Samppasport  Futurez

S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta

  • 730 Vastauksia
  • 262296 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa umbra

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #630 : 18.07.2017, 23:06:11 »
No niin. Eli hankinnassa siintää 1.6d 2010 jolla ajettu 222tkm. Jakohihna on vaihdettu, mutta seuraavia vikoja + mahdollisia huoltokohteita tiedossa:
- Kylmänä cd/navigaattorijärjestelmä ei aina lähde toimimaan. Keskusautohallissa ei ole keksitty syytä ongelmaan, muttei syvällisesti selvitettykään. Onkohan muissa esiintynyt samaa? Nopea googlaus ei auttanut.
- Turboa ei vaihdettu - ilmeisesti kannattaa varautua huoltamaan / vaihtamaan? Miten voisi ennakoida huollolla niin, ettei vaihtoa tarvitse tehdä tai mitä turbon vaihto halvimmillaan nyt voisi maksaa?
- Hiukkassuodatin vaihdettu 120tkm kohdalla, muttei vielä uudestaan. Jos taas ei puhuta marmoritiskin hinnoista, millä hinnalla tuon nyt vaihtaisi tai ottaisi pois ja onko pois ottamisella jotain huonoja puolia?

Auto ei ole hinnalla pilattu, joten joitain kuluja kunnossapitoon/korjaamiseen jää kyllä. Kunhan nyt ei tuhansia euroja tarvitsis ekana vuonna sijoittaa...

Terveisin saabismista toipuva paluumuuttaja  S*
« Viimeksi muokattu: 18.07.2017, 23:07:54 kirjoittanut umbra »

Poissa RKJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • www.vrcf.fi
    • Huoltosivut
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #631 : 09.09.2017, 14:58:59 »
Itellä harkinnassa S40 2008 ylöspäin. Moottoria olen tässä pohtinut, luultavasti joko 2.0d tai D5, mutta onko antaa suosituksia kumpi olisi parempi? D5 toki tehokkaampi, mutta ero ei liene mitenkään dramaattinen. Sen sijaan huoltokulut ja verot isommat...
Volvo V50 D3 -12

Poissa jt4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #632 : 09.09.2017, 19:37:30 »
Ota D5
Ei kai siinä huoltokulut suuremmat oo, päinvastoin varmasti pitkässä juoksussa D5 on luotettavampi.

Ja onhan sitä tehoeroa reilusti.
V50 d5 -10

Poissa Kernwaffe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #633 : 26.11.2017, 11:43:32 »
Terve, jonkin verran asiaa tutkineena en nyt päässyt kärryille, että onko tuo V50 1.6d täysin tuhoon tuomittu laite? Kova autokuume olis päällä  ::) eilen kävin kokeilemassa -09 1.8 bensaa ja 1.6d -09 molemmat n. 150tkm ajettu ja manuaaleja.

Itse pidin 1.6d mukavempana ja itselle sopivampana (työmatkaa n.100km päivässä). Myyjä joka on ennen ollut Volvolla hommissa ja satoja Volvoja tuoneena kehui luotettavaksi. Hintaan sisältyis iso huolto ilmansuodatin,raitis,pa ja tietty öljyt. Auton oli itse tuonut Belgiasta joten suolaa ei auto ollut vielä nähnyt.

Kysymys kai kuuluukin, että kannattaako pikku diesel vai samalla rahalla vanhempi enemmän ajettu D5 ? Teho ja kiihtyvyys ei enään ole itselle niin tärkeitä. Kiitos vastauksista jo etukäteen.

Poissa Korppi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #634 : 26.11.2017, 12:47:17 »
V50:n kehuminen luotettavaksi on kyllä myyjän puhetta. Tuntuu, että osa yksilöistä toimii tosi hyvin, toisissa todella paljon vikaa. Itselläni oli kaksi vuotta -08 malli ja ensimmäinen 6kk ja viimeinen 6kk meni ilman isompia vikoja, mutta tohon välissä olevaan vuoteen mahtui EGR:ää lukuunottamatta varmaan kaikki tyyppiviat ja rahaa paloi yli 3k€, eikä auto ollut ihan mintissä vaihtoon mennessä.

