Kulkukoira  Proturbo

850 Suuttimet

  • 43 Vastauksia
  • 31592 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa MjH

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 Suuttimet
« Vastaus #30 : 27.03.2011, 14:40:43 »
Esim. tuolta löytyy joitain laskureita http://www.megamanual.com/v22manual/minj.htm

Tuolta löytyvällä kaavalla laskettuna "siniset" virtaavat 348cc @3bar ja "vihreät" 413cc @3bar.

850 T-5R

hevonen

  • Vieras
Vs: 850 Suuttimet
« Vastaus #31 : 27.03.2011, 14:57:51 »
Eikö tuo moottorinohjaus muka mukaudu noin pieniin suuttimen tuottoeroihin? (310-400ccm)

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: 850 Suuttimet
« Vastaus #32 : 27.03.2011, 18:55:15 »
Esim. tuolta löytyy joitain laskureita http://www.megamanual.com/v22manual/minj.htm

Tuolta löytyvällä kaavalla laskettuna "siniset" virtaavat 348cc @3bar ja "vihreät" 413cc @3bar.

Nonhan se on laskuettuna mutta..
http://lmgtfy.com/?q=green+giants+cc%2Fmin+flow+3+bar&l=1

Eikö tuo moottorinohjaus muka mukaudu noin pieniin suuttimen tuottoeroihin? (310-400ccm)

Ei.

sain kerran 310cc suuttimille tarkoitetun lastun ja laitin sen omaani jossa on 350cc.

Auto kulki hyvin... kun sai bensaa mutta vikavalo syttyi heti.

Kyllä moottorinohjaus vähän osaa korjata mutta ei noin paljon ;(

Onko tämä vielä topicilla vai onko tämä pahasti offtopicin puolella ;D

Poissa MjH

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 Suuttimet
« Vastaus #33 : 27.03.2011, 19:57:59 »
Omassa ohjelma tehty alkuperäisille oransseille suuttimille. Vaihdoin siniset ja hyvin toiminut ilman vikakoodeja.. Toki muutakin pientä muutettu :)
Ajotietokone näyttää kulutuksen hieman väärin luonnollisesti.
850 T-5R

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: 850 Suuttimet
« Vastaus #34 : 21.10.2011, 11:42:03 »
Ostin siniset 395cc/3,8bar suuttimet ja ajattelin laittaa ne 850 T5:een. Ymmärsinkö oikeen että minulla on 3 vaihtoehtoa saada suuttimet pelaamaan oikein?

1. vaihtoehto:
Suuttimet paikalleen ja isompi IMM

2. vaihtoehto:
Suuttimet paikalleen ja lastu paikalleen joka on tehty 350cc/3bar tai 395cc/3,8bar suuttimille

3. vaihtoehto
Suuttimet paikalleen ja johonkin puljuun teettämään lastu

Toimiiko nuo 395cc/3,8bar suuttimet myös käytännössä 3bar paineilla jolloin niistä sais n.350cc tuottoa?

Poissa dera

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 Suuttimet
« Vastaus #35 : 21.10.2011, 13:55:34 »
Tuo maffikoon kanssa hölmöily ei sitten vaikuta käynnistysbensoihin millään tavalla, eli siellä saattaa olla ongelmia tulossa.

hevonen

  • Vieras
Vs: 850 Suuttimet
« Vastaus #36 : 21.10.2011, 19:03:22 »
Ei.

sain kerran 310cc suuttimille tarkoitetun lastun ja laitin sen omaani jossa on 350cc.

Auto kulki hyvin... kun sai bensaa mutta vikavalo syttyi heti.

Kyllä moottorinohjaus vähän osaa korjata mutta ei noin paljon ;(

Onko tämä vielä topicilla vai onko tämä pahasti offtopicin puolella ;D
Lh-2.4 (940 tbo) on sitten paljon parempi, vaikka on vanhempi. Juu, täysin OT. Korjausikkuna riittää hyvin tuollaiseen.

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Vs: 850 Suuttimet
« Vastaus #37 : 20.12.2011, 08:13:05 »
Tuli tuossa pähkäiltyä hieman että mites nuo isommat esim. nelireikäiset 395cc/3,8b suuttimet lastun kanssa vaikuttaa kulutukseen ja ennen kaikkea kulutusmittarin näyttämään 850 T5:ssä?

Ja miten tuo suutinten reikämäärä vaikuttaa? 850 T5 vakio suuttimet taitaa olla yksi reikäiset ja nuo siniset on neljä reikäiset.

Poissa TTracing

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • Volvoilua Vuodesta 1997
Vs: 850 Suuttimet
« Vastaus #38 : 20.12.2011, 12:47:06 »
Tuli tuossa pähkäiltyä hieman että mites nuo isommat esim. nelireikäiset 395cc/3,8b suuttimet lastun kanssa vaikuttaa kulutukseen ja ennen kaikkea kulutusmittarin näyttämään 850 T5:ssä?

Ja miten tuo suutinten reikämäärä vaikuttaa? 850 T5 vakio suuttimet taitaa olla yksi reikäiset ja nuo siniset on neljä reikäiset.

noin litran vääristää alas tuo tietokone. moottori vastaa paremmin noilla 4 reikäsillä.. itse kulutus on samaa luokkaa normi ajossa ilmeisesti pitelee sitä lambda arvoa siinä 1 pinnassa ja menee päästöistä komeesti läpi mulla oli CO 0 HC 2 tosin mulla on koneena B5204T3 mutta paremmin pitäs toimii tolla sun koneella  ;)
240 GLi ehkä joskus Turbo?

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 Suuttimet
« Vastaus #39 : 22.12.2011, 09:37:05 »
Googlesta löytää suutinten numerolla hakemalla heti että suuttimet ovat 308ml/min tuotoltaan.

Tästä laskemalla sinulla on 5x308ml/min = 1540ml/min x60min = 92,4L/h, bensiini painaa noin 0,7kg/L, eli sinulla on 64,68kg/h bensiinä käytettävissä JOS suuttimet ovat 100% auki, ja hyvin ideaali ottomoottori (vaikka tämä bensaturbo) ottaa 273g/h tuottaessaaan 1hv, eli jaetaan tuo 64,68kg/h 0,273kg/h = 236,92hv on lopputuloksena.


Entäs mitä kertoimia käytetään etanolin kanssa  ???
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa usu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 633
Vs: 850 Suuttimet
« Vastaus #40 : 22.12.2011, 12:15:02 »
Tuli tuossa pähkäiltyä hieman että mites nuo isommat esim. nelireikäiset 395cc/3,8b suuttimet lastun kanssa vaikuttaa kulutukseen ja ennen kaikkea kulutusmittarin näyttämään 850 T5:ssä?

Ja miten tuo suutinten reikämäärä vaikuttaa? 850 T5 vakio suuttimet taitaa olla yksi reikäiset ja nuo siniset on neljä reikäiset.
Jos softa on tehty noille suuttimille, niin eipä siinä toiminnassa ole ihmeitä. 4-reikäisyys vain tekee vain hienomman seoksen, jolloin palotapahtuma on ehkä vähän tasaisempi.
Kulutusnäyttö pitäisi pysyä kohdalaan, jos softa on vain oikea?

Poissa kasipätkä t5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 Suuttimet
« Vastaus #41 : 17.04.2015, 06:41:02 »
mitä muuta muutettu ku oranssit vaihettu sinisiin?
volvo 855 r-96

Poissa TTracing

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 338
  • Volvoilua Vuodesta 1997
Vs: 850 Suuttimet
« Vastaus #42 : 17.04.2015, 10:00:50 »
Ajotietokone ei ole softaan sidoksissa laskee suuttimien aukiolo ajasta kulutuksen eli menee poskelleen kun suurentaa suuttimia.
240 GLi ehkä joskus Turbo?

Poissa nikketee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 25
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 Suuttimet
« Vastaus #43 : 21.06.2017, 03:21:04 »
Semmosen topikin heittäisin että kuinka rikkaalla auto saa käydä kiihytyksessä? Vekotin on 850 t-5 2.3. Turbona toimii garrett gt2860rs ahtaen 1.1bar ja suuttimet BOSCH 0280150431 350cc/3bar. Lämä tiskissä kun painaa menemään niin laajakaistan mukaan seos tippuu parhaillaan 10 niin miten tuota sais vähän korjattua. Ei vissiin oikeen tee hyvää koneelle? Pelkällä bensalla ajettu mutta minkälaisella 98/e85 suhteella tuota pystyisi ajamaan? Ja jos tuonne etanolia lykkää niin millaisia lukemia pitäisi laajakaistan antaa tyhjäkäynnillä/kiihdytyksissä ettei käy rikkaalla/laihalla. En aivan ole perillä tuon seoksen lukemisesta etanolin kanssa.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy