Ateho  Elekma

V70 -07 2,4d, kabiiniin ei puhalla kuumaa??

  • 56 Vastauksia
  • 34277 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa firecatti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
V70 -07 2,4d, kabiiniin ei puhalla kuumaa??
« : 02.12.2013, 18:38:51 »
Kesällä ostin ko. auton. Ajettu 250tkm. Tänään ensimmäiset kunnon pakkaset (-18).

Ei puhalla sisälle kuumaa ilmaa. Semmosta haaleeta vaan puhaltaa. Ei auta vaikka ardic on päällä.

Moottorin lämmöt nousee ihan normaalisti.


Tyyppivika? Mistä lähteä vikaa etsimään?
V70 -07 2,4d D5 A

Poissa James Bond

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 30
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -07 2,4d, kabiiniin ei puhalla kuumaa??
« Vastaus #1 : 02.12.2013, 22:16:10 »
Mulla oli samanlainen vika ja lisäksi flekti pyöri täysillä nokalla, V70 2.4D vm. 2010. Tosin moottorin lämmöistä en osaa sanoa, kun ei ole tota lämpömittaria. Sinisellä vaihdettiin uusi termari ja taas tuli lämmintä sisään. Melkein suosiolla veisin siniselle vikakoodin lukuun....
Volvo V60 T8 LR, R-Design -22

Poissa firecatti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -07 2,4d, kabiiniin ei puhalla kuumaa??
« Vastaus #2 : 03.12.2013, 16:41:05 »
Ei tulis kyllä ekana termari mieleen. Moottorin lämmöt ei seilaa, pysyy puolessavälissä kokoajan.

Ei kehtais olla ekana siniselle rahoja kantamassa.

Eikö muilla oo ollu vastaavaa ongelmaa??
V70 -07 2,4d D5 A

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V70 -07 2,4d, kabiiniin ei puhalla kuumaa??
« Vastaus #3 : 03.12.2013, 17:03:36 »
Näissä on usein lämppärin kenno niin tukossa, että siellä ei enää neste kierrä.
Auto paikallaan, laitat puhallusnopeuden pienimmälle ja lämmöt täysille, jos tulee jonkinverran lämmintä ja sitten kylmenee, kun nostat puhallusnopeutta, niin todennäköisesti vika kennossa.

Poissa JS88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -07 2,4d, kabiiniin ei puhalla kuumaa??
« Vastaus #4 : 03.12.2013, 17:21:57 »
Mullakaan ei meinaa tuossa omassa autossa lämpö riittää.. Eikä oo ollu kuin vajaa 10 pakkasta. Webaston kun laittaa päälle niin ilma lämpenee, muuten haaleaa. Epäilen tuossa tapauksessa termostaattia, siniselle soitin ja sanoivat että on niitä vaihtamaan jouduttu jonkunverran.. Osa siellä 190 ja ilman sitä koppaan sais tilattua posteineen reilulla 20eurolla. Hankalassa paikassahan tuo ilmeisesti on, mutta jos ite tekee niin eihän tuo maksa kuin aikaa.. Mitä miksu mieltä, kannattaisko tuosta lähteä liikkeelle? Kai tuon nyt -6 asteessa ja kymmenien kilometrien ajon jälkeen kuuluisi lämmintä puhaltaa ilman webastoakin? Omien tutkimusten mukaan tuntuu syylärin letkut lämpeevän, vaikka sisälle ei vielä lämmintä tuukkaan..
S80 D5A -10


Vikakoodien lukua kaikista yksiköistä Oulun alueella

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V70 -07 2,4d, kabiiniin ei puhalla kuumaa??
« Vastaus #5 : 03.12.2013, 17:54:51 »
Jos ylävesiletku lämpenee samaa tahtia alavesiletkun kanssa, kun kylmästä käynnistää, niin termostaatti on raollaan, mutta olkoon mikä vika termostaatissa vain, niin moottorin ollessa normaalissa lämpätilassa ja auto paikallaan, pitäisi hyttiin tulla niin kuumaa ilmaa, kuin voi tulla, myös täydellä puhalluksella.
Kannattaa kokeilla tuota, mitä ylempänä ehdotin.

Poissa Vollemies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 626
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -07 2,4d, kabiiniin ei puhalla kuumaa??
« Vastaus #6 : 03.12.2013, 18:05:10 »
Tokkohan kukaan ole noita kennoja millään puhdistanut. Tulisi mieleen "kalkinpoistajat" joita on tarjolla esim. kahvinkeittimiin.
Vaihdetaankohan noita nesteitä kuinka huolto-ohjelmassa.

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V70 -07 2,4d, kabiiniin ei puhalla kuumaa??
« Vastaus #7 : 03.12.2013, 18:32:26 »
On noita kennoja jotkut yrittäneet puhdistaa kaikenlaisilla kodin putkimiehillä ja tiskinpesuaineille, mutta ei ne vissiin oikein oo auttanut.
Kennon vaihto taitaa olla se, mikä siihen auttaa...  tuon auton kennon vaihdossa ei onneksi tarvi koko kojelautaa purkaa, joskin omat haasteensa tuossakin toki on.

Poissa JS88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -07 2,4d, kabiiniin ei puhalla kuumaa??
« Vastaus #8 : 03.12.2013, 18:47:29 »
Täytyy nyt tuo vielä varmistaa mitä kirjoittelit ylempänä. Mutta näin muistista heittäisin, että kyllä sitä kuumaa ilmaa tuli puhallusnopeudesta riippumatta, kunhan webaston avulla vaan sai moottorin lämpimäksi. Ja ylä- sekä alavesiletku oli kumpikin lämpimiä 4km ajon jälkeen, puhallus siitä huolimatta lähes kylmää.. Vähän vaikeuttaa tutkimuksia kun ei ole tuota lämpömittaria autossa. Tutkitaan :)
S80 D5A -10


Vikakoodien lukua kaikista yksiköistä Oulun alueella

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V70 -07 2,4d, kabiiniin ei puhalla kuumaa??
« Vastaus #9 : 03.12.2013, 18:59:20 »
Täytyy nyt tuo vielä varmistaa mitä kirjoittelit ylempänä. Mutta näin muistista heittäisin, että kyllä sitä kuumaa ilmaa tuli puhallusnopeudesta riippumatta, kunhan webaston avulla vaan sai moottorin lämpimäksi. Ja ylä- sekä alavesiletku oli kumpikin lämpimiä 4km ajon jälkeen, puhallus siitä huolimatta lähes kylmää.. Vähän vaikeuttaa tutkimuksia kun ei ole tuota lämpömittaria autossa. Tutkitaan :)

Aah, kappas, sulla onkin uudempi korimalli.
Otsikon mukaisesti vaan vastailin vanhemman korimallin juttuihin.

Sulla kun on tuo 2010 malli, niin olikohan sen moottorityyppi nyt sitten D5244T10   siinä on aikalailla 90% varmasti termostaattivika ja termostaatin vaihto ottaa aikaa useamman tunnin... se kun on tooosi kivassa paikassa sielä koneen takana.

Poissa JS88

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -07 2,4d, kabiiniin ei puhalla kuumaa??
« Vastaus #10 : 03.12.2013, 19:10:21 »
No joo, sen verran tiedän että hankalassa paikassa on. Ja jostain kanssa luin että termostaattivikoja on ollut aika paljon tässä koneessa.. No eikai se auta kuin jostain tilata osa ja kun osa saapuu niin seuraavana viikonloppuna sitten alottaa tutustuminen volvoon purkamisen kera :D Kiitoksia näkemyksistä, pitää seuraavaksi kertoa tuota auton mallia paremmin, kun kerran alkaa eri ikäisten ketjuun kirjoittelemaan :)
S80 D5A -10


Vikakoodien lukua kaikista yksiköistä Oulun alueella

Poissa firecatti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 52
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -07 2,4d, kabiiniin ei puhalla kuumaa??
« Vastaus #11 : 03.12.2013, 19:48:06 »
Juu, kennokauppaan.. Auto paikallaan: puhallin pienellä=lämmintä tulee jonkin verran, puhallin täysillä=haaleeta ilmaa, moottorin lämmöt normaalissa.

Olikos Miksulla hyviä ohjeita kennon vaihtoon? Vois joululoman aikaan majoittua tallin puolelle Vollee rassaamaan..  ???
V70 -07 2,4d D5 A

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: V70 -07 2,4d, kabiiniin ei puhalla kuumaa??
« Vastaus #12 : 03.12.2013, 20:32:58 »
Juu, kennokauppaan.. Auto paikallaan: puhallin pienellä=lämmintä tulee jonkin verran, puhallin täysillä=haaleeta ilmaa, moottorin lämmöt normaalissa.

Olikos Miksulla hyviä ohjeita kennon vaihtoon? Vois joululoman aikaan majoittua tallin puolelle Vollee rassaamaan..  ???

Täälä foorumilla on useampikin keskustelu aiheesta, ei muistaakseni oo pitkäkään aika, kun viimeksi siitä on ollut juttua, joten ei varmaan kovin monen sivun päässä kyseinen aihe ole.

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: V70 -07 2,4d, kabiiniin ei puhalla kuumaa??
« Vastaus #13 : 03.12.2013, 21:22:34 »
Täälä foorumilla on useampikin keskustelu aiheesta, ei muistaakseni oo pitkäkään aika, kun viimeksi siitä on ollut juttua, joten ei varmaan kovin monen sivun päässä kyseinen aihe ole.

Paljonkos tällänen kenno + kennon vaihto maksais, jossain asiansa osaavassa yrityksessä?

Poissa Vollemies

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 626
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -07 2,4d, kabiiniin ei puhalla kuumaa??
« Vastaus #14 : 15.12.2013, 15:12:26 »
Itse mittasin nyt kahdeksan asteen pakkasella 2001 D5:sta. Täydellä teholla puhallus oli +57 °C ja puolella teholla yli +60 °C (mittari näytti vain 60 asteeseen). Ilman Ardicia moottorin lämpö kääntyi laskuun täysillä puhallettaessa. Ilmastointi on minulla automaattinen ja pidin etuovia auki että ei rajoittaisi sisälämpötilan noususta.

 

Elekma  Autoracing