Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

XC70 -99 ongelmat (B5254T)

  • 19 Vastauksia
  • 3753 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Azzurro

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
XC70 -99 ongelmat (B5254T)
« : 09.08.2013, 14:50:27 »
Kun alkaa vastustamaan, alkaa sitten tosissaan vastustamaan. Tänne nyt kuitenkin vain Volvoni tuottamat päänvaivat...
Olen ihka uusi täällä joten anteeksi mahdolliset alkuonnahtelut.

Varasin ajan siniselle kun halusin saada luotettavan diagnoosin moottorista kuuluvaan huolestuttavaan ääneen.
Arveluita tätä ennen eri tahoilta että suutin, venttiilikoneisto, männän ristitappi ja ääh ei tuo paha ole, senkuin ajat vain.

Varatessani keskiviikkona aikaa, minulla oli vielä kojelauta jossa ei palanut yhden yhtä ylimääräistä valoa.

Alettiinpa etsimään lähestyvän katsastuksen innoittamana koslaan käsijarrua jota ei ollut.
Kengät olivat tottakai väärät, mutta kun kummankin puolen alimmainen kenkä näytti täydeltä ja ylimmäinenkin kohtuulliselta.
Vaihdettiin kenkien paikat ja kässäri löytyi.
Ilakoin kuitenkin liian aikaisin koska jonkin aikaa ajettuani syttyi samanaikaisesti liukkaan, jarrujen ja abs:n valot.

Jarrut eivät laahanneet ja kässäri piti edelleen.

Seuraavana päivänä sinisellä pyydin myös vikakoodin luvun: Pyöränanturi, oikea takapyörä signaali virheellinen.
Myös ABS-nopeus oli muissa pyörissä 45km/h, mutta oikealla takana 300km/h.
Oli jostakin syystä mökkääntynyt remontista

Tuomio moottorista: Kiertokangen laakeri ja ääni tulee koneen takaosasta.
Ei sillä, olen ajatellut jokatapauksessa autoni pitää ja oma fiilikseni äänestä enteili koneremppaa tai vaihtokonetta.
En siis ollut kovinkaan surkeissani..vielä siinä vaiheessa.

ABS-anturia sitten irroittamaan ja tutkimaan...ei lähe auki..ei sitten millään!! Puhalleltiin paineilmalla ja koputeltiin
Seuraavaksi kokeiltiin boksin nollausta täältä löytynein keinoin ja akunkengätkin oli irrallaan.

Nyt minulla on siis pihassa Volle johon täytyisi löytäää kone, joku vaihtamaan se ja vieläpä saada kojelauta olemaan paistamatta ylimääräisillä valoillaan.
Takajousetkin pitäisi vaihtaa :P

Kaikki vinkit otetaan vastaan ja juu, tiedän ei ole ihan pieni eikä myöskään ilmainen homma se koneen vaihtoprojekti.
Yksi tarjous vaihtokoneesta vaihtoineen on, mutta lisää kaikenlaisia vinkkejä teiltä tietäjiltä otetaan vastaan.
Esim yksi tyhmä kysymys( naurakaa vain)..Pystyykö koneen vaihtamaan ilman että ilmastoinnista karkaa kylmäaineet?

Alussa kerroin muustakin vastustamisesta, joten autoon ei pystyisi nyt aivan hirveästi syventymään.
Pidän kuitenkin kotterostani (vielä)joten kuntoonhan se pitäisi laittaa.

Sähköpostiakin voipi asian tiimoilta laittaa. Arvostan hyviä vinkkejä, mutta ettehän kovasti niitä lannistavia laittako, ettehän :'(


Poissa Azzurro

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: XC70 -99 ongelmat (B5254T)
« Vastaus #1 : 10.08.2013, 23:28:49 »
Vainniin, siis heti mokasin ja tungin tekstini väärään paikkaan..
Onneksi joku viisaista siirsi sen paikalleen.
Ei siis kovinkaan lupaava alku omalle Volvo foorumiin tutustumiselleni. ;)

No, jospa sen joku täältäkin löytäisi ja tyhymää valaisisi..

