Carcom Oy  Ateho

volvo 144 2.0 D-jetronic nykiminen tasakierroksilla

  • 10 Vastauksia
  • 6276 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa nakki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
eli seuraavanlainen murhe,kun ajaa vaikka 80km/h auto nykii huomattavasti.sitten jos kiihdyttää nykiminen loppuu,kunnes kierrokset ja nopeus ovat tasaisia niin taas tuo nyhtäminen alkaa.sytytys puolen säädöt on kohdallaan ja autoon vaihdettu tulpanjohdot ja tulpat mutta ei ollut niistä apua.onkohan tuossa ruiskussa joku kalikka mikä osais tehdä tuota oiretta vai meneekö tuo sytytys uudestaan suurennuslasin alle :)

Poissa verkko

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 144 2.0 D-jetronic nykiminen tasakierroksilla
« Vastaus #1 : 25.07.2013, 08:29:09 »
Moi
Itsellä on ainakin auttanut kyseiseen vaivaan alipainetunnistimen säätö.
Tästä linkistä löytyy ohje kohdasta alipainetunnistin ja kuva on vielä alempana.

http://www.pyhimyskerho.com/v2/index.php/huolto/51-d-jetronic

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 144 2.0 D-jetronic nykiminen tasakierroksilla
« Vastaus #2 : 25.07.2013, 12:24:43 »
Kuulostaisi että käy ehkä laihalla.
Tarkista bensan paine ja mahdolliset imuvuodot.
Jos yleismittari pysyy kädessä, mittaa mat ja clt resistanssit. (imuilmanlämpö ja vedenlämpö -anturit)

d-jetissä koneen lämpötila-anturi on ratkaiseva tekijä seokseen.

Täällä on kaikki tarvittava ja vähän yli D-jetistä:
http://members.rennlist.com/pbanders/index.html

Aivan loistavat sivut jos aihe kiinnostaa.

Minun mielestäni tuo D-jet on kyllä todella hieno systeemi, analoginen ruisku. Mmmm. :)
« Viimeksi muokattu: 25.07.2013, 12:27:04 kirjoittanut leka »
144-70

Poissa nakki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 144 2.0 D-jetronic nykiminen tasakierroksilla
« Vastaus #3 : 25.07.2013, 21:28:34 »
juuri noilla ohjeilla on alipainetunnistin jo kerran säädetty,koeajolla jo hetken tuntui että nykiminen rauhoittui mutta eilinen katsastus reissu ei ollut kovinkaan tasaista kyytiä :D vaatiiko tuo tunnistin sitten useampia säätö kertoja?bensanpaineet on mitattu ja ne olivat kohdallaan.suuttimien tiivisteet pitää varmaan tarkistaa jos vaikka sieltä vetää ilmaa

Poissa V-8ama

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 144 2.0 D-jetronic nykiminen tasakierroksilla
« Vastaus #4 : 29.09.2013, 16:52:05 »
Moi!

P1800E:ssä hiukan samaa ongelmaa, ei hirveästi haittaa ajoa mutta ois kiva saada toimimaan niinkun on tarkoitettu.
Pitää talvella alkaa perehtymään kun nyt on aika töiden tautta hiukan kortilla autoharrastukseen  :(
Sytkäosat vaihdoin, ei auttanut. Huomasin samalla että ruiskusuuttimille tulevat sähköjohdot kannattaisi varmaan uusia, ihan käyttövarmuuden takia.
Olisi kiva liitinsetti jossa tulisi myös uudet liittimien "kantikkaat" suojakumit, tietääkö kukaan saako noita mistään?
Skandixilta kattelin muttei osunut silmään, olen sieltä jotain osia kyllä jo tilaillut, homma toimii hienosti!

Nyt on hyllyssä uudet Volverelta ostamani suuttimien tiivisteet jotka vaihdan jokatapauksessa ja katson auttaako.

tv.antti
Volvot etc: XC60 D5 R-Design -16, S80 2,4i -99 (2-autona...) 780 Bertone V6 -89 (102 tkm),  Ford Galaxie 428 Convertible -67, Ford Thunderbird 390 2dHT -64,  Buick Riviera 430 4-v 2dHT -68 (matkalla CA-HML) ja Solifer Export -68!

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1471
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 144 2.0 D-jetronic nykiminen tasakierroksilla
« Vastaus #5 : 30.09.2013, 18:50:09 »
kaasunasento tunnistin voi koittaa puhistaa , tahtoo kulua se "pintakaasu" alue

Poissa V-8ama

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 144 2.0 D-jetronic nykiminen tasakierroksilla
« Vastaus #6 : 05.10.2013, 20:45:33 »
kaasunasento tunnistin voi koittaa puhistaa , tahtoo kulua se "pintakaasu" alue

 -H-
Volvot etc: XC60 D5 R-Design -16, S80 2,4i -99 (2-autona...) 780 Bertone V6 -89 (102 tkm),  Ford Galaxie 428 Convertible -67, Ford Thunderbird 390 2dHT -64,  Buick Riviera 430 4-v 2dHT -68 (matkalla CA-HML) ja Solifer Export -68!

Poissa Ramazon

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 144 2.0 D-jetronic nykiminen tasakierroksilla
« Vastaus #7 : 06.10.2013, 11:42:19 »
Onhan sytkäosia vaihdettaessa vaihdettu myös katkojankärjet?
Volvo hörhö ... since 1987... alkaa vissiin mennä vakavaksi :)
PV51 -38 mr, PV 544 Sport -64 mr (11234 E)
Ramazon -69 ("134351 S"), Amazon -69 (131341 S)
745 -88 B230FT + AW71 (USA) RIP, V70 2,5T -00

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: volvo 144 2.0 D-jetronic nykiminen tasakierroksilla
« Vastaus #8 : 06.10.2013, 12:40:26 »
Mikäli bensapuolella on vielä rippeitä meikäläisen hätäpatenteista niin bensapaineiden tarkistamista kannattaisin. Ne vanhat bensaletkut oli myös aika haperoa, ja yhden suuttimen liitoksesta tais uupua klemmarikin, mutta ne toivottavasti on jo vaihdettu. :)
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa V-8ama

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo 144 2.0 D-jetronic nykiminen tasakierroksilla
« Vastaus #9 : 06.11.2013, 18:36:46 »
Doddi, talvisäilöön ajon yhteydessä heiluttelin/öljysin konehuoneen sähköliittimet ihan rutriinihommana... Walk like an Angel :)
Ehkä saanut merellä hapettumaa, pääasia että nyt wörkkii!

Kiitokset kaikille winkkaajille, niitähän voi joskus vielä tarvia  -H-
Volvot etc: XC60 D5 R-Design -16, S80 2,4i -99 (2-autona...) 780 Bertone V6 -89 (102 tkm),  Ford Galaxie 428 Convertible -67, Ford Thunderbird 390 2dHT -64,  Buick Riviera 430 4-v 2dHT -68 (matkalla CA-HML) ja Solifer Export -68!

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: volvo 144 2.0 D-jetronic nykiminen tasakierroksilla
« Vastaus #10 : 11.11.2013, 12:41:18 »
Laitanpa tännekkin, d-jetin vianhakumanuaalin saa ladattua koneelleen täältä.
« Viimeksi muokattu: 11.11.2013, 17:41:59 kirjoittanut o_j »
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

 

RallyBaron  Samppasport