Autodiagnoosi  Carcom Oy

Megasquirt moottorinohjauksena

  • 1960 Vastauksia
  • 750275 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1590 : 27.06.2017, 17:35:26 »
Mega ei vieläkään pelitä, sillä vain 3 pytty antaa kipinää. Tänään mittailin suoraan puolan liittimistä signaalista maihin oskiloskoopilla ja ainoastaan yhdeltä pytyltä tulee tapahtumia ja muiden pyttyjen signaalit ovat pelkästään maissa. Vika ei ole myöskään johtosarjassa, sillä se on mitattu moneen kertaan läpi. Kyseessä on protopartsin kasaama MS3X, että onkohan vika levyssä....  :-\ :idiot2:

Yhden T5 swapin MS3 kävi kolme-neljä kertaa Protopartsilla "korjauksessa", mutta koskaan eivät saaneet sitä oikeesti kuntoon. Siinä oli samanlainen ongelma, että kaikki asetukset ja kytkökset oikein, mutta maks kahdesta pytystä tulta. Puhelimella oli aivan turha yrittää saada kiinni ja asiakaspalveluinto oli muutenkin aika ennennäkemätöntä.

Poissa Jode

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 168
  • TAK ry
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1591 : 27.06.2017, 19:19:28 »
Jatketaas vielä. Eli toinen ongelma on tuo kierrosluvun heittely. Tuossa on video, jossa tasakaasulla saan auton pysymään kahden sylinterin voimin käynnissä ja kierrosluku hyppii nollan ja oikean kierroksen välillä. Mistä toi pomppiminen voi edes johtua? VR aturi on hyvin kiinni, mutta jostain se ottaa joko häiriötä tai asetukset viturallaan  :2funny: :nohnoh

https://www.youtube.com/watch?v=wTxaeBffRwU&feature=youtu.be

Lieko tuo sitten pääsyy siihen miksi ei sytytä... :idiot2: Pitää tänään tehdä output test mode sytkälle, niin tiedetään mistä lähteä seuraavaksi etsimään vikaa.

EDIT:

Joo sytttää testimodilla joka pyttyä. Mutta edelleen käynnistyksessä vain 1-2 puolaa antaa kipinän. Vika mitä luultavimmin juuri tuossa kierrosten pätkimisessä  :buck2: Voisiko muka anturi olla sen verran rikki, että sieltä tulee noin pätkivää signaalia? Pätkiminen on aina startatessa tasaista eli kierrokset menee päälle-pois-päälle samaa tahtia  :idiot2:

EE: Väärin kytketty hall anturi ja väärät asetukset oli syy. Nyt käy ja kukkuu :-[ :2funny:
« Viimeksi muokattu: 29.06.2017, 13:13:27 kirjoittanut Jode »
TAK: Teekkarien Autokerho ry

960 T5

SAPO

  • Vieras
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1592 : 29.06.2017, 01:33:53 »
 ELK
« Viimeksi muokattu: 25.12.2019, 15:31:45 kirjoittanut SAPO »

Poissa Shikaka

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 218
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1593 : 16.07.2017, 14:08:29 »
Minulla on ongelmana, että auto käy kylmänä hyvin. Käytyään jonkin aikaa alkaa rökeltämään ja sammuu. Lähtee hyvin käyntiin kuitenkin kun sytytysyksikkö jäähtyy taas.

Unipointin -200 vastaava sytytysyksikkö. Jonka asetuksia kokeillut säätää. 6.0-5.0 cranking ja 4.0-3.0 running dwelliä. Unipointti käy noin 50-60asteisena. Lämpötila nousee nopeasti yksikössä. Spark inverted No

Puola (-407)pysyy viileänä tässä. Mihin asetuksiin tässä kannattaisi sotkeutua?

Talvella tähän laitettiin ja saatiin kipinä hukkukipinäpuola normipuolan tilalle. Sen jälkeen ajoin ulos että kesällä tutkia enemmän sitä.

VIDEO
https://youtu.be/oJah4Y_hj5A

Edit.
Tilasin boschin syttykivet boksiin, täytyy raportoida sitten miten niillä pelaa. En saanu toimimaan tuota, vaikka miten muuttelee asetuksia ja dwellin aikoja.

Edit. Vaihdettu Bip373 sytytyskivet tilalle ja auto toimii kuin unelma. Puola ja kivien lämpötila 30-40astetta. Jätän nuo vanhat kommenttini tuonne voimaan, jos jollekkin ilmenee samanlaista vikaa. En tiedä mikä oli vikana tarvikemallin Huco sytytysyksikössä, mutta sillä se ei kerta kaikkiaan toiminut.
« Viimeksi muokattu: 14.08.2017, 19:46:29 kirjoittanut Shikaka »

Poissa comanche

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 142
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1594 : 21.09.2017, 17:10:09 »
Suunnitelma on rakentaa turboauto ms2 v3 ohjauksella lh2.4 tilalle. Katsoin että näyttäis olevan aika tiukasti yhteydessä korin sähköihin. Kuinka paljon tuota lhta voi purkaa tieltä jos ei kokonaan? Onko muut jättänyt lhn johdot paikoilleen?