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4110
Vs: XC70 -99 ongelmat (B5254T)
« Vastaus #2 : 11.08.2013, 08:59:44 »
Missäs päin Suomea sitä vaikutetaan?

Poissa kiilaolavi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: XC70 -99 ongelmat (B5254T)
« Vastaus #3 : 12.08.2013, 10:47:31 »
Se ABS-anturi tuottaa jonkin verran työtä...itsellä V70 AWD ja siinä ollee samat palikat: Irroitin napaa niin paljon että sain vetoakselin irti, sitten porakoneella anturi pois reiästä kun se sinne on ruosteella kasvanut tiukkaan( en uskaltanut porata akseli paikallaan kun pelkäsin poraavani hammaskehän myös sököksi), napaa irroittaessa tietenkin jarruputki korkkasi, siinä oli pituutta joten tein uuden prässäyksen ja laitoin uuden mutterin. Ja sama molemmille puolille...uusi anturi runsaalla vaseliiniilla paikalleen...

Poissa Azzurro

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: XC70 -99 ongelmat (B5254T)
« Vastaus #4 : 13.08.2013, 02:11:36 »
Vaikutan keskisessä Suomessa ja taitaapi olla
ettei nyt sitten tarvitsekkaan lähtä meren ääreen
kalalle :) ...länsirannikolle siis.
Käypänen kone löytyikin lähempää ja vaihdonkin taidan
saada vingutuksi pakettiin.

Juu, pelkäänpä että anturin irroitus menee juuri noin
vaikeaksi kun kuvailit.
Ei se inahdakkaan!
Mutta voiko ihan todella anturi mökkääntyä noin pienestä?
Yksi puheli että vika kuitenkin tosi harvoin itse anturissa olisi.
Ei me sitä edes rusikoitu.
Pihassa useita 245:sia ja niitä nyt sentään on uskaltanut ja
myös osannut itse laitella.
Arvostan itse kuitenkin myös jonkinverran mukavuuksia,
vaan kaupanpäälle pitää ottaa haitekkiä,
joka onkin sitten rankasti epämukavuus-
alueella kun sen päälle ei oikein meillä ainakaan ymmärretä
riittävästi.
No, onneksi on ihmisiä jotka niin tekevät :)
Nyt siis näyttäisi että asia etenee,
tosin myös massi ohenee vaan tätähän tämä autoilu on.


Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: XC70 -99 ongelmat (B5254T)
« Vastaus #5 : 13.08.2013, 10:24:16 »
Veikkan, että vika löytyy viallisesta ABS-boksista. Sieltä on tinaukset murtuneet.
On näissä vuosimalleissa tyyppivika. Useimmiten näyttää viaksi just tuon takapyörän anturin.
Ei muuta kuin sahalla boksi auki ja tinaamaan. Tarkemmat ohjeet löytyy haulla täältä foorumilta.

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: XC70 -99 ongelmat (B5254T)
« Vastaus #6 : 13.08.2013, 11:09:34 »
Kyllä todellakin on taka-antureiden viat harvinaisempia kuin kanan hampaan. Itsekin heittäisin heti lotolla, että ABS -yksikön sisältä se vika mahtaa löytyä.
« Viimeksi muokattu: 19.08.2013, 18:26:44 kirjoittanut Masked Jackal »
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa kiilaolavi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: XC70 -99 ongelmat (B5254T)
« Vastaus #7 : 13.08.2013, 15:00:25 »
Minulla oli pelkästään anturivika vaikka keskusautohallissa sanoivat koodit luettuaan että boksivika ja anturivika...

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4110
Vs: XC70 -99 ongelmat (B5254T)
« Vastaus #8 : 13.08.2013, 15:13:27 »
Vaikutan keskisessä Suomessa ja taitaapi olla
ettei nyt sitten tarvitsekkaan lähtä meren ääreen
kalalle :) ...länsirannikolle siis.
Käypänen kone löytyikin lähempää ja vaihdonkin taidan
saada vingutuksi pakettiin.