Muuten kyllä tykkäsin autosta kaikin puolin ja tuo 100km:n työmatka sopii tuolle tekniikalle.

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2698
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #635 : 26.11.2017, 13:02:18 »
Terve, jonkin verran asiaa tutkineena en nyt päässyt kärryille, että onko tuo V50 1.6d täysin tuhoon tuomittu laite? Kova autokuume olis päällä  ::) eilen kävin kokeilemassa -09 1.8 bensaa ja 1.6d -09 molemmat n. 150tkm ajettu ja manuaaleja.

Itse pidin 1.6d mukavempana ja itselle sopivampana (työmatkaa n.100km päivässä). Myyjä joka on ennen ollut Volvolla hommissa ja satoja Volvoja tuoneena kehui luotettavaksi. Hintaan sisältyis iso huolto ilmansuodatin,raitis,pa ja tietty öljyt. Auton oli itse tuonut Belgiasta joten suolaa ei auto ollut vielä nähnyt.

Kysymys kai kuuluukin, että kannattaako pikku diesel vai samalla rahalla vanhempi enemmän ajettu D5 ? Teho ja kiihtyvyys ei enään ole itselle niin tärkeitä. Kiitos vastauksista jo etukäteen.
Yksilöllisiä vaihteluita toki on, mutta pikku-dieseli on mielestäni ihan toimiva pakkaus. Turbo-ongelmia tulee 200 tkm paikkeilla, egr:n ja dpf:n parissa on myös ajoittaista huoltoa tiedossa. On noilla pikkukoneilla kuitenkin 400 tkm päästy ilman suurempia katastrofeja.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

Poissa Kernwaffe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #636 : 26.11.2017, 13:17:31 »
V50:n kehuminen luotettavaksi on kyllä myyjän puhetta. Tuntuu, että osa yksilöistä toimii tosi hyvin, toisissa todella paljon vikaa. Itselläni oli kaksi vuotta -08 malli ja ensimmäinen 6kk ja viimeinen 6kk meni ilman isompia vikoja, mutta tohon välissä olevaan vuoteen mahtui EGR:ää lukuunottamatta varmaan kaikki tyyppiviat ja rahaa paloi yli 3k€, eikä auto ollut ihan mintissä vaihtoon mennessä.

Muuten kyllä tykkäsin autosta kaikin puolin ja tuo 100km:n työmatka sopii tuolle tekniikalle.

Onkos V50 yleisesti vikaherkempi kuin muut mallit vai tarkoitatko 1.6d mallia? Mitäs nuo tyyppiviat on? =)

Poissa Korppi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #637 : 26.11.2017, 15:06:19 »
Jos ottaa EGR:n ja DPF:N pois, niin suurin osa mahdollisista vioista on poissa pelistä. Jos lukee S40/V50 ketjua, niin aika paljon siellä on hankalia sähkövikoja yms. mitä isommissa malleissa ei niin paljoa ilmene, hiukkassuodatin polttoineen voi alkaa elämään omaa elämää, jolloin korjaus on yli 1000€. Onko tuontiautoissa Eber, jos on niin toimii automaattisesti.  Ilmeisesti D2 malleissa hiukkassuodatin on erilainen ja toimintavarmempi. Toki maanantai- kappaleita on kaikissa malleissa.

Poissa Kernwaffe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #638 : 26.11.2017, 15:29:17 »
Jos ottaa EGR:n ja DPF:N pois, niin suurin osa mahdollisista vioista on poissa pelistä. Jos lukee S40/V50 ketjua, niin aika paljon siellä on hankalia sähkövikoja yms. mitä isommissa malleissa ei niin paljoa ilmene, hiukkassuodatin polttoineen voi alkaa elämään omaa elämää, jolloin korjaus on yli 1000€. Onko tuontiautoissa Eber, jos on niin toimii automaattisesti.  Ilmeisesti D2 malleissa hiukkassuodatin on erilainen ja toimintavarmempi. Toki maanantai- kappaleita on kaikissa malleissa.

