Ateho  Elekma

Tiilikeula 740 pitkäisku B230 8v 503whp // Kuulumisia!

  • 809 Vastauksia
  • 387134 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5700
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Txr performancen alatukivarsisetti on voittava arvaus  ;)

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Muuten aivan mahtavan näkönen ja kuulonen laite, mutta konehuoneen siniset silikoniletkut  :P
Penkissä päästy ilmeisesti käymään?

Joo eiköhän ne lennä mäkeen nyt talvella ! :D

Penkissä käyty jo vajaa vuosi sitten :D Sieltä se 503whp paukutettiin takapyörältä. Talvella kannelle vähän modifikaatioita niin pääsee uudestaan :D Josko sen sais vähän pienemmillä paineilla.

Etupäästä sen verran, että JoonasH sen sieltä paljasti eli TXR:n alatukivarsisettihän siellä.  8)

Ostin yhen tiilikeulasen seiskan lisää (nyt niit ois 3) niin siinä oli täysin priimakuntonen jenkkikeula. Se löytynee tuosta ens keväänä. Ratapäiville tarvii kyllä vaihtaa orkkiskeula paikoilleen :D ei kehtaa tuota rikkoa.. :D
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1467
  • www.vrcf.fi
Lainaus
Ratapäiville tarvii kyllä vaihtaa orkkiskeula paikoilleen :D ei kehtaa tuota rikkoa.. :D
Piikit alle ja paltamolle sehän on ihan kohta, sehän on sellainen ratapäivä milloin mitään satu 8)

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Prkl kun mielessä muhii edelleen ajatus 960 MK2 keulasta... :D Se sopis kivasti, eikä harmittais autoa paiskaa sen kanssa seinään  ::)

Mitä lakipykälät sanoo putkirunkokeulasta? Viimeisin villi huhu on se, että sais iskaritornista eteenpäin tehä..? Ei tohtis turata ennenku saa faktaa tiskiin. Tosin oon menossa leimaamaan noita muita romuja, niin noiden tuttujen inssien kanssa voin jutella asiasta, mutta olen malttamaton.. :D
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa vesterinen_99

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 152
  • @The_X_Projects -Axe
Mää muistan kuulleeni tai lukeneeni jostain että iskaritornien etupuolella ei sais olla putkea :-\

Poissa Makru

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Prkl kun mielessä muhii edelleen ajatus 960 MK2 keulasta... :D Se sopis kivasti, eikä harmittais autoa paiskaa sen kanssa seinään  ::)

Mitä lakipykälät sanoo putkirunkokeulasta? Viimeisin villi huhu on se, että sais iskaritornista eteenpäin tehä..? Ei tohtis turata ennenku saa faktaa tiskiin. Tosin oon menossa leimaamaan noita muita romuja, niin noiden tuttujen inssien kanssa voin jutella asiasta, mutta olen malttamaton.. :D

Eikös Hegeh ollu jotenkin putkirunko tyylillä sovittanut 960 keulan omaan autoonsa? Muistaakseni kesämiitissä tuli sitä ihmeteltyä ja oli puhetta että olisi laillinen?
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Kukkuu. Auto koskematon syksyn jäljiltä. Ei hirveitä muutoksia tiedossa, mutta tarvis kai alotella. Kovin ovat perseestä tuolla ruotsin puolella, kun ei bilsport(tunnetaan suomessa paremmin Elmiana) näyttelystä oo kuulunu mitään.. Nooh. Turkuun Autosaloon nyt ainaki ois tarkotus viiä. HRRS viikonloppu ehkä myös, jos ei Ruotsiin pääse. Ens talvena onkin sit eri meininki ja todennäkösesti moottoriswap, mutta siitä joskus kaukana myöhemmin enemmän... Ajetaan tuleva kausi nyt tolla paketilla. :D
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa Mirkk1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Mikähän on tämän tilanne?
Volvo V70 2.5T AWD -02

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Morjes. Tuossa tuo tallissa odottelee muutamia modifikaatioita talvelle. Kesä meni driftingtouhuissa yms mekaanikkona, hallimuuttoa jne.. Motivaatiomontussakin olin vaihteeksi. Hötsiin raavittiin jenkkikeulalla läjään ja tuli hyvä! 37zf vaihettu ja tilttonin kytkin. Päädyin pitää vinokoneen.. Kilpa-auto erikseen..

Entinen ap racing asetelma oli mennyt rikki. Oli päässyt täristämään vauhtipyörän pultteja löysälle.. Oli katastrofi lähellä. Säikähdyksellä selvittiin ja jonkunlaista vaurioo, mutta jalat on vielä ehjät ja se on pääasia. Oli leikannut kiinni kampura ja vauhtipyörä.. Kampuran onneks Lohjan Koneistamo taikoi kuntoon ja Lensupowershopissa tasapainotus ja siellä huomattiin asetelman olevan rikki. Rajusti oli heittoa..

Muttamutta. Voisin kuvan lisäillä, kun pääsen koneelle.

Talvella vielä uus maalipinta. Kauhee maalipinta nyt.. :D jos sen keväällä jo leimais..!
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Noniin tässä pari kuvaa Hötsistä, Oulusta.. Kerron vähän tarinaa kuvien jälkeen.. Jos siellä oli muitakin ja sattuu olemaan kuvia, niin otan mielellään vastaan.







Tommoseen kuntoon raavittiin auto Ouluun. Matkan varrelle mahtu paljon.. Vastoinkäymisiäkin. Tosiaan AP-Racing kytkinasetelma on valmis. Heittoa helvetisti.. Se lienee syy, että lähteny pultit vauhtikselta löystymään ja sitämyöten leikkas vauhtis ja kampura kii toisiinsa. Onneks Lohjan Moottorikoneistamolla saatiin kampura pelastettua.. Tässä kohtaa luonnollisesti moottoriin jälleen uusi kierros laakereita ja tiivisteitä.. :D Niitä on mennyt jo paljon.. :D

Olin ostanut hyllyyn BMW ZF GS6-37 askin ja Tiltonin 2-levyiseksi muokatun kytkinpaketin. Näitä sit sovittelemaan ja kardaania muokattavaks nyrkkipajameiningillä. Jenkkikeulan sovittelua yms.. Kardaanista tuli paska. Heittoa on, mutta ei voinut muutakaan. Uus etupätkä odottelee tossa, että lähtee alan pajalle muokattavaks..

Kytkimen kanssa vielä vähän probleemaa.. Pitää perehtyä siihen tässä kanssa, kun nyt saa polkasta melkeen lattiasta läpi, että irrottaa, eikä edes irrota kunnolla.. No mutta tästä oon kuullut, eikä tullut yllätyksenä.

Tässä talven aikana siistimistä, ylimaalaus yms ohjelmassa. Maalipinta on kans ihan järkyttävä. Ainahan se on ollut vähän niin ja näin, mutta nyt ihan hirvee.. :D Seuraavasta haetaan sit ihan priima.

Etutukivarret lähtee kaverille, koska ostin ihan oikeen kilpa-auton. Pidetään tää ihan vaan rässäilypelinä ja toinenkin hupiseiska tulossa. Siitä teen kans topicin. Syy siihen, et ostin oikeen kilpurin on yksinkertasesti driftingin kehitys suomessa. Ei mitään järkeä yrittää tällä autolla ajella mitenkään vakavammin. Hydikkahändäri tottakai pysyy tuolla kabiinissa, että voi revitellä, jos siltä tuntuu ja varmasti radan puolella käyn tälläkin.

Ahdin ois kans tarkotus talvella vaihtaa, vyöt vaihtaa pinkeiks, siniset silikoonit VEKS yms.. Nyt ainakin auto lähtee hetkeks kummisedän latoon säilöön, koska kilpuri vei hallista paikan, ulkona en tätä halua säilöä ja se toinen 740 tulee hallille.. Tätä mustaa hierotaan enempi keväämmällä. :) Mutta päivittelen tätäkin tottakai ja teen hankintoja yms pikkuhiljaa. Nyt toki ensin ennen säilömistä jumppaan tukivarret, koitetaan saada kytkin rokkaamaan ja kardaani modaukseen ! 8)

Mainittakoon myös, että reissu Ouluun ei meillä etelän jätkillä myöskään mennyt niinkuin strömsössä.. Kärryn laakeri petti 130km Jyväskylästä Ouluun päin. Kello oli perjantaina 17.00, joten kaikki perkeleen tuppukylien varaosaliikkeet meni kiinni.. Vaihtoehdoks ei jääny, kun kärry parkkiin ja Jyväskylään. Ensin kaverin tyköö Vehkafix Oy:lle kun hätistin sen Jyväskylän IKH:lta hakemaan ennen sulkemista laakerin, mikä oli AL-KO akseliin se yleisempi vaihtoehto.. Ei ollut mittanauhaa mukana, niin sormet ristiin ja toivottiin, että on oikea.. Kaverin firman halliin sit napa kädessä prässin ääreen ja laakeripaketti auki.. No v*ttu väärä laakeri.. Eiköhän se ollut se ei yleisempi.. Tässä tapauksessa normaalisti olisin ottanut molemmat ja palauttanut toisen, mutta ei oikeen aivot toiminu.. Viimenen toivo ajaa 30km Jyväskylän motonettiin ja todeta tiskillä myyjälle, että nyt ei oo vaihtehtoa, kun löytyä sopiva laakeri... NO MUTTA JUMANKAUTA FIAT 127 PYÖRÄNLAAKERI ON JUST PASSELI... Eiku takasin kaverin halliin prässäilee ja 130km ajelee Ouluunpäin ja toivoa, että kärry ja auto ei oo kokenu ilkivaltaa.. Ei onneks ollu.. Napa paikoillee ja vamos kohti Oulua noin 300km ylimääräsen ajelun jälkeen yhden pe*keleen laakerin takia..  2.30 oltiin ouluhallin pihassa ja klo 5.30 hotellilla vetämässä unta kaaliin.. Hyvä startti viikonloppuun tuli siitä.. Loppu hyvin, kaikki hyvin. Oulussa hyvinkin hötsimäinen meininki päälle ja rapula oli sen mukanen.. Sen pitunen tarina se..



Tähän väliin myös täällä iso kiitos ja maininta meikäläisen kanssa yhteistyötä hieroneet:

Nexenit Volvon alle sponssas viiden tähden rengasliike, jota todella voin suositella etelä-suomessa asuville, eli  RengasCenter Roihupellon Rengas Oy www.roihupellonrengas.fi yhteistyössä rengaspörssin kanssa

Lensu Powershop

Vehkafix OY

Lohjan Moottorikoneistamo

Vihdin kalustetukku

Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Nyt tuon uuden kilpa-autohankinnan myötä TXR tukivarret sai lähteä kaverin hellään huomaan ja OEM:ää tilalle. Uusilla orkkispuslilla nämä. Katellaan, joskos ne joskus uretaanisiin päivittelis. Uudet kumiset ajaa varmasti aikansa tuossa asiansa.

Vähän orpon näkönen siitä tuli varsinkin siirtopyörät edessä.. ;D Säädettävät iskarin yläpään palikat on vielä olemassa ja ne tulevat tähän..



Saattaapi olla että tuo MS2 siirtyy tuohon toiseen kulkineeseen (740 majuri) ja tähän päivittelen MS3 tai jonkun muun ecun..
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 360
  • Jee jee

ostin ihan oikeen kilpa-auton.
Minkä ostit?
!

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Minkä ostit?

Nissan 200sx S13 ja tojotasta lainattu 2jz. Tekemistä se on toki senkin kanssa vielä ennenku kesällä pääsee vetelee pitkin valleja. Fiksu peli. Ruotsissa ajettu menestyksekkäästi, et pitkään on varmasti auto kuskia edellä niinsanotusti :D
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Vs: Tiilikeula 740 pitkäisku B230 8v 503whp // Kuulumisia!
« Vastaus #808 : 26.03.2019, 21:50:28 »
Kukkuu! Tämä talvehti pihalla talven yli. Nyt alkaa olee aika parannella ja korjailla niitä hätiköidysti tehtyjä ratkasuja. Paranteluiden myötä  myös päivittelen esim AMW painekoteloa, ahdinta, moottorinohjausta ymsyms. Viskelen tästä noita vanhoja, sitten tohon toiseen koppaan. Tämä kuitenkin tarkoitus pitää ns ykkösautona näistä kaikista. Dollareitakin, kun olisi reippaasti ylimääräisiä, niin BC-racingia tulis esim joka nurkkaan..

Tosiaan ne vakiotukivarret löysi tiensä alle ja ne L-M-R:n palikat lähti kaverille. Mutta nyt varmaan ihan ekana voimansiirron hienosäätö ja sitten moottorinohjausta päivittelemään.

Tässä vielä "keväinen" kuva:

Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

Poissa migl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 721
  • Ventelä Racing Team
Vs: Tiilikeula 740 pitkäisku B230 8v 503whp // Kuulumisia!
« Vastaus #809 : 05.11.2019, 08:05:04 »
Noniin. Tämäkin kippo sai vihdoin kauan kaivatut bc tolpat! Talven to do lista:

Alustan asennus
Koppa uuteen maaliin
Uus imusarja, pakosarja ja ahdin
Moottorinohjauksen päivitys
Konehuoneen värimaailman muutos
Yleistä siistimistä paljon. Päässyt parissa vuodessa vähän rupsahtamaan :D

Budjetti tuskin sallii ostamaan paria RH:n leveetä lippaa lisää. Aika näyttää ^^ päivitellään tätäkin kuvien kera lisää!  8)
Nykyiset Volvot: Volvo 740 sedan 8v vinokoneella +500whp ja pari perus 740 sedania.   
Edelliset Volvot: Niitä on paljon ja vähän päälle.

 

Carcom Oy  Ateho