Tuli mieleen että voisiko olla mahdollista sellanen että nokka on pysähtynyt juuri sellaseen kohtaan että on jäänyt ns. kipinä päälle, eli että olisi käräyttänyt puolan, kärjet, tai joku johto vaikka kuumentunut ja kontakti pettänyt, tai tulpanjohdosta hyppää virta johonkin muualle tms ? Kannattaisiko kokeilla toisella puolalla vielä ? Ja tarkistaa onko kärjet rakkuloilla ?
Niin ja tuon sytytysjärjestyksen saa tarkistettua kyllä helposti että otat ykköspytyn tulpan pois ja varmistat että pyörijä on sillä ykköspytyn kohdalla kun mäntä on on ylhäällä. Pyöritä ykkösmäntä ylös, katot kammen hihnapyörästä ennakot 10-20 asteen nurkille (en tiedä mitä sen kuuluu olla tarkalleen), tulppa kiinni, sitten laitat kosketuskynän puolan plussaan ja toinen pää maahan(runkoon). Sitten käännät jakajaa vastapäivään jonkun verran, ja rupeat pyörittämään ennakkoa myötäpäivään niin kauan että kosketuskynässä räpsähtää valo. Virta pitää tietysti olla päällä, sillon on ainakin sytytysajoitus kohdillaan. Toivottavasti tästä oli edes jotai apua, tuolleen ite ainakin katon sytkät aina kuntoon, sitte tietysti hienosäätöä vielä myöhemmin.