Autodiagnoosi  Carcom Oy

850 Suuttimet

  • 43 Vastauksia
  • 31576 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa supa87

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 Suuttimet
« Vastaus #15 : 16.03.2011, 20:35:36 »
ei ikävä kyllä ole, vaan oli itellä 18t suoralla seiskalla. ja muistaakseni juhau:lla oli samoten tuommonen pesä
Just ostin juhau:lta 18t suoralla 7 pesällä :D

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: 850 Suuttimet
« Vastaus #16 : 16.03.2011, 21:23:10 »
Kun kerran offtopicilla ollaan :D


Vino "seiska", suora kutonen, ja 15g mallin kartio pakopuoli.


2x 3" Dp

suora kutonen, ja vino seiska.


ylempi = kutonen, alempi on seiska.


Samanlaisia ne on... Paiitsi kun tilaat DP:nm seiskan pakopuolella niin tulee tuo vino malli.


Jotain mitä turboja volvoissa on. (lista ei ole 100% oikein ja kattava koska se on USA markkinoilta)
VOLVO 850 T5 2.3L P 93-96 TD04HL-15G-7
VOLVO 850 T5 2.3L P 96-97 TD04HL-15G-7
VOLVO 850 T5 ~ 96 - TD04HL-15G-7
VOLVO 850 T5 R 2.3L P 96-97 TD04HL-16T-7
VOLVO 850 T5 R 2.3L P 96-97 TD04HL-16T-7
VOLVO 850 TDI 2.5L D 96-97 K14
VOLVO 940SE 2.0L P 90-94 TD04H
VOLVO C70 2.0L P 00-05 TD04L-12T-8.5
VOLVO C70 2.3L P 97-05 TD04HL-16T-7
VOLVO C70 2.5L P 99-00 TD04HL-13G-7
VOLVO S40 ~ ~ TD04L-12T-8.5
VOLVO S40 AUTO ~ ~ TD04L-14T
VOLVO S40 MANUAL ~ ~ TD04L-14T-6
VOLVO S40/V40 2.0L P 97 - TD04L-14T-6
VOLVO S40/V40 2.0L P 97 - TD04L-12T-8.5
VOLVO S40/V40 2.0L P 00 - TD04L
VOLVO S40/V40 2.0L P 00 - TD04L
VOLVO S40/V40 1.9L D 96-99 TB0293
VOLVO S40/V40 1.9L D 99 - TB0293
VOLVO S40/V40 1.9L D 98 - GT15
VOLVO S40/V40 2.0L P 97 - TD04L-12T-8.5
VOLVO S40/V40 2.0L P 00 - TD04L
VOLVO S40/V40 ~ 97 - TD04L-12T-8.5
VOLVO S40/V40 ~ 98 - TDO04L
VOLVO S40/V40 - 102HP 1.9L D 01 - GT1549S
VOLVO S40/V40 - 115HP 1.9L D 01 - GT1749V
VOLVO S60 2.4L P 00- TDO4HL
VOLVO S60 2.4L D 01- GT2052V
VOLVO S60 2.4L D 01 - GT2052V
VOLVO S60 T5 2.3L P 00- TD04HL-18T
VOLVO S60R 2.4L P 03- K24
VOLVO S70 ~ 97 - TD04HL-15G-7
VOLVO S70 ~ 98 - TD04HL-13G-7
VOLVO S70 ~ 97 - TD04HL-16T-7
VOLVO S70 ~ 98 - TD04HL-13G-6
VOLVO S70 ~ 98 - TD04HL-16T-6
VOLVO S70 ~ 99 - TD04HL-16T-7
VOLVO S70 ~ ~ TD04HL-16T-7
VOLVO S70 ~ 99 - TD04HL-13T
VOLVO S70 ~ 99 - TD04HL-18T
VOLVO S70 ~ ~ TD04HL-19T
VOLVO S70/V70 2.3L P 98 - TDO4H
VOLVO S70/V70 2.4L P 98 - TD04HL-18T
VOLVO S70/V70 2.5L P 97 - TD04HL-13G-7
VOLVO S70/V70 2.5L D 97 - K14
VOLVO S70/V70 ~ 99 - TD04HL-16T-7
VOLVO S70/V70 ~ 98 - TD04HL-18T-7
VOLVO S70/V70 2.5L P 00 - TD04H
VOLVO S80 2.4L D 01 - GT2052V
VOLVO S80 2.4L D 06- GTB2056VL
VOLVO S80 T6 2.8L P 99- T6
VOLVO S80 T6 2.8L P 99- T6
VOLVO V70 2.3L P 00- TD04HL
VOLVO V70 D5 2.4L D 02- GT2052V
VOLVO V70 T5 2.3L P 00- TDO4HL
VOLVO V70/S70/S80 ~ 99 - TD04
VOLVO V70R 2.5L P 98 - TD04HL-18T
VOLVO V70R 2.4L P 03- K24
VOLVO X COUNTRY -210HP ~ ~ TD04HL-13T
VOLVO XC 70 AWD 2.4L P 02- TD04HL
VOLVO XC 70 AWD 2.5L P 02- TD04HL
VOLVO XC 70 AWD 2.4L P 00- TD04HL-13G-7

Elikkä tuossa mun kaikki kokemus seiskan ja kutosen pakosarjasta.
Ja nyt pitäisi kuulemma olla olemassa suora 7 pakosarja joka on 72mm reiällä.

Kiinnostaisi kovasti nähdä kuva suorasta seiskan pakopuolesta...

jä tässä lisää luettavaa jos englanti taipuu..
http://www.wothrline.com/Cars_engine/HW/turbocharger.htm
« Viimeksi muokattu: 16.03.2011, 21:25:14 kirjoittanut ZuluR »

Poissa Petteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 Suuttimet
« Vastaus #17 : 17.03.2011, 20:18:49 »
Komeita piippuja on ukko nysvänny!Onko toi 3:nnen kuvan seiskan laippa tigattu sisältä ?

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: 850 Suuttimet
« Vastaus #18 : 18.03.2011, 07:39:39 »
Komeita piippuja on ukko nysvänny!Onko toi 3:nnen kuvan seiskan laippa tigattu sisältä ?

ne on näitä.
http://www.jt-tuning.se/shop/

kuvassa 2 koske ne lähetti ensin väärän ja sitten oikean, ja pari päivää oli molemmat.

Poissa volvos70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 Suuttimet
« Vastaus #19 : 18.03.2011, 10:27:46 »
http://www.turbomeck.se/TD04-19T

näyttää saavan suoralla seiskalla myös.( Finns att få med 3 olika turbinhus, rak med fast fläns, vinklad eller med kona. Alla är med 7:ans storlek.)

Mahtaako ton halvemmalla saada 19t suomesta?
XC70 D5

Poissa Petteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 Suuttimet
« Vastaus #20 : 18.03.2011, 23:05:10 »
Ei ainakaan uutta!Mä puhalsin sen 16T:n pakopesän puhtaaks ja kannaksen molemmin puolin löytyi halkeemat.Onko kokemusta rymppääkö palasiks siitä huolimatta vaikka toimii niin kun valun kanssa kuuluu?

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: 850 Suuttimet
« Vastaus #21 : 19.03.2011, 08:18:05 »
Ei ainakaan uutta!Mä puhalsin sen 16T:n pakopesän puhtaaks ja kannaksen molemmin puolin löytyi halkeemat.Onko kokemusta rymppääkö palasiks siitä huolimatta vaikka toimii niin kun valun kanssa kuuluu?
Mitsun turbojen pakopuolet on valettuja joten niissä oon lähes poikkeuksetta aina halkeamia ;)

Eli enemmän normaalia kun epätavallista...

omassa 19t:ssä on halkeama ja on kestäny yli vuoden ilman sen kummempia ongelmia.

Poissa T.K

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 Suuttimet
« Vastaus #22 : 26.03.2011, 08:21:23 »
Onko mitään järkeä laittaa isompia suuttimia kuin mille on tarvetta?

Eli periaatteessa tulevaan kokoonpanoon varmaan riittäisi nuo siniset 391cc/min(?) suuttimet, jotka tulisi vähän reilulle 300 hv, mutta olisiko järkeä hankkia n. 550cc/min (onko tuolle koolle mitään väriä) kokoluokan suuttimia, koska melko varmasti tehon nälkä tulee kasvamaan vähän myöhemmässä vaiheessa?
Volvo 854 T5(R)-94 "mustikki"

Volvo 944(R) -93

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: 850 Suuttimet
« Vastaus #23 : 26.03.2011, 09:05:12 »
Onko mitään järkeä laittaa isompia suuttimia kuin mille on tarvetta?

Eli periaatteessa tulevaan kokoonpanoon varmaan riittäisi nuo siniset 391cc/min(?) suuttimet, jotka tulisi vähän reilulle 300 hv, mutta olisiko järkeä hankkia n. 550cc/min (onko tuolle koolle mitään väriä) kokoluokan suuttimia, koska melko varmasti tehon nälkä tulee kasvamaan vähän myöhemmässä vaiheessa?

