Carcom Oy  Ateho

VOLVO 245 b200k-> maxxecu jne... ei mihinkää!!...ja käyttiksiä.

  • 169 Vastauksia
  • 64065 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VOLVO 245 b200k ei mihinkää!!...
« Vastaus #30 : 10.12.2013, 10:25:56 »
Mites muuten ku hain tommose 460 voleksin itelle ajokiks, ku tää 245 o rojektina ajamattomana.
Ni oiskoha sallittuu ku muokkaisin otsikon, ni laitella siitäkin tähän samaan topicciin juttua?
 ???
En perjaattees jaksais eri topiccii siintä perustella, ku 460:nen tuskin niin käsistä lähtee...

Eikös sitä juuri noin esim. modet ole kehoittaneet tekemään? Ja onhan täällä joillakin se "harraste" ja "käyttis" samassa topickissa. Käyttis sitten vaihtuu parin kuukauden välein... ;D

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Vs: VOLVO 245 b200k ei mihinkää!!...ja 460se "käyttis".
« Vastaus #31 : 11.12.2013, 01:30:56 »
Njoo kaip sit sekotetaa topiccii lissää ja laitetaa tost toisest omast rassist juttui tähä samaa topiccii.



Tämmösen näkösenä tullu.
Aluks vaihtu sinilasiset h4:set (punamusta paketti, motonet), lediparkit ja kilvenvalot.

Tommone kämäne mankka lähti poijes blaukkarin tieltä, blaukkarin irrotin 240:stä ja tuli tän tilalle.
240:iin hommataa aikanaa uus mankka.
Pitäs olla usb, sd-kortti, 3,5mm aux, bluetooth, dvd ja mp3 cd toisto, 3 rca lähtöö,
mahollisuus liittää erillisii näyttöi tai ees yks näyttö.
Vähintää 5-kaistane taajuuskorjainkaa ei ois pahitteeks.
Njoo blaukkarissaha on vaa normaali cd toisto ja 3,5 auxi radion lisäks.
Riittävät säätömahikset löytyy :P


Orkkiskajarit?...


5,25 tommoset etuovii ja hattuhyllylle ostin. Ei noilla kyllä kuuhu mennä.. :D Mut eiköhä riittäne tähän.
Saatan ehkä joskus kai nää myyä kaverille/jonnee ja ostaa aikanaan jotku muut tilalle, saa nähä.
Vakio etuset ei ees soinu, toine niist oli jopa jäässä :D Jäässä oleva kuskin oven oma vähä täris,
repsikan etuovee jouduin vetää uuet piuhat. Takaset soi ihan jees mut vaihoimpa silti nekin.

Tommoset kesäset. Talviset että nuoki on 14". Kesäks ehkä tulee hommattuu 15" tai 16" vanteet.

Sit tuli aikanaa hankittu Kicker Es 12" 1-puhekelane n:37L suletus kotelossaa laitettuu paksii,
kera Spl pro 2-kanavaise lankun sillattuna. 10mm2 virtapiuhalla.

Tässä nyt tiistaina hain vielä lisempää ledejä, mottiöljyy ja ohj-tehostimen nestettä.
Nyt on sisällä katossa päävalo sekä lukuvalot ledinä, takapenkkiläiste kauhukahvoissa ledit.
Paksissakin vaihdettu ledit vakioide tilalle.
Nyt keskiviikkona päivällä hakemaa auton oman värin kilikolia, kun joku maalannu takakaaret erisävy sinisellä.
Sit varmaan konttorilla auto omiin nimiinkin, kun en tänään muistanu.

Perus pikkunäpräilyä tehty. Mm ovie saranoide rasvailua, imuroitu koiran karvat poijes,
laitettu wuntikka peittään tupakan ja koiran haju :D
Viel pitäs ehtii pessä ulkopuolelt ja sisätiloist pyyhkii "kiillotusliinoil" kojelautaa, keskikonsolia, ovipahveja yms.


Tarinoijaa sit kuvien kera lisempää jossaa vaihees taas, jtn osia maalailen yms. Mut niistä en jaksa ny etukäteen höpissä.


« Viimeksi muokattu: 11.12.2013, 01:41:43 kirjoittanut warkka »
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!


Joops, mustasta valkoseks tuo jäähyttimen pääl oleva muovi.
Maski kromisesta mattamustaks. Umpiode reunoja mattamustalla.
Pesuri reijät kuvan jälkeen tulpattu puskurista.
Vapari putsari.
240:stä agm akku tähän, niin ei pääs huononeen tallin perukoilla käyttämättömyyttään.
Akun maadotus riittäväksi kera uusien kenkien.
Koneesta runkoon lisämaata.
Akun vaihto sisääsä turha, aattelin vaan kun tyhjäkäynnillä palaa erittäin himmeest käkän ja akun merkkivalot ???
Kaasulla sitten häviäävät +900rpm jälkeen killumasta. Pe*kele...

Vielä ois lisempää ratkottavaa...
Tyhjäkäynti siinä 600-700rpm nurkilla (ei heijjaa :) ) yskii muutamia yskäsyjä putkeen/pätkii sytkää pienin väliajoin miten huvittaa, jännää.
5000rpm jälkeen jonkimoista puutumista havaittavissa kera muutaman kevyen "yskäsyn" putkeen/sytkän pätkäsyn sillontällön.
160km/h jälkeen ikäänku loppuis bensantuotto kesken kun puutuupi suht selkeesti.
Lämmöt pirun alhaset, mutta paikallaan käyttäessä nouseevat liikaa ja flekti ei lähe pyöriin.
Pitää kattoa onko anturi/piuhakontakti, flekti vaiko kaikki.. :D Tuntuis myös että termari ois kokoajan auki, ehkäpi osittain.
Kun mittarissaka ei mitään edestakas liikkeitä havaittavissa, josta vois sit havaita että termari tekis jtn.
Alustan kolinoita katella, iskarin yläpään laakerit jo oottaa hyllyssä. Vaihtasin ne mieluusti vasta kun saan madallusjouset hommatuksi.
Nokka-akselissa lievää jurmua, venttiilivälykset pitäs kai kattoa ku kerkee. Uus nokkakaan ei ois pahitteeks.
Pitäs vetää kunnon kajaripiuhat etuovilta ja hattuhyllystä konttiin, kattoa josko sois mihinkään 240:stä otetulla 4-kanava lankulla :-\
Hommata 25mm2 virtapiuhaa, jakoblogeja, rca piuhaa...
240:stä ruuvaan ehkä 5,25 coksu Dls:ät tähän eteen, niissä kun on aika huonosti toteutetut jakosuotimet,
niin niitä saap olla kolvailemassa joskus.
240:iin sitten metsästellää aikanaa erkkasatseja yms.
Että vaikka siintä tähän jtn ruuvataa, niin ei tarkoita sitä että siihen ei mitään enään tulis :D
Hommataa pois otettujen tilalle entistä parempaa tavaraa, 240 kun kuitenkin on se öö... öö ykkösauto?  ::)

Tälläst täl erää. Joskus taas lisempää juttuu, nyt aika paljo keskitytää tähä 460:see.
Tätä ku sinääsä pystyy aika paljo muutamilla satasilla laitteleen, 240:iin tarvii nelinumeroisia summia :facepalm:  :2funny:



Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
460:n kans  taas jatketaa :facepalm:


Iskarijumppaa, kääntölaakerit vaihtu. Etujouset sai kiekan verra laikkaa.
Koiranluut men uusiks molemmille puolille.
Vähä ruostemassailuja keulasta.
Pakko hommaa ihan madallusjouset joka nurkkaa, ellei jopa toiset iskaritkin tilalle (eteen).
Takana on jo kybit uudehkot viime omistajan toimest, niin siellä riittäs ihan ehkä pelkät jouset.

Ihan hanurista ajaa kun herkästi vetää kovas menossa töyssyissä pohjille ja jää pompottamaan.
Normaali ihmisen ajossa hyvä, mut kovassa... :-\
Ex 93-vm 1,8 460 -40mm jousilla(Mitkä lie? punaiset) ja kera Sachs Touring iskareide, oli hyvä viiä mutkapätkillä.



Joo kuskin puolelta takaanta menee tuo tanko puslileen uusiks. Sit jossei mistään saa korjauspalaa,
niin pitää sitte 2-3mm levystä hitsailla jotakin tuoho tangon toisen kiinnityspaikan kohille.
Näyttää vähä rajulta kun väkivalloin ja rälläkällä sai irrotella tuota tankoa, kun oli pultit jumissa :tickedoff:

Eiköhä tästä saa jollekkin taiottua pariks vuodeks hyvän käyttiksen, suunnitelmis vaihtaa tää ehkä jopa enskesänä tai syksynä prätkään/
tiilikeula seiskaan.
740:stä ois äkkiseltää ajateltu maltillisii max:300hp tehoja, 240:ssa sitte enempi :)

Edit: 4-kanavainen lankku kiinni ja Dls:ät etuovissa. Nyt alkaa soimaa edes riittävästi.
Voip jo keskittyy muualle autoon.

Ps. tässä parit hermolonkerot menossa <Kippis>

Jatkoo taas, joskus :)


« Viimeksi muokattu: 22.12.2013, 20:09:54 kirjoittanut warkka »
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Eiköhä tästä saa jollekkin taiottua pariks vuodeks hyvän käyttiksen, suunnitelmis vaihtaa tää ehkä jopa enskesänä tai syksynä prätkään/
tiilikeula seiskaan.
740:stä ois äkkiseltää ajateltu maltillisii max:300hp tehoja, 240:ssa sitte enempi :)
Tää lähtee lapasesta sillai hyvällä tavalla.  :D

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Tää lähtee lapasesta sillai hyvällä tavalla.  :D

No emmäny tiiä...Tälläki hetkel tili miinuksella vissiin :D
Onneks huomenna on aatto ja kuun lopussa pitäs tulla taas tili :P
Tää kyl on niin tätä näiden laitteiden kanssa.. V:>
Tullu huomattuu että ensimmäiset uuden "lelun" omistus viikot,
ellei jopa pari kk meneep aikas tyhjällä rahapussilla...

Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa Daywalker

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
  • Laahustaja
Eihän se ole mikään "harrastus" jos se ei kaikkia rahoja vie....  :D
V50 2.4 -04"Toppinen" + Toyota Corolla T-Sport -06 "Unto"

Poissa VoLLe_91

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
Eihän se ole mikään "harrastus" jos se ei kaikkia rahoja vie....  :D
+1  :D
volvo 945 turbo -96
Showroom

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!


Ruapasin viime iltan/yön puskurinki irte, paksin kannen tiivisteenkin, kärrin sähköt poijes.
Puskurin pesu, ruosteide naputtelua siittä palkista, lievästi teräsharjailua ja hitsiliimaa kiinnikkeisiin.
Dinitrolin spraymassa päälle. Luukun tiivisteen alta alkavia ruosteita hoidella poijes muunmuas..

Koko auton pohja pesty (huuhtastu letkupaineella), tuli ehkä abaut 5L hiekkaa tallin lattialle...
Tarkotus ois tässä joku päivä katella löytyykö semmosia reikiä, jotka leimalla käydessä ajais inssin käskeen hitsailupuuhiin.
Pikkuruosteide kohalla (laiskasti) harjailee/naputtelee suurimmat poijes ja pensselimassaa mahollisii koloihi täytteeks,
muuten pelkästää spraymassalla koko pohja lävitte. Pohjaan kuuluvista reijistä kotelosuojaa ruiskien.
240:ssä huomattu toimivaks tavaraks tuo musta spraymassa, ei oo helmat lähteny kukkiin :P

http://s15.photobucket.com/user/erkola/library/volvo%20460 460:stä koko albumilinkki.

« Viimeksi muokattu: 24.12.2013, 10:21:26 kirjoittanut warkka »
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!

Kaksneliskanttii menee tuo rammar kiinne sit jooskus.
Eipähä tarvi ite ostaa ko sai joululahjaks :P

Edit. Edistystä siis 240:n osaltakin pitkästä aikaa  :D
« Viimeksi muokattu: 24.12.2013, 20:15:27 kirjoittanut warkka »
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!

Voiny p*rse... :D Tieros lisempää hitsailuu.

Jokseeki huvittava tilanne, meinasin että laittelis vähä bitumimaton jämiä paksin lattiaan.
Otin varapyörän poijes, niin ^^ Kuvan otettuain oon jo tosin vähä naputellu ja ottan tulpan poijes.
Njoo pohjasta päi ei mokomaa nää kun osuu mukavast hinauskoukun "rungon" alle.
Nyt kyllä näkyy ku sai vähän moukkua ja teräsharjaa.
On kyllä helppo paikka auton altapäi hitsailla.

Tosiaa tuli vähä visioit, on juu bitumimattoa pikkasen, sitte foliopintaista äänieristemattoa (motonet/biltema kamaa).
Laitella paksin kanteen 10mm mattoa ja 20-25mm jämää minne nyt sit päähäpistosta läiskäsis.
Hommattu sen verran reilust aikanaa 240:see, niin jääny yli jämäpaloja.

Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Yks tärkein sulta jäi pois tuosta kun meinasit enimpiä pintaruosteita pohjasta naputella ja massa päälle. Pistä siihen ruosteen päälle ensin tervaa, anna jähmettyä pari
päivää ja sitten massa. Pelkkä massa lähtee nopeasti käveleen. Tervan kanssa on ja pysyy eikä luulisi ihan heti saavan ruosteen happea. Haisuahan siitä tulee mutta
autosta hälvenee kyllä kuukaudessa. Jos ei haisuja halua niin edes kotelosuoja ruosteen päälle. Itse en kuitenkaan usko että se on niin hyvä kuin terva.

Mitä itse oon pintaruostuneita paikkoja tervannu + massa niin tuntuu tulevan melkonen panssari, ei tahdo kynsimälläkään lähteä tuo tavara irti. Jos pistät massan suoraan
ruosteen päälle niin karisee kyllä alle vuodessa pois koska tuo massa ei imeydy sinne ruosteeseen.

Wurthin spray-terva on semmonen mitä kannattaa pistää, ei mitään king, maston yms. Tuossa on vaan se että mistä sitä löytää, sellasissa liikkeissä jotka myy wurthin
tuotteita niin pitäs löytyä.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!
Hyväks on kyl tuo Dinitrollin "mustan vahamaisen kalvon" antava spray 240:n helmoissa todettu.

Huomen jos ei ois oloja vergistä tämän(kin) illan johdosta, niin katteleen kotkan motonetin hyllyjä ja se pitkittäistukitanko hakemaan.
Jos vai löytys jtn uusii kokeilemise arvosii ruostesuojaus tuttavuuksiiki yms heräteostokset.

Onks täällä madallusjousista/alustasarjoista 400-sarjaan kokemuksia omaavia. Saateri ku en ex 460:stä muista muuta kun,
että olivat punaset ja 40mm tai 30mm madaltavat jouset :( Ei huvittais uhraa tähän mitään +300€ alustasatsia.
Tosiaan iskarit joka nurkkaan+jouset myös, niin tuo max 300€
Tuning-studiolla jo pelkkä Gts jousisatsi 250€...
Semivakavasti aatellu kysyä motonetin madallusjousia ja varmuuden vuoksi samasesta/vieresestä ad-varaosa puljusta hommaa
ehkä toisenlaiset etuiskarit.

Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!

Taas ajellaan.

Njoo pitkittäistanko vaihettu. Hitsattu rungon puoleinen kiinnityspiste.
Sinne on hitsattu pari kulmaraudan palaa ja pari palaa 1,5-2mm peltiä/levyä,
ei hieno mutta vahvempi kun vakio, varmasti.
Varapyöräkotelo päädyttiikin hitsaamaan sisäpuolelta, hitsauksen jälkeen kotelosuojaa "pohjusteeksi"
ja pensselimassaa reilusti päälle, myös spraymassaa lievällä hifistelymielellä sen jälkee ko pensselimassa ehti kuivua.
Paksin kannen tiivisteen alta maalattu omalla värillä, muualta autoa ei oo ruosteide osalta laiteltavaa löytynykkää.

Etupuskuri lähtee tosin irti joskus, tarkistetaa mitä sen alta löytyy. Repsikan puolelta ei oikeen istu,
on joku sentin rako etulokarin ja puskurin välillä.
On meinaan ex 460:stakin löydetty ruosteen alkuja etupuskurin alta, ni kandee niitä tästäkin vilkasta.
Vaikka en nyt hirveen hifistellen tätä laittele, niin paremmaksi ainakin vähä ees saadaan kun oli ;)

Hetki ajeltu kesäsillä kun maalasin nyt sit nuo talvivanteet valkosiks vannemaalilla valkosella kilikolilla :D
Tuli tommoset 3-4cm suojalunta, niin +5mm pinnalla olevilla kesäsillä ei oikee meno tyydyttänyt, ei kyllä noilla 3-4mm nastoillakaan.
tuommoset alla .
Saas nähä pitäskö täs jotkuu paremmat 14" nastatkii ostella.
Eessä on semmoset missä on harituksen takia sisäreunasta nastat sileät ja vähän kuviokin,
takana taasen aurauksesta johtuen vastaava homma. Liekö ollu aikanaan kulmat hakusessa eessä...

Alustan suhteen semmosta, että rallyracesta 180€ taitais olla spaxin jousisatsi, ne ainakin.
Eteen hyvin todennäkösesti vaihtuu iskaritkin, hinnasta riippuen samaa huutoon myös takaset, niin ois ainakin varmanpäälle pelattu :)

Rostex:ia mietitty 240 peräakselin pohjamaaliksi, vois olla jees ??? :)
« Viimeksi muokattu: 08.01.2014, 18:23:47 kirjoittanut warkka »
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

Poissa warkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 409
  • Ei mihinkää!!

Tästä iski inspis myyä vakio imusatsikin tuosta 230fb aihiosta... V:>
Volvo 245 gl b200k(b200et)maxxecu v1 -89vm.ikuinen harrasteproju.
On tää some kyllä yks ja hankala paikka tulla eriäviä mielipiteitä omaavien kanssa toimeen/välttää niitä mielipiteitä.

 

Kulkukoira  Proturbo