« Viimeksi muokattu: 22.09.2017, 17:34:03 kirjoittanut comanche »

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7578
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1595 : 23.09.2017, 11:46:13 »
Helpoinhan on käyttää LH:n johtoja, koska siihen ei tarvitse tehdä suuria muutoksia.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Wolfsten

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • 940 Turbo Wagon
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1596 : 07.10.2017, 17:18:04 »
Millä ms2 v3 lisätään lisää suuttimia? Katoin niin nyt 2 pankkia käytössä ja per pankki on 2 suutinta. Tarve olisi nyt 2 lisäsuuttimelle suunnitelmien muututtua. Vedänkä vaan bank1 ja bank2 uudet piuhat seuraaville sumuille?


Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1597 : 07.10.2017, 20:48:16 »
Millä ms2 v3 lisätään lisää suuttimia? Katoin niin nyt 2 pankkia käytössä ja per pankki on 2 suutinta. Tarve olisi nyt 2 lisäsuuttimelle suunnitelmien muututtua. Vedänkä vaan bank1 ja bank2 uudet piuhat seuraaville sumuille?

Juurikin noin kuten sanoit koska tuossa ei ole kuin kaksi suutinlähtöä.
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa Wolfsten

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • 940 Turbo Wagon
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1598 : 09.11.2017, 10:50:20 »
Tossa nyt rakennellut LH2.4 johtosarjaan megalle PnP adapterin vielä pitää TPS pinni järjestys muuttaa 850 anturille sopivaksi ja sitten starttaamaan




Poissa Wolfsten

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • 940 Turbo Wagon
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1599 : 13.11.2017, 15:03:13 »
Kellään ideoita, tarttis ms1 v3 päätyjakajaan asetukset? Tällä hetkellä ei käynnisty kun ei saa oikeita asetuksia laitettua...

Poissa Joni-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 473
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1600 : 14.11.2017, 00:52:54 »
Jos B200E tms vastaavan päätyjakaja hallilla nii Distributor(MSnS) käyttöön, 65 trigger angle, kiintee 10 ennakko, lampulla ennakon tarkistus ja trigger anglen korjaus että lamppu näyttää saman 10 astetta. Vai mitä asetuksia?
Volvo 245DL -88, Volvo 242L -75, Volvo 245SE -91, 340DL -89 + nippu muita..

Poissa Wolfsten

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 53
  • 940 Turbo Wagon
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1601 : 14.11.2017, 07:18:23 »
Jos B200E tms vastaavan päätyjakaja hallilla nii Distributor(MSnS) käyttöön, 65 trigger angle, kiintee 10 ennakko, lampulla ennakon tarkistus ja trigger anglen korjaus että lamppu näyttää saman 10 astetta. Vai mitä asetuksia?
mulla käytössä b230fk jakaja ja vr anturi vauhtikselta mites sitte toho menee asetukset jos päätyjakaja hallilla menee MSnS

Poissa Xuppo

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 1519
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1602 : 15.11.2017, 18:00:39 »
LH2.4 vauhtipyörä ja alkuperäinen vr-anturi

MS2
Spark mode = toothed wheel
Triggerwheel arragement = single wheel with missing tooth
Triggerwheel teeth = 60
missing teeth = -2
tooth #1 angle = 87
wheel speed = crank wheel

Noilla pääsee ainakin alkuun

Edit. Ainiin taiskin 1 megassa olla hieman erilaiset nuo asetukset eli ylläolevat on ms2 prossun kanssa. yritän kaivaa jostain arkistosta ms1 asetukset...

MS1
wheel decoder= generic wheel
wheel decoder base teeth = 60
missing teeth = -2
trigger angle = 60 astetta

wheel decoder:
trig pos A = 5
trig return pos A = 13
trig pos B = 35
trig return pos B = 43

Tarkasta aina todellinen sytytysennakko lampulla!
« Viimeksi muokattu: 15.11.2017, 18:21:25 kirjoittanut Xuppo »
965 -93 "B6284" turbo
S70 -98
V70 -08 t6

Poissa volgaman

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 436
  • www.vrcf.fi
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1603 : 12.01.2018, 11:55:39 »
Olis tarkoitus asentaa ms2v3 turbo 940:iin ekaa kertaa niin vakio johtosarjasta puretaan kaikki pois paitsi startin,laturin ja mittarille menevät anturi tiedot eli öljynpaine ja vedenlämpö piuhat. Oonko ihan hakoteillä :idiot2:. Ja siis megalta teen ihan uuden johtosarja koska en halua käyttää 20v vanhoja johtoja 500x irrotettuja liittimiä. Autoon tulee hukkakipinä 36-1 triggerillä ja vr anturilla.
Ps:luin tän topiikin läpi ja nyt alko jännittää että mitähän tästä tulee ku toi englanti ei oikee taitu :D eikä ole ennemmin kokemusta säätämisestä
740 katudrifteri projekti -87, 745 b230et -88, 940 b230ft -95,          945 b230fk winterdrifteri, 960 2,5 -95

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2380
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Megasquirt moottorinohjauksena
« Vastaus #1604 : 15.01.2018, 20:12:14 »
Ehkä esitän tyhmyyteni mutta ATEcuV3:sta vähänlaisesti foorumilla juttua (en ainakaan omaa topicia löytänyt).

Mutta siis kyseessä joku Megaan pohjautuva purkki? Kokemuksia? Käyttääkö porukka ton kanssa mitä säätöohjelmia?
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

 

Kulkukoira  Proturbo