KL-varaosat  Race.fi

S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta

  • 1688 Vastauksia
  • 564106 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jones_v70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1305 : 19.10.2017, 06:55:31 »
Sama täällä eli 7-paikkainen xc90 hakusessa,usean v70:n jälkeen.  -07 mallia menossa testaamaan kunhan saapuu
liikkeeseen, aj 200thk.  Nelivedosta ei aikaisempaa kokemusta,joten miten tuon toimivuus kannattaa kuivalla kelillä testata?
Ja mitä muita tärppikohteita kannattaa tutkia. Perus V70 Volvot tulleet tutuiksi aikojen saatossa.

Poissa JennaH

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1306 : 19.10.2017, 16:25:11 »
Näenkö jostain (muutoin kun kysymällä myyjältä) missä auto on valmistettu?  :)
Volvo V70

Paikalla Modifier

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 826
  • XC90 T8 TwinEngine
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1307 : 19.10.2017, 20:29:00 »
Takaoven kun avasi, niin mulla oli siellä lätkä mistä kävi myös valmistumaa ilmi. Apukuskinpuolella.

Poissa Buck Wild

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1308 : 29.10.2017, 18:39:20 »
Tässä olisi hankinnassa mk2 V70, tai mahdollisesti S60. Todennäköisesti dieseliä, ja automaattiaskilla.
Mitä eroa pre-facelifteillä on faceliftattuihin, noin niinkuin luotettavuusnäkökulmasta? Ulkonäköseikat on suurinpiirtein tiedossa, mutta lähinnä haluaisin tietää onko jotain vikapaikkoja päivitetty kestävämpiin kasvojenkohotuksen yhteydessä.
Muistanko omiani että esimerkiksi mittaristossa oli jotain tyyppivikaa vuosituhannen alun autoissa, jotka ovat korjattu facelifteissä?

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6022
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1309 : 29.10.2017, 18:45:08 »
Onkohan 2006 kun mustakoppaiset D5-moottorit vaihtuu harmaakoppaisiin jolloin tulee lisää tehoa, mutta hiukkassuodatin ja pidemmät öljynvaihtovälit mahdollisina vian lähteinä. Sen sijaan jakohihna on paremmin suojattu katkeavalta apulaitehihnalta. Uudemmat vaihteistot kestävät mahdollisesti enemmän vääntöä kuin vanha 5-vaihteinen.

Itsellä on 2003-malli ja pidän sitä aika kestävistä osista kasattuna. Mittaristo on aikoinaan kolvattu mutta siitä selviää parilla sadalla. Etupyörien tuennassa on faceliftissa kai vahvistettuja osia, mutta näillä kilsoilla on vanhaan malliinkin niitä usein jo päivitetty.

Toki kun diesel on nykyään huonossa maineessa voi mustakoppaisessa hiukkassuodattimen puuttuminen jatkossa aiheuttaa lakiteknisiä haasteita.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1310 : 29.10.2017, 19:19:16 »
Toki kun diesel on nykyään huonossa maineessa voi mustakoppaisessa hiukkassuodattimen puuttuminen jatkossa aiheuttaa lakiteknisiä haasteita.

 :2funny:
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6022
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1311 : 29.10.2017, 19:47:28 »
:2funny:

kummallakaan mun autolla ei ole vuosiin saanut ajaa Berliinin keskustaan!
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Paikalla tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2893
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1312 : 29.10.2017, 22:07:38 »
Tässä olisi hankinnassa mk2 V70, tai mahdollisesti S60. Todennäköisesti dieseliä, ja automaattiaskilla.
Mitä eroa pre-facelifteillä on faceliftattuihin, noin niinkuin luotettavuusnäkökulmasta? Ulkonäköseikat on suurinpiirtein tiedossa, mutta lähinnä haluaisin tietää onko jotain vikapaikkoja päivitetty kestävämpiin kasvojenkohotuksen yhteydessä.
Muistanko omiani että esimerkiksi mittaristossa oli jotain tyyppivikaa vuosituhannen alun autoissa, jotka ovat korjattu facelifteissä?
Vahva suositus, että yritä etsiä auto joka on vuosimallia 2004-2005. Niissä saat faceliftin edut, mutta moottorina on vielä tuo vanhempi mustakoppainen D5, eikä tuo harmaakoppainen. Noissa harmaakoppaisissa esiintyy näin yleisesti enemmän vikoja ilmeisesti johtuen tuosta ylipitkästä huoltovälistä vissiin.

Jos unohdetaan ulkonäkö seikat ja keskitytään vain luotettavuuteen, niin tietääkseni 2003/kesäkuusta lähtien about noista on korjattu pahimmat tyyppiviat (mittaristo, kaasuläppä, CEM ja muu sähköpuoli mm...)

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1313 : 30.10.2017, 07:38:14 »
Jos tuollaisen harmaakoppaisen huollot tehty 30tkm sijaan 15-20tkm välein, niin sellainen  S*
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Buck Wild

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 11
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1314 : 31.10.2017, 19:06:13 »
Kiitoksia vastauksista. Onko jotain hyvää "kikkaa" testata automaatin toimivuutta kun lähtee koeajolle?
Ja jakopäänhihnan vaihtoväli oli näissä 4v/160tkm?

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6022
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1315 : 31.10.2017, 21:31:48 »
Ainakin että nytkähteleekö auto kovasti kun paikallaan laittelee vaihteita päälle ja sujuuko vaihteiden vaihto pehmeästi sekä kylmänä että lämpimänä kiihdytellessä. Pitäisi päästä isolle tielle kokeilemaan myös isojen vaihteiden toiminta, ja ohituskiihtyvyys kickdowneineen.

Liian paljon on kuullut että auto toimi lyhyellä koeajolla ja sitten oston jälkeen pidemmällä matkalla tuli ongelmia. Itse otin yön yli koeajoon omani ja se aika oikeasti käytettiin ajamalla ja autoa tutkimalla.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa jleino

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 661
  • Iso mies, munat ja kaikki
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1316 : 27.11.2017, 21:42:47 »
Nyt jännää. Pitkäaikainen haave olisi toteutumassa, eli taloon on tulossa kymmenvuotias XC90. Autoa on remontoitu rahaa säästämättä ja kilsoja 300.000. Laatikko vaihdettu jo kerran, nelivetojärjestelmästä eikä nivomateista ollu kuitteja, joten ne kai alkuperäiset. Laskeskelin että tuolta on tulossa rätinkiä muutaman tulevan vuoden aikana, mutta tuntuma asiaan tutustuttuani on, että nuo pitäisi olla ne kalleimmat, ellei sitten joudu papatusremonttiin ja jotain muuta yllättävää päälle. Muutama vaihtoehto noilla kilsoilla, ja Ruotsin pää kiinnostaa, Saksa ei niinkään. Autot ovat -07 vuotisia, ja tämä yksi vahvin vaihtoehto josta nuo speksit.

Heittäkää kommentteja suuntaan tahi toiseen. Olen suunnitellut tämän niin, että autolla pitää olla ajettu joko +300tkm tai sitten alle 200tkm. Juurikin siksi, että tuolle välille voisi olettaa niitä isompia korjauksia tulevan. Auton ostan sillä periaatteella, että ajan sillä vähintään 150 tkm joka tekee minun ajoilla vähintään viitisen vuotta. Autolla pitäisi olla sittenkin vielä jotain arvoa. Nyt siihen näyttäisi menevän 15-20teur.
-Volvo XC90 Executive -07

Poissa jleino

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 661
  • Iso mies, munat ja kaikki
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1317 : 28.11.2017, 18:17:21 »
No niin, nyt kelpaa kun oma auto lähti käteisellä pihasta. On vara valita kun ei tarvitse neuvotella vaihdokista..
-Volvo XC90 Executive -07

Poissa jleino

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 661
  • Iso mies, munat ja kaikki
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1318 : 05.12.2017, 20:40:09 »
Jatkan itsekseen keskustelua. XC90 seisoo pihassa ja ensimmäinen tuhatkilometriä alkaa olla takana. Aivan mahtava auto jolla on todellakin ilo ajaa. Sterkat huippuluokkaa ja auto tuntuu ajolleen ja kaikinpuolin uudelta, ellei paria pientä asiaa oteta huomioon. Ne ovat vasemman takaoven listän huono istuvuus, jonka korjaan uudella listalla, ellei vanha sijaudu. Takaosa siitä peräkontin alta on näissä kaikissa ilman ruostesuojaa, ja näyttää olevan pintaruoste tyyppivika. Tästä tiesi eräs maineikas automaalaamokin, joka minulle oli yllätys, koska en ole koskaan kuullut puhuttavan. Autoni menee alustakäsittelyyn, jolloin tämäkin tulee kuntoon, ja sittenpä ei muuta kun ilolla Möhköfantilla eteenpäin. Kas kun en ole älynnyt seitenkympistä tähän jo aikaa sitten siirtyä..  ;) Tai no, olen kyllä älynnyt, mutta talous ei ole oikein järkevästi sitä aiemmin mahdollistanut. Suosittelen!
-Volvo XC90 Executive -07

Poissa vanharatsu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 107
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1319 : 05.12.2017, 23:56:32 »
Onkos toi sun XC millä koneella ja paljonko vie polttoainetta?

Kun on seuraavan kerran auton vaihto edessä, niin yhtenä vaihtoehtona tulee täälläkin olemaan tuo norsu.

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo