Futurez  Kulkukoira

Volvo 242 vm -78 B230FK +M90 4.7.2023 Takavalo päivitystä.

  • 145 Vastauksia
  • 65094 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa karppa_71

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 355
  • rahtari tai sitte ei
Vs: Volvo 242 vm -78 Jarrujen ilmaus ongelma... 20.6.11
« Vastaus #15 : 22.06.2011, 15:29:23 »
katoppa turpoaako letkut kun painaa jarrua  ::)
v70 D5R

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3434
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 242 vm -78 Jarrujen ilmaus ongelma... 20.6.11
« Vastaus #16 : 22.06.2011, 20:46:20 »
Kun ne on ilmattu ja poljet ronskisti jarrua, mitä siellä satulan päässä tapahtuu? Eli vääntyykö satula johonkin suuntaan jarrutuksessa --> satulan linjaus vaikuttaa hitosti, ei saa vääntyä yhtään.
Sarulat ei anna periksi mistään, siinä ei ole vika ainakaan.
Ei voi muistaakseni edes kasata väärinpäin. ruuvinreiät ei käy yhteen...
Tuleeko sulla nestettä sieltä satulasta kun ilmaat?
Jokaisesta ilmaruuvista tulee nestettä.
katoppa turpoaako letkut kun painaa jarrua  ::)
Eivät turpoa, kaikki letkut uusittu n. 4 v sitten.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa TopiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
Vs: Volvo 242 vm -78 Jarrujen ilmaus ongelma... 20.6.11
« Vastaus #17 : 22.06.2011, 23:16:42 »
Jokaisesta ilmaruuvista tulee nestettä.
No sitten sielä ei ole kuin ilmalukko jossain. oootko kokeillu ilmata sillein, että apuri polkee järjestelmään paineen, aina ilmatessa. ja ota sen jakotukin se sähköliitin irti, niin se ei sytyttele valoja/jää kanittaman ilmatessa. Ja toi ilmaus on tehtävä oikeasti siinä oikeassa järjestyksessä. muuten ei toimi. Jos lukuisista ilmaus yrityksistä huolimatta ei ilmaannu, vaihda se pääsylinteri, ja tarkista se jakoplokki, että tiivisteet ovat paikoillaan.
Ei se aina niin helppoa kyllä ole toi jarrujen ilmaus, nimimerkillä 3l jarrunestettä viimejarruremontin yhteydessä ilmanneena. :D :idiot2:
Volvo v70 d3 -12
Volvo 740 b230fk+m90 -90 (380whp 638Nm)
Volvo 740 b230fk+m90 -89

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3434
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 242 vm -78 Jarrujen ilmaus ongelma... 20.6.11
« Vastaus #18 : 26.06.2011, 20:22:44 »
No sitten sielä ei ole kuin ilmalukko jossain. oootko kokeillu ilmata sillein, että apuri polkee järjestelmään paineen, aina ilmatessa. ja ota sen jakotukin se sähköliitin irti, niin se ei sytyttele valoja/jää kanittaman ilmatessa. Ja toi ilmaus on tehtävä oikeasti siinä oikeassa järjestyksessä. muuten ei toimi. Jos lukuisista ilmaus yrityksistä huolimatta ei ilmaannu, vaihda se pääsylinteri, ja tarkista se jakoplokki, että tiivisteet ovat paikoillaan.
Ei se aina niin helppoa kyllä ole toi jarrujen ilmaus, nimimerkillä 3l jarrunestettä viimejarruremontin yhteydessä ilmanneena. :D :idiot2:
Pitää tehdä kuhen kerkeää, nyt juhannuksena saanut mitään aikaiseksi.
Ja itse olen kierrättänyt nestettä niin ei mene hukkaan niin paljoa.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 vm -78 Jarrujen ilmaus ongelma... 20.6.11
« Vastaus #19 : 28.06.2011, 14:32:01 »
Kannattaa sitte olla tarkkana ettei siinä kierrätetyssä nesteessä oo ilmakuplia. muuten menee hukkaan koko homma.
V70 TDI

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3434
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 242 vm -78 Jarrujen ilmaus ongelma... 20.6.11
« Vastaus #20 : 07.07.2011, 23:04:50 »
Ei jeesus muoviämpäri en sano enää paremmin idiot2
Koko päivä taas tapeltu jarrujen kanssa tuloksetta.
pääsylinterikin vaihdettiin toisesta autosta mutta sekään ei auttanut.
Katsottiin onko jakoblokissa oleva tappi keskellä ja on.
sitten saatiin vihje että kaikki ilmaruuvit kerralla auki ja hitaasti polkemalla ja samalla uutta nestettä lisäämällä pitäs ilmaantua mutta ei.
kaikista ruuveista tuli enää pelkkää nestettä tasaisena suihkuna eli ei ilmaa ollut enää, mutta poljin vain painuu pohjaan kun polkaisee.
muoviämpäri oliko tuo toinen pääsylinteri sitten viallinen ei voi tietää.
Kaikki keinot kohta käytetty mutta muoviämpäri kun ei vaan pelaa, alkaa ihan aikuisten oikeesti vittuttamaan koko romu.
Mikä voi olla noin vaikeata yhdessä jarrujen ilmauksessa ???
Olen ennenkin ilmannut tuon eikä ole koskaan aikaisemmin mitään ongelmia.
Kohta loppuu usko ja saa paaliauto hakea tuon pois prk :peetu: :peetu: :tickedoff: :tickedoff: :tickedoff: :uglystupid2: :uglystupid2:

Anteeksi kova kielen käyttö mutta alkaa ihan aikuisten oikeesti jo vituttamaan  :buck2:
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa patera

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 vm -78 Jarrujen ilmaus ongelma... edelleen 7.7.11
« Vastaus #21 : 07.07.2011, 23:33:11 »
Enpä ketutusta imehtele...  ???
Mä kun en oo koskaan moiseen propsiin törmänny, siis Vollen ilmausongelmaan, niin oon täältä kaukaa vain kovin skeptinen pääsylinterin suhteen.... Siihen oon kyl pääni lyönyt, et välttis ei korjaussarja siinä tuo onnee, vaan joutuu hommaamaan vaihtovärkin.....  ::)
440 1991 museoon menossa
240 Lankku-paku

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Vs: Volvo 242 vm -78 Jarrujen ilmaus ongelma... edelleen 7.7.11
« Vastaus #22 : 08.07.2011, 00:04:33 »
kupla jossakin... Oletko kokeillu käynnissä olessa tehostaako ja vuotaako mistään?
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Volvo 242 vm -78 Jarrujen ilmaus ongelma... edelleen 7.7.11
« Vastaus #23 : 08.07.2011, 09:05:05 »
Mulla oli samaa vikaa ex-lankussa, aina vaan painu poljin pohjaan vaikka vaihdoin taatusti toimivan pääsylinterin ja ilmasi jarruja. Alkoi toimimaan laakista kunnolla kun kun vaihdoin tehostimen.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3434
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 242 vm -78 Jarrujen ilmaus ongelma... edelleen 7.7.11
« Vastaus #24 : 08.07.2011, 12:50:18 »
on kokeiltu käynnissä ollessa ja tehostin toimii.
Ja ei vuoda mistään nesteitä pihalle.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Volvo 242 vm -78 Jarrujen ilmaus ongelma... edelleen 7.7.11
« Vastaus #25 : 08.07.2011, 13:32:15 »
Niin toimi mullakin tehostin ja ei vuotanut mutta siltikin meni poljin lattiaan ja rupesi toimimaan vasta tehostimen vaihdon jälkeen.

Kokeneelta korjaamon pitäjältä sitten kuulin jälkeenpäin, että lähes poikkeuksetta takavetoisissa Volvoissa on vaihdettava myös tehostin jos vaihtaa pääsylinterin, on kuulemma taistellut useiden kymmenien kanssa ja ei ole saanut kuin ehkä neljäsosan toimimaan vaihdetulla pääsylinterillä ja vanhalla tehostimella.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 242 vm -78 Jarrujen ilmaus ongelma... edelleen 7.7.11
« Vastaus #26 : 08.07.2011, 15:31:59 »


Kokeneelta korjaamon pitäjältä sitten kuulin jälkeenpäin, että lähes poikkeuksetta takavetoisissa Volvoissa on vaihdettava myös tehostin jos vaihtaa pääsylinterin, on kuulemma taistellut useiden kymmenien kanssa ja ei ole saanut kuin ehkä neljäsosan toimimaan vaihdetulla pääsylinterillä ja vanhalla tehostimella.

Miten voi olla mahdollista?

Otetaampa sellanen lankku missä jarrut on kunnossa, sitten jarrutehistin pois käytöstä. jarrut toimii silti. toki täytyy polkee. Tarkottaako tää sitä et jos vanha tehostin on jo tiensä pääs nii ei jaksa pumpata kaikkee ilmaa pois?


Haluisin jotain faktaa tietää tosta tehostin jutusta kyllä  :pomo:
V70 TDI

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: Volvo 242 vm -78 Jarrujen ilmaus ongelma... edelleen 7.7.11
« Vastaus #27 : 11.07.2011, 08:03:53 »
Miten voi olla mahdollista?

Otetaampa sellanen lankku missä jarrut on kunnossa, sitten jarrutehistin pois käytöstä. jarrut toimii silti. toki täytyy polkee. Tarkottaako tää sitä et jos vanha tehostin on jo tiensä pääs nii ei jaksa pumpata kaikkee ilmaa pois?


Haluisin jotain faktaa tietää tosta tehostin jutusta kyllä  :pomo:

En tiedä mikä on syynä mutta niin vain on. Omaakin lankkua ilmasin uudella pääsylinterillä niin, että nestettä meni läpi pari litraa ja yhtään ilmakuplaa ei tullut mutta silti poljin painui hiljakseen pohjaan kun piti painetta. Ja sama ilmiö vaikka otti tehostimesta alipaineletkun irti. Jarrut kyllä toimi mutta poljin vain painui pohjaan pikkuhiljaa, aivan kuin jossakin olisi ollut vuoto mutta kun ei hävinnyt nestettä ja pääsylinteri oli taatusti ehjä. Toisella tehostimella ei edes tarvinnut ilmata jarruja kun rupesi toimimaan.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Jurpe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 55
  • www.vrcf.fi
exät: 340GL B172K -88, 740GL D24t -89, 760GLE B280f -90, 940 B230FK -95

nyk: 945 B230FK -95

Poissa HP

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 111
  • Autoalalla jo vuodesta 2000
Vs: Volvo 242 vm -78 Jarrujen ilmaus ongelma... edelleen 7.7.11
« Vastaus #29 : 11.07.2011, 09:59:19 »
Jarrut kyllä toimi mutta poljin vain painui pohjaan pikkuhiljaa, aivan kuin jossakin olisi ollut vuoto mutta kun ei hävinnyt nestettä ja pääsylinteri oli taatusti ehjä. Toisella tehostimella ei edes tarvinnut ilmata jarruja kun rupesi toimimaan.

Ei sulla tai jollain muulla sattuisi olemaan tallella sellaista vanhaa tehostajaa? Mietin että jos sellaisen avaisi, niin löytyisikö sieltä joku syy vikaan?

Jos sieltä menee jotain rikki reilulla polkemisella silloin kun poljin menee aluksi pohjaan?

http://www.k-jet.org/files/greenbooks/TP11405-4_brakes.pdf

Oisko tuolta apuja asiaan?

Ajoneuvoasentaja ´03, AMK-Ins. ´09
Autot:
164 ´69, 242 L ´75, 760 Turbo ´85, 940 GLT ´90, BMW 325 Cabrio ´86

 

RallyBaron  Samppasport