Autoracing  KL-varaosat

S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta

  • 1688 Vastauksia
  • 564065 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1395 : 06.03.2018, 00:42:02 »
Käsitin että nimimerkki Jamppa halusi mieleisen auton eikä niinkään sijoituskohdetta..

En tiedä miten luotettava tuo Yamahan V8 on loppuviimeksi. Jotain lohkon (vai oliko kansien?) halkeamisia ilmeisesti ollut ja koska kyseinen moottori ei liene yleisin XC90 moottori niin ilmeisesti niitä on kosahdellut aika suurella prosentilla.

Eipä silti, Yamaha on kai moottorisuunnittelijana aika pätevä. Itselläkin ollut Toyotan moniventtiilikoneita jotka Yamahan suunnittelemia. Olivat kyllä hienoja moottoreita. Prätkissä Yamahan tuotokset on ollu yhden sortin taideteoksia. Ainakin ne mitä minulla ollu
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa klrmhu

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1396 : 09.03.2018, 10:04:29 »
Morjensta! Nyt olis tommonen vuoden 2002 Volvo 2.4l bensa 125kw silmän alla. 430t km ajettu, mutta jakopää sun muut hihnat ja öljyt suodattimen kera, jouset ja iskarit sekä vetoakselin nivelet laitettu myös 5000km sisään. Pyynti olisi 1600 euroa. Eli siis kysymys kuuluukin mitäs muuta tässä kannattaisi huomioida ennen kuin ostaa? Tietenkin jotain pikkuvikaa tässä yksilössä oli näköjään esim. takaluukku toimii vain avaimella yms. todennäköisesti helppo korjata itse oluen kanssa.
Mutta onko järkeä ostaa näinkin paljon ajettu volvo? Ja tosiaan siis ensimmäinen auto olisi hakusessa ja budjetti juurikin tuo 1500e paikkeilla, autoa pystytään korjaamaan itse jos tulee ongelmia, koska todella monta kaveria autoasentajia.
Ja vielä lisäykseksi että auto leimattu ihan vasta äsken.
« Viimeksi muokattu: 09.03.2018, 10:14:48 kirjoittanut klrmhu »

Poissa Kraft

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 881
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1397 : 09.03.2018, 17:37:13 »
Onko kyseessa automaatti vai manuaali? Jos automaatti, niin olisi tietysti hyvä jos olisi 60tkm välein vaihdettu vaihteistoöljyjä kuten suositus on. Ja jos taas manuaali niin voisi kuvitella että kytkin alkaa olemaan aika finaalissa. 2002 vuosimallissa on vielä Magneti Marellin valmistama kaasuläppäkotelokin, joten kannattanee tarkistaa milloin sille on jotain tehty koska noista löytyy tyyppivika.

430tkm rupeaa olemaan muutenkin aika paljon, myös volvolle, että yllätyksiä voi tulla ihan mistä tahansa. Huohotinjärjestelmä on mitä luultavimmin tukossa jo noilla kilometreillä jollei mitään ole tehty.

1600€ ei kyllä ole paha hinta kuitenkaan. Ite taas kun on niin tarkka autostaan niin ei uskaltaisi enää noin paljon ajettua ostaa.  :D
Skoda Fabia 1.2 TSI -17 | Skoda Fabia 1.0 TSI -18 | VW 1300 -73 | 2x Solifer 10 -69

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6021
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1398 : 11.03.2018, 02:28:45 »
Se on vähän että mikä on oma stressinsietokyky kuluvien osien suhteen. Jos moottori ei vielä kuluta öljyä ja laatikko on pidetty kunnossa, tuolla voi vielä ajaa pitkään suht halvoilla murheilla kun ruostuminen ei ole tyyppivika.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Wirtan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1399 : 13.03.2018, 23:15:41 »
Olen katsellut -02 s60 nelivetoa jonkin aikaa ja tänään kävin koeajamassa harkinnan alla ollutta pirssiä. Muuten asiansa ajava laite, mutta näytössä paloi teksti "SRS turvatyyny Huolla heti". Kuinkahan kalliista viasta puhutaan, kun vika voi olla melkei missä vaan ohjaamon sähköissä? Vähän himmottaisi ostaa auto, mutta en viitsis useampia satasia laittaa vasta ostettuun autoon kun leimakin pitää uusia parin kk sisään.

