RallyBaron  Samppasport

Rengaslukot Suomessa

  • 1 Vastauksia
  • 1591 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa IceSun

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 686
  • all clowns arent funny
Rengaslukot Suomessa
« : 17.10.2013, 22:45:25 »
Tuossa 22:00 uutisissa oli juttua, että Helsingissä otetaan käyttöön rengaslukot ja parilla paikkakunnalla niitä on käytössä.
Ilmeisesti 5kpl oli hankittu mutta voisi kuvitella noiden kohta yleistyvän muissakin kaupungeissa.

Tämän näköisiä:


Pisti vain silmään, että median esittelykohteena oli joku Toyota Yariksen näköinen perus kauppakassi. Nämä hankitut lukot eivät meinanneet edes siihen mennä paikoilleen koska lukon "leuka" ei meinannut mahtua renkaan ja lokasuojan välistä.
Metalliosa kolhaisi/osui autoon samalla, kun itse pysäköintipäällikkö sitä siihen autoon yritti laittaa.
Sitten käänsivät renkaita vähän ja lukot meni paikoilleen. (näkyi myös pysäköintipäälliköllä olevan tupakki huulessa. Eihän sitä saisi näyttää?)
Kuitenkin tässä näkyy tämä "kynsi".

Eikä lukossa muutenkaan näkynyt olevan mitään "pehmusteita".

Eihän tuollaisia pysty mitenkään käyttämään, jos autossa on edes vakio "sport"madallusjouset eli joku -20mm..
Lukon ilmeisesti saa renkaaseen, jos saa 5 sanktiota/virhepysäköintiä eikä niitä maksa. Voihan sitä lasaretiin joutua 1kk päiviksi yhtäkkiä ja parkkipirkot käy tuhoomassa auton tjs.

Kuitenkin, teorissa. Miten yrittävät lukkoa laittaa, jos autoa on edes hieman enemmän madallettu?
Minkälaisen sopan tuollaisesta saisi aikaa, kun kuitenkin yrittävät ja kolhivat lokarit naarmuille?
Mitenkäs vanne? Lukot todennäköisesti ottaa kiinni isoon vanteeseen, mitenkäs niiden kolhut ja naamut?

Ja varsinkin! Pitikö tässäkin mennä persaus edellä puuhun, kun tälläisiä ja vastaavia lukkojakin olisi saatavilla.

Liikuteltavuus, paino ja käytettävyys olisi 10 x parempia kuin noissa kohloissa joita hankittiin.

Tosin, jos auto on aivan tontissa niin ei taida mikään lukko mennä kunnolla paikoilleen.
« Viimeksi muokattu: 17.10.2013, 22:47:33 kirjoittanut IceSun »
Fiesta -no- boost

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: Rengaslukot Suomessa
« Vastaus #1 : 19.10.2013, 10:33:13 »
Eiköhän tuosta ole tehty hankintailmoitus HILMAan, johon joku virkailija on keksinyt speksit millainen laite saa ja pitää olla.

Tarjouskilpailun on voittanut joku pohojammaalane pikku konepaja, joka tuon nopeasti suunnitteli ja takoi.

Tällainen vanteeseen tarttuvahan isossa maailmassa usein on käytössä:

« Viimeksi muokattu: 19.10.2013, 10:36:39 kirjoittanut Rodion »

 

Proturbo  Autodiagnoosi