Juu, pelkäänpä että anturin irroitus menee juuri noin
vaikeaksi kun kuvailit.
Ei se inahdakkaan!
Mutta voiko ihan todella anturi mökkääntyä noin pienestä?
Yksi puheli että vika kuitenkin tosi harvoin itse anturissa olisi.
Ei me sitä edes rusikoitu.
Pihassa useita 245:sia ja niitä nyt sentään on uskaltanut ja
myös osannut itse laitella.
Arvostan itse kuitenkin myös jonkinverran mukavuuksia,
vaan kaupanpäälle pitää ottaa haitekkiä,
joka onkin sitten rankasti epämukavuus-
alueella kun sen päälle ei oikein meillä ainakaan ymmärretä
riittävästi.
No, onneksi on ihmisiä jotka niin tekevät :)
Nyt siis näyttäisi että asia etenee,
tosin myös massi ohenee vaan tätähän tämä autoilu on.
Ok, keskisessä Suomessa sitä itekin ollaan. Hyvä jos sait hommat rullaamaan, paa nimimerkki muistiin ja laita vaikka yv:tä jos tarviit jeesiä jossain asiassa  :)

Poissa Azzurro

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: XC70 -99 ongelmat (B5254T)
« Vastaus #9 : 15.08.2013, 13:04:56 »
Kiitos kaikille vastanneille!

Se vain olisi outoa että boxin vika olisi tullut lähes samantien kun takajarrut oli auki..
vaan kaikkihan on tietysti mahdollista.
Tutkaillaan..

Masked Jackal: VIN numero on mikä ja missä??

Janne81: Kiitos kovasti, pistetäänpä mieleen :)

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: XC70 -99 ongelmat (B5254T)
« Vastaus #10 : 15.08.2013, 14:58:17 »
Valmistenumero. Alkaa YV1 ...ja sitten litania numeroita ja kirjaimia. Pistä YV:nä kiitos :)
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: XC70 -99 ongelmat (B5254T)
« Vastaus #11 : 15.08.2013, 16:38:14 »
Kiitos kaikille vastanneille!

Se vain olisi outoa että boxin vika olisi tullut lähes samantien kun takajarrut oli auki..
vaan kaikkihan on tietysti mahdollista.
Tutkaillaan..

Boksin vian aktivoituminen ei vaadi toisinaan muuta kuin mukulakivikadulla ajamisen, itellä kävi niin.

Poissa kiilaolavi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 80
  • www.vrcf.fi
Vs: XC70 -99 ongelmat (B5254T)
« Vastaus #12 : 15.08.2013, 18:48:30 »
Kun yhden pyörän nopeustieto on pielessä niin se kyllä viittaa vian olevan anturissa...

Poissa Timovaan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 330
  • www.vrcf.fi
Vs: XC70 -99 ongelmat (B5254T)
« Vastaus #13 : 15.08.2013, 18:52:47 »
Kun yhden pyörän nopeustieto on pielessä niin se kyllä viittaa vian olevan anturissa...
Ei välttämättä.
Itselläni väitti takapyörän anturin olevan rikki, mutta siinä ei ollut mitään vikaa.

Vika oli abs-boksin juotoksissa.
-V70 2.4 d vm-2002

Lause ei välttämättä ala ISOLLA kirjaimella.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: XC70 -99 ongelmat (B5254T)
« Vastaus #14 : 15.08.2013, 21:32:35 »
Ei välttämättä.
Itselläni väitti takapyörän anturin olevan rikki, mutta siinä ei ollut mitään vikaa.

Vika oli abs-boksin juotoksissa.

Juuri näin, tälläisiä tarinoita olen kuullut monia.
En silti väitä, etteikö vika voisi anturissa olla.
Ottaa johdot irti ja mittaa, sillä siitä pääsee.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy