Samppasport  Futurez

'98 2.5T ja öljynkäry

  • 11 Vastauksia
  • 2291 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Caideman

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • Paluu ruotsinrautaan...
'98 2.5T ja öljynkäry
« : 23.11.2013, 01:36:18 »
V70 perkules haisee palaneelle öljylle ajoittain aika huimasti. Startatessa ja hiukan startin jälkeen, suoritettaessa pieni siirto, jonka jälkeen haju on järkyttävä.

Ajaako nuo pirulaiset niin paljon ahtimesta rasvaa läpi, vai valuttaako huohotin kaiken ylimääräisen materiaalin suoraan (turbon)imupuolelle ja siitä pyttyyn? Ahdin pitäis, siis PITÄIS olla vaihdettu parin vuoden sisään juurin öljyämisen vuoksi. Turbon vaihto on merkitty huoltokirjaan.  =P
Myös välijäähdyttimeen lienee porattu pieni reikä tuon öljyn poistumista silmälläpitäen ja IC valuttaakin ajon jälkeen hiukan voiteluainetta alleen.
Toimenpiteitä aiheuttavaa huohotusta ei ole ja mielestäni öljynkulutus on inhimillinen, siis pieni.

Kun vaan tietäis mistä aloittaa, ettei tarvi koko vessaa purkaa. Aloittaako huohottimen - vai  turbon tutkimisesta, tukkeutuneesta öljypaluusta, vaiko ahtimen voiteluputkesta?
V70 AWD 2.5T A 1998, Impala 4d HT '63

Poissa volvos70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 194
  • www.vrcf.fi
Vs: '98 2.5T ja öljynkäry
« Vastaus #1 : 23.11.2013, 12:51:20 »
Paljonko kilsoja mittarissa? Onko autossa kattia?
XC70 D5

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: '98 2.5T ja öljynkäry
« Vastaus #2 : 23.11.2013, 15:26:26 »
Itse katselisin kyllä sitä sylinterinkantta:vuotaako esim. jonkun pultinkannan tms. alta öljyä valuu sitten pakosarjan päälle>haju.
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa jyrkiboy

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 115
  • www.vrcf.fi
Vs: '98 2.5T ja öljynkäry
« Vastaus #3 : 23.11.2013, 15:35:56 »
ö-voi tulla melkein mistä vain ja yksi syypää voisi olla raidetanko, onko ohjaustehostimen säiliö tyhjentynyt?
Olen Jyrki ja ajan V70 R awd. Autoa piristetty tarralla.

Poissa Caideman

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • Paluu ruotsinrautaan...
Vs: '98 2.5T ja öljynkäry
« Vastaus #4 : 23.11.2013, 17:50:37 »
Ohjaustehostin vuotaa kyllä, mutta se ei vaikuta tuohon käryyn.

Autolla on ajettu 302tkm(ei takuuta oikeellisuudesta) ja katti löytyy. Öljyä ei vuoda koneen ulkopuolelle niin, että se tiputtelisi tai olisi edes märkä alta. Itsekin ihmettelen, miten vuotamaton voi vanha auto olla.

Onko noissa ollut kipuna ahtimen öljypaluun tukkeutumista? Se nyt tulee ensimmäisenä mieleen, että ajaa laakereista läpi, aiheuttaen ölyn palamista imuilman mukana koneessa ja käryä pakopesän puolella.
Huohotinsysteemikin toki voi ajaa sitä salvaa sinne ahtimeen, mutta tuntuu vähän erikoiselta, kun kone ei kuitenkaan juuri höyrytä ja huohota.
V70 AWD 2.5T A 1998, Impala 4d HT '63

Poissa dometic

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 566
  • V70 D5 --- 240 B???
Vs: '98 2.5T ja öljynkäry
« Vastaus #5 : 23.11.2013, 17:56:26 »
olisko huohutuksen putkisto rikki ja lykkäis sieltä käryä ilmoille?
Vikakoodien lukua Torquella Huittisissa.

Poissa Caideman

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • Paluu ruotsinrautaan...
Vs: '98 2.5T ja öljynkäry
« Vastaus #6 : 23.11.2013, 17:59:36 »
Tarkoitatko huohotushöyryä? Toi on ihan rehellinen palaneen öljyn haju mikä leijailee auton ympärillä. Ja tulee sisällekin aika voimakkaana...
V70 AWD 2.5T A 1998, Impala 4d HT '63

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: '98 2.5T ja öljynkäry
« Vastaus #7 : 23.11.2013, 19:31:48 »
Turbon öljynpaluu tuskin tunkeutuu.
Putki on n15mm.

Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa Caideman

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • Paluu ruotsinrautaan...
Vs: '98 2.5T ja öljynkäry
« Vastaus #8 : 23.11.2013, 19:46:10 »
Mahtaisko se kerpeleen turbo ajaa öljyä läpi niin suurissa määrin?  >:( Täytyypä kokeilla sellainen vaihtoehto, että irrotan huohotuksen ahtimen imuputkesta ja katson vaikuttaako se asiaan.
Jos ei oo mitään merkitystä, on joko vv-kumit tai turbo heikoilla. Siksi tässä kyselen, josko jollakulla olisi ollut samaa ongelmaa ja onnistunut ratkaisemaan sen.

Pitääpä sössiä sen huohottimen kanssa ensi alkuun ja sit tutkia muita kohteita, mikäli ei parane siitä. Eihän tuo haisu nyt käytännössä mitään haittaa, mutta ärsyttää vaan haistella sitä.  *tumppuun->
V70 AWD 2.5T A 1998, Impala 4d HT '63

Poissa TMOS

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 682
Vs: '98 2.5T ja öljynkäry
« Vastaus #9 : 23.11.2013, 20:38:44 »
Veikkaisin venttiilinvarren kumeja noilla kilometreillä. Pölläyttää putkesta vähän startatessa.

Yksi testi on antaa kuuman koneen käydä tyhjäkäyntiä noin 10 minuuttia ja siitä polkaista kaasupohjaan ja katsoa tuleeko sinistä putkesta.

Noilla kilometreillä tulee varmasti jonkin verran, mutta kunhan ei ihan koko parkkipaikka sinerry.  :)

C70 T5 Showroom
S80 TDi (Isän), C30 T5 (Äidin)
Vikakoodien lukua, Tampere.

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: '98 2.5T ja öljynkäry
« Vastaus #10 : 24.11.2013, 11:33:22 »
Ylimmäinen ahtoputki irti, eli turbosta niin näkee onko öljyssä, jos niin ajaa öljyä läpi.
Ja ota turbolta imuputki irti myös, niin pääset kokeilemaan välyksen.

Itellä poikittaisvälystä n.3mm muttei silti juurikaan työnnä ahtoputkiin öljyä.
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa Caideman

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • Paluu ruotsinrautaan...
Vs: '98 2.5T ja öljynkäry
« Vastaus #11 : 24.11.2013, 13:01:11 »
Pystyn sanomaan heti, ilman että irrotan mitään, että kyllä ajaa öljyä läpi ainakin jossain määrin. Kuten tuolla aiemmassa viestissä sanoin, on välijäähdyttimen pohjassa pieni reikä, josta melkein aina ajon jälkeen tiputtaa jäähdyttimeen kerääntynyttä öljyä ulos.

Mikäs tuossa on se turbon tyyppimerkintä? 

Töissä tein just huollon ´98 V70:iin jossa oli 10V vapari. Sillä oli ajettu 540tkm, ei pölläyttänyt lainkaan. =)
V70 AWD 2.5T A 1998, Impala 4d HT '63

 

KL-varaosat  Race.fi