310cc= oranssit
350cc = valkoiset
391cc = siniset
456cc = vihreät

valkoiset riittää jo 300hv. viispyttyisessä turbossa.

ja jos paineilla kikkailee saa noi oranssit melkein riittämään

Poissa MjH

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 Suuttimet
« Vastaus #24 : 26.03.2011, 19:49:42 »
Sinisten nelireikäisten suuttimien virtaus ilmoitettu 3,8bar. Virtaa 3bar paineella käytännössä saman kun valkoiset 350cc.
850 T-5R

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: 850 Suuttimet
« Vastaus #25 : 26.03.2011, 23:03:45 »
Sinisten nelireikäisten suuttimien virtaus ilmoitettu 3,8bar. Virtaa 3bar paineella käytännössä saman kun valkoiset 350cc.

Mikäli  tuotto on lineäärinen paineeseen nähden.
Enkä osaa tuohon kantaa..

esim vihreät menee näin.

444 cc/min @ 3 bar
465 cc/min @ 3.8 bar

Eli ne ei ole lineäärisiä siinä suhteessa että pelkällä jakolaskulla selvisi...
« Viimeksi muokattu: 26.03.2011, 23:18:26 kirjoittanut ZuluR »

Poissa T.K

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 Suuttimet
« Vastaus #26 : 27.03.2011, 07:20:22 »
Ok, eli onhan niille värikoodit olemassa, ilmeisesti ne on ihan universaalisesti käytössä eikä vain volvon suuttimissa?

Ja edelleen jäi mietityttämään noiden isompien suuttimien hankinta..  Eli tuleeko bensaa sitten kokoajan liikaa tarpeeseen nähden? Valaiskaa tietämätöntä  :-[
Volvo 854 T5(R)-94 "mustikki"

Volvo 944(R) -93

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: 850 Suuttimet
« Vastaus #27 : 27.03.2011, 12:41:34 »
Ok, eli onhan niille värikoodit olemassa, ilmeisesti ne on ihan universaalisesti käytössä eikä vain volvon suuttimissa?

Ja edelleen jäi mietityttämään noiden isompien suuttimien hankinta..  Eli tuleeko bensaa sitten kokoajan liikaa tarpeeseen nähden? Valaiskaa tietämätöntä  :-[

Isommat suuttimet vaativat lastun joka niitä ymmärtää... tai custom lastun.
Eli jos sulla ei ole sitä niin unohda noi suuttimet.

toinen tapa on suurentaa IMM samalla % kuin suuttimet alkuperäisiin suuttimiin nähden.

Lastu olettaa että sillä on tietyn kokoiset suuttimet.
ja säätää on/off periatteella kuinka kauan suuttimet on auki ja antaa bensaa...

Eli jos sulla on oranssit 310cc ja heitätä sinne siniset 400cc niin lastu pitää suuttimet auki edeleen yhtä kauan kuin ennen. ja saat jotain +33% liikaa bensaa. eli IMM pintaala pitää saman verran surentaa jos haluaa että kone ei kävisi sikarikkaalla ja ilman vikakoodeja.

noi värit on nyt vaan mitä värejä ne suuttimet sattuu olemaan, eli ei mikään yleinen standardi.
esim siemensin "decat" on mustia. oli ne sit 630, 760tai 1650cc/min.

noi värit käytetään nyt volvofoorumeilla koska se on helppo tapa tunistaa noita volvo alkup. Bosch suuttimia. :D

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: 850 Suuttimet
« Vastaus #28 : 27.03.2011, 12:45:44 »
Ja edelleen jäi mietityttämään noiden isompien suuttimien hankinta..  Eli tuleeko bensaa sitten kokoajan liikaa tarpeeseen nähden? Valaiskaa tietämätöntä  :-[

Ei tule... ohjaus säätäää bensan lamdabn mukaan ja IMM lukemien mukaan.

imusarjassa ja palotilassa pitää bensan ja ilman ehtiä sekoittua kunnolla.

jos laitat ISOT suuttimet niin suuttimien aukioloaikak on pieni.

pienemmät suuttimet taas joutuu ruikuttamaan sitä bensaa pidemmän ajan ja pitäis mun mielestä sekoittua paremmin ilman kanssa.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 Suuttimet
« Vastaus #29 : 27.03.2011, 13:41:17 »
Mitä suuremmat suuttimet, sitä suurempi pisarakoko.

 

Ateho  Elekma