Noita egr ja dpf ongelmia on jokaisessa nyky dieselissä. Ei ole polttoainekäyttöistä lämmitintä. Vain letkulämmitin sisähaaralla.

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6863
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #639 : 26.11.2017, 22:56:24 »
Noita egr ja dpf ongelmia on jokaisessa nyky dieselissä. Ei ole polttoainekäyttöistä lämmitintä. Vain letkulämmitin sisähaaralla.

Eli jos tulee vähänkin isompia pakkasia niin menee kylmäks ajella.
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa Kernwaffe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 21
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #640 : 27.11.2017, 05:09:42 »
Eli jos tulee vähänkin isompia pakkasia niin menee kylmäks ajella.

Meinaatko että kone ei käyntiin lähtiessä lämpene tai pysy lämpimänä ilman eberiä? Eroaako miten paljon näissä on eroa vuosimalleittain? Esim 2006 ja 2009? 2009 muuttu 1.6 driveeeksi joka on huonompi?

Poissa jt4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
  • www.vrcf.fi
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #641 : 27.11.2017, 07:20:17 »
Ei lämpene ei, tietääkseni noissa tuontivehkeissä on vastus lämmitys kanavassa. Tiedä sitten kuinka iso vaikutus sillä on.
Mutta ainakaan edes D5 ilman eberiä ei meinaa nostaa lämpöjä edes pikku pakkasella jos ajo on tasaista taajama/maantieajoa.
V50 d5 -10

Poissa VäLKKy

  • Toiminnantarkastaja EVP
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6863
  • Kaikkee sitä...
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #642 : 27.11.2017, 07:28:24 »
Meinaatko että kone ei käyntiin lähtiessä lämpene tai pysy lämpimänä ilman eberiä? Eroaako miten paljon näissä on eroa vuosimalleittain? Esim 2006 ja 2009? 2009 muuttu 1.6 driveeeksi joka on huonompi?

Ei lämpene kunnolla ja jos lämpenee esim. maantieajossa niin sitten taajamaan tullessa alkaa lämmöt laskea.

E. Itsellä tuossa 2.0D:ssä pöhisi polttoainelämmitin ajossa jo nollan kelilläkin.
« Viimeksi muokattu: 27.11.2017, 07:30:32 kirjoittanut VäLKKy »
... --> S40 T4 -02 --> S40 T5 -04 --> Focus ST -07 --> S40 2.0D Powershift -10 --> BMW 330D M-Sport -10 --> Audi A4 3.0 TDI quattro S-line -11 --> Audi A6 3.0 TDI competition quattro -15 --> Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21

Poissa A85

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #643 : 29.11.2017, 12:34:30 »
Kyllä mulla -10 2.0d pysyy lämpösenä ajossa aina sinne -15c asti ilman eberiä. Toki sen normilämmön saavuttaminen vaatii sitä eberiä. Riippuu toki millaista saunaa pitää kabiinin puolella, niin saa ne lämmöt alle -10c pakkasellakin laskemaan jo pelkällä moottorijarrutuksella....

Eber ei mielestäni lähde automaattisesti käyntiin jos moottorin lämpötila on yli 1/4 lämpömittarista. Tuon alle niin lähtee aina automaattisesti käyntiin alle +5c ulkolämpötiloissa ja sammuu lähellä normi lämpötilaa (mittari 2/4).

Poissa hessu80

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2698
Vs: S40/V50 (vm.04->), C30 ja C70 (vm.06->) hankinta
« Vastaus #644 : 29.11.2017, 16:29:47 »
Lisälämmittimen käynnistymisen ehdot ovat: Ulkolämpötila < 5 C, jäähdytinneste < 50 C, polttoainetta > 5 litraa ja akussa virtaa.
V90 D3 AWD Business Inscription aut -18, V40 D2 business aut -16

 

Elekma  Autoracing