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5106
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1400 : 14.03.2018, 06:13:39 »
Olen katsellut -02 s60 nelivetoa jonkin aikaa ja tänään kävin koeajamassa harkinnan alla ollutta pirssiä. Muuten asiansa ajava laite, mutta näytössä paloi teksti "SRS turvatyyny Huolla heti". Kuinkahan kalliista viasta puhutaan, kun vika voi olla melkei missä vaan ohjaamon sähköissä? Vähän himmottaisi ostaa auto, mutta en viitsis useampia satasia laittaa vasta ostettuun autoon kun leimakin pitää uusia parin kk sisään.

Vikakoodit kannattaa luetuttaa ja tyhjennyttää muisti, saattaa olla akun jännite alhaalla ja sen takia tekee mielenkiintoisia vikailmoituksia.
(Onko autossa orkkis-vai jälkiasenteinen radio ?)

Koska muutamalla kerralla SRS-vika ilmoitus on tullut radion vaihdon yhteydessä, kun on ollut ilmstoinnin paneli irti ja virrat päällä.

Jos auto on myynnissä liikkeessä, niin liike katsastaa auton tietysti ilman mitään mutinoita..
« Viimeksi muokattu: 14.03.2018, 06:16:20 kirjoittanut anssi68 »
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa Wirtan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1401 : 14.03.2018, 11:11:45 »
Vikakoodit kannattaa luetuttaa ja tyhjennyttää muisti, saattaa olla akun jännite alhaalla ja sen takia tekee mielenkiintoisia vikailmoituksia.
(Onko autossa orkkis-vai jälkiasenteinen radio ?)

Koska muutamalla kerralla SRS-vika ilmoitus on tullut radion vaihdon yhteydessä, kun on ollut ilmstoinnin paneli irti ja virrat päällä.

Jos auto on myynnissä liikkeessä, niin liike katsastaa auton tietysti ilman mitään mutinoita..

Kattelin tuota vikaa ympäri interwebbiä ja noin tuntuu olevan. Kaveri on laittanu omaa ratioo orkkiksen tilalle. Tuli muuten vasta nyt mieleen, että vaikuttaako se, että autolla on käyty ojan puolella? Syyläri on kevyesti taittunut ja etupuskurin muovi hypännyt pois uralta. Voiko tuo vaikuttaa niihin ohjaamon tyynyihin?

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6021
Vs: S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06) ja XC90 hankinta
« Vastaus #1402 : 14.03.2018, 11:27:32 »
Vain vikakoodeista selviää, pahintahan olisi jos bagi lauennut ja poistettu, piilotettu jäljet ja auto myyntiin. Mut ei olisi kovin hyvin tehty jos vikavalo jää joten voipi olla vaan tilapäinen vika.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Pikkuhukka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 485
Vs: Harkinnassa V70 R (mk2)
« Vastaus #1403 : 01.04.2018, 01:22:23 »
Iskareita saa tarvikkeinakin. Ei ole silloin noin kalliita :)
Ei ne ihan hirveän halpoja ole Monroen merkeillä varustettunakaan. Tietääkseni muita ei ole valmistettu, tai ainakaan itse en löytänyt. Reippa 2000€ oli kierros jenkeistä tilattuna tulleineen.

Alusta on siis yksi kalleimmista osista, eli sen kanssa kannattaa olla tarkkana. Sama pätee jarruihin. Muutoin tuossa on samoja perus V70/S60 vaivoja etupään kolinasta alkaen.
Neliveto on myös tsekata, kilsoista riippuen Haldexin pumppu on joko vaihdettu tai vaihto on edessä.
V60 T8 -19

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Vs: Harkinnassa V70 R (mk2)
« Vastaus #1404 : 01.04.2018, 13:02:58 »
Ei ne ihan hirveän halpoja ole Monroen merkeillä varustettunakaan. Tietääkseni muita ei ole valmistettu, tai ainakaan itse en löytänyt. Reippa 2000€ oli kierros jenkeistä tilattuna tulleineen.

Alusta on siis yksi kalleimmista osista, eli sen kanssa kannattaa olla tarkkana. Sama pätee jarruihin. Muutoin tuossa on samoja perus V70/S60 vaivoja etupään kolinasta alkaen.
Neliveto on myös tsekata, kilsoista riippuen Haldexin pumppu on joko vaihdettu tai vaihto on edessä.
Nyt noita saapi jo euroopastakin. Hinnat on tyyliin 300-400€/kpl. Jarru osia nykyään onneks löytyy tarvikkeena, mutta nekään ei ole ilmaisia.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa 176-617

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Volvo V70 2.4d kokemuksia, näkemyksiä...
« Vastaus #1405 : 28.05.2018, 12:37:54 »
Hei,

Hakusessa siis farmari ja dieselinä. Myös manuaalivaihteisto tulisi olla. Yksi vaihtoehto olisi esimerkiksi tämä: https://www.nettiauto.com/volvo/v70/9601542.

Mitä isompia remontteja on seuraavaksi tiedossa? Lähinnä toki kiinnostaa kytkin+vauhtipyörä, kauankohan se noin perstuntumalta kestää tuossa mallissa? Ja toki muitakin vinkkejä otan mielelläni vastaan, kun koeajolla tässä lähiaikoina menen  8)

Poissa valde

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
V70 D5 AWD 05-07 hankinta
« Vastaus #1406 : 30.05.2018, 08:30:44 »
Moi!

Autokuume on kovaa, ja siihen pitäisi mahdollisesti hankkia lääkettä suomenlahden toiselta puolelta. Mieluisin kokoonpano olisi D5+geartronic+awd.

Mitähän tälläisessä on tyypillisiä ongelmia, ja mitä kannattaa hankinnassa ottaa huomioon?

Todennäköisesti noin 250-300tkm ajettuun yksilöön riittäisi budjetti.
V60CC D4 AWD


Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: V70 D5 AWD 05-07 hankinta
« Vastaus #1407 : 30.05.2018, 08:39:43 »
-05 mallinen voi olla vielä mustakoppaisella vanhemmalla koneella. Eli ilman hiukkassuodatinta. Siinä on monia etuja. :)
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa valde

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
Vs: V70 D5 AWD 05-07 hankinta
« Vastaus #1408 : 30.05.2018, 08:42:13 »
-05 mallinen voi olla vielä mustakoppaisella vanhemmalla koneella. Eli ilman hiukkassuodatinta. Siinä on monia etuja. :)

Okei! Tätä en tullutkaan ajatelleeksi. Iso bonushan se on jos ei oo kalliita tukkeutuvia hiukkaspönttöjä. Vaikka eipä se DPF:än tyhjäys ja pois ohjelmointi taida mikään mahdottoman vaikea tai kallis homma olla  ???
V60CC D4 AWD


Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: V70 D5 AWD 05-07 hankinta
« Vastaus #1409 : 30.05.2018, 09:07:34 »
Okei! Tätä en tullutkaan ajatelleeksi. Iso bonushan se on jos ei oo kalliita tukkeutuvia hiukkaspönttöjä. Vaikka eipä se DPF:än tyhjäys ja pois ohjelmointi taida mikään mahdottoman vaikea tai kallis homma olla  ???

Jos auto on joka tapauksessa menossa softaukseen, niin eipä se tosiaan iso asia ole. :)

Koneen suojamuovista sen tosiaan tunnistaa. Musta = ei pönttöä, harmaa = pönttö.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

 

Futurez  Kulkukoira