Samppasport  Futurez

Volvon perien 1030 ja 1031 kestävyys

  • 22 Vastauksia
  • 33932 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kontsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 42
  • www.vrcf.fi
    • Kuvia romuista
Volvon perien 1030 ja 1031 kestävyys
« : 10.03.2011, 13:25:55 »
Moro

Onko näiden akselien tehon/väännönkestossa eroa ? Ilmeisesti ainut ero akseleiden välillä on välityksen rattaiden koko ?
http://people.physics.anu.edu.au/~amh110/Diff_LSD/Crownpinion%201030%201031.jpg

Netissä surffaillessa ei tullut vastaan itselle ketään joka olisi saanut itse välityksen rikki, vetareita ja muita osia on kyllä rikottu. Tietääkö joku 1030-akselin jossa olisi voiman takia rikottu välitys ?

Itsellä on nyt ajankohtaista valita tuohon projektiin akseli ja tuon 1030-mallisen käyttöä puollustaisi huomattavasti halvemmat välitykset, koska kyseessä ratapeli niin karkeasti yhden 1031-välityksen hinnalla saa kaksi 1030-välitystä.
http://www.bakaxel.se/utvaexlingar.html

Onko jollain enemmän tietoa akseleiden erosta kuin tuo välityksen koko ?
Volvo Amazon & 242

Poissa TPJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon perien 1030 ja 1031 kestävyys
« Vastaus #1 : 10.03.2011, 17:05:02 »
Mulla mureni 1030:sen välitys ratakilpurista, vääntöä oli jotain 580nm ja autolla painoa kuskin kanssa jotain 1200kg. Yksi välitys meni ja kaksi kesää annettiin sikaa radalla ja vartilla, tosin ilman sliksejä.

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon perien 1030 ja 1031 kestävyys
« Vastaus #2 : 14.03.2011, 23:23:11 »
kaverilla mureni välitys ralliautosta ja auto oli foort escortti 2000rs noin 210hv, vääntöö en muista.
välitys meni talvella rikki. perä oli 1030 5.385 välityksellä.

Poissa fortson

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon perien 1030 ja 1031 kestävyys
« Vastaus #3 : 05.05.2011, 17:23:07 »
kaveri sai rs 2000 escortista volvon perän talvella rikki,pienestä pyörästä 1 hampas irti ja toinen kipee.tosin autolla ajeltu myös asfaltti sprinttejä hepoja jonkun verran yli 200,välitys 5,38. Ei tietoa onko 1030 vai 1031 perä siinä sitten mutta volvo kuitenkin.erottaako sen silmämääräisesti mitenkään?

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Volvon perien 1030 ja 1031 kestävyys
« Vastaus #4 : 05.05.2011, 17:31:57 »
Huomion arvoista on se että yli 4.1 välitykset eivät yleensä ole Volvon/Danan valmistamia

Ei ole perän heikkoutta jos kiinalaisesta paistinpannusta vuoltu välitys murenee kilpakäytössä
Rapakon takaa voisi löytyä vielä alkuperäisiä välityksiä volvoonkin. Tai sitten käytetty Jeepistä
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa 144

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon perien 1030 ja 1031 kestävyys
« Vastaus #5 : 08.05.2011, 10:31:34 »
Itte oon rikkonu vakio amazonilla pikkuperiä, yleensä tasauspyörästö pelkästään. Sitten tolla 144 rikoin vetareita ja lukon jonka jälkeen sinne on asennettu 31 rihlaset vetarit ja alumiinispooli. Välitys on vielä kestänyt.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: Volvon perien 1030 ja 1031 kestävyys
« Vastaus #6 : 08.05.2011, 11:58:03 »
Eikös Amassa ja 100-sarjassa ole eri akseli kuin 200-sarjassa??
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6378
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Volvon perien 1030 ja 1031 kestävyys
« Vastaus #7 : 08.05.2011, 19:32:50 »
Eikös Amassa ja 100-sarjassa ole eri akseli kuin 200-sarjassa??

On ne kaikki erilaisia, mutta välitys on kaikissa vastaava kuin 1030:ssä. Kuitenkin vanhempia Amazoneja lukuunottamatta, joissa Dana27, Salisbury tai ENV-perä.

Poissa Curry

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon perien 1030 ja 1031 kestävyys
« Vastaus #8 : 11.01.2012, 20:09:06 »
Vähän infoo kaipailisin tässä, kun olen tohon 1030-perään vaihtamassa välitystä (3,54) , niin käykö nuo ebay:ssä olevat dana 30:n siihen ja ovatko miten kestäviä? Joskus luin entiseltä volvolandialta, että nuo uudet välitykset ei kestäisi kovinkaan hyvin...  Ja eikös tuo 3,54 ole se harvin tohon 1030:iin? Sekä tarvitsen lukon, joita olen katsonut myös ebay:stä. Mutta ilmeisesti sitten pitää ton lukonki olla just passeli ton välityksen kanssa? Näyttäs aika paljo olevan erilaisia tarjolla tohon perään tuolla.. Joku jos viitsii hieman selventää asioita  :P

P.s
Tietty jos joku foorumilainen omaa tuollaisia osia, sekä halukas myymään niitä, niin voi ottaa yhteyttä yv:llä... :)

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6378
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Volvon perien 1030 ja 1031 kestävyys
« Vastaus #9 : 11.01.2012, 20:40:00 »
Vähän infoo kaipailisin tässä, kun olen tohon 1030-perään vaihtamassa välitystä (3,54) , niin käykö nuo ebay:ssä olevat dana 30:n siihen ja ovatko miten kestäviä? Joskus luin entiseltä volvolandialta, että nuo uudet välitykset ei kestäisi kovinkaan hyvin...  Ja eikös tuo 3,54 ole se harvin tohon 1030:iin? Sekä tarvitsen lukon, joita olen katsonut myös ebay:stä. Mutta ilmeisesti sitten pitää ton lukonki olla just passeli ton välityksen kanssa? Näyttäs aika paljo olevan erilaisia tarjolla tohon perään tuolla.. Joku jos viitsii hieman selventää asioita  :P

P.s
Tietty jos joku foorumilainen omaa tuollaisia osia, sekä halukas myymään niitä, niin voi ottaa yhteyttä yv:llä... :)

Jos haluat 3,54 välityksen, niin ehdottomasti kannattaa metsästää jostain sellainen alkuperäinen. Aftermarket välityksiä on 3,07 asti, mutta ei niistä ikinä tiedä saako niitä hiljaiseksi.

Poissa Curry

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon perien 1030 ja 1031 kestävyys
« Vastaus #10 : 11.01.2012, 21:16:37 »
Jos haluat 3,54 välityksen, niin ehdottomasti kannattaa metsästää jostain sellainen alkuperäinen. Aftermarket välityksiä on 3,07 asti, mutta ei niistä ikinä tiedä saako niitä hiljaiseksi.

Näinhän se varmasti menee. Ja eikös se ollukki ettei siitä 3.54 välitystä harvempaa enää saanu mahutettua 1030:iin.  :(

Poissa 00JONE00

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon perien 1030 ja 1031 kestävyys
« Vastaus #11 : 13.01.2012, 18:30:09 »
Suurin osa kilpurien perä/välitys rikoista johtuu moottori jarrutuksesta, mennään kurviin ja paiskataan perä irti pienellä pykälllä. Siinä ne ralli,sprintti,rallicross,ym autojen perävälitykset hajoo.  :nohnoh

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvon perien 1030 ja 1031 kestävyys
« Vastaus #12 : 13.01.2012, 19:13:38 »
Näinhän se varmasti menee. Ja eikös se ollukki ettei siitä 3.54 välitystä harvempaa enää saanu mahutettua 1030:iin.  :(
En tiedä kuin sen, että 3,73 mahtuu varmasti.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6378
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Volvon perien 1030 ja 1031 kestävyys
« Vastaus #13 : 13.01.2012, 19:58:39 »
Näinhän se varmasti menee. Ja eikös se ollukki ettei siitä 3.54 välitystä harvempaa enää saanu mahutettua 1030:iin.  :(

Pikkuperän 3,54 menee luonnollisesti heittämällä ja ne pikkuperän 3,07 aftermarketvälityksetkin mahtuu.

Poissa cossie

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 438
  • Kaikki pitä käydä ylipaineella!!!!!
    • volvo grpA
Vs: Volvon perien 1030 ja 1031 kestävyys
« Vastaus #14 : 16.03.2012, 01:38:20 »
mistä edullisesti tohon  740 lukkoperän vahvempi ristitappi ja pikkurattaat??? ebay on jotain onko suomessa??
http://www.facebook.com/messages/1114548732#!/photo.php?fbid=10150670792777232&set=o.209437832430236&type=1&theater

 

Futurez  Kulkukoira