kävin katsomassa ja 16T on suoralla seiskalla.

Poissa Petteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 Suuttimet
« Vastaus #13 : 14.03.2011, 21:29:29 »
Siis 16T on 3" suora seiska.

Poissa Petteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 Suuttimet
« Vastaus #14 : 16.03.2011, 19:38:23 »
Hienosti on Donin auto rakennettu.Näkee että aikaa vaivaa ja rahaa on uhrattu mutta uskoisin että loppu tulos palkitsee.


 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron