RallyBaron  Samppasport

740 B5254F+T

  • 46 Vastauksia
  • 24683 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7581
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 740 T5
« Vastaus #30 : 29.10.2014, 13:24:09 »
Bilteman taivuttimella saa tehtyä kelvollista, kunhan täyttää putken kohtuu tiukkaa esim. puhallushiekalla ja heppaa laput päihin. Ja ohjainrullien kohdalla pitää halkaistua putkenpätkää tasaamassa kuormaa.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa samulik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 T5
« Vastaus #31 : 29.10.2014, 13:44:57 »
Bilteman taivuttimella saa tehtyä kelvollista, kunhan täyttää putken kohtuu tiukkaa esim. puhallushiekalla ja heppaa laput päihin. Ja ohjainrullien kohdalla pitää halkaistua putkenpätkää tasaamassa kuormaa.

Hiekalla täyttäminen kävi mielessä, mutta eipä ole taivutinta tällä hetkellä, ja en sitten tiedä millaista jälkeä ns hyvä taivutinkaan tekee  tyhjälle putkelle jos puhutaan näistä työntävistä malleista, joita suurin osa taitaa olla mitä voisi kuvitella omaan talli käyttöön.
Mutta jatketaan yrittämistä   :)


Poissa samulik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 T5
« Vastaus #32 : 12.11.2014, 21:35:53 »
Tänään tuli hommattua vanteet kun sopivalla vaihtokaupalla onnistui, kaaret seuraavaksi tosissaan työnalle jotta saadaan koppa maalauskuntoon , koneesta puuttuu enää veivit, muuten alkaisi hilut olemaan kasassa, tulipahan aikani kuluksi naamioitua kone muoveilla, ja enimpiä likoja putsailin. Perä olisi puotettava alas niin saisi osia urakalla hiekkapuhalettavaksi vanteet mukaan lukien.




Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 740 T5
« Vastaus #33 : 12.11.2014, 23:45:29 »
Missä meinasit käyttää osia puhallettavana?
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa samulik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 T5
« Vastaus #34 : 12.11.2014, 23:59:01 »
Missä meinasit käyttää osia puhallettavana?

Ite aattelin puhaltaa  :)

Poissa QLITY

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 8
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 T5
« Vastaus #35 : 19.11.2014, 15:14:33 »
Ai että.. hyvältä vaikuttaa  S*
Volvo 940 Classic
B230FT, vähän piristeltynä

Poissa samulik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 T5
« Vastaus #36 : 02.04.2016, 11:23:18 »
Olisikohan aika päivitellä tätäkin hieman.. viimeisestä postauksesta alkaa jo lähemmäs 1,5 vuotta olemaankin.
Jotain tässä on kuitenkin koitettu harrastaa, kaiken muun tekemisen sivussa.

Eli koppahan ei ole vieläkään valmis, vasta pääsiäisen aikana aloitettiin kaarien teko
(vuosi meni ennenkuin sai aikaiseksi aloittaa) ja ne ovat vaiheessa, taka ristikko yms tekemättä, tähän kyllä paneudutaan taas lähipäivinä kunhan olisin aikaa sen verran että ehtii auton luo.

Vanteet ja alustan osat kävin tässä kevään aikana läpi taka-akseli tukivarret yms puhalettu ja ne saivat 3x epoksia ja 2x pintaväriä (musta) päällensä, ja samassa tietysti puslat vaihdettu, uretaansia ei tällä kertaa tullut. Alustaksi tuli bc-racing setti joka tulikin jo viime syksyllä tähän hommattua.

Megasquirt odottelee paketissa eli tähän tuli protopartsin valmis 5cyl setti MS1 V3.0 launchcontrolilla, suuttimiksi tuli 870cc  ev14.

Konepuolesta sen verran eli tämä kokoonpano tulee B5254f lohkoon, voimaa sen verran että vehkeet kestää kasassa jos kestää syy tähän että siihen kaikki osat oli valmiina ja b5234t lohko oli sen verran huonossa hapessa ja tämä toinen lohko tai koko kone oli jäänyt nurkkiin pyörimään, tietysti tiivisteet laakerit männänrenkaat yms tuli tilattua, ja tähän tuli ne "eaglen" veivit. Öljypohja puuttuu enää, että saisi kasattua.

Laatikko kävi tässä kevään aikana muokattavana siitä kiitokset boostille, täytyy sanoa että yllätyin positiivisesti todella nopeasta toiminnasta!

Kytkin puuttuu yhä, josta päästäänkin seuraavaan kysymykseen kaverilla olisi yksi tinanelonen ylimääräisenä josta olen käynytkin hieman apulaitteita repimässä itselleni, kyseissä koneessa näyttäisi olevan kova vauhtipyörä ja sitä suunnitelin jo tähän, pieni lättyhän se on mutta onko kellään kokemuksia saisiko sre-618 vielä naitettua tuohon riittääkö halkaisija?

Tästä taas jatketaan, pikkuhiljaa auto siis rakentuu eli ei ole vielä luovutettu.

Loppuun hieman huonolaatuisia kuvia.














« Viimeksi muokattu: 02.04.2016, 12:01:19 kirjoittanut samulik »

Poissa samulik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 T5
« Vastaus #37 : 03.08.2016, 14:07:21 »
Päivitetään tätäkin vaihteeksi.

Kaaret saatiin kevään aikana tehtyä valmiiksi, jonka jälkeen tulikin eteen tallipaikan muutto.
Uudelle tallille päästyäni ja kun paikat oli saatu valmiiksi, otin työn alle moottorinkorvakkeet ja vaihdelaatikon kannatinpalkin.

Korvakkeista tuli perus boximalliset jotka tuli tehtyä 6mm tavarasta, etupalkkiin jäi vanhat korvakkeet joihin tuli jämäkämmät tyynyt ja niiden alle puolikkaat jääkiekot.

Vaihdelaatikon kannatin palkki tuli muokattua vanhasta johon tuli zf:n omat tyynyt.
Korvakkeita tehdessäni tein samalla coolerille telineen josta tuli kiinteä.

Tämän jälkeen rojut pois keulilta ja maalia niskaan, eli konehuone, sisusta, karmit ja takakontti.
Pohjille tuli 2 kierrosta epoksia jonka jälkeen pari kierrosta puolikiiltävää mustaa työkone maalia.

Muutaman päivän auto kuivui, ja sitten pääsinkin niputtamaan sisäpuolta.
Sinisiä sisutan osia mitä nyt vielä jää paikalleen kojelauta ,lattiamatot yms maalailin vinyylispraylla mustaksi.
Vakio korinjohtosarja meni takaisin paikalleen lievästi karsittuna.
Penkeiksi tuli sparcon sprintit, näiden kavereiksi pitäisi vyöt vielä keksiä.

Jarruja sen verran laittelin että joka nurkkaan uudet levyt ja kaikki käsijarru hilut tuli vaihdettua.

Lohko on tällä hetkellä koneistamolla jossa sitä hieman vahvistetaan tästä lisää myöhemmin kunhan saan lohkon käsiini.

Kytkin ratkaisu alkaa olla selvillä, kovan metsästyksen jälkeen löysin tähän 850 kovan vauhtipyörän jonka kaveriksi täytyisi tilata sre765 asetelma levystä en vielä tiedä laittaako sinne sintterin vaiko massalevyn.

Tällä hetkellä tilanne karkeasti se että sisusta alkaa olemaan nipussa, ja seuraavaksi megan johtosarja olisi pujoteltava omalle paikalleen, muuten odotellaan että päästään moottorin kimppuun.

Muutama kuva jälleen loppuun ja pahoittelut hieman sekavasta viestistä ja kuvien laadusta :idiot2:

Uudelle tallile saapuneena.


Valmiista korvakkeista ei kuvaa ollutkaan, mutta tässä muutama askartelu kuva.




Maalit pintaan tallin ovella ja nopeasti sisälle kuivumaan, onnistui olosuhteisiin nähden todella hyvin.  :D


















Poissa NordicR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 744
    • äRRä
Vs: 740 T5
« Vastaus #38 : 03.08.2016, 14:37:58 »
Hienoa tekemistä ! Seurantaan !
EX 740 x 3, S80, 960           
854 T-5R "immortal"
V70 D5 6v-man. Classic

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6136
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: 740 T5
« Vastaus #39 : 16.09.2016, 17:12:29 »
Asiallista jälkeä!  :)
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw F25 LCi 20d xDrive M-Sport 2015 (Käyttis)

Poissa janne102

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 T5
« Vastaus #40 : 17.09.2016, 02:49:57 »
Seurantaan!

Poissa samulik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 T5
« Vastaus #41 : 05.10.2016, 00:11:12 »
Pientä väliaika päivitystä ja ihmettelyä.
Eli jonki verran auton kanssa touhuttu siitä päivitän lähipäivinä enemmän.

Asiaan lohko saapui koneistamolta jossa se oli vahvistettavana, konetta aloin tänään kasailemaan ja hommahan keskeytyi runkolaakereihin.

Laakereina perus glycon setti, joka pitäisi ilmeisesti olla sama näihin tinalohkoihin ainakin 91-96 välillä?
Oma lohkoni B5254FS merkinnältään ja -91 vuoden ja puolet laakereistahan siihen kävisi ja puolet ei.

Ongelma tulee korsettiin tulevien liuskojen osalta nehän ei sinne käy, kynsi väärällä puolen ja liian paksu.
Lohkon puoleen tulevat liuskat (öljyuralliset) kävisi molemille puolille, ja tälläiset siellä purettaessa olikin.

Korsetti on peilikuva kynsien urien osalta verratuna B5234t lohkon korsettiin johon laakerit kävisikin.
Päittäisvälys laakerille ei kynnen uraa korsetissa ollut lainkaan verrattuna toiseen korsettiin.

Onko näissä vielä jokin vuosimalli ero tai vastaava, kuitenkin tuota laakerisettiä tuntuvat tarjoavan, vai onko ostettava toinen laakerisarja josta hyödyntää puolet?

Loppuun aiheesta pari kuvaa, jotta selventää hieman tilannetta.

B5234t korsetti/laakeripukki.


B5254FS korsetti/laakeripukki.


Sylinterien yläpään vahvistus.




« Viimeksi muokattu: 05.10.2016, 00:35:04 kirjoittanut samulik »

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: 740 T5
« Vastaus #42 : 08.10.2016, 14:23:22 »
Mitäs, jos ottais viilalla sen kynnen siitä laakerista pois ja kasaisi vaan paikalleen.

Jos laakerit pääsee pyörähtämään, niin se ei johdu kynnen puutteesta vaan voiteluviasta.


Poissa samulik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 T5
« Vastaus #43 : 08.10.2016, 17:23:28 »
Mitäs, jos ottais viilalla sen kynnen siitä laakerista pois ja kasaisi vaan paikalleen.

Jos laakerit pääsee pyörähtämään, niin se ei johdu kynnen puutteesta vaan voiteluviasta.

Tätä mietittiin, mutta pääseeköhän laakeri liikkumaan pitkittäis suunnassa miten herkästi ilman kynttä? :idiot2:
Ensi viikolla saisin toisen sarjan laakereita, jos suosiolla odottelisi niitä.

Poissa samulik

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 31
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 B5254F+T
« Vastaus #44 : 10.11.2016, 15:49:21 »
Otsikko päivitetty nyt oikeampaan suuntaan.

Lähipäivien päivytys venyikin taas reilulla kuukaudella, mutta jatketaan mihin jäätiin.

Moottori on saatu nippuun ja pudotettu paikoilleen.
Laakeri ongelma korjaantui toisella sarjalla josta otin puolet, tästä ongelmasta kun päästiin niin kappas pari arp pultin prikkaa kadonnut laatikon pohjalta, kun irrallaan toimitettu.
Tähän onneksi löytyi apu pulttikaupasta ja naapuritallista.
Öljypohjaksi tuli 960 pohja jonka tallikaveri lyhensi.

Pakosarjan laippa käännettiin toisin päin, turbo jää nyt alas, tämä tuntui fiksulta ratkaisulta kun turbo olisi muuten jäänyt liian ylös, ja kun tekijä mies vielä itse oli paikalla niin pääsi reklamoimaan   ;D

Kytkimeksi tuli sre765 ja sen kaveriksi 6-lapanen jousitettu sintteri, tiukkaa teki että mahtui kytkinkopan sisään, varovasti joutui tavaraa ottamaan pois.
Perävälitys vaihtui 3.73->3.54.


Kaikkea ei tosin edes tulee mieleen mitä tullut tehtyä kun on niin pitkältä ajalta jäänyt päivittämättä, mutta tässä kai ne keskeisimmät asiat, niin ja toinen volvokin tuli jo hommattua mahdollista seuraava projektia ajatellen mutta aika näyttää mikä sen kohtalo on, kuvat kertokoon enemmän.

Koneen kasauksesta muutama kuva.









Kaveri pyöräytti naapuritallilla vauhtipyörään uuden jaon ja otti siitä pikku siivun pois.



Kone tipahti paikoilleen, tovottavasti ei ihan heti tarvitse nostaa pois.





Tälläinen vanhus tuli haalittua talteen loppu kesästä, 244 vm-75 B20A+M45

« Viimeksi muokattu: 10.11.2016, 15:54:43 kirjoittanut samulik »

 

Elekma  